eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rzeszów › Wykonanie zadania pn.Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-02

Rzeszów: Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie.
Numer ogłoszenia: 75032 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzmiuw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżet.)..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest budowa urządzeń wodnych służących zabezpieczeniu przeciwpowodziowemu obszarów zalewowych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000 - 0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie. Planowane jest wykonanie regulacji i konserwacji potoku Fugas w km 0+000 - 0+350, budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem żelbetowym (w tym roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienie wykopów, roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki, budowle na sieci, budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy, ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych) przełożenie urządzeń kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa), przebudowa przepustu drogowego ( w ciągu ulicy 3-go Maja). 2.Zakres przedmiotu zamówienia: 1)Regulacja i konserwacja potoku Fugas, 2)Budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem żelbetowym 2.1)Roboty przygotowawcze, ziemne oraz odwodnienie wykopów, 2.2)Roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki, 2.3.)Budowle na sieci, 2.4.) Budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy, 2.5.)Ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych, 3)Przełożenie urządzeń kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa), 4)Przebudowa przepustu drogowego wraz z budową kanalizacji deszczowej O400 mm, 3.Opis zakresu przedmiotu zamówienia: 1)Regulacja i konserwacja potoku Fugas Dla regulowanego odcinka przyjęto następujące wymiary umocnionego przekroju regulowanego koryta potoku Fugas w km 0+270 - 0+350: - szerokość dna 1,50 m, - nachylenie skarp 1:1,5, - spadki dna od 3%, - głębokość od h = 1,40 m do 1,74 m, - ubezpieczenie dna: narzut kamienny gr. 30cm, po bokach krawężniki drogowe 30x15x100cm zatopione w beton, - ubezpieczenie skarp: bruk kamienny zatopiony w betonie do wysokości wody Q1% wyżej, obsiew mieszanką traw, - zakończenie odcinka regulowanego komorą rozdzielczo - przelewową O3000mm, - ubezpieczenie dna i skarp na górnym i dolnym połączeniu z korytem istniejącym zostanie zabezpieczone palisadą z pali O10-12 cm, długości 1,50 m. Na regulowanym odcinku od km 0+270 do 0+350 przewidziano do wykonania: - regulację koryta na długości 0,080 km - umocnienie dna narzutem kamiennym grubości 30 cm 27,5 m2 - umocnienie skarp brukiem kamiennym zatopionym w betonie pasem 2,5m 305 m2 - palisada z pali O10-12 cm, długości 1,50 m 7,00m - skarpowanie w gr. III i IV kat. 366 m2 - obsiew mieszanką traw skarp potoku 1220 m2 - obsiew terenu po rozplantowanym urobku i zniszczeniach w czasie regulacji 1800 m2 - przebudowa przepustu drogowego 2 O1000 mm na przepust 1 szt. ramowy 2,00x3,00m (droga wojewódzka), L= 19,00 m - poręcze; barierka wygrodzeniowa typu U-12a, wysokość h=1,2 m - 50 m w rejonie planowanej w przyszłości przez szpital drogi wewnętrznej jednokierunkowej wzdłuż górnej krawędzi skarpy na regulowanym odcinku potoku w km 0+270 - 0+320, po stronie północnej przewiduje się wykonanie barierek wygrodzeniowych typu U-12a. Pojedynczy moduł barierki wykonany jest metalowych kształtowników, zabezpieczony powłoką cynkową, opcjonalnie malowany proszkowo lub oklejany folią odblaskową. Dla konserwowanego odcinka przyjęto następujące wymiary istniejącego przekroju koryta potoku Fugas w km 0+000 - 0+270 - Szerokość istniejącego dna 1,0 -1,2 m, - Nachylenie skarp 1:1, - Spadki dna 4% - 5%, - Głębokość h = 0,6 m - 1,30 m, - Ubezpieczenie istniejące w dnie - płyty typ JOMB, ubezpieczenie istniejące skarp - płyty typ JOMB i wyżej porost traw - odmulenie dna potoku (naniesiony namuł)- 215 m, naprawa istniejących ubytków w ubezpieczeniu płytkami betonowymi typ: JOMB- 40 m2 - Przepusty lub mostki - dojazd do posesji - stan dobry, rurociąg O1500mm pod ul. Piastową i drogą dojazdową gminną - odmulenie istniejących przepustów, rurociągu O1500 mm - 55m. 2)Budowa rurociągu O2000 mm z rur CC GRP lub równoważnych wraz z budową komory rozdzielczej i wylotem żelbetowym 2.1.) Roboty przygotowawcze, ziemne oraz odwodnienie wykopów, Należy wykonać prace pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na trasie rurociągu na długości 0,270 km. Całość rurociągu oraz komór dodatkowo projektuje się posadowić na wzmocnionym podłożu (wymiana gruntu) na materacu. Roboty ziemne związane z wyminą gruntu obejmują m.in. wykonanie wykopów w gruntach kat. III i IV, zasypanie oraz roboty towarzyszące. Odwodnienie wykopów wykonać poprzez studzienki drenażowe w dnie wykopu. Nadmiar urobku po wykopach rozplantować, obsiać mieszanką traw teren wokół robót. 2.2.) Roboty konstrukcyjne, kanalizacja deszczowa o średnicy 400 mm i przykanaliki Z uwagi na słaby grunt rurociąg posadowić należy na materacu szerokości 2,20 m składającym się z warstw wg przekroju na profilu podłużnym tj.: - Pospółka (piasek) 1 -20 mm - 10 cm - geosiatka - tłuczeń - 40 - 60 mm warstwa 40 cm - geosiatka - geotekstyl Uwaga: Do wzmocnienia podłuża pod materac tłuczniowy stosować należy geowłókniny separacyjno - filtracyjne o minimalnych parametrach (wytrzymałość na rozciąganie - 18 %; wydłużenie przy zerwaniu (wzdłuż) - 55 %,wytrzymałość przy przebiciu - 3000 N; masa - 270 g na m2) Po przygotowaniu podłoża należy ułożyć kanał z rur CC GRP lub równoważnych. Stosować należy geosiatkę o wielkości oczek 35x35 mm i podstawowych parametrach minimalnych: (wytrzymałość na rozciąganie -50 kN na m; wydłużenie przy zerwaniu - 12,5 %; masa - 270 g na m2) Uwaga: Nie dopuszczalne jest prowadzenie prac budowlanych na odcinku przekraczającym ulicę Piastową w trakcie trwania przebudowy przepustu w ul. 3-go Maja Ponadto należy wykonać dwa odcinki kanalizacji deszczowej o średnicy O400 mm na długości 12 m. Na odcinkach tych zlokalizowane będą dwie studnie betonowe o średnicy O1000 mm. Studnie te wyposażyć należy w przejścia szczelne i wykonać w nich połączenia rurociągów istniejących. Studnie wyposażyć należy w pierścienie odciążające oraz pokrywy i kratki ściekowe typu ciężkiego D400 (do 40 T). Rurociągi wykonać należy z rur CC-GRP lub równoważnych. W kilometrze 0+319 wylotem betonowym odprowadzony będzie odcinek kanalizacji deszczowej o średnicy O400 mm. Rurociągi układać należy na podsypce z piasku o grubości min. 20 cm. Po ułożeniu rurociągu i dokonaniu odbioru w zakresie wykonanego podłoża oraz szczelności zmontowanego rurociągu, wykonać należy obsypkę z piasku w strefie ochronnej rurociągu do wysokości około 30 cm ponad rurociąg z zagęszczeniem jej do wskaźnika minimum Ls=95% wg Proctora. Pozostały wykop pozostawić należy w celu umożliwienia wykonania podbudowy i nawierzchni zgodnie z branżą drogową. 2.3.) Budowle na sieci Równolegle do ulicy Piastowej wykonany zostanie rurociąg z rur CC GRP lub równoważnych O2000 mm odprowadzający nadmiar wód opadowych z potoku Fugas do rzeki Stobnicy. Rurociąg zaczynał się będzie w komorze rozdzielczo - przelewowej O3000 mm znajdującej się w km 0+270 biegu potoku Fugas. Zadaniem komory będzie kierowanie wód normalnych do rurociągu pod ul. Piastową do istniejącego koryta, zaś wód burzowych (powodziowych) do projektowanego rurociągu O2000 mm. Rurociąg O2000 mm z rur CC-GRP lub równoważnych wyposażony zostanie w zintegrowane komory włazowe O1200 mm (11 szt.). Włazy do studzienek O600 mm wg PN-H- 74051-2 klasy D-400 osadzone w żelbetowej płycie przykrywającej, opartej na pierścieniu odciążającym. Wysokość komory K3 dostosować należy do wysokości projektowanego nasypu drogowego - chodnika (rzędna góry 276,23 m n.p.m.). Komora zlokalizowana jest poza terenem obciążonym kołowo, dlatego też jej tymczasowe wystawanie 1,5 m ponad teren nie będzie miało negatywnego wpływu. Wody z rurociągu odprowadzone zostaną do rzeki Stobnica wylotem betonowym O2000 mm w km rzeki 33+422. Komory przewiduje się posadowić na podbudowie z betonu gr. 15 cm, na podsypce z pospółki gr. 10 cm o granulacji gr. 20 cm zagęszczonego do współczynnika 95%. Natomiast komorę należy obetonować betonem C12 ) 15 ponad średnicę rury, warstwą 15 cm - jako blok betonowy dociążający. Przy komorze rozdzielczej należy wykonać przyczółek żelbetowy wlotowy. Montaż kraty zabezpieczającej na wlocie wykonać z prętów stalowych. Komorę rozdzielczo przelewową przewiduje się wykonać jako element monolityczny z tworzywa CC-GRP lub równoważny, wykonany na zamówienie. Jako element bazowy wykorzystana zostanie studnia O3000 mm. Od strony dopływu wody wykonany zostanie wlot prostokątny o wymiarach 2,5x1,8 m. Wlot osadzony zostanie w przyczółku żelbetowym o wymiarach 5,95x3,4 m i szerokości 0,4 m. Wody małe przeprowadzone będą rynną wykonaną z części rury O1000 mm (wysokości 30 cm), której ścięta krawędź stanowić będzie jednocześnie krawędź przelewową. Wody nie mieszczące się w rynnie przelewać się będą po pochylni do rurociągu O2000 mm, którym odprowadzane będą do rzeki Stobnica. Komora wyposażona będzie we właz żeliwny typu lekkiego o średnicy 600 mm umożliwiający inspekcję, jednak wejście do jej wnętrza będzie możliwe wlotem. W celu zabezpieczenia komory przed wejściem osób niepożądanych wlot zabezpieczony zostanie kratą z prętów stalowych O20 mm. Dla umożliwienia zejścia ze skarpy przy przyczółku wykonane zostaną schody żelbetowe szerokości 1,0 m. Komorę przewiduje się posadowić na podbudowie z betonu gr. 15 cm, na podsypce z pospółki gr. 10 cm o granulacji gr. 20 cm zagęszczonego do współczynnika 95%. 2.4.) Budowa wylotu rurociągu o średnicy 2000 mm do rzeki Stobnicy Wody z rurociągu O2000 mm odprowadzone zostaną do rzeki Stobnica wylotem żelbetowym w km rzeki 33+422 o konstrukcji: - Ścianki czołowe o wym. 4,25x3,77x0,40m - Ścianki boczne równoległe do osi kolektora o długości 7,20 m i wysokości 2,77 m przy ściance czołowej oraz 0,3 m na końcu wypadu - Płyty wypadowej o spadku 1,4% o wym. 7,20x4,85x0,3 m wraz ze ścianka oporową o wym. 4,25x0,5x0,40 m - Zakończenie z grodzic stalowych wysokości 3,0 m dł. 4,25 m Wylot wykonany zostanie z betonu hydrotechnicznego C-25)30 o klasie wodoszczelności W-6, mrozoodporny. Projektowany wylot posadowić należy na podsypce żwirowo - piaskowej gr. 10 cm oraz warstwie chudego betonu C-8)10 także grubości 10 cm. Wylot wykonywać należy w osłonie ze ścianek bocznych (grodzic G-62 lub równoważne). Po zakończeniu robót grodzice wzdłuż ścianki czołowej od strony wody należy przyciąć do jej wysokości. Grodzice wzdłuż ścianek bocznych po zakończeniu prac należy zdemontować. Wylot zabezpieczony zostanie kratą zamykaną na kłódkę z prętów stalowych O20 mm. 2.5.) Ubezpieczenie w rejonie wylotu rzeki Stobnicy wraz z wykonaniem schodów żelbetowych W rejonie wylotu przewiduje się wykonanie ubezpieczenia na długości 20 m (10 w górę i w dół od wylotu) dna i skarpy rzeki Stobnica w km 33+412 - 33+432. W dnie u podstawy skarpy opaska faszynowa o wym. 25x50 cm pomiędzy rzędami pali o długości 1,5 m. W dnie narzut kamienny grubości 30 cm na faszynadzie - faszynie gr. 25 cm. Skarpy - narzut kamienny w płotkach faszynowych o wymiarach 1x1 m na całej wysokości skarpy. Na początku i na końcu umocnienia dna przewiduje się wykonanie narzutu kamiennego w formie stożka o długości 10 m. Dla umożliwienia zejścia ze skarpy wykonane zostaną schody żelbetowe szerokości 1,0 m. Rodzaj ubezpieczenia dobrano jako kontynuację ubezpieczenia wyszczególnionego w warunkach wydanych przez Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie Firmie ARCADIS Sp. z o.o. Biuro Infrastruktury Drogowej w Rzeszowie ul. Chodkiewicza 7 - projektującej most na rzece Stobnica. Projektowany wylot znajduje się w odległości 38 m poniżej osi projektowanego mostu (zjazd z projektowanej obwodnicy miasta Brzozowa). Do projektowanego rurociągu włączone zostaną również istniejące kanalizacje deszczowe oraz kanalizacja projektowana w ramach budowy obwodnicy Brzozowa. 3)Przełożenie urządzeń kolidujących z projektowaną regulacją potoku Fugas oraz rurociągiem O2000 mm (sieć wodociągowa i gazowa). Zaprojektowano przełożenie istniejących odcinków gazociągu z rur PE100 SDR 17,6 o średnicy O160)9,1 mm. Długość przekładanych odcinków wynosi 27 i 114 m. Projektowany odcinek gazociągu o długości 27 m (oznaczony na projekcie zagospodarowania terenu literami D - E) usytuowany będzie poniżej projektowanego dna rowu na głębokości 1,1 m, a następnie równolegle do niego w pasie pomiędzy skarpą, a projektowaną przez Szpital Specjalistyczny w Brzozowie drogą wjazdowa na parking. Na odcinku pod dnem potoku gazociąg zabezpieczony zostanie rurą ochronną PE100 SDR 17,6 O280)16 mm o długości 7 m. Rura przewodowa w rurze ochronnej powinna być usytuowana centrycznie przy użyciu płóz dystansujących, a jej końce winny być zabezpieczone manszetami gumowymi. Odcinek prowadzony równolegle do rurociągu (F - M - G) długości 114 m przewiduje się wykonać z rur PE100 SDR 17,6 o średnicy O160)9,1 mm. Włączenie istniejącego przyłącza do kotłowni szpitala (w punkcie M) wykonać należy poprzez trójnik łączony za pomocą zgrzewania doczołowego. W miejscach skrzyżowań gazociągu z kanalizacją odległość mierzona od zewnętrznych krawędzi rur nie może być mniejsza niż 0,2 m. Dla gazociągów z rur polietylenowych dopuszcza się występowanie rys i zadrapań, których głębokość nie przekracza 10% grubości ścianki, lecz nie więcej niż 0,5 mm. Łączenie rurociągów wykonać metodą zgrzewania doczołowego. Gazociąg należy układać na wyrównanym podłożu i podsypce o grubości warstwy 0,1 m z piasku lub przesianego gruntu rodzimego. Nad gazociągiem wykonać nadsypkę o grubości warstwy 0,1 m. Nadsypkę należy zagęścić. Gazociąg po dostatecznym utwardzeniu łączy powinien być poddany próbie wytrzymałości i szczelności zgodnie z PN-92)M-34503. Dla budowanego gazociągu przewidzieć należy strefę ochronną o szerokości 1 m, której środek pokrywa się z osią gazociągu. (niezależnie od klasy jego lokalizacji). Zaprojektowano również przebudowę wodociągu PE40 mm Projektowane odcinki mają za zadanie zastąpić istniejące w związku z czym ich średnicę pozostawia się bez zmian tj. O40 mm. Włączenie do istniejącej sieci wykonane zostanie w punktach A, B i C (szczegóły w dokumentacji projektowej) po wcześniejszym zamknięciu przepływu wody. Dodatkowo w punkcie A odcięty zostanie odcinek wodociągu wB50 do budynku szpitala. Odłączony odcinek zabezpieczyć należy poprzez jego zamkniecie. Z uwagi na przełożenie odcinka krzyżującego się z rurociągiem O2000 mm powyżej oraz, że cały przekładany odcinek nie będzie miał rozgałęzień nie przewiduje się stosowania armatury odcinającej. Projektowany odc. A-B (szczegóły w dokumentacji projektowej) odsunięty będzie poza zasięg robót na odległość ok. 5,0 m od rurociągu. Jako materiał stosować należy rury PE100 SDR17 o średnicy O40 mm. Dodatkowo w miejscu skrzyżowania z rurociągiem na wodociąg należy nałożyć rurę ochronną PE80 SDR17 średnicy 350 mm dostosowaną kształtem do rurociągu, a wolną przestrzeń pomiędzy rurą przewodową, a ochronną wypełnić pianką poliuretanową. Takie rozwiązanie zapewni rurociągowi odpowiednią izolacje termiczną. Na całej długości (z wyjątkiem odcinka A-C) projektuje się wykonanie sieci wodociągowej na głębokości osi min 1,7 m tj. z przykryciem rurociągu 1,6 m wg PN- B-10725 Wodociągi - Przewody zewnętrzne - Wymagania i badania dla III strefy przemarzania gruntu. 4)Przebudowa przepustu drogowego wraz z budową kanalizacji deszczowej O 400 mm Przebudowa przepustu drogowego polegać będzie na rozebraniu istniejącego przepustu i budowie nowego o przekroju poprzecznym skrzynkowym 2,0x3,0 m (światło przepustu) i długości 19,0m. Projektowany przepust drogowy zostanie wykonany, jako konstrukcja żelbetowa monolityczna z wykorzystaniem prefabrykowanych elementów obudowy. Brzegi oraz dno potoku Fugas zostaną umocnione w postaci narzutu kamiennego o gr. 30cm, układanego na dnie oraz bruku zatopionego w betonie na skarpach. W związku z przebudową przepustu drogowego, istniejąca droga nad przepustem, zostanie rozebrana na długości niezbędnej do wykonania przebudowy istniejącego przepustu. Po przebudowie przepustu odcinek drogi zostanie odtworzony po istniejącym śladzie w postaci jezdni o nawierzchni bitumicznej i przekroju ulicznym. Szerokość jezdni na prostej będzie wynosić 8,0m z poszerzeniem na łuku do 9,0m. Jezdnia z każdej strony będzie ograniczona krawężnikami. Ponadto z każdej strony jezdni przebiegać będzie chodnik dla pieszych o szerokości 2,0m (nawierzchnia z kostki brukowej betonowej z betonu C40)50 szarej - gr. 6 cm).

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających. Przedmiotem zamówień uzupełniających będą roboty tego samego rodzaju i zgodne z robotami wchodzącymi w zakres przedmiotu zamówienia podstawowego. Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń 45.23.11.10 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45.24.36.00 - Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.11.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 30 000 zł 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. O których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 3) Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium: -Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego na konto Nr 60 1930 1389 2700 0722 5266 0006 w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. Oddział Regionalny w Rzeszowie z dopiskiem: Wadium na przetarg na wykonanie zadania pn.: Wykonanie zadania pn.: Potok FUGAS - zabezpieczenie przeciwpowodziowe obszarów zalewowych położonych wzdłuż potoku Fugas w km 0+000-0+350 w miejscowości Brzozów, woj. podkarpackie. -Kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty. Warunkiem uznania wpłaty wadium będzie wpływ przekazanych środków na rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. - Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych formach wyszczególnionych w art. 45 ust. 6 ustawy w oryginale złożyć w siedzibie zamawiającego (Rzeszów, ul. Hetmańska 9) przed upływem terminu składania ofert, a kopię dołączyć do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem Dla wykazania spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykonawca musi wykazać przynajmniej: a)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 1 zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, o wartości min. 2,5 mln zł brutto, albo b)wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - 2 zamówień polegających na wykonaniu robót budowlanych potwierdzających posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeśli suma wartości tych dwóch zamówień wynosi min. 2,5 mln zł brutto. UWAGA: Za roboty potwierdzające posiadanie przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie kolektora burzowego długości co najmniej 250 mb wraz z komorą przelewową albo roboty polegające na regulacji koryt rzek i potoków wraz z przebudową lub budową przepustu drogowego. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku robót rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia wykazanych robót budowlanych. - kwalifikacja na podstawie zał. nr 9 i 10 do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Dla wykazania spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca musi wskazać następujące osoby do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia: a)Kierownika budowy - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 5 lat, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności: inżynieria wodna lub wodno-melioracyjna lub konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych lub winna posiadać inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu wydania uprawnień. b)Kierownika robót - 1 osobę o praktyce zawodowej wynoszącej min. 3 lata, Ww. osoba winna legitymować się uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej. c)Osobę lub osoby posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach: -geodezyjne pomiary sytuacyjno - wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne, -rozgraniczanie i podział nieruchomości gruntowych oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, -geodezyjna obsługa inwestycji. -kwalifikacja na podstawie zał. nr 11 i 12 do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 2 do oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za roboty potwierdzające posiadanie przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważane będą roboty polegające na budowie lub przebudowie kolektora burzowego długości co najmniej 250 mb wraz z komorą przelewową albo roboty polegające na regulacji koryt rzek i potoków wraz z przebudową lub budową przepustu drogowego. Wykazywane zamówienia winny być poparte dowodami określającymi , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, oraz wskazującymi czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Formularz oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji) oraz zawierać niżej wymienione załączniki: Załącznik nr 1- Tabela elementów scalonych wg podanego wzoru. Załącznik nr 2-Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę wg podanego wzoru. Załącznik nr 3-Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wg podanego wzoru. Załącznik nr 4 -a)Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Załącznik nr 5 -Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 6 - Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Załącznik nr 7-Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, 10 i 11 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 8 -Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Załącznik nr 9 - Wykaz wykonanych robót budowlanych zgodnych z definicją zawartą w pkt. III.3.2 ogłoszenia z okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa. Załącznik nr 10 - Dowody określające, czy roboty o których mowa w Załączniku nr 9 Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA: 1)Dowodami j.w, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231),są: -poświadczenie lub -inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Dowody winny w swojej treści określać czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazywać , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2)W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w załączniku nr 9 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt 1). Załącznik nr 11- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt. III.3.4. ogłoszenia Załącznik nr 12 - Oświadczenia wykonawcy, że osoby wskazane w zał. nr 11 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Kwalifikacje techniczne. UWAGA: Do oferty należy dołączyć osobne oświadczenie dla każdej osoby wskazanej w zał. nr 11. Załącznik nr 13 - Dowód wniesienia wadium. Załącznik nr 14 -Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie. Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania. Załącznik nr 15 -Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów innych podmiotów ( art. 26 ust. 2b). Załącznik nr 16 -Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Załącznik nr 17* -Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych albo informacja o braku przynależności do grupy kapitałowej, wg podanego wzoru. * jeżeli dotyczy 2.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 3.Wymagania dotyczące przypadku złożenia oferty przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP lub w skład organów którego wchodzą osoby mające miejsce zamieszkania poza terytorium RP. 1)Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy - Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 2)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: i. w pkt. III.6.1 ogłoszenia zał. nr 4,5,6,8: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; ii. w pkt. III.6.1 ogłoszenia zał. nr 7 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy. iii. Dokumenty, o których mowa w ppkt. i lit. a i c oraz ppkt. ii, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt. i lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. iv. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. i , ii, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem,. Przepis ppkt. iii stosuje się odpowiednio. v. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4.Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty: 1)Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. 2)Dokumenty, o których mowa w pkt. III.6.1 ogłoszenia mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli wykonawcy. Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 2, 3) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał nr 15) powinny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę powinny być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej. 3)Ofertę składa się w formie pisemnej. 4)Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej. 5)Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski. 6)Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. 7)Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie. 8)Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego. 9)Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 10)Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. Zamawiający na życzenie wykonawcy umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. 5.Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (konsorcjum wykonawców). 1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2)Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców winno być dołączone do oferty. 3)Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy o wykonanie przedmiotowego zamówienia (art. 23 ust. 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub uchwałę wspólników określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 Kodeksu cywilnego). 4)Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej (z tym, że w ramach zał. nr 5 i 6 do oferty złożyć należy zaświadczenia dotyczące wspólników spółki oraz samej spółki cywilnej). 5)Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6)Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od której pochodzą. 7)Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy. 8)Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad: a)formularz oferty i załączniki nr 1,2,13,14,15 i 16 wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika z zastrzeżeniem, że: - pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (zał nr 15) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, - pełnomocnictwo określone w art. 23 ust 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych (zał nr 16) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego z wykonawców . b)załączniki do oferty nr 3,4,5,6,7,8,17 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie, c)załączniki nr 9,10,11,12: Ponieważ oceniany będzie łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje, łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonawców, nie jest wymagane złożenie ww. dokumentów przez wszystkich wykonawców, lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie. 6.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o którym mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych. 1)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 2)Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, wykonawca jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (zał. nr 15 do oferty). 3)Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów , odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 4)Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby , przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego , czego konkretnie dotyczy zobowiązanie i w jaki sposób będzie ono wykonane oraz jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 5)Kopie dokumentów dotyczących przedmiotu , na którego zasoby powołuje się wykonawca , powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot. 6. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy: a)posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b)posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia, c)dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d)znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia, e)niepodlegający wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres rękojmi i gwarancji - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: a)Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja przedmiotu umowy, b)Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy, c)Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy, d)Sytuacji niezależnych od stron umowy, e)W przypadku działania siły wyższej, powodującej konieczność wprowadzenia zmian do umowy. Przez działanie siły wyższej należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony umowy nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec, ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Zamawiającego o fakcie zaistnienia siły wyższej oraz wskazać zakres i wpływ jakie zdarzenie miało na przebieg realizacji przedmiotu umowy. f)Gdy potrzeba wprowadzenia zmian umowy wynika z okoliczności natury technicznej (w tym zmian dokumentacji projektowej) i prawnej oraz zmian warunków przyznania Zamawiającemu środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy. g)Gdy zmiana planu finansowego Zamawiającego, dokonana po upływie terminu składania ofert, wymaga zmiany umowy w zakresie fakturowania przejściowego, kwot przerobu Harmonogramu realizacji i finansowania zadania. h)Jeżeli w związku z przyznaniem pomocy finansowej na realizację przedmiotu umowy albo na skutek zmian warunków przyznania tej pomocy konieczna jest zmiana zapisów umowy dotyczących w szczególności zasad rozliczeń i warunków płatności za wykonanie przedmiotu umowy, i)W przypadku wprowadzenia przez dysponenta środków finansowych dodatkowych warunków realizacji przedmiotu umowy, j)W przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego, k)W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w § 7 ust. 2 do uczestniczenia w realizacji przedmiotu umowy, pod warunkiem, że nowe osoby spełniać będą wymagania określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca zwróci się do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany, do którego załączy oświadczenie o spełnianiu przez te osoby wymogów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającego posiadanie stosownych uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub uprawnień w dziedzinie geodezji i kartografii, 2.Zamawiający dopuszcza, w uzasadnionych przypadkach, zmianę postanowień umowy w zakresie podwykonawstwa wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi, w razie wystąpienia poniższych okoliczności: a)w przypadku konieczności zmiany zakresu podwykonawstwa w stosunku do wskazanego w ofercie lub rezygnacji z wykonywania przedmiotu umowy w podwykonawstwie, b)w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, przy pomocy którego wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy. W sytuacji zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy - Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia dany warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu na dzień złożenia wniosku o dokonanie takiej zmiany oraz udokumentować spełnienie tego warunku zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. III.3 ogłoszenia. c)W sytuacji, gdy wykonawca zamierzał wykonać przedmiot umowy samodzielnie, jednakże z uwagi na wystąpienie okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu składania ofert, zachodzi konieczność powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Dokonując powyższych zmian wykonawca zadba o odpowiednie stosowanie regulacji umowy w zakresie podwykonawstwa oraz o zabezpieczenie ewentualnych roszczeń za dotychczas wykonane zakresy robót. 3.Zamawiający ponadto dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania umowy i Harmonogramu realizacji i finansowania zadania w sytuacji, gdy: a)Wystąpią niekorzystne warunki pogodowe, b)Wystąpią przeszkody natury prawnej lub technicznej, c)Wykonawca zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem określonym w § 3 albo realizację etapu robót przed terminem określonym w Harmonogramie realizacji i finansowania zadania, d)Wystąpi brak środków finansowych w trakcie realizacji zadania. 4.Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi wyłącznie gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 4 ust. 1, §12 ust. 4 umowy. 5.Zmiany umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie mogą być wprowadzone w następującym trybie: a)W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, 2 i 3 Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy. b)Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: s.i.w.z. można uzyskać pod adresem: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 123 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,20 zł z VAT za 1 stronę A4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 08:30, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1)Miejsce i termin otwarcia ofert: budynek PZMiUW Rzeszów ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 17.04.2015 r. o godz. 09:00. 2)Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: - Sprawy techniczne - p. Stefan Przywara (tel. 017 853-74-20), - Sprawy techniczne - p. Mateusz Wójtowicz (tel.17 853-74-16), - Sprawy formalne - p. Łukasz Gacek (tel. 017 853-74-07)..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.