eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Budowa 4 obserwatoriów astronomicznych Kepler na terenie województwa lubuskiego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 w trybie zaprojektuj i wybuduj

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-05-29

Zielona Góra: Budowa 4 obserwatoriów astronomicznych Kepler na terenie województwa lubuskiego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 w trybie zaprojektuj i wybuduj
Numer ogłoszenia: 78515 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego , ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 4565403, 4565404, 4565277, faks 68 4565404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa 4 obserwatoriów astronomicznych Kepler na terenie województwa lubuskiego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 w trybie zaprojektuj i wybuduj.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa 4 obserwatoriów astronomicznych na terenie województwa lubuskiego w trybie zaprojektuj i wybuduj wraz z wyposażeniem i tablicami informacyjnymi (po zakończeniu realizacji tablicami pamiątkowymi) oraz wykonanie zagospodarowania terenu, ciągów komunikacyjno-pieszych wokół budynku i wykonanie przyłączy zgodnie z założeniami 4 Programów Funkcjonalno-Użytkowych (zwanych dalej PFU). 1.2. Budynki muszą być murowane, a różnice w ich konstrukcjach mogą wynikać wyłącznie z uwarunkowań lokalizacyjnych. Kolorystyka elewacji musi być identyczna we wszystkich czterech obserwatoriach. Kopuły astronomiczne muszą być identyczne (o takich samych parametrach technicznych). Budynki we wszystkich lokalizacjach powinny być ujednolicone, dopuszczalne różnice to lustrzane odbicie względem osi podłużnej lub poprzecznej budynku. Budynek musi być chroniony przed wpływami dynamicznymi wywołanymi ruchem pojazdów, taboru kolejowego i pracujących urządzeń w sąsiadujących zakładach przemysłowych, a w szczególności słup, na którym umieszczony będzie teleskop główny. 1.3. Budynki obserwatoriów astronomicznych oraz wykonane zagospodarowanie terenu, ciągów komunikacyjno-pieszych wokół budynku należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostęp osobom niepełnosprawnym na taras budynku musi być zapewniony poprzez instalację platformy schodowej lub inne równoważne rozwiązanie. 1.4. Wykonanie tablic informacyjnych (po zakończeniu realizacji - tablic pamiątkowych) informujących o realizowanej inwestycji współfinansowanej przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Lubuskim Regionalnym Programem Operacyjnym w zakresie informacji i promocji dla beneficjentów dostępnych na stronie www.lrpo.lubuskie.pl. 1.5. Na przedmiot umowy, składają się: -opracowanie dokumentacji budowlanej, -uzyskanie wymaganych warunków, pozwoleń, uzgodnień i decyzji władz budowlanych i konserwatorskich, BHP i straży pożarnej oraz uzyskanie uzgodnień podłączeń instalacji do każdej lokalizacji, -dostarczenia Zamawiającemu dokumentacji wymaganej Wytycznymi w zakresie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć współfinansowanych z krajowych lub regionalnych programów operacyjnych w związku z koniecznością przeprowadzenia szczegółowej weryfikacji dokumentacji środowiskowej przez IZ LRPO, -wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową, -dostawa i montaż wszystkich urządzeń, sprzętu i innych elementów wynikających z PFU oraz opracowanej dokumentacji projektowej, w tym także dostawę i instalację kopuły astronomicznej na tarasie budynku, -zapewnienie pełnienia nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji zadania aż do jego całkowitego zakończenia i rozliczenia, -uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie. 1.6. Partnerami projektu są (obserwatoria zostaną wybudowane na wyznaczonych przez nich terenach): -Gmina Żagań - miasto (Działka nr 2069, obręb ewidencyjny Żagań, Muzeum Obozów Jenieckich przy ul. Lotników Alianckich w Żaganiu); -Gmina Świdnica (Działka nr 89, obręb ewidencyjny Świdnica, kompleks edukacyjno-sportowy przy Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Świdnicy ul. Ogrodowa 36); -Powiat Sulęciński (Działka nr 295/3 oraz 295/4, obręb ewidencyjny Sulęcin, I Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Sulęcinie, ul. E. Plater 1); -Powiat Gorzowski (Działka nr 468/2, obręb ewidencyjny Witnica, przy ul. Kościuszki w pobliżu Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Witnicy). Uwaga: Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej we wskazanych lokalizacjach przed złożeniem oferty. 1.7. W ramach realizacji prac projektowych należy wykonać kompleksową dokumentację projektową dla projektu dotyczącego budowy obserwatoriów astronomicznych Kepler na terenie województwa lubuskiego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 obejmującą: -uzyskanie aktualnych map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych, -uzyskanie wypisów i wyrysów z rejestru gruntów dla działek, na których projektowana będzie inwestycja, -uzyskanie w imieniu Zamawiającego niezbędnych warunków przyłączenia i zasilenia w media, -przygotowanie wszelkich wniosków w imieniu Zamawiającego w celu uzyskania warunków, opinii, uzgodnień i decyzji wymaganych do realizacji zamierzenia inwestycyjnego, -opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w celu uzyskania pozwolenia na budowę, a następnie wykonania robót budowlanych, -opracowanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz kosztorys i harmonogram rzeczowo-finansowy prac projektowych i robót budowlanych, -uzyskanie w imieniu Inwestora wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji i opinii wymaganych do otrzymania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz przygotowanie i złożenie kompleksowego wniosku o pozwolenie na budowę w imieniu Zamawiającego, -uzyskanie ostatecznego (prawomocnego) pozwolenia na budowę, -przygotowanie wizualizacji komputerowej przeznaczonej do prezentacji publicznej przedstawiającą projektowane rozwiązania, małą architekturę i wystrój wnętrz, -sprawowanie nadzoru autorskiego w okresie wykonywania robót budowlano - montażowych aż do czasu odbioru i rozliczenia kosztów realizacji całego zadania inwestycyjnego, -opracowanie kompletu dokumentacji powykonawczej (w tym m. in. instrukcji p. poż., instrukcji eksploatacji budynku). 1.8. Dokumentacja projektowa winna obejmować m.in.: -badania geologiczne podłoża gruntowego (w razie potrzeby), -projekt zagospodarowania terenu dla całego obszaru objętego opracowaniem, -projekt architektoniczny (uwzględniający m.in. kolorystykę elewacji oraz aranżację i wyposażenie wnętrz itp.), -projekt konstrukcyjny, -projekty branżowe w zakresie instalacji wymaganych Programem Funkcjonalno - Użytkowym, -projekty niezbędnych przyłączy, -projekty przebudowy (przełożenia) ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego z projektowaną infrastrukturą, -inne opracowania, ekspertyzy, opinie niezbędne do kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni opracowanie dokumentacji projektowej z należytą starannością w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej. Dokumentacja musi być kompletna i posiadać wszystkie opracowania niezbędne do zrealizowania robót budowlanych i wyposażenia obiektu. Winna uwzględniać wszystkie założenia Zamawiającego i potrzeby wynikłe w procesie projektowania. Na każdym etapie opracowania dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do konsultacji z Zamawiającym i uzyskania jego akceptacji dla zastosowanych rozwiązań, doboru materiałów i urządzeń w określonych częściach projektu. Uwaga: Wszelkie prace projektowe lub czynności niewyszczególnione w powyższym opisie, a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględniać w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. 1.9. Z chwilą przyjęcia budowy Wykonawca zobowiązany jest do: -zabezpieczenia i organizacji placu budowy i ruchu, -zapewnienia na okres budowy właściwego dozoru obiektu i terenu budowy, organizacji i utrzymania zaplecza budowy, -przejęcia obowiązków Kierownika Budowy. Równocześnie Wykonawca będzie ponosił koszty mediów tj. opłaty za wodę i energię do celów socjalnych oraz realizacji budowy, koszty ewentualnego ogrzewania dyżurnego, a także koszty odbiorów, prób i rozruchu instalacji i urządzeń. 1.10. Wynagrodzenie Wykonawcy określa się w formie kwoty ryczałtowej. Ma ono zawierać wszystkie koszty. Ustalone wynagrodzenie ryczałtowe jest ostateczne, niezależnie od rozmiaru prac projektowych, robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji - nie podlega przeliczeniom i obejmuje wszelkie narzuty i dodatki. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz za sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca - niedoszacowanie lub brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 1.11. Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy: - prac projektowych - z dniem zawarcia umowy, - robót budowlanych - po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę. 1.12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zamieszczony w załączniku nr 1 a, b, c, d do SIWZ, tj. w Programie Funkcjonalno Użytkowym. 1.13. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w oparciu o harmonogram realizacji zadania -Załącznik nr 11 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.26.24.10 - Wznoszenie konstrukcji budynków 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 71.00.00.00 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71.20.00.00 - Usługi architektoniczne i podobne 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego 71.22.10.00 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych 71.22.20.00 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Składając ofertę Wykonawca jest zobowiązany przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium w wysokości 69.400,00 złotych

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia muszą wykazać się udokumentowanym doświadczeniem - do postępowania mogą przystępować Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) wykonali cztery roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie obiektów kubaturowych (w tym minimum dwie prowadzone jednocześnie) o powierzchni budynku nie mniejszej niż 160 m2. Wartość każdej wykonanej roboty musi wynosić min. 0,5 mln zł brutto, a przynajmniej jedna z nich musi być zrealizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia na podstawie informacji zawartych w żądanych i załączonych do oferty dokumentach i oświadczeniach

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 4 Kierownikami budowy - cztery osoby posiadające następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 1) Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień budowlanych), 2) Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w ograniczonym zakresie do kierowania robotami budowlanymi. Projektantem - minimum jedna osoba posiadająca następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: 1) Minimum 5 letnia praktyka zawodowa (liczona od daty uzyskania uprawnień), 2) Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w ograniczonym zakresie do projektowania obiektu budowlanego. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia na podstawie informacji zawartych w żądanych i załączonych do oferty dokumentach i oświadczeniach.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia muszą wykazać, iż są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż: 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych, 00/100) oraz posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100). Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu metodą 0-1, tj. nie spełnia/spełnia na podstawie informacji zawartych w żądanych i załączonych do oferty dokumentach i oświadczeniach.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

-Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy -Pisemne zobowiązanie (w oryginale), o którym mowa w rozdziale IX pkt 6 SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b i 2e ustawy Pzp -Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 - tekst jednolity) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - termin realizacji - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się m. in. następujące zmiany Umowy: a) w przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących zastępstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie; stare dane zostaną zastąpione nowymi, b) dopuszcza się zmianę terminu realizacji Umowy; określone w Umowie terminy realizacji przedmiotu Umowy mogą ulec przesunięciu: - w przypadku działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania Umowy; termin realizacji będzie przesunięty o czas działania siły wyższej oraz czas niezbędny na usunięcie skutków działania tej siły, - jeśli podczas wykonywania robót okaże się, że konieczne do wykonania są czynności dodatkowe (których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy), od których wykonania uzależnione jest wykonanie robót podstawowych - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych czynności, - jeżeli opóźnieniu ulegnie wykonanie prac niezbędnych do realizacji Umowy, do których wykonania zobowiązany jest Zamawiający - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania przedmiotowych prac, - jeśli opóźnieniu ulegnie wykonanie przez podmioty zewnętrzne usług/czynności koniecznych do wykonania prac objętych Umową, z zastrzeżeniem, że Wykonawcą tych usług/czynności nie jest Wykonawca Umowy ani podmiot przez niego zaangażowany w realizację Umowy- termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania tych usług/czynności, - w przypadku wystąpienia okoliczności, których przyczyny leżą po stronie Zamawiającego (w szczególności uniemożliwienie rozpoczęcia realizacji prac lub wstrzymanie prac przez Zamawiającego), a których wystąpienia nie można było przewidzieć przed zawarciem Umowy - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania opóźnionych prac, - jeżeli prace objęte Umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji umowy - termin zakończenia realizacji Umowy będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania prac wynikających z zaleceń właściwych organów, - w przypadku napotkania przez Wykonawcę lub Zamawiającego okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich, np. wystąpienia zjawisk związanych z działaniami osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie prac, konieczności wykonania projektów zamiennych, zmian przepisów prawa polskiego albo prawa wspólnotowego - termin realizacji może zostać przesunięty o czas, kiedy realizacja Umowy była niemożliwa z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub Zamawiającego, - jeżeli zajdzie konieczności uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu Umowy - termin zakończenia realizacji Umowy może zostać przesunięty o czas niezbędny do uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego, - jeżeli wystąpią znacząco odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne, warunki terenowe w szczególności podziemne sieci, instalacje, urządzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp., uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu Umowy - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania prac wynikających z nowych warunków, zmiana terminu realizacji nie będzie powodowała zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy; c) dopuszcza się zmiany w osobach mających pełnić określone funkcje w realizacji Umowy, jeśli wcześniej wskazane osoby nie będą mogły pełnić swoich funkcji ze względów losowych, służbowych, z powodu niewłaściwego wykonywania powierzonych zadań lub z powodu niewłaściwego zachowania. Nowo wskazane przez Wykonawcę osoby muszą spełniać wszystkie warunki wskazane dla tych funkcji w SIWZ obowiązującej w postępowaniu, na podstawie którego zawarta została Umowa. Wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego na powierzenie obowiązków nowej osobie. W przypadku zmiany osób po stronie Zamawiającego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o takim fakcie; d) dopuszcza się zmiany podwykonawców przewidzianych do realizacji Umowy. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o zmianę podwykonawcy, Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 Umowy; e) dopuszcza się wprowadzenie podwykonawców do części Umowy, dla których wcześniej nie przewidywano realizacji przez podwykonawców. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców nowych części Umowy, Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 Umowy; f) dopuszcza się wprowadzenie podwykonawców do realizacji części Umowy mimo, że w ofercie Wykonawca nie przewidział realizacji jakichkolwiek części Umowy przez podwykonawców. W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców jakiejś części umowy Wykonawcę obowiązują odpowiednie zapisy § 7 Umowy; g) dopuszcza się zmianę sposobu wykonania Umowy poprzez zastosowanie innych rozwiązań technicznych i technologicznych lub materiałowych niż przewiduje Opis przedmiotu zamówienia i/lub opracowana dokumentacja ze względu na: zmiany warunków geologicznych i innych, zmiany obowiązującego prawa i obowiązujących norm, z uwagi na racjonalność ekonomiczną, funkcjonalną lub in., pojawienie się na rynku nowych materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na np. zaoszczędzenie na kosztach eksploatacji wykonywanego przedmiotu Umowy lub w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy - dopuszcza się zastosowanie innych rozwiązań, po uzyskaniu zgody Zamawiającego na wprowadzenie tych zmian; w takim przypadku zmiana nie może powodować wzrostu wartości wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 umowy, zmiany terminu wykonania i innych warunków zamówienia zawartych w SIWZ; h) wartość wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2 umowy, może ulec zmianom w następującym przypadku: - zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, np. Wykonawca wprowadzi specjalny rabat lub gdy konieczna będzie zmiana rozwiązań projektowych, która spowoduje konieczność zaniechania realizacji części robót (niewykonanie ich w trakcie Umowy) - w takich przypadkach wartość wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 3 ust. 2, ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu, i) dopuszcza się możliwość zmiany sposobu rozliczania Umowy lub terminów i sposobu dokonywania płatności wynikających ze zmian Umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji tego Projektu. j) Inicjatorem zmian w Umowie mogą być obie strony Umowy, z tym że ostateczna decyzja co do wprowadzenia zmian i ich zakresu należy do Zamawiającego. k) Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych okoliczności mogących powodować zmianę Umowy nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lubuskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Podgórna 7, Departament Administracyjno - Gospodarczy - pokój nr 24.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2015 godzina 10:00, miejsce: ul. Podgórna 7, Departament Administracyjno - Gospodarczy - kancelaria ogólna, nr pokoju 59.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.