eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Dostawa urządzeń małej architektury

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-05-17

Ogłoszenie nr 84083 - 2017 z dnia 2017-05-17 r.

Łódź: Dostawa urządzeń małej architektury
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 58529-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 62970-2017


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej, krajowy numer identyfikacyjny 101465672, ul. Konstantynowska 8/10, 94-303 Łódź, państwo Polska, woj. łódzkie, tel. +48426327579, faks +48426329290, e-mail zamowienia@zzm.lodz.pl
Adres strony internetowej (URL): http://bip.zzm.lodz.pl/zamowienia-publiczne.html

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa urządzeń małej architektury

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZZM.WOA.ZP.2510.7.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

[Wszelka numeracja przywołana treści niniejszego Ogłoszenia jest zgodna z numeracją zawartą w SIWZ] 3.1 Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę urządzeń małej architektury w n/podanych częściach: 3.1.1 Część 1: Dostawa oraz montaż koszy na śmieci, koszy na psie odchody, demontaż uszkodzonych koszy, dostawę wkładów do koszy na śmieci na terenie Łodzi: 3.1.1.1 Zakres prac obejmie: 3.1.1.1.1 dostawę 57 koszy na śmieci, 3.1.1.1.2 montaż 57 koszy w gruncie, 3.1.1.1.3 dostawę 10 wkładów wewnętrznych do koszy, 3.1.1.1.4 demontaż 47 koszy, 3.1.1.1.5 dostawę 2 koszy na psie odchody 3.1.1.1.6 montaż 2 koszy na psie odchody 3.1.1.2 KOSZ NA ŚMIECI składa się z dwóch elementów: pojemnika zewnętrznego na stałe przymocowanego do dwóch słupków oraz wyjmowanego wkładu. 3.1.1.2.1 Pojemnik zewnętrzny: pojemnik w kształcie walca o wysokości 50 cm (+/- 1 cm) i średnicy 35 cm (+/- 1 cm) wykonany z 14 symetrycznie rozłożonych stalowych płaskowników 30/5 mm (+/- 1 mm) połączonych przy pomocy obręczy stanowiących górną i dolną krawędź, dno ażurowe o prześwicie nie większym niż 50 % wykonane ze stalowych płaskowników, mocowanie do słupków za pomocą czterech spawów. 3.1.1.2.2 Wkład wewnętrzny: wyjmowany wkład wykonany z blachy stalowej ocynkowanej grubości 1 mm (+/- 0,1 mm) o wysokości 48 cm (+/- 0,5 cm) i średnicy 32 cm (+/- 0,5 cm), wyposażony w popielniczkę, posiadający 4 symetrycznie umieszczone otwory odprowadzające wodę z dna średnicy 7 mm (+/- 1 mm), górna krawędź wkładu wzmocniona poprzez kołnierz wysokości 1 cm (+/- 1 mm) powstały z wywinięcia blachy, wkład pomalowany po stronie wewnętrznej oraz zewnętrznej na kolor czarny. 3.1.1.2.3 Słupki: rury stalowe o średnicy 60 mm (+/- 1 mm) i wysokości 140 cm (+/-1 cm) zakończone kulkami o średnicy 60 mm (+/- 1 mm); słupki połączone półkolistym płaskownikiem 30/5mm (+/- 1 mm), stanowiącym zabezpieczenie przed wyjęciem wkładu wewnętrznego przez osoby postronne; mocowanie płaskownika przy pomocy zawiasu z zamkiem blokującym, zamykanym śrubą z łbem walcowym z gniazdem sześciokątnym (imbusowym). 3.1.1.2.4 Pojemnik zewnętrzny i słupki malowane dwukrotnie farbą antykorozyjną w kolorze czarno szarym (20 szt.) (RAL 7021) lub w antracytowym szarym (37 szt.) (RAL 7016). Słupki wyposażone w poprzeczne stalowe kotwy do zabetonowania w gruncie; 3.1.1.2.5 Montaż kosza na trwałe w gruncie przez zabetonowanie w dole 60x30x30 cm (+/- 1 cm); 3.1.1.2.6 Demontaż uszkodzonych koszy: odkucie betonu, wykucie słupów, wywóz betonu na wysypisko, wywóz złomu na złomowisko, wyrównanie terenu, obsianie trawą. Dostarczenie Zamawiającemu dokumentów wystawionych na Zarząd Zieleni Miejskiej dotyczących przyjęcia na złomowisko usuniętych koszy i słupków. 3.1.1.2.7 Fot. 1. Kosz na śmieci 3.1.1.3 KOSZ NA PSIE ODCHODY składa się z dwóch elementów: pojemnika zewnętrznego na stałe przymocowanego do dwóch słupków oraz wyjmowanego wkładu wewnętrznego. 3.1.1.3.1 Pojemnik zewnętrzny ze stali ocynkowanej i lakierowanej proszkowo, bez wewnętrznego dystrybutora worków z kotwą do zabetonowania. Otwory wrzutowe w ściance przedniej i tylnej, poniżej otworów wrzutowych przegroda stalowa z otworem o średnicy 26 cm (+/- 0,5 cm) nad wkładem mieszczącym się w komorze dolnej. Grubość ścianek pojemnika 3 mm (+/- 0,5 mm). Wymiary podane na fotografiach poniżej mogą mieć tolerancję +/- 1 cm. 3.1.1.3.2 Wkład wewnętrzny: wyjmowany wkład wykonany z blachy stalowej ocynkowanej grubości 1 mm (+/- 0,1 mm), o wysokości 55 cm (+/- 0,5cm) i średnicy 32 cm (+/- 0,5 cm); 3.1.1.3.3 wkład wewnętrzny zabezpieczony przed wyciągnięciem przez osoby niepowołane ryglowaną na zamek ścianką tylną mocowaną zawiasowo i otwieraną na bok; 3.1.1.3.4 Zamek z kluczem trójkątnym; 3.1.1.3.5 Kosz montowany w gruncie poprzez bezpośrednie zabetonowanie słupków w dole o wymiarach 75x30x30 cm (+/- 1 cm) , słupki wykonane z profilu otwartego ze stali ocynkowanej i lakierowanej proszkowo o przekroju trójkątnym, grubość blachy profilu 3 mm (+/- 0,5 mm); 3.1.1.3.6 Pojemność wkładu - 43 l (+/- 1 l). 3.1.1.3.7 kolor kosza: szary antracytowy RAL 7016 . 3.1.1.3.8 Fot 2. Kosz na psie odchody. Wymiary podane są w cm. 3.1.1.4 Główny kod CPV: 43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw 3.1.1.5 Dodatkowe kody CPV*: 45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych 3.1.1.6 Kosze zostaną zamontowane w następujących obiektach: 3.1.1.6.1 Park Helenów - montaż 3 szt.; 3.1.1.6.2 Park im. Szarych Szeregów - montaż 3 szt.; 3.1.1.6.3 Park Ocalałych - montaż 2 szt.; 3.1.1.6.4 zieleniec przy ul. Wojska Polskiego (ul. Pankiewicza/Al. Palki) - montaż 2 szt.; 3.1.1.6.5 Park 3. Maja - montaż 5 szt., demontaż 5 szt.; 3.1.1.6.6 Park im. ks. J. Poniatowskiego - montaż 20 szt., demontaż 20 szt.; 3.1.1.6.7 Zieleniec przy ul. Wyspiańskiego/ ul. Chodkiewicza - montaż 4 szt., demontaż 4 szt.; 3.1.1.6.8 Zieleniec osiedlowy przy ul. Maratońskiej - montaż 3 szt., demontaż 3 szt.; 3.1.1.6.9 Plac Piastowski - montaż 10 szt., demontaż 10 szt.; 3.1.1.6.10 Park Widzewska Górka - montaż 5 szt., demontaż 5 szt.; 3.1.1.6.11 Park Źródła Olechówki - montaż 2 szt. koszy na psie odchody; 3.1.1.6.12 Siedziba Zarządu Zieleni Miejskiej: wkład wewnętrzny 10 szt. 3.1.2 Część 2: Dostawa i montaż ławek parkowych na terenie Łodzi: 3.1.2.1 Zakres prac: 3.1.2.1.1 - dostawa 25 ławek parkowych z rur okrągłych z podłokietnikami, 3 szt. ławek stylizowanych (wachlarzowych); 3.1.2.1.2 - montaż 28 ławek w gruncie, w tym pod 5 szt. ławek wykonanie nawierzchni utwardzonej (kostka betonowa), a pod 3 szt. ławek przełożenie istniejącej kostki; 3.1.2.1.3 - demontaż 3 ławek. 3.1.2.2 ŁAWKA O KONSTRUKCJI STALOWEJ Z PODŁOKIETNIKAMI o następujących parametrach: 3.1.2.2.1 konstrukcja stalowa wykonana z rur o średnicy zewn. 42 mm (+/- 1 mm), grubości ścianki 2,9 - 3,0 mm (rura ze szwem w kolorze antracytowym szarym RAL 7016); 3.1.2.2.2 podłokietnik z rury stalowej o wym. jw., stanowiący przedłużenie przedniej nogi, połączonej z nogą tylną, równoległy do siedziska, na wysokości 15 -17 cm nad siedziskiem; 3.1.2.2.3 ławka wzmocniona podłużnie i poprzecznie płaskownikiem szer. 4 cm (+/- 1 mm), grubości 0,5 cm (+/- 1 mm); 3.1.2.2.4 konstrukcja malowana farbą podkładową a następnie nawierzchniowo lakierem kolor szary antracytowy RAL 7016; 3.1.2.2.5 siedziska i oparcie wykonane z listew drewnianych litych z drzew iglastych -(bez żywicy) o wym. 2000mm x 80mm x 40 mm (+/- 3 mm) - (7 listew: 3 na oparcie, 4 na siedzisko), poddanych obróbce stolarskiej oraz pomalowane dwukrotnie impregnatem dekoracyjnym kolor tik i dwukrotnie lakierem wodoodpornym z połyskiem, każda listwa przykręcona 3 śrubami o średnicy 8 mm (+/- 1 mm), śruby zabezpieczone przed wykręceniem; 3.1.2.2.6 wysokość siedziska - 43 cm (+/- 0,5 cm), wysokość od podłoża do górnej powierzchni siedziska), wysokość całkowita ławki - 87 cm (+/- 1 cm), szerokość siedziska - 40 cm (+/- 0,5 cm), głębokość siedziska - 50 cm (+/- 0,5 cm), całkowita szerokość ławki - 65 cm (+/- 0,5 cm) (od przedniej nogi do rzutu oparcia ławki). 3.1.2.2.7 Mocowanie ławki w gruncie: 3.1.2.2.8 Ławki zamontowane na trwałe w gruncie przez zalanie fundamentów betonowych w 4 dołach o wymiarach 30 x 40 x 50 cm (+/- 1 cm), betonem B15, wyrównanie terenu w obrębie ławki, posprzątanie i wywóz urobku. 3.1.2.2.9 Pod 5 ławkami należy ułożyć nawierzchnię z kostki betonowej na powierzchni 200 x 65 cm (+/- 0,5 cm). Kostkę należy ułożyć na podsypce cementowo-piaskowej z zagęszczeniem ręcznym 15 cm (+/- 0,5 cm) (grubość warstwy po zagęszczeniu). Nawierzchnia otoczona z 3 stron obrzeżami betonowymi 30 x 8 cm (+/- 0,5 cm) na podsypce cementowo-piaskowej. Wypełnienie szczelin piaskiem. Fot 3. ŁAWKA O KONSTRUKCJI STALOWEJ Z PODŁOKIETNIKAMI, listwy jak podano w opisie (25 szt.). 3.1.2.3 ŁAWKA STYLIZOWANA TYPU WACHLARZ (3 szt.) o następujących parametrach: 3.1.2.3.1 Konstrukcja ze stali ocynkowanej i lakierowanej o wymiarach 2000 x 945 x 875 x 450 mm (+/- 5 mm). Profile prostokątne gięte o wymiarach 60x30x3 mm (+/- 0,5 mm). 3.1.2.3.2 Kolor szkieletu: szary antracytowy RAL 7016, 3.1.2.3.3 Oszalowanie siedziska i oparcia wykonane z listew drewnianych litych z drzew iglastych - (bez żywicy) o wymiarach 2000 x40x80 mm (+/- 3 mm) (10 listew: 5 na oparcie, 5 na siedzisko), 3.1.2.3.4 Kolor listew: poddane obróbce stolarskiej oraz pomalowane dwukrotnie impregnatem dekoracyjnym kolor tik i dwukrotnie lakierem wodoodpornym z połyskiem. 3.1.2.3.5 Mocowanie ławki w gruncie: 3.1.2.3.6 Ławki zamontowane na trwałe w gruncie mocowana do podłoża za pomocą kotew przez zalanie fundamentów betonowych w 4 dołach o wymiarach 30 x 40 x 50 cm (+/- 1 cm), betonem B15, wyrównanie terenu w obrębie ławki, posprzątanie i wywóz urobku. 3.1.2.3.7 Demontaż uszkodzonych ławek: odkucie betonu, wywóz betonu na wysypisko, wywóz złomu na złomowisko, wyrównanie terenu, obsianie trawą. Dostarczenie Zamawiającemu dokumentów wystawionych na Zarząd Zieleni Miejskiej dotyczących przyjęcia na złomowisko usuniętych ławek. Fot. 4. ŁAWKA STYLIZOWANA TYPU WACHLARZ Wymiary na rysunku podano w mm. 3.1.2.4 Główny kod CPV: 43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw 3.1.2.5 Dodatkowe kody CPV*: 45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych 3.1.2.6 Ławki zostaną zamontowane w następujących obiektach: 3.1.2.6.1 Zieleniec przy ul. Łososiowej - montaż 5 szt.; 3.1.2.6.2 Park im. Szarych Szeregów - montaż 7 szt.; 3.1.2.6.3 Zieleniec przy ul Wojska Polskiego (ul. Pankiewicza/al. Palki) - montaż 3 szt.; 3.1.2.6.4 Park im. Zaruskiego - montaż 3 szt. ławek typu wachlarz (demontaż 3 szt., przełożenie kostki pod 3 ławkami); 3.1.2.6.5 Zieleniec przy ul. Chodkiewicza/ul. Wyspiańskiego - montaż 3 szt.; 3.1.2.6.6 Park na Smulsku - montaż 2 szt.; 3.1.2.6.7 Plac Piastowski - montaż 5 szt. (ułożenie kostki betonowej pod 5 ławkami). 3.2 Zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 1 PZP zamawiający wymaga, adekwatnie do przedmiotu zamówienia, urządzenia dostosowane były do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewniały dostępności dla osób niepełnosprawnych. 3.3 Wszelkie pozostałe szczegóły zostaną ustalone po wyłonieniu Wykonawców, którzy przedstawią najkorzystniejsze oferty spośród poprawnie sporządzonych i spełniających wymagania Zamawiającego. 3.4 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na dowolną część lub części zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 43325000-7
Dodatkowe kody CPV: 45233293-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Dostawa oraz montaż koszy na śmieci, koszy na psie odchody, demontaż uszkodzonych koszy, dostawę wkładów do koszy na śmieci na terenie Łodzi
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT33951
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert5
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
ZKTZ DOL-EK Kazimierz Doleciński, handel2@dol-ek.pl, ul. Sióstr Służebniczek 17, 33-100, Tarnów, kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 33763,50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 25188,43
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 51979,80
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Dostawa i montaż ławek parkowych na terenie Łodzi
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT24476.24
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert4
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
ZKTZ DOL-EK Kazimierz Doleciński, handel2@dol-ek.pl, ul. Sióstr Służebniczek 17, 33-100, Tarnów, kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 24298,65
Oferta z najniższą ceną/kosztem 18109,50
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 33050,10
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.