eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Zamówienie dodatkowe nr ZGM/DZ/44/2016/ADM do zamówienia nr ZGM/DZ/45/2016/ADM na przebudowę budynku mieszkalno-usługowego przy Pl. Żwirki i Wigury 11 w Bielsku-Białej - Etap IIremont elewacji, dachu, instalacji wewnętrznych, budynku gospodarczego, ogrodzenia elementów infrastruktury wokół budynku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-13

Bielsko-Biała: Zamówienie dodatkowe nr ZGM/DZ/44/2016/ADM do zamówienia nr ZGM/DZ/45/2016/ADM na przebudowę budynku mieszkalno-usługowego przy Pl. Żwirki i Wigury 11 w Bielsku-Białej - Etap II: remont elewacji, dachu, instalacji wewnętrznych, budynku gospodarczego, ogrodzenia elementów infrastruktury wokół budynku
Numer ogłoszenia: 82485 - 2016; data zamieszczenia: 13.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Bielsku-Białej, ul. Lipnicka 26, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 33 499 06 02, faks 33 499 06 02; 499 06 11 , strona internetowa www.bip.zgm.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe nr ZGM/DZ/44/2016/ADM do zamówienia nr ZGM/DZ/45/2016/ADM na przebudowę budynku mieszkalno-usługowego przy Pl. Żwirki i Wigury 11 w Bielsku-Białej - Etap II: remont elewacji, dachu, instalacji wewnętrznych, budynku gospodarczego, ogrodzenia elementów infrastruktury wokół budynku.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do zamówienia nr ZGM/DZ/45/2016/ADM obejmuje: 1) naprawę stropu pomiędzy I piętrem, a poddaszem, 2) naprawę pęknięcia w ścianie zewnętrznej, 3) naprawę podłóg w lokalach użytkowych, 4) przebudowę pomieszczeń przybudówki.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Umową nr ZGM/DZ/45/2015/ADM zawartą w dniu 03.08.2015r. w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego nr ZGM/DZ/45/2015/ADM, Zamawiający udzielił zamówienia na II etap remontu budynku mieszkalno-usługowego przy Placu Żwirki i Wigury 11 w Bielsku-Białej. Zakres rzeczowy zamówienia nr ZGM/DZ/45/2015/ADM (dalej zamówienie podstawowe) obejmuje: wymianę konstrukcji więźby dachowej i poszycia, skucie istniejących kominów i wymurowanie na nowo, wymurowanie nowych kominów, wykonanie przewodów wentylacyjnych, wewnętrzne roboty tynkarskie, wykonanie instalacji gazowej, wykonanie instalacji c.o, wymianę i/lub uzupełnienie instalacji elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej, wykonanie zbiorczej instalacji antenowej i montaż anten TV, remont elewacji, remont i wymiana stolarki, remont remont ogrodzenia, remont infrastruktury wokół budynku - nawierzchnie i zieleń. W trakcie prowadzenia robót zaszła konieczność wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapach sporządzania dokumentacji projektowej remontu i przygotowywania postępowanie o udzielenie zamówienia. Są to: 1) naprawa pęknięcia ściany zewn. od strony południowej o dł. 9 m - po skuciu tynku z zewnętrznej ściany od strony podwórka uwidoczniło się pęknięcie w ścianie biegnące od dołu budynku do samej góry o szer. dochodzącej do 15 cm i głębokości również ok. 15 cm. Pęknięcie to należy naprawić poprzez jego zszycie kotwami stalowymi o fi 8 mm oraz zamurowanie; 2) remont podłóg w lokalach użytkowych na parterze: Kaja i Upominek - zły stan podłóg w tych lokalach stwierdzono po przystąpieniu do robót instalacyjnych - prowadzenia pod poziomem podłóg rurek zasilających grzejniki co. Wcześniej, na etapie projektowania i przygotowania zamówienia nie ujawniły się okoliczności, które wskazywałyby na konieczność całościowego remontu tych podłóg. W czasie realizacji robót i po wykonaniu częściowych rozbiórek fragmentów podłóg pod ułożenie rur okazało się, że legary drewniane oraz drewniane podłoże pod wykładzinami jest przegniłe. Należało usunąć elementy zgniłe i zużyte i wykonać nowe warstwy podłogowe z piasku, folii, twardych płyt styropianowych, wylewki cementowej i ceramicznych płytek podłogowych; 3) przebudowa pomieszczeń przybudówki, w której dotychczas były 4 ubikacje / 2 na parterze i 2 na 1.piętrze/ - z uwagi na przyłączenie jednoizbowego mieszkania nr 6 do mieszkania nr 7, czego nie zakładano wcześniej, oraz fakt że w związku z tym wszystkie lokale mieszkalne na I piętrze mają własne ubikacje, pomieszczenia po nich na I p. przybudówki będą pełnić funkcję magazynków. Natomiast na parterze pozostanie jedna ubikacja (dla lokalu użytkoweg). Będzie do niej doprowadzona woda /odpływ jest już podłączony do kanalizacji ogólnospławnej/. Dla zapewnienia możliwości korzystania z tej ubikacji w okresie zimowym oraz uniemożliwienia zamarznięcia wody w instalacji - należy ją wyposażyć w grzejnik elektryczny z włącznikiem termostatycznym uruchamiającym ogrzewanie w temperaturze, poniżej której istniała by groźba zamarznięcia wody w instalacji i urządzeniach. W trakcie robót demontażowych okazało się również, że ścianki działowe pomiędzy pomieszczeniami ubikacji zarówno na parterze, jak i na I piętrze / z desek/ są w bardzo złym stanie i należy je zdemontować i wykonać nowe w technologii kartonowo-gipsowej: 4) remont stropu pomiędzy I piętrem, a poddaszem - w trakcie prac remontowych stwierdzono bardzo zły stan konstrukcji nośnej drewnianego stropu. W trakcie demontażu poszycia podłogi na strychu opadła jedna z belek nośnych konstrukcji stropu. Następnie okazało się, że po odbiciu dalszych fragmentów poszycia, że kolejne belki ulegają obniżeniu w stosunku do miejsca osadzenia w murze. Ustalono, że przyczyną jest daleko posunięte przegnicie belek nośnych, spowodowane najprawdopodobniej przenikaniem wody poprzez nieszczelności w dachu. W konsekwencji niezbędne było podjęcie działań zabezpieczających mieszkania na I piętrze i lokatorów przez niebezpieczeństwem choćby częściowego zawalenia się stropu. W tym celu 5 belek zostało prowizorycznie połączone z krokwiami za pomocą prętów stalowych. Stwierdzenie stanu technicznego tych elementów konstrukcji budynku nie było możliwe ani na etapie przygotowania zamówienia na wykonanie projektu, ani na etapie prac projektowych. Sytuacja została opisana w dzienniku budowy. W związku z powyższą sytuacją zostały zlecone i wykonane ekspertyza stropu oraz projekt jego naprawy. W wyniku przeprowadzonej ekspertyzy okazało się, że w różnym stopniu zniszczona jest większa ilość drewnianych belek stropowych niż wydawało się początkowo oraz że część belek musi zostać wymieniona w całości, co może być zrealizowane po demontażu sufitów w mieszkaniach oraz prowadzenia robót w z czasowym wyprowadzeniem mieszkańców oraz dobrym zabezpieczeniem na czas robót wnętrz w tych mieszkaniach. Po wykonaniu wymiany belek stropowych, konieczne będzie wykonanie nowego sufitu z płyt gipsowo-kartonowych, ułożenie warstwy izolacji termicznej z wełny mineralnej oraz ułożenie warstw podłogowych z płyt OSB na poddaszu. Przewidzenie opisanych robót przed ogłoszeniem zamówienia nie było możliwe. Uszkodzenia opisanych elementów budynku ujawniały się stopniowo, w miarę zaawansowania robót, a ich wykonanie warunkuje prawidłową realizację i zakończenie zamówienia podstawowego. W szczególności od naprawy stropu uzależnione jest wykonanie jednych z głównych i najważniejszych robót zakresu rzeczowego zamówienia podstawowego, tj. wymianę konstrukcji więźby dachowej oraz poszycia dachu. Od naprawy pęknięcia ściany zewnętrznej uzależniony jest remont elewacji, a remont podłóg w lokalach użytkowych jest konieczny nie tylko ze względu na wykonanie instalacji, ale także dlatego, że lokale te są wynajęte i prowadzona jest w nich działalność gospodarcza. Z kolei przebudowa pomieszczeń przybudówki pojawiła się po udzieleniu zamówienia, wskutek zmiany w układzie pomieszczeń mieszkalnych. Zdaniem Zamawiającego, w zaistniałej sytuacji są spełnione przesłanki udzielenia zamówienia z wolnej ręki, określone w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. b ustawy - prawo zamówień publicznych

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LIGRA Agata Pawlus, Międzyrzecze Dolne 204, 43-392 Międzyrzecze, kraj/woj. śląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.