eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane w zakresie zaprojektowania i wykonania instalacji klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach w budynku zabytkowym Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Katowicach przy ul.Warszawskiej 42.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-01

Katowice: Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane w zakresie zaprojektowania i wykonania instalacji klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach w budynku zabytkowym Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Katowicach przy ul.Warszawskiej 42.
Numer ogłoszenia: 73458 - 2015; data zamieszczenia: 01.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy Katowice , ul. Warszawska 42, 40-008 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2598859, faks 032 2598859.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.womp.info

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane w zakresie zaprojektowania i wykonania instalacji klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach w budynku zabytkowym Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Katowicach przy ul.Warszawskiej 42..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane w zakresie zaprojektowania i wykonania instalacji klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach przy zastosowaniu systemu VRF w budynku zabytkowym Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Katowicach przy ul.Warszawskiej 42wraz z wykonaniem wszystkich niezbędnych prac potrzebnych do prawidłowego działania systemu klimatyzacji. Prace obejmują wykonanie zasilania elektrycznego oraz wszelkich prac budowlanych, w tym przebić obudów, wykonanie sufitów podwieszonych w korytarzach na poziomie I piętra, malowanie, sposób odprowadzenia skroplin itd. związanych z wykonaniem zadania. Zakres prac obejmuje także uruchomienie i rozruch instalacji, przeprowadzenie prób, pomiarów oraz szkolenie personelu w niezbędnym zakresie. System klimatyzacji obejmuje łącznie 20 pomieszczeń usytuowanych na parterze (3 pomieszczenia), I piętrze (14 pomieszczeń) oraz poddaszu (3 pomieszczenia). Przewiduje się montaż jednej lub dwóch jednostek zewnętrznych.Przewidywana lokalizacja jednostek zewnętrznych na ścianie północnej bezpośrednio nad dachem garaży, w miejsce istniejących agregatów freonowych przewidzianych do demontażu. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania, wymaganej zakresem programu funkcjonalno-użytkowego dokumentacji technicznej oraz zakupu, zamontowania i uruchomienia wszystkich elementów, niezbędnych do realizacji nakreślonych poniżej zadań w ramach jednego zamówienia (obejmującego cały przewidziany w zakresie niniejszego opracowania zakres robót projektowych, budowlanych i instalacyjnych). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno - Użytkowym , zwany także (programem) stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ 2. Zakres prac i robót objętych zamówieniem: 1 sporządzenie dokumentacji projektowej w zakresie wykonania instalacji klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych zasilających z uwzględnieniem wymagań określonych w ustawie Prawo budowlane (w ilości 5 egzemplarzy w wersji papierowej i 2 egzemplarzy w wersji cyfrowej, w formacie *.pdf na płycie CD lub DVD), projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, szczegółowe kosztorysy inwestorskie, projekty wykonawcze, dokumentacja powykonawcza. 2 projekt instalacji elektrycznej zasilającej powinien zawierać podłączenia urządzeń do rozdzielnic, rozprowadzenie instalacji , zmiany zabezpieczeń, zmiany przekrojów przewodów 3 uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień, bądź dokonania odpowiednich zgłoszeń, 4 uzyskanie uzgodnienia projektu z konserwatorem zabytków, 5 dostawę urządzeń, ich rozładunek i dostarczenie do miejsca instalacji, 6 zabezpieczenie sprzętu znajdującego się w budynku przed uszkodzeniem, zapyleniem, zalaniem, itp. 7 demontaż istniejącego układu klimatyzacji, 8 wykonanie instalacji zasadniczej systemu klimatyzacji wraz z instalacjami pomocniczymi funkcjonalnie związanymi, prace budowlano-montażowe przystosowawcze, roboty wykończeniowe (odtworzenie naruszonej elewacji budynku i tynków wewnętrznych z wykonaniem wyprawek powierzchni wraz z pomalowaniem, wykonania zabudowy lub osłon określonych elementów instalacji prowadzonych na elewacji i przez pomieszczenia biurowe) , w tym: montaż urządzeń klimatyzacyjnych wewnętrznych i jednostek zewnętrznych montaż tablicy rozdzielczej instalacji zasilającej doprowadzenie kabla zasilającego od rozdzielnicy głównej do tablicy rozdzielczej rozprowadzenie przewodów łączących jednostki wewnętrzne z zewnętrznymi 9 instalacje czynnika chłodniczego należy zabudować płytami G-K, 10 w korytarzach I piętra należy wykonać pełny sufit podwieszony z płyt G-K kryjący przewody instalacji klimatyzacji oraz elektrycznnej. 11 w pomieszczeniach gdzie wykonywany będzie sufit podwieszony należy przewidzieć dostosowanie oświetlenia do nowych warunków. 12 sporządzenie dokumentacji powykonawczej (w ilości 3 egzemplarzy w wersji papierowej i 2 egzemplarzy w wersji cyfrowej , w formacie *.pdf na płycie CD lub DVD), 13 przedstawienie wymaganych dokumentów koniecznych do użytkowania, 14 uruchomienie, konfigurację urządzeń, 15 pełen zestaw prób i testów urządzeń, 16 wykonania pomiarów parametrów środowiska w klimatyzowanych pomieszczeniach, 17 przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi podstawowej, 18 przeszkolenie min. 2 pracowników w zakresie podstawowych czynności serwisowych spoczywających na użytkowniku systemu. UWAGA:Przed realizacją zadania Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej i zapoznać się wnikliwie z obiektem w stopniu pozwalającym na rzetelne sporządzenie oferty oraz uwzględnić wstępną opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach z dnia 23 luty 2015r. załącznik 11 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.12.20 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.33.12.30 - Instalowanie urządzeń chłodzących .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 151.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 zł 1.Wadium może być wniesione w następującej formie: a)pieniężnej; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębierczośći (Dz.U. z 2007r.Nr 42, poz. 275 z póz. zm.). W przypadku wniesienia wadium w formie z pkt. b-e do oferty należy dołączyć oryginał tego dokumentu. Poręczenia i gwarancje, o których mowa powyżej, muszą być ważne przez okres związania ofertą, tzn. przez 30 dni od daty otwarcia ofert. 2.Wadium należy wnieść w wysokośći w terminie do ostatniego dnia składania ofert do godziny 11 30. 3.Wadium w pieniądzu należy wpłacić na konto: Bank PKO BP S.A. nr konta:48 1020 2313 0000 3902 0339 5720

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1)nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 5 ustawy, 2)spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy, w szczególności

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalnośći jest krótszy to w tym okresie, wykonał 1 zamówienie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu klimatyzacji w obiekcie biurowym o wartości nie mniejszej niż 200,000,00 złotych brutto. Pod pojęciem obiekt biurowy należy rozumieć obiekt posiadający: co najmniej 15 pomieszczeń biurowych albo co najmniej 5 pomieszczeń o łącznej powierzchni 250 m kw.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuj sposobu dokonywania spełniania warunku udziału w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia: kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz kierownikiem robót branżowych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych + zaświadczenie konserwatorski i uprawnienia instalacji klimatyzacji

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, a w przypadku jego braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Każdy z Wykonawców przystępujących do przetargu zobowiązany jest złożyć: 1)formularz ofertowy - sporządzony zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ; 2)dokumenty określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, chyba że Wykonawca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą działa osobiście; 3)wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom, zgodnie z treścią Załącznika nr 6 do SIWZ; 4)oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ; 5)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do realizacji zamówienia, zakres wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia wg Załącznika nr 7 do SIWZ; 6)wykaz robót budowlanych. Wykaz winien być sporządzony zgodnie z treścią Załącznika nr 5 do SIWZ; 7)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - sporządzone zgodnie z treścią Załącznika nr 3 lub Załącznika nr 4 do SIWZ; 8)aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9)oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr.50, poz.331 z późn.zm.) - składa Wykonawca, który nie należy do grupy kapitałowej lub Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ww. ustawy - składa Wykonawca, który należy do grupy kapitałowej - zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Gwarancja jakości - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku: 1)zmian nie dotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy; 2)zmian korzystnych dla Zamawiającego, których konieczność wprowadzenia wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 3)przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy, jeżeli z przyczyn od Wykonawcy niezależnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, nie jest możliwe dotrzymanie terminu wykonania przedmioty umowy oraz z przyczyn określonych w § 3 ust.2 umowy. 4)zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, które podlegać będzie automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego; 5)zmiany osób Wykonawcy uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, w przypadku gdy konieczność takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy lub zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego, pod warunkiem przedłożenia Zamawiającemu pisemnego uzasadnienia konieczności wprowadzenia zmiany ze wskazaniem innych osób legitymujących się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach oraz wyrażenia zgody przez Zamawiającego na tę zmianę. 6)wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy robót; 2.Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności. 3.Zmiana umowy może nastapić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 4.Wszystkie postanowienia zawarte w ust. 1 stanowią katalog zmian postanowień umowy, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. 5.Nie stanowią zmian umowy zmiany spowodowane przyczynami organizacyjnymi, a w szczególności: 1)zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy; 2)zmiana danych teleadresowych Wykonawcy; 3)zmiana osób Zamawiającego wskazanych do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.womp.info
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Katowicach, ul.Warszawska 42 Sekretariat I p..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.04.2015 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. w sekretariacie WOMP w Katowicach przy ul. Warszawskiej 42 ( I p.).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.