eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszewo-Borki › Budowa stacji uzdatniania wody wraz z rozruchem technologicznym w obrębie ewidencyjnym Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-05

Olszewo-Borki: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z rozruchem technologicznym w obrębie ewidencyjnym Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki
Numer ogłoszenia: 77264 - 2016; data zamieszczenia: 05.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Olszewo-Borki , ul. Władysława Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie, tel. 029 761-31-07, faks 029 7613223.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olszewo-borki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z rozruchem technologicznym w obrębie ewidencyjnym Stepna Stara, gm. Olszewo-Borki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1/ Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące realizację zadania pn: Budowa Stacji Uzdatniania Wody wraz z rozruchem technologicznym w obrębie ewidencyjnym Stepna Stara, gmina Olszewo-Borki oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego, po zakończeniu wszystkich robót budowlanych objętych niniejszym zamówieniem, decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Stepna Stara. 2/ Stacja Uzdatniania Wody została zaprojektowana w celu poboru, uzdatniania i dostawy wody dla potrzeb użytkowników gminy Olszewo-Borki. Przewiduje się budowę ujęcia wody podziemnej o zdolności poboru do 65m3/h, stacji uzdatniania wody, budowę zbiorników technologicznych, sieci technologicznych i energetycznych wraz z infrastrukturą techniczną. 3/ W ramach inwestycji należy wykonać: Budynek technologiczny - budynek o konstrukcji tradycyjnej, parterowy, dach o konstrukcji krokwiowo-jętkowej, kryty blachodachówką; Zbiorniki magazynowe retencyjno-uśredniające wody uzdatnianej - zbiorniki cylindryczne, naziemne, typowe, wykonane ze stali nierdzewnej usytuowane na powierzchni terenu, zbiorniki izolowane termicznie; Zbiornik na wody popłuczne - zbiornik w postaci 4 studni wykonanych z kręgów żelbetowych z felcem, łączonych na uszczelkę gumową; Zbiornik bezodpływowy na ścieki socjalne - zbiornik szczelny w postaci studni żelbetowej z kręgów o średnicy 1500mm; Ujęcie wód podziemnych składające się z 3 istniejących studni głębinowych Nr 1, Nr 2 i Nr 3 o zdolności poboru do Q=65m3/h; Instalacji technologicznych związanych z ujmowaniem i uzdatnianiem wody; Wewnętrzne place technologiczne, chodniki i ogrodzenie terenu; Wylot do rowu. 3/ Szczegółowy opis robót budowalno-wykonawczych zawierają : 1)Projekt architektoniczno-budowlany z zagospodarowaniem terenu 2)Projekt budowlano - wykonawczy branży technologicznej i sanitarnej + informacja BIOZ 3)Projekt budowlano-wykonawczy budynku SUW branży konstrukcyjno-budowlanej +inf. BIOZ 4)Projekt budowlano-wykonawczy zbiornika retencyjnego branży konstrukcyjno-budowlanej +inf. BIOZ 5)Projekt budowlano-wykonawczy branży elektrycznej +inf. BIOZ 6)Projekt budowlano-wykonawczy Aparatury Kontrolno-Pomiarowej i Automatyki (AKPiA) 7)Opinia geotechniczna 8)Operat wodno-prawny na wykonanie urządzeń, pobór wód i wprowadzenia ścieków do rowu 9)Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót -branża elektryczna; 10)Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - branża technologiczna, sanitarna, drogowa i zagospodarowanie terenu; 11)Przedmiar - branża elektryczna; 12)Przedmiar - branża budowlana: budowa budynku technologicznego stacji uzdatniania wody; 13)Przedmiar - instalacje i obiekty technologiczne, sieci sanitarne, ogrodzenie, zagospodarowanie terenu; 14)Przedmiar - zbiorniki wody uzdatnionej; UWAGA: 1/ Przedmiary robót są elementem pomocniczym i nie stanowią podstawy do rozliczania zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania we własnym zakresie szczegółowego kosztorysu ofertowego na podstawie przekazanej dokumentacji projektowej. Kosztorys ofertowy będzie stanowił załącznik do umowy i będzie stanowił funkcję pomocniczą do określenia wartości robót zgłoszonych do rozliczenia częściowego na etapie poszczególnych odbiorów oraz do oszacowania wartości ewentualnych robót dodatkowych i uzupełniających. 2/ budynek Stacji Uzdatniania Wody - do obłożenia klinkierowymi płytkami elewacyjnymi (ujęto w przedmiarach) - płytka klinkierowa szkliwiona, minimalna grubość 10mm, rodzaj i kolorystyka do uzgodnienia z Zamawiającym 2.Nomenklatura wg CPV: 45232430-5 Roboty w zakresie uzdatniania wody 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45332200-5 Roboty instalacyjne hydrauliczne 45332400-7 Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 3.Prace związane z realizacją niniejszego zamówienia należy wykonać zgodnie z przepisami prawa, sztuką budowlaną, dokumentacją projektową oraz szczegółowymi uzgodnieniami z Zamawiającym. 4.Kolorystykę wykończenia wewnętrznego (ściany, terakota, glazura) i zewnętrznego (drzwi, okna, elewacja, dach i obróbki blacharskie), zagospodarowanie terenu wokół obiektów - należy uzgodnić z Zamawiającym. 5.Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien uwzględnić wywóz ziemi z urobku, gruzu i innych materiałów pochodzących z terenu budowy nadających się do wbudowania w drogi gminne, w miejsca wskazane przez Zamawiającego na terenie gminy Olszewo-Borki. 6.Przy wykonywaniu robót powinny być przestrzegane odpowiednie Polskie Normy lub aprobaty techniczne. 7.Stosowane wyroby budowlane powinny posiadać wymagane atesty umożliwiające ich stosowanie oraz stwierdzające ich nieszkodliwość na środowisko oraz świadectwa zgodności poszczególnych dostaw materiałów z odpowiednią normą lub aprobatą techniczną. 8.Wszystkie nazwy własne materiałów użyte w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i SIWZ podane są przykładowo i określają minimalne parametry jakościowe. 1/ Użyte w dokumentacji projektowej materiały i urządzenia o nazwach handlowych tam zawartych, nie są obowiązujące. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do materiałów wymienionych w projektach, STWiOR oraz w przedmiarach, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom określonym w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 2/ Użyte w dokumentacji projektowej materiały i urządzenia o nazwach handlowych tam zawartych, nie są wiążące dla Wykonawcy, jednakże jeśli są to urządzenia wymienione w dokumentacjach oraz przedmiarach (załączniki do SIWZ), Wykonawca, w przypadku wskazania urządzeń innych niż ujęte w projekcie, zobowiązany jest dołączyć do oferty dokumenty potwierdzające równoważność proponowanych urządzeń z ujętymi w projekcie. Zamawiający na etapie oceny ofert będzie badał równoważność zaproponowanych urządzeń pod kątem parametrów technicznych i użytkowych. 3/ Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany jako równoważny element spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4/ Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 5/ Zamawiający dopuszcza zmianę rozwiązań projektowych oraz materiałów na równoważne po uzgodnieniu i wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Projektanta w ramach nieistotnych zmian projektowych, pod warunkiem, że wynagrodzenie za wykonanie zamówienia nie wzrośnie w stosunku do kwoty podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Rozwiązania wymagające istotnej zmiany do projektu oraz wymagające zmiany pozwolenia na budowę nie stanowią rozwiązań równoważnych do zaprojektowanych. 9.Zamawiający nie dopuszcza odstępstw od dokumentacji projektowej w wykonawstwie i technologii. 10.W trakcie prac należy wykonywać dokumentację fotograficzną (tj. komplet fotografii przekazanych w formie elektronicznej na płytach CD oraz konspekt fotografii w formie wydruku kolorowego obejmujący minimum 30 szt. fotografii z najważniejszych etapów zadania), w szczególności robót zanikowych, wraz z opisem na jakim odcinku fotografia została wykonana, dodatkowo każda fotografia powinna zostać opatrzona datą jej wykonania i nazwą inwestycji 11.Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady minimum - 60 miesięcy. 12.Do Wykonawcy należy zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ostrołęce wznowienia robót, zakończenia robót oraz wystąpienie w imieniu Zamawiającego o odbiór i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 13.Po zakończeniu robót Wykonawca dokona rozruchu technologicznego Stacji Uzdatnia Wody w msc. Stepna Stara oraz przeprowadzi badania wody za pośrednictwem akredytowanego laboratorium posiadającego udokumentowany system jakości prowadzonych badań wody zatwierdzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną. 14.Przez przedmiotowe badania wody rozumie się przeprowadzenie na wodzie uzdatnionej - podawanej do sieci oraz wodzie surowej (dwie studnie dla potrzeb Stacji Uzdatniania Wody w msc. Stepna Stara) następujących badań : Parametry fizyczne i organoleptyczne: barwa, mętność, przewodność, zapach, smak, pH. Parametry chemiczne (tabela): żelazo, sód, utlenialność z KMnO4, mangan, siarczany, glin, chlorki, amonowy jon, antymon, arsen, azotany, azotyny, benzen, benzo(a)piren, bor, bromiany, chrom, cyjanki, 1,2-dichloroetan, fluorki, kadm, miedź, nikiel, ołów, pestycydy, pestycydów, rtęć, selen, trichloroetanu i tetrachloroetanu, wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, THM. Parametry mikrobiologiczne: Escherischia coli, Enterokoki, bakterie grupy coli, ogólna liczba mikroorganizmów w 36 + - 2°C po 48 h, ogólna liczba mikroorganizmów w 22 + - 2°C po 72 h. Parametry radiologiczne: tryt, całkowita dopuszczalna dawka. 15.Analizy na wodzie uzdatnionej Wykonawca zobowiązany jest prowadzić, do czasu uzyskania pozytywnych wyników - minimum trzy razy w następujących po sobie badaniach, zgodnych z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz.U.2007.61.417 z późn. zm.). 16.Wody popłuczne będące ściekami powstałymi w wyniku rozruchu technologicznego stacji uzdatniania wody, Wykonawca przebada w akredytowanym laboratorium pod względem: odczynu, zawiesiny ogólnej, CHZT Cr, BZT5 oraz żelaza do momentu uzyskania wyników zgodnych z pozwoleniem wodno-prawnym oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U.2006.137.984 z późn. zm.). 17.Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację rozruchu technologicznego stacji uzdatniania wody zawierającej protokoły z rozruchu, prawidłowe nastawy parametrów urządzeń, DTR zainstalowanych urządzeń, instrukcję obsługi/eksploatacji Stacji Uzdatniania Wody w msc. Stepna Stara. 18.Wykonawca ma obowiązek przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi i eksploatacji niniejszego przedmiotu zamówienia. 19.Obowiązkiem Wykonawcy jest wystąpić w imieniu Zamawiającego do Urzędu Dozoru Technicznego o uzyskanie należnych pozwoleń. 20.Wykonawca ma obowiązek dostarczenia dokumentacji powykonawczej w tym inwentaryzacji. Dokumentacja powykonawcza ma dotyczyć całości inwestycji realizowanej na działkach o nr ewid. 283/2, 314/2, 453, 458, 459 w miejscowości Stepna Stara. Zamawiający przekaże, w ciągu 7 dni od podpisania umowy, posiadaną dokumentację powykonawczą dotyczącą I etapu budowy, tj. budowy otworów hydrogeologicznych (studziennych). 21.Zamawiający posiada prawomocne pozwolenie na budowę - decyzja Nr 991/2014 z dnia 02.12.2014r. Znak GBN.6740.905.2014. 22.Wykonawca ma obowiązek uzyskać pozytywną ocenę higieniczną na zastosowane materiały wydaną przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Ostrołęce. 23.Wykonawca zobowiązuje się opracować instrukcję współpracy ruchowej z agregatem prądotwórczym i przedłożyć do uzgodnienia w Wydziale Technicznym PGE Dystrybucja S.A. Oddział w Ostrołęce. 24.Wykonawca zobowiązany jest wykonać pomiary natężenia oświetlenia i hałasu w warunkach pracy Stacji Uzdatniania Wody w msc. Stepna Stara. 25.Wykonawca przekaże Zamawiającemu świadectwo energetyczne wykonanej budowli. 26.Wykonawca na czas robót związanych z wykonaniem instalacji technologicznej oraz rozruchem Stacji Uzdatniania Wody w msc. Stepna Stara, zapewni technologa posiadającego stosowne doświadczenie potwierdzone referencjami uzyskanymi przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji obejmujących budowę i uruchomienie stacji uzdatniania wody o zbliżonych parametrach technologicznych do przedmiotu zamówienia. 27.Kierownik budowy, przedstawiony przez Wykonawcę, ma posiadać doświadczenie na stanowisku kierownika budowy w realizacji co najmniej dwóch inwestycji obejmujących wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy stacji uzdatniania wody o zbliżonych parametrach do przedmiotu zamówienia. 28.Wykonawca może powołać kierowników poszczególnych robót, którzy będą odpowiadać przed kierownikiem budowy i Zamawiającym..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający może udzielić zamówień uzupełniających nie stanowiących więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 i art. 36 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Informacja o przewidywanych zamówieniach dodatkowych. Zamawiający może udzielić zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.30-5, 45.20.00.00-9, 45.11.12.00-0, 45.30.00.00-0, 45.33.20.00-3, 45.33.22.00-5, 45.33.24.00-7, 45.40.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium. 1) Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 50.000,00zł (pięćdziesiąt tysięcy zł); 2) Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie oraz w wymaganej wysokości i formie, zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp. 2. Formy wnoszenia wadium 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie z kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (D. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.); 6) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ostrołęce nr rachunku: 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030 ; 7) wadium musi obejmować okres związania ofertą; 8) wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym; 9) w przypadku wniesienia wadium w formach określonych w pkt. 2-5, wadium należy złożyć w oryginale, jako luźna, niezszyta część oferty; do oferty należy dołączyć kserokopię dokumentu poświadczonego przez Wykonawcę; 10) z treści złożonego poręczenia lub złożonej gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp - na każde żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą: a) określenie podmiotu, który wystawia gwarancję/poręczenie (pełna nazwa, dokładny adres); b) określenie beneficjanta gwarancji/poręczenia: Gmina Olszewo-Borki, ul. Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo-Borki; 3. Zwrot wadium Zamawiający zwraca wadium w terminie i zgodnie z art. 46 Pzp. 4. Zatrzymanie wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część IV. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w SIWZ, nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 i 2 oraz spełniają warunki art. 22 ust 1 ustawy Pzp dotyczące: 1. Uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający będzie polegał na złożonych przez Wykonawcę oświadczeniach o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 2.Posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie Stacji Uzdatniania Wody o wartości co najmniej 2.000.000,00zł brutto (słownie: dwa miliony złotych) każda z nich. 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający będzie polegał na złożonych przez Wykonawcę oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór w załączeniu). 4.Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w poszczególnych branżach, z min. 5-letnim doświadczeniem na stanowisku kierownika budowy. 5.Sytuacji ekonomicznej i finansowej Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający będzie polegał na złożonych przez Wykonawcę oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wzór w załączeniu). 6.Wiedzy, doświadczenia, potencjału technicznego i osób innych podmiotów Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 7.Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale V niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 8.Spełnienie warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w Części V winien spełniać co najmniej jeden z Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie. Warunek o braku podstaw do wykluczenia powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie. Część V. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1.W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp Zamawiający żąda w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem następujących dokumentów: 1)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - Zał. Nr 3; 2)wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie Stacji Uzdatniania Wody wraz z podaniem rodzaju, wartości, daty i miejsca ich wykonania oraz załączeniem dokumentu (np. referencje) potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty, o wartości minimum dla każdej z robót 2.000.000,00zł brutto (słownie: dwa miliony) - Zał. Nr 4; 3)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wykonanie robót, kontrolę jakości, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Zał. Nr 5,6, w szczególności: - kierownika budowy z uprawnieniami konstrukcyjno-budowlanymi oraz doświadczeniem w realizacji co najmniej dwóch inwestycji obejmujących wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy stacji uzdatniania wody o zbliżonych parametrach do przedmiotu zamówienia - technologa posiadającego uprawnienia sanitarne oraz stosowne doświadczenie potwierdzone referencjami uzyskanymi przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji obejmujących budowę i uruchomienie stacji uzdatniania wody o zbliżonych parametrach technologicznych do przedmiotu zamówienia; 4)jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obowiązują go zapisy §2 ust. 3 Rozporządzenia. 2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, Wykonawcy przedkładają: 1)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - Zał. Nr 7 2)aktualny odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp; 3)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz pkt 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) oświadczenie Wykonawcy o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331, z póżn. zm.) - Zał. Nr 8; 7) parafowany wzór umowy - Zał. Nr 9; 8) kosztorysy ofertowe, wykonane na podstawie przedmiarów wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający zaleca, by kosztorys ofertowy był częścią składową oferty. Opracowany na podstawie przedmiarów robót kosztorys ofertowy będzie stanowił podstawę do rozliczenia przez Zamawiającego otrzymanego dofinansowania na poszczególne zakresy robót kwalifikowanych oraz oszacowania ewentualnych robót dodatkowych lub uzupełniających; 9) kserokopii dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium; 10) w przypadku podmiotu wspólnego o którym mowa w art. 23 ustawy Pzp, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, warunki określone w ust. 11 mogą spełniać łącznie wszystkie podmioty wchodzące w skład podmiotu wspólnego; 11) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów o których mowa w §1 ust. 2 i 3 Rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów, mają być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty; 12) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polski, obowiązują go zapisy §4 Rozporządzenia. Część VI. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów 1. Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wyjaśnienia oraz informacje, dalej zwane korespondencja, przekazywane będą pisemnie na adres Zamawiającego. 2. Zamawiający do kontaktu z Wykonawcami wyznacza kierownika referatu inwestycji Emilię Żebrowską tel. 029/761-31-07 w. 113 w godz. 800 -1600 w dniach pon. - piątek. 3. Zamawiający na wniosek Wykonawcy dopuszcza przekazywanie korespondencji drogą elektroniczną. W tym celu Wykonawca winien posiadać bezpieczny podpis elektroniczny oraz podać w ofercie swój adres elektroniczny, w takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do odbierania poczty elektronicznej. 4. Zamawiający dopuszcza przekazywanie korespondencji za pomocą faksu na nr 29 643 20 74 oraz drogą elektroniczną bez posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego, ale musi być ona niezwłocznie potwierdzona na piśmie. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesłania korespondencji drogą elektroniczną na wskazany przez Wykonawcę w ofercie adres e-mail, w przypadku nieskutecznej, dwukrotnej próby przesłania korespondencji za pomocą faksu lub niewskazania nr faksu w ofercie. 6.Postępowanie odbywa się w języku polskim, w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia składane w trakcie postępowania między Zamawiającym a Wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniami na język polski, sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • patrz pkt. III.3.1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

3. Zmiana treści umowy. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy w przypadku wystąpienia wcześniej nieprzewidzianej okoliczności, która będzie miała wpływ na należyte wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności: 1) zmianę materiałów w trakcie wykonywania robót na inne o tych samych lub lepszych parametrach niż zaoferowane w ofercie, pod warunkiem uzyskania pisemnej akceptacji Zamawiającego. 2) zmianę kierownika budowy lub kierownika robót, w przypadku gdy pełnienie funkcji przez dotychczasową osobę byłoby niemożliwe z jakiegokolwiek powodu; osoba pełniąca funkcje kierownika budowy musi spełniać wymaganie kwalifikacje określone w SIWZ. 3) zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT, wg wskaźników wynikających z wprowadzonych przepisów prawa. 4) zmianę inspektora nadzoru, jeśli pełnienie funkcji przez dotychczasową osobę stałoby się niemożliwe z jakiejkolwiek przyczyny, o zmianie tej Zamawiający zawiadomi Wykonawcę. 5) zmianę podwykonawców, jeśli współpraca z dotychczasowymi byłaby niemożliwa z jakiegokolwiek powodu, jeśli Wykonawca korzystał z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów przy składaniu oferty o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp - zobowiązany jest w przypadku zmiany podwykonawców przedstawić Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nowy Podwykonawca posiada co najmniej takie samo doświadczenie i wiedzę, jak ten wskazany w ofercie na podstawie której, oferta Wykonawcy została uznana za najkorzystniejszą; 6) zmianę terminu zakończenia przedmiotu umowy, w przypadku obiektywnie uzasadnionych przyczyn niezależnych od Wykonawcy, zakończenie robót w terminie określonym w umowie stanie się niemożliwe, w szczególności: a) konieczność wykonania dodatkowych i niemożliwych wcześniej do przewidzenia robót, których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy; b) wystąpi konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej w celu prawidłowego wykonania przedmiotu umowy; c) nastąpi wstrzymanie robót przez Zamawiającego, w wyniku działania siły wyższej (niesprzyjające warunki atmosferyczne, kataklizm, strajki generalne lub lokalne itp) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, d) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi zostać zgłoszony do Zamawiającego i potwierdzony przez uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego, e) konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz warunkujących prawidłowe wykonanie umowy, f) nastąpi wstrzymanie robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych przez Zamawiającego, g) wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 4. O fakcie wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 3 Strona wnioskująca jest zobowiązana powiadomić pisemnie drugą stronę w ciągu 14 dni od daty ich wystąpienia, pod rygorem utraty prawa do powołania się na te okoliczności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.olszewo-borki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 13.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 07-415 Olszewo-Borki pok. 2A.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.