eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Opracowanie warunków technicznych dla kolejowych pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym i spalinowym opisane w przedmiocie zamówienia

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-14

Gdańsk: Opracowanie warunków technicznych dla kolejowych pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym i spalinowym opisane w przedmiocie zamówienia
Numer ogłoszenia: 84471 - 2016; data zamieszczenia: 14.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie warunków technicznych dla kolejowych pojazdów szynowych o napędzie elektrycznym i spalinowym opisane w przedmiocie zamówienia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1) Opracowanie warunków technicznych dla kolejowych pojazdów szynowych dla przewozów pasażerskich w procesie decyzyjnym dot.: a) zakupu pojazdów o napędzie elektrycznym z liczbą miejsc siedzących 190-220 do obsługi linii komunikacyjnych o charakterze aglomeracyjnym (bardzo duża wymiana pasażerów na stacjach i przystankach, krótkie odległości miedzy przystankami 1-1,5km, wysokość peronów 760 / 960mm pgs), b) zakupu pojazdów o napędzie elektrycznym z liczbą miejsc siedzących 170-220 do obsługi linii komunikacyjnych w ruchu regionalnym, c) zakupu wagonów piętrowych, w tym również wagonów sterowniczych do zestawów typu push-pull d) zakupu lokomotyw spalinowych do zestawów wagonowych piętrowych typu push-pull e) modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych typu EN57 i EN71 2) opracowanie zbiorów kryteriów oceny ofert możliwych do wykorzystania w procesie decyzyjnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na koszty inwestycji, utrzymania i eksploatacji pojazdów oraz kalkulację kosztów cyklu trwałości (LCC). 3) opracowanie projektu opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie i dostawę oraz modernizację pojazdów, o których mowa w pkt. 1. 4) przygotowanie propozycji warunków udziału w postępowaniu na wykonanie i dostawę oraz modernizację pojazdów, o których mowa w pkt. 1 i sposobu oceny ich spełnienia w zakresie: posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, sytuacji ekonomiczno - finansowej. 5) Opracowanie szacunkowej wartości zamówienia na wykonanie i dostawę 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych (20 sztuk dedykowanych do ruchu aglomeracyjnego i 14 sztuk dedykowanych do ruchu regionalnego) oraz modernizację 15 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych (4 typu EN71 i 11 typu EN57), o których mowa w pkt. 1 1. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w ust. 1, zostanie opracowany zgodnie z obowiązującym stanem prawnym ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, ale także z uwzględnieniem zmian, jakie zostaną wprowadzone do polskiego systemu zamówień publicznych w 2016r. w związku z obowiązkiem wdrożenia przepisów dyrektyw UE drodze nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw. 2. Projekt opisu przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1 pkt. 3) winien zawierać opis wymagań technicznych dla wszystkich rozwiązań technicznych i funkcjonalnych montowanych w pojazdach np. dla: a) charakterystyk technicznych i parametrów trakcyjnych pojazdów, b) układu hamulcowego, c) konstrukcji nadwozia, d) przedziału pasażerskiego, e) kabiny WC, f) drzwi i okien, g) kabina maszynisty, h) oświetlenia i wyposażenia elektrycznego, i) wymagań dotyczących utrzymania pojazdu, j) odbiorów, oraz innych zaproponowanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego. 3. Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony przez Wykonawcę do Zamawiającego w wersji papierowej w liczbie egz. 2 i tożsamej wersji elektronicznej na płytce CD w liczbie egz. 2 w wersji umożliwiającej odczyt: w edytorze tekstu MS Word, arkuszu kalkulacyjnym MS Excel oraz w formacie PDF, 4. Wersja elektroniczna przedmiotu umowy ma spełniać następujące warunki: 1) pliki mają być uporządkowane i podzielone na katalogi, 2) pliki nie mogą być spakowane, 3) obrazy (mapy, zdjęcia, skany, etc.) mają być czytelne i zapisane w formacie jpeg lub ewentualnie pdf, natomiast tabele/modele finansowe w formacie umożliwiającym dostęp i odczyt w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel (arkusze kalkulacyjne muszą mieć odblokowane formuły, aby można było prześledzić poprawność dokonanych wyliczeń), 4) każda płyta CD i jej opakowanie mają być opisane..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w §5 ust.1 lit. a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze, stanowiącej przedmiot zamówienia. Za usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze, stanowiącej przedmiot zamówienia uważa się usługę polegającą na opracowaniu warunków technicznych dla pojazdów kolejowych o wartości usługi co najmniej 50 000,00 zł brutto ,- z podaniem wartości usługi, nazwy przedmiotu usługi, dat wykonania usługi i odbiorcy usługi, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługa ta została wykonane należycie. Ocena wykazania spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 lit b SIWZ tj. wykazu głównych usług (wzór wykazu głównych usług stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. § 5 ust. 1 lit. a SIWZ tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w §5 ust.1 lit. a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w §5 ust.1 lit. a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w §5 ust.1 lit. a SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że uczestnikami postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w rozumieniu art. 2 pkt. 11 ustawy Pzp, wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Wykonawcy, o których mowa w ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 4. Upoważnienie dla lidera musi być udokumentowane pełnomocnictwem, tj. dokumentem stwierdzającym ustanowienie pełnomocnika podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców. W zakresie formy, pełnomocnictwo musi odpowiadać przepisom Kodeksu Cywilnego (oryginał lub uwierzytelniony odpis, tj. notarialnie potwierdzona kopia). 5. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (liderem). 7.W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowę regulującą współpracę tych podmiotów. 8.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w §5 ust. 2b SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 9.Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10.Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa § 5 w ust. 2b SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis ust. 9 (powyżej) stosuje się odpowiednio. 11.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 12.Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby, uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, z wyjątkiem dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 lit. a SIWZ , w § 5 ust. 3 oraz § 4 ust. 4 SIWZ, które powinny być przedstawione w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii. 13.Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, chyba że Wykonawca udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia. 14.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Termin wykonania opracowania warunków technicznych - 30

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana istotnych postanowień Umowy dopuszczalna jest w następujących przypadkach: 1) Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej bądź innej omyłki polegającej na niezgodności treści Umowy z treścią Oferty, 2) Zmiany przepisów prawa obowiązujących na dzień zawarcia Umowy w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku od towarów usług (VAT) prowadzącej do zmiany kwoty brutto Umowy, 3) Zmiany norm, kart UIC oraz TSI dotyczących pojazdów szynowych w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy, 4) Potrzeby zmiany Umowy wynikającej ze zmian natury technicznej i technologicznej, w tym w szczególności konieczności jej dostosowania do wymogów związanych z pojawieniem się nowych, bardziej nowoczesnych i ekonomicznych technologii, materiałów i urządzeń, których zastosowanie Zamawiający uzna za celowe przy realizacji zamówienia, 5) Potrzeby zmiany Umowy wynikającej z konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie zawarcia Umowy: danych lub pozwoleń osób trzecich, 6) Zmiany numeru konta lub innych danych podmiotowych, 7) Ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę poprzez zastosowanie rozwiązań wymaganych na skutek zmiany przepisów prawnych, 8) Ulegnie wydłużeniu termin realizacji przedmiotu umowy z przyczyn określonych Umowie w § 6 ust. 2 umowy, 9) Potrzeby zmiany Umowy wynikającej z okoliczności siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie działania wojenne, akty terrorystyczne, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny, wojnę domową, klęski żywiołowe takie jak trzęsienia ziemi, huragan, powodzie (Zamawiający wyklucza tu strajki w zakładach pracy czy też ograniczenia w dostawach energii elektrycznej spowodowanych np. uciążliwymi upałami) czyli okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pomorskie.eu/Article/id.12html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku ul. Okopowa 21/27 pok. nr 133G.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku ul. Okopowa 21/27, pok. nr 4a. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.06.2016 r o godz. 11:30, w pok. nr 133G.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.