eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olkusz › Pełne rozpoznanie archeologiczne i architektoniczne stanu zachowania zamku średniego w Rabsztynie, w celu wykonania późniejszych prac zabezpieczających.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-14

Olkusz: Pełne rozpoznanie archeologiczne i architektoniczne stanu zachowania zamku średniego w Rabsztynie, w celu wykonania późniejszych prac zabezpieczających.
Numer ogłoszenia: 81243 - 2014; data zamieszczenia: 14.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Olkusz , ul. Rynek 1, 32-300 Olkusz, woj. małopolskie, tel. 32 626 01 00 w.311, 626 01 61, faks 32 626 01 03, 626 02 34.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.olkusz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełne rozpoznanie archeologiczne i architektoniczne stanu zachowania zamku średniego w Rabsztynie, w celu wykonania późniejszych prac zabezpieczających..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełnego rozpoznania archeologicznego i architektonicznego stanu zachowania zamku średniego w Rabsztynie, w celu późniejszego wykonania prac zabezpieczających. 1. Zamek oraz częściowo obszar terenu wzgórza zamkowego jest wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-1292 - Decyzja Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach, Wydział Kultury i Sztuki - pismo nr Kl.III 5340/7771/83 z dnia 2 listopada 1982r. w sprawie wpisania dobra kultury do rejestru zabytków, zlokalizowany w Gminie Olkusz, we wsi Rabsztyn, na działce nr ew. 154/15, nowy numer A-993/M. 2. W celu pełnego rozpoznania stanu zachowania zamku średniego w Rabsztynie przewiduje się, zgodnie z pozwoleniem konserwatorskim nr 55/14 z dnia 24.02.2014r. na prowadzenie badań archeologicznych (Załącznik nr 9 do SIWZ), wykonanie: 2.1 badań archeologiczno-architektonicznych w obrębie: a) strefy zabudowy przylegającej do muru kurtynowego zachodniego w jej północnej części wraz z całym traktem komunikacyjnym od strony dziedzińca b) strefy domniemanego ciągu komunikacyjnego łączącego zamek średni z górnym, c) strefy zabudowy przylegającej do muru kurtynowego południowego, Badania obejmować będą odgruzowanie do ostatniego historycznego poziomu użytkowego, rozpoznanie stratygrafii, dyspozycji przestrzennej i chronologii budowli. 2.2. usunięcie pod nadzorem archeologicznym nasypów (gruzowych i gruzowo- -ziemnych) zalegających w obrębie tzw. zamku średniego (obszar wygraniczony od strony południowej i zachodniej murami kurtynowymi, od wschodniej - linią zachowanych reliktów kurtyny, od północy sięgający do ściany skały), przy czym: a) w obszarze dawnego majdanu zamku średniego należy usunąć nasypy do ostatniego, historycznego poziomu użytkowego (wskazanego przez archeologa sprawującego nadzór); b) w obrębie skrzydła południowego zabudowy zamku należy usunąć zasypy wnętrz tej budowli do poziomu jak na majdanie (patrz powyżej); c) w obrębie skrzydła zachodniego należy usunąć zasypy w pomieszczeniach: -w pierwszym od strony południowej - do płaszcza sklepienia i wewnątrz pomieszczenia piwnicznego; -w drugim od strony południowej - do pierwotnego poziomu użytkowego (lub do poziomu z czasów nowożytnych - posadzka ceramiczna, po ocenie stanu zachowania posadzki przez archeologa i zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie; -w trzecim - do kolebki sklepiennej (w miejscu jej zachowania) i do ostatniego poziomu użytkowego wnętrza oraz usunąć fragment muru kamiennego (konieczne rozkruszenie i odzyskanie pierwotnego budulca); 2.3. usunięcie pod nadzorem archeologicznym nasypu zalegającego na terenie dziedzińca tzw.zamku dolnego, znajdującego się bezpośrednio przy wschodniej ścianie skały, na której wzniesiono zamek górny. Nasyp należy usunąć na jego całej długości (odsłaniając relikty muru kurtynowego wschodniego), do głębokości odpowiadającej ostatniemu historycznemu poziomowi użytkowemu dziedzińca pałacu (w trakcie prac wskazany przez archeologa sprawującego nadzór); 2.4 wykonanie inwentaryzacji architektonicznych odsłoniętych reliktów metodą geodezyjną, 2.5 opracowanie architektoniczne odsłoniętych reliktów; 2.6 opracowanie końcowe wyników prac wraz ze stosownymi wytycznymi.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.19.14 - Usługi archeologiczne 71.25.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w szczególności: Wykonania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - usług lub robót o charakterze: -przeprowadzenie min. trzech interdyscyplinarnych badań archeologiczno-architektonicznych, w tym dwóch dotyczących zamków średniowiecznych lub zabudowy na obszarze miast lokacyjnych, każdy z potwierdzeniem ich należytego wykonania. Zamawiajający będzie oceniał powyższy warunek na podstawie złożonych dokumentów potwierdzających spełnienie warunku. Ocena dokonana będzie systemem spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga w szczególności dysponowania: -kierownikiem badań archeologicznych posiadającym wykształcenie wyższe z tytułem magistra na kierunku archeologicznym oraz odbytą 12 - to miesięczną praktyką w zakresie badań archeologicznych oraz posiadającym doświadczenie w prowadzeniu minimum 3 prac na obszarach miast lokacyjnych oraz zamków średniowiecznych. -kierownikiem badań architektonicznych, posiadającym wykształcenie wyższe z tytułem magistra inżyniera na kierunku architektura lub posiadającym wykształcenie wyższe zawodowe w ramach, którego zaliczyła przedmiot o treści kształcenia: prowadzenie badań architektonicznych w wymiarze nie mniejszym niż 60 godzin lub posiadającym ukończone studia podyplomowe w w zakresie prowadzenia badań architektonicznych oraz potwierdzenie odbycia po ukończeniu tych studiów co najmniej 6-miesięcznej praktyki zawodowej w zakresie badań architektonicznych oraz posiadającym doświadczenie w prowadzeniu minimum 3 prac na obszarach miast lokacyjnych oraz zamków średniowiecznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo jeśli dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Umowa może ulec zmianie w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku: a) długotrwałych niesprzyjających warunków atmosferycznych, b) wystąpienie innych przyczyn zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia w dniu podpisania umowy, Wydłużenie terminu nastąpi o czas niezbędny do zakończenia przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. c) Zmiany spowodowanej decyzjami Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie, d) wystapienie okoliczności związanych z odkryciem znalezisk, które wpłyną na dalsze prowadzenie badań. Zmiana terminu umowy może nastapić w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego zaistniałej sytuacji, która może mieć wpływ na niedotrzymanie przez Wykonawcę terminu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.malopolska.pl/umigolkusz/Article/id,240778.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w UMiG Olkusz w pokoju 311 lub pobrać ze strony internetowej..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz w punkcie informacyjno podawczym..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.