eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jeleniewo › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeleniewo

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-14

Jeleniewo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeleniewo
Numer ogłoszenia: 75507 - 2013; data zamieszczenia: 14.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeleniewo , ul. Słoneczna 3, 16-404 Jeleniewo, woj. podlaskie, tel. 087 5683022, faks 087 5683022.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.jeleniewo.i-gmina.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeleniewo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeleniewo. 3.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów niesegregowanych (zmieszanych) oraz segregowanych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zlokalizowanych na terenie gminy Jeleniewo z następujących miejscowości: Bachanowo, Białorogi, Błaskowizna, Czajewszczyzna, Czerwone Bagno, Gulbieniszki, Hultajewo, Ignatówka, Jeleniewo, Kazimierówka, Krzemianka, Leszczewo, Łopuchowo, Malesowizna, Okrągłe, Podwysokie Jeleniewskie, Prudziszki, Rutka, Rychtyn, Sidorówka, Sidory, Sidory Zapolne, Suchodoły, Sumowo, Szeszupka, Szurpiły, Ścibowo, Udryn, Udziejek, Wodziłki, Wołownia, Zarzecze Jeleniewskie, Żywa Woda. Realizacja przedmiotu umowy ma być realizowana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), uchwałą Sejmiku Województwa Podlaskiego w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017, Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jeleniewo. 3.1.2. Liczba zameldowanych mieszkańców gminy Jeleniewo wynosi 3191 osób (dane z ewidencji na dzień 01.05.2013 r.). Gęstość zaludnienia gminy wynosi 24 osoby na km2. Powierzchnia gminy Jeleniewo wynosi: 13184 ha. 3.1.3. Na podstawie posiadanych danych o ilości zebranych odpadów (2010 r. - 200,87 Mg; 2011 r. - 131,23 Mg; 2012 r. - 156,9 Mg), oraz uwzględniając prawdopodobieństwo zwiększenia ilości odpadów w związku ze zmianą systemu gospodarowania odpadami zamawiający szacuje, że w okresie obowiązywania umowy ilość odpadów którą trzeba będzie odebrać i zagospodarować to około 300 Mg za 1,5 roku. Jest to wielkość orientacyjna i wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczenia odszkodowania, w przypadku kiedy ulegnie ona zmianie. 3.2. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Jeleniewo obejmuje: 3.2.1. Selektywne odbieranie odpadów komunalnych w zakresie obejmującym: a) papier, b) metale, c) tworzywa sztuczne, d) szkło, e) opakowania wielomateriałowe, f) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, g) przeterminowane leki, h) zużyte baterie i akumulatory, i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, j) odpady wielkogabarytowe, w tym meble, k) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku robót niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do organu administracji architektoniczno-budowlanej, l) zużyte opony. 3.2.2. Zbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i przekazywanie ich uprawnionym podmiotom prowadzącym działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3.2.3. Wykaz nieruchomości (punktów adresowych) deklarujących selektywne zbieranie odpadów komunalnych, jak również zmieszanych odpadów komunalnych w załączniku nr 9 dołączonym do SIWZ. O wszystkich nowo zamieszkałych nieruchomościach zamawiający na bieżąco powiadamiać będzie wykonawcę w trakcie realizacji umowy. 3.2.4. Selektywne gromadzenie, zbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych spowoduje zmiany ilości i składu odpadów niesegregowanych. Według szacunkowych założeń zamawiającego około 94 % właścicieli nieruchomości deklaruje selektywnie zbierać odpady, a około 6 % będzie zbierać odpady jako niesegregowane (zmieszane). 3.2.5. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych. 3.2.6. Organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów, zwanego dalej PSZOK. 3.4. Obowiązki Wykonawcy: 3.4.1. W zakresie wymagań dotyczących pojemników na odpady komunalne zmieszane: 1) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewnia właściciel nieruchomości. 2) W przypadku braku pojemnika przez właściciela nieruchomości wykonawca ma umożliwić właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych. 3) Zawarcia odrębnej umowy (poza przedmiotem zamówienia) z właścicielami nieruchomości, jeżeli zgłoszą oni potrzebę wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez gminę z tego tytułu żadnych kosztów. 3.4.2. W zakresie wymagań dotyczącym pojemników/worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: 1) Zaopatrywanie właścicieli nieruchomości w pojemniki/worki na odpady zbierane selektywnie w zależności od potrzeb mieszkańców. Szacunkowa ilość worków/pojemników na odpady zbierane selektywnie zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. W przypadku zmiany liczby mieszkańców i właścicieli nieruchomości na czas trwanie umowy Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia większej ilości. 2) W zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej wykonawca ma zapewnić pojemniki lub worki do selektywnej zbiórki. 3) Wprowadza się następujące rodzaje worków i pojemników: a) zielony, z przeznaczeniem na szkło b) żółty, z przeznaczeniem na odpady surowcowe (tzw. suche) c) brązowy, z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji. 4) Pojemniki i worki na odpady winne być zaopatrzone w oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów i instrukcję korzystania z pojemnika lub worka, a także muszą być wyposażone w oznakowanie zapewniające identyfikację właściciela pojemnika lub worka. 5) Worki do selektywnej zbiórki odpadów winny być pojemności 120 l, wykonane z folii polietylenowej LDPE, grubości co najmniej 60 mikronów. Pojemniki winny być o pojemności 120 l. 6) Ustawienie w co najmniej 3 punktach gminy Jeleniewo w miejscach publicznych, na terenie nieruchomości stanowiącej jej własność pojemniki przeznaczone na selektywną zbiórkę odpadów, które niezależnie od indywidualnego, selektywnego zbierania odpadów komunalnych będą uzupełniać gminny system selektywnej zbiórki odpadów o pojemności do uzgodnienia z zamawiającym. 7) Ustawienie przy budynku zabudowy wielorodzinnej (blok mieszkaniowy w Jeleniewie) pojemników do selektywnego zbierania odpadów w uzgodnieniu z zarządcą Wspólnoty Mieszkaniowej. 3.4.3. W zakresie sposobu i częstotliwości odbiorów odpadów komunalnych: 1) Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbywać się będzie z następującą częstotliwością: Rodzaj odpadów -Kod odpadów-Częstotliwość odbioru -Budynki jednorodzinne Budynki wielorodzinne-Nieruchomości niezamieszkałe lub częściowo zamieszkałe: a) Odpady niesegregowane-20 03 01 - Odpady komunalne -Nie rzadziej niż raz w miesiącu-Nie rzadziej niż raz w miesiącu-Zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ b)Odpady segregowane (tzw. suche)-20 01 01 - Papier tektura, oraz 20 01 39 - Tworzywa Sztuczne, oraz 20 01 40 - Metale, oraz 20 01 02 - Szkło-Nie rzadziej niż raz na 2 miesiące-Nie rzadziej niż raz na 2 miesiące-Zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ c)Odpady zielone 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji-Nie rzadziej niż raz na 2 miesiące oraz kompostowanie we własnym zakresie, zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ - Nie rzadziej niż raz na 2 miesiące-Zgodnie z wykazem nieruchomości stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ 2) Z jednostek organizacyjnych gminy Jeleniewo (Urząd Gminy, Biblioteka Publiczna w Jeleniewie, GOK Jeleniewo, Zespół Szkół Jeleniewo), oraz cmentarza w Jeleniewie - w razie potrzeby odbiór na zgłoszenie zamawiającego. 3) Odbiór odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli i zużytych opon) nie wymagających specjalnych urządzeń do zbierania, oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów w miejscu i czasie uzgodnionym z wykonawcą raz na 6 miesięcy. W okresie miedzy wystawkami mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do PSZOK. 4) Przeterminowane leki mają być gromadzone w specjalnych pojemnikach ustawionych w aptekach i placówkach służby zdrowia - max. 3 pojemniki dostarczy Wykonawca. Odbiór raz na 6 miesięcy oraz na bieżąco w PSZOK. 5) Zużyte baterie należy gromadzić w specjalnych pojemnikach ustawionych w obiektach użyteczności publicznej - max. 1 pojemnik dostarczy Wykonawca. Odbiór raz na 6 miesięcy oraz na bieżąco w PSZOK. 6) Odbiór odpadów z punktów gminy Jeleniewo - miejsc publicznych pkt. 3.4.2 podpunkt 6) SIWZ selektywnego zbierania odpadów - raz na dwa miesiące, a odpadów zmieszanych - raz na miesiąc. Z nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe usuwanie odpadów ma nastąpić niezwłocznie po jej zakończeniu lub następnego dnia w przypadku jej zakończenia w porze nocnej. 7) Dokonanie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zgodnie z określonym przez wykonawcę, w porozumieniu z zamawiającym, harmonogramem, 8) Przedstawienie przez wykonawcę do zatwierdzenia zamawiającemu projektu harmonogramu, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych, wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej ustnym, uzgodnieniu miedzy stronami. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. W takich przypadkach wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie . 9) Informowanie mieszkańców (m.in. poprzez zamieszczanie na stronach internetowych - gminy itd.) o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy, oraz informowanie mieszkańców o sposobie segregowania odpadów. 10) Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. dokumentacja fotograficzna umożliwiająca identyfikację nieruchomości z rejestracją daty) umożliwiającą wydanie przez zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, wykonawca przekaże niezwłocznie zamawiającemu (nie później niż w ciągu 3 dni). 3.4.5. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 1) Zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę, 3) Odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 4) Zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. 3.4.6. W zakresie zagospodarowania odpadów: 1) Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa podlaskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku. 2) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa z art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.). 3.4.7. W zakresie organizacji i prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Jeleniewo zwanego dalej PSZOK: 1) Gmina Jeleniewo może przekazać w formie umowy użyczenia część nieruchomości oznaczonej nr geod. 348 na 22 w miejscowości Jeleniewo (budynek i ogrodzony plac po byłej oczyszczalni ścieków o powierzchni około 1680 m2 wraz z niezbędnymi mediami) na organizację PSZOK-u. Jednakże to do wykonawcy będzie należała organizacja i uruchomienie PSZOK-u. (W przypadku kiedy wykonawca dysponuje swoją nieruchomością na organizację PSZOK-u, winien go zorganizować zgodnie wymogami prawa). Wymaga się, aby PSZOK był wyposażony w niezbędne urządzenia, elementy, infrastrukturę umożliwiające zapewnienie bieżącego świadczenia usług przez okres obowiązywania umowy, w tym: posiadał wyposażenie w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne, był zabezpieczony przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, zabezpieczony przed działaniami czynników atmosferycznych, oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 2) Ponoszenie wszelkich kosztów związanych z funkcjonowaniem PSZOK w całości obciążają wykonawcę. 3) Wykonawca zorganizuje funkcjonowanie PSZOK przez cały okres obowiązywania umowy. 4) Wykonawca zapewni funkcjonowanie PSZOK w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 17:00 oraz w soboty od 09:00 do 15:00 5) Wykonawca zapewni pracowników do obsługi PSZOK. 6) W PSZOK-u przyjmowane będą nieodpłatnie od właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Jeleniewo odpady komunalne tj: przeterminowane leki i chemikalia; zużyte baterie i akumulatory; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; meble i inne odpady wielkogabarytowe; zużyte opony; odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku robót niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia do organu administracji architektoniczno-budowlanej, innych odpadów niebezpiecznych. 7) Wykonawca ma zapewnić minimalne wyposażenie PSZOK w: kontenery/pojemniki lub wydzielone segmenty do oddzielnego gromadzenia ww. wyselekcjonowanych frakcji odpadów; oraz w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności Głównego Urzędu Miar. 8) Prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów: Wykonawca ma obowiązek przyjąć wymienione w pkt 6) odpady dostarczone przez właściciela nieruchomości z gminy Jeleniewo. Dokonując odbioru poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów, Wykonawca ma obowiązek zważyć lub w inny sposób określić ilość przyjętych odpadów i odnotować ją w ewidencji wraz ze wskazaniem właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek wydać zdającemu odpady dokument potwierdzający ich przyjęcie do PSZOK. 9) Utrzymanie w czystości i porządku na terenie PSZOK. Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów lub pojemników bądź segmentu, przekazywane do instalacji odzysku. 10) PSZOK winien być udostępniony mieszkańcom gminy Jeleniewo w ciągu 60 dni od dnia podpisania umowy, po spełnieniu niezbędnych wymogów formalno-prawnych. 3.4.8. W zakresie osiągnięcia recyklingu i przygotowania do ponownego życia i odzysku: 1) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest na rzecz Gminy osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 2) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest na rzecz Gminy ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 3) Wykonawca może prowadzić działania mające na celu osiągnięcie ww. poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, a także ograniczania składowania odpadów zielonych ulegających biodegradacji, w szczególności przez umożliwienie właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, jeżeli zgłoszą oni taką potrzebę na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez zamawiającego). Zamawiający nie przekaże wykazu właścicieli nieruchomości celem zawarcia przez wykonawcę umów cywilnych na ww. usługi. 3.4.9. W zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 1) Wykonawca, zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi gminy Jeleniewo w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przykazywanych do składowania. 2) Wykonawca oprócz sprawozdania wymienionego w punkcie 1) przedkłada zamawiającemu: a) w terminie składania pierwszego sprawozdania (za okres lipiec, sierpień, wrzesień 2013 r.) - wykaz wszystkich nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne, wraz ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich od nich odpady odebrano b) w terminie składania kolejnych sprawozdań - wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne wraz ze wskazaniem ilości i pojemności pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz posesji, od których zaprzestano odbierać odpady komunalne. c) wykonawca w uzasadnionych przypadkach, na żądanie zamawiającego przedstawi kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. d) Wykonawca przedkłada zamawiającemu informacje z PSZOK zawierającą: wykaz nieruchomości, z których mieszkańcy dostarczyli odpady zebrane selektywnie, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane. 3) Raporty miesięczne - wykonawca jest zobowiązany do przekazywania zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających co najmniej informacje o: a) ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg] b) ilości odebranych odpadów szkła [Mg] c) ilości odebranych odpadów papieru [Mg] d) ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych [Mg] e) ilości odebranych odpadów metalu [Mg] f) ilości odebranych odpadów opakowań wielomateriałowych [Mg] g) ilości odebranych odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych [Mg] h) ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych, w tym mebli i opon [Mg] i) ilości odebranych odpadów komunalnych budowlanych i rozbiórkowych [Mg] z podaniem wykazu nieruchomości i ich właścicieli, z których odpady zostały odebrane j) ilości zużytych baterii [Mg] k) ilości zużytych leków [Mg] l) sposobach zagospodarowania ww. odpadów m) nowych nieruchomościach objętych systemem odbioru odpadów komunalnych n) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Jeleniewo p) adresach nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez zamawiającego Raporty o których mowa wyżej muszą być przekazane w formie uzgodnionej z zamawiającym i będą podstawą do wystawienia przez wykonawcę faktury za okres miesięczny. 5) Okazywanie na żądanie zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z określonym przez zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, do 10 % wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 42, poz. 275 z późn.zm.). 3.Wadium musi być wniesione (być w dyspozycji Zamawiającego) nie później niż w terminie ostatecznego składania ofert. Oryginał wniesienia wadium w formach określonych w pkt 8.2. należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Jeleniewo, ul. Słoneczna 3, 16-404 Jeleniewo, sekretariat, bądź załączyć do składanej oferty, (w przypadku złożenia w siedzibie Zamawiającego oryginału dokumentu do oferty należy załączyć kopię dowodu wniesienia wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę). 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank BS Suwałki Nr 84 9359 0002 0000 1111 2012 0008 z dopiskiem: Wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Jeleniewo Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 5.Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 6.Wykonawcy, którzy nie wniosą wadium zostaną wykluczeni z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Zwrotu wadium Zamawiający dokona zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego na podstawie art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych jeżeli: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2. 1. Wykonawca posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.). Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnienia-nie spełnienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek niniejszy zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, polegającej na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 200 Mg odpadów w roku (z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców), oraz załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 3. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnienia-nie spełnienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek niniejszy zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj. co najmniej: 1. Dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych. 2. Dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3.Jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktujacej. Wszystkie ww. wymienione pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. 4. Posiada bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Jeleniewo lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Jeleniewo, na terenie do którego posiada tytuł prawny (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 Nr 122)). Wykonawca załącza wykaz potencjału technicznego- załącznik nr 4 i nr 4a. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnienia-nie spełnienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie wymaga się szczegółowego wymagania w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca potwierdza spełnienie tego warunku poprzez złożenie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną co najmniej 150 000,00 zł. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnienia-nie spełnienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1. 2.Aktualne zaświadczenie o wpisie do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta gminy Jeleniewo. 3.Formularz projektu umowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 6. 4.Jeżeli Wykonawca planuje zatrudnić podwykonawców to wykaz części zamówienia powierzonych do wykonania podwykonawcom należy przedstawić w załączniku nr 8. 5.Stosowne pełnomocnictwo (a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika wprost z dokumentów rejestracyjnych firmy, tj. ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru i podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Projekt umowy zawierający ogólne warunki umowy stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 2.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w zawartej umowie o zamówienie publiczne: 2.1.Zmiany umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie udało się przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania, a które umożliwiają należyte wykonanie zamówienia. 2.2.Zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy na skutek zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. 12.3. Zmiany danych dotyczących wykonawcy. 2.4.Zmiany w zakresie terminu, częstotliwości usług i sposobu wykonywania umowy w przypadku gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania lub terminu, częstotliwości realizacji przedmiotu umowy, o ile taka zmiana jest korzystna dla zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy. 2.5.Zmiany w zakresie zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy, oraz zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.jeleniewo.i-gmina.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Jeleniewo ul. Słoneczna 3 16-404 Jeleniewo (pokój nr 15).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2013 godzina 09:50, miejsce: Urząd Gminy Jeleniewo ul. Słoneczna 3 16-404 Jeleniewo (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.