eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słomniki › Dostawa i montaż Sita bębnowego na Oczyszczalni ścieków w Słomnikach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-07

Słomniki: Dostawa i montaż Sita bębnowego na Oczyszczalni ścieków w Słomnikach.
Numer ogłoszenia: 77316 - 2015; data zamieszczenia: 07.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słomniki , ul. Kościuszki 64, 32-090 Słomniki, woj. małopolskie, tel. 012 3881102, faks 012 3882102.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slomniki.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż Sita bębnowego na Oczyszczalni ścieków w Słomnikach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest; Dostawa i montaż Sita bębnowego na Oczyszczalni ścieków w Słomnikach. Przedmiot zamówienia obejmuje: dostawę sita bębnowego transport urządzenia montaż urządzenia, uruchomienie urządzenia, szkolenie personelu Zamawiającego wskazanego do obsługi dostarczonego urządzenia, uporządkowanie terenu po montażu Gmina Słomniki w dniu 14 stycznia 2015r. podpisała umowę o Przyznanie pomocy nr 00069-6921-UM0600027/14 w Ramach Działania Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013 A. Opis urządzenia; Sito Bębnowe (bębnowe sito obrotowe z prasą skratek) to urządzenie służące do przechwytywania skratek (drobnych części stałych, powyżej 2mm) zawartych w ściekach dopływających do oczyszczalni. Urządzenie tworzy zamknięta komora w której obraca się w poziomej osi filtrujący bęben który podczas pracy jest płukany wodą pod ciśnieniem. Wewnątrz bębna znajduje się koryto wraz z transportem ślimakowym przechwytującym zebrane zanieczyszczenia - skratki, które następnie poprzez prasę oraz system odprowadzający, zostaną zrzucone do kontenera na odpady. Urządzenie wraz z konstrukcją oraz pomostem roboczym musi być zamontowane na Reaktorze biologicznym na wysokości ok. 4 m w stosunku do terenu, natomiast kontener na odpady będzie podstawiany na poziomie gruntu. Sito bębnowe będzie pracować na zewnątrz więc musi być odporne na wszelkie warunki atmosferyczne (przede wszystkim zabezpieczone przed ujemną temperaturą oraz wilgocią). Całość urządzenia wykonana będzie ze stali nierdzewnej. Sito bębnowe wraz z wszystkimi pozostałymi urządzeniami i wymienionymi materiałami musi być nowe. B). Parametry urządzenia 1. Urządzenie fabrycznie nowe rok produkcji 2015. 2. Przepływ minimum Q - 50l/s. 3. Szczelina bębna -otwór, prześwit - 2mm . 4. Zużycie mocy do napędu urządzenia maksymalnie -2,5 kW. 5. Ogrzewanie urządzenia maksymalnie - 2 kW, praca urządzenia w warunkach zimowych 6. Szerokość komory bębna (wanny) - 900-1100 mm. 7. Głębokość komory bębna (wanny) - 900-1100 mm. 8. Długość komory bębna (wanny) - 1500-1900 mm. 9. Pomiar wysokości ścieków przepływających - sonda hydrostatyczna 10. Napęd kraty oraz wszystkie łączenia elektryczne min IP 65 11. Średnica przenośnika ślimakowego(rurociąg prasy na skratki)- 250 mm 12. Średnica rynny zrzutowej do kontenera (rurociąg na skratki)- 300mm 13. Materiał z którego maja być wykonane wszystkie elementy urządzenia(oprócz napędu i łożysk )- nie gorszy niż AISI 304, trawienie sita - w całości. 14. Grubość blachy z którego zostanie wykonane urządzenie (ściany komory) minimum - 2 mm 15. Materiał z którego będzie wykonane sito nie gorszy niż - AISI 304 16. Grubość blachy z którego zostanie wykonane sito - 1- 2mm 17. Sprasowanie skratek do min 35 % s.m. 18. Wszystkie łożyska w strefie ścieków nie wymagające smarowania. 19. Płukanie sita - woda technologiczna z sieci 20. Elektrozawór do płukania - 230 V 21. Odczyt parametrów pracy urządzenia przesyłane do sterowni - zgłoszenie awarii. 22. Panel sterowania - wykonany na zewnątrz; system automatycznego sterowania, wyłącznik główny, wyłącznik awaryjny, sterowanie ręczne z poziomu kraty, kontakty bezpotencjałowe. 23. Umiejscowienie sita - na konstrukcji 24. Automatyczny bypass ścieków płynących w przypadku awarii sita bębnowego 25. Rura odprowadzająca skratki z izolacją 26. Urządzenie musi być zgodne ; ISO 9001, ISO 14001, deklaracja zgodności CE 27. Maksymalne wymiary urządzenia wraz z pomostem to; 2m x 3m x 2m (szer. x dług. x wys.) C). Zakres prac montażowych 1. Montaż sita bębnowego na Reaktorze biologicznym przy piaskowniku wirowym. 2. Podłączenie do wejścia zamontowanego urządzenia rurociągu ciśnieniowego z pompowni ścieków DN 250, natomiast wyjścia do studzienki głuszącej zlokalizowanej nad piaskownikiem wirowym . 3. Montaż zasuwy DN 250 do zamknięcia istniejącego układu doprowadzania ścieków. 4. Montaż zasuwy DN 250 do zamknięcia nowego układu sita bębnowego. 5. Wykonanie pomostu roboczego i konstrukcji wsporczej do obsługi sita (stal żarowo cynkowana) w komplecie z sitem. 6. Układ wpięcia urządzenia musi być tak wykonany aby w razie awarii lub prac konserwacyjnych nowego sita bębnowego, umożliwił przepływ ścieków przez oczyszczalnie, aby został zachowany ciąg technologiczny oczyszczania, oraz normalną pracę oczyszczalni. 7. Do nowego urządzenia musi być swobodny dostęp w celu obsługi lub konserwacji zgodnie z przepisami BHP. D). Pozostałe wymogi zamówienia; 1. Sito bębnowe musi posiadać deklaracje zgodności, znak CE; 2. Sito bębnowe nie może być prototypem czy urządzeniem pierwotnym, 3. Sito bębnowe musi być urządzeniem seryjnie produkowanym. 4. Dostawca zobowiązuje się do bezpłatnego przeszkolenia min. 2 osób w zakresie obsługi i eksploatacji urządzenia. 5. Gwarancja urządzenie; min 24 miesiące. (może być wydłużona o gwarancje dodatkową -dodatkowe kryterium) 6. Serwis 48 h z dojazdem do Zamawiającego. 7. Przeglądy serwisowe okresowe będą realizowane w siedzibie Zamawiającego przez Wykonawcę. 8. Sito bębnowe oraz jego obsługa wraz z zamontowanymi elementami dodatkowymi musi spełniać wszelkie normy w zakresie obsługi oraz BHP. 9. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu; a) komplet dokumentów do urządzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. b) katalog części zamiennych c) instrukcja urządzenia(j. polski) d) karta gwarancyjna e) deklaracja zgodności CE f) Dokumentacja Techniczno Rozruchowa 10. Wykonawca musi uwzględnić jakość ścieków surowych dopływających do urządzenia. Obecnie ścieki oczyszczane są wstępnie mechanicznie na kracie o prześwicie 4mm. 11. Całkowity koszt musi obejmować zakres; nowe urządzenie, prace montażowe urządzenia, pomost oraz rozruch E). Zamawiający do SIWZ dołącza przykładowe schematy urządzenia. F). Montaż sita bębnowego wymusi ingerencję w ciąg technologiczny oczyszczania ścieków, w związku z czym Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty powoła biegłego - projektanta oczyszczalni ścieków w Słomnikach - który zweryfikuje przedstawione przez Wykonawcę Urządzenie w celu potwierdzenia Zamawiającemu, że oferowane urządzenie jest zgodne z parametrami zawartymi w SIWZ i że oferowane urządzenie nie wpłynie na pogorszenie się jakości oczyszczonych ścieków lecz poprawi ich jakość. G). Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań, materiałów i urządzeń równoważnych pod warunkiem, że produkty równoważne posiadają parametry nie gorsze niż ujęte w SIWZ. Jeżeli w SIWZ został ujęty produkt lub urządzenie danego Producenta Wykonawca składający ofertę może zastosować produkt lub urządzenie równoważne pod warunkiem że parametry jego nie będą gorsze niż parametry wskazanego w SIWZ produktu lub urządzenia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.35.00.00 - Urządzenia do obróbki ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 44.16.00.00 - Rurociągi, instalacje rurowe, rury, okładziny rurowe, rury i podobne elementy .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy 00/100 zł). 2. Wadium można wnieść w następujących formach: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Słomnikach ; Nr rachunku:- 39 8614 0001 0000 0000 0420 0019 z dopiskiem Wadium - Dostawa i montaż Sita bębnowego na Oczyszczalni ścieków w Słomnikach. 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). 3. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy składać w formie oryginału w Urzędzie Gminy Słomniki pok. 7. Osobą upoważnioną do odbioru oryginału jest Pani Józefa Fima z kolei kopię dokumentu należy dołączyć do składanej oferty. Do oferty prosimy załączyć kserokopię dokumentu wadialnego. 4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunki udziału w postępowaniu zostały spełnione, na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca winien złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 6 do SIWZ) Wykonawca winien przedstawić iż wykonał lub wykonuje w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert minimum jedną robotę budowlana polegającą na dostawi i montażu sita bębnowego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunki udziału w postępowaniu zostały spełnione, na podstawie Oświadczenia że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym i technicznym niezbędnym do wykonania zadania oraz że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; (załącznik nr 7 do SIWZ)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunki udziału w postępowaniu zostały spełnione, na podstawie Oświadczenia że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym i technicznym niezbędnym do wykonania zadania oraz że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; (załącznik nr 7 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie Oświadczenia że Wykonawca znajduje się sytuacji ekonomicznej i finansowej niezbędnej do wykonania zadania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Dodatkowa gwarancja - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian do umowy w tym przedłużenia terminu realizacji zamówienia tylko w przypadku wystąpienia okoliczności, które nie wynikają z winy Wykonawcy. Zmiana terminu zakończenia realizacji może nastąpić tylko w przypadku jej akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający wyrazi zgodę na przedłużenie terminu tylko w przypadku potwierdzenia wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy. 3. Zmiany treści i warunków umowy mogą nastąpić również w przypadku wystąpienia: a) Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego b) Zmiany nazwy/ formy prawnej Wykonawcy/Zamawiającego. Wykonawca/Zamawiający jest zobowiązany do przedstawienia wszystkich dokumentów poświadczających zamianę. c) Zmiany konieczne do wprowadzenia w przypadku otrzymania przez Zamawiającego dofinansowania ze źródeł zewnętrznych. d) siły wyższej, Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; e) zmian cenowych wynikających z uregulowań prawnych podatku, akcyzy. Sprzedający zobowiązany jest jednak do udokumentowania zmiany podając podstawę, zmiany wartości umowy w sytuacji zmiany urzędowej stawki podatku VAT na oferowany przedmiot zamówienia. Zmiana taka może nastąpić od dnia wejścia w życie podpisanego aneksu do niniejszej umowy na podstawie pisemnego zgłoszenia Wykonawcy. 4. Każdorazowo wniosek o zmianę umowy składany przez Wykonawcę/ Zamawiającego musi wpłynąć do Zamawiającego/Wykonawcy w formie pisemnej przed planowanym wprowadzeniem zmian. We wniosku o zmianę warunków umowy należy podać czego zmiana dotyczy, dlaczego jest konieczna oraz proponowany termin wprowadzenia zmiany 5. Zmiany do umowy muszą być wprowadzane aneksem w formie pisemnej po wcześniejszym zaakceptowaniu przez Zamawiającego/Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slomniki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Słomnikach ul.Kościuszki 64 32-090 Słomniki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Słomnikach ul.Kościuszki 64 32-090 Słomniki dziennik podawczy.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gmina Słomniki w dniu 14 stycznia 2015r. podpisała umowę o Przyznanie pomocy nr 00069-6921-UM0600027/14 w Ramach Działania Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.