eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pniewy › Utrzymanie dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2014 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-03

Pniewy: Utrzymanie dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2014 roku
Numer ogłoszenia: 72547 - 2014; data zamieszczenia: 03.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy , ul. Wolności 4, 62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie, tel. 061 2936420, faks 061 2936435.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostak administracyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2014 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przetargu nieograniczonego jest realizacja zamówienia publicznego związanego z wykonaniem robót budowlanych pt.: Utrzymanie dróg leśnych w Nadleśnictwie Pniewy w 2014 roku. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na dwie części: 1.Wykonanie mechanicznego profilowania i zagęszczania podłoża o powierzchni 402520 m2 dróg leśnych gruntowych leśnych, zgodnie z przedmiarem robót załącznik nr 2, oraz zestawieniem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 2.Wykonanie podbudowy 6 odcinków dróg na terenie leśnictwa Klemensowo w ramach którego zamawiający zaplanował: Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni (nie większej niż 4m) o głębokości 10 cm - powierzchnia 2560 m2. Nawiezienie i zagęszczenie mechaniczne warstwy odsączającej z pospółki o grubości 10 cm na powierzchni 2560 m2. Nawiezienie i zagęszczenie mechaniczne warstwy nośnej z kruszywa naturalnego łamanego o grubości 15 cm na powierzchni 2560 m2. Wymiana 6 przepustów drogowych o średnicy 400 mm i długości 6,0 mb. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Odbiór robót związanych z wykonaniem części zadania opisanego w punkcie 1 nastąpi na podstawie obmiaru wykonanej roboty budowlanej dokonanego przez przedstawiciela zamawiającego, właściwego leśniczego oraz przedstawiciela Wykonawcy. Odbiór robót budowlanych związanych z wykonaniem zadania opisanego w punkcie 2 nastąpi na podstawie komisyjnego obmiaru przedstawicieli Zamawiającego przy udziale inspektora nadzoru budowlanego w specjalności drogowej zatrudnionego przez Nadleśnictwo oraz przedstawiciela Wykonawcy. Wspólny słownik zamówień CPV: 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6. W ramach wykonania zadania opisanego w punkcie 1 należy wykonać: Wyrównanie wybojów, kolein w celu zapewnienia lepszego odwodnienia drogi na całej jej szerokości uzyskując profil poprzeczny ze spadkiem dwustronnym dla odprowadzenia wód deszczowych. Profilowanie dróg należy prowadzić przy pomocy równiarek. Profilowanie należy wykonać przy średnim nawilgoceniu gruntu, co ułatwia ścięcie gruntu na wygórowaniach, jak i jego zagęszczenie. W czasie profilowania równiarka powinna:wyrównać wyboje ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów, odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein. uporządkować i wyrównać pobocze mechanicznie i ręcznie, należy usunąć wystające korzenie większe kamienie mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników ruchu. Ponadto należy zagęścić drogi gruntowe samobieżnym walcem ogumionym lub wibracyjnym (dwukrotny przejazd). Powstający w wyniku równania wałek od strony krawędzi należy zlikwidować, aby na drodze nie gromadziła się woda. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany miejsca wykonywania poszczególnych robót równania, wałowania (zamiana w ramach jednego leśnictwa, lub przesunięcie pomiędzy leśnictwami). Przy profilowaniu dróg gruntowych należy pamiętać że: - przed profilowaniem trzeba odprowadzić stagnującą wodę z zagłębień i osuszyć wybój przez przekopanie rowków, wybranie i wyrzucenie plastycznego gruntu, - przed profilowaniem koniecznie należy usunąć i wybrać ręcznie grubsze korzenie i kamienie, - grunt profilowany i nawierzchnie gruntowe ulepszone zagęszczać przy wilgotności optymalnej, - im cięższy grunt tym większy należy stosować spadek poprzeczny (od 4% do 5 %) i głębszy rów-ściek (od 0,2 m do 0,4 m), - przy kopaniu rowów ograniczyć do minimum ich głębokość Szczegółowy opis i ilość zadań do wykonania zawierają załączniki: -zał. nr 2 - przedmiar robót, tabela z wykazem dróg, -zał. nr 4 - wzór umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo redukcji zamówienia i zmiany szczegółowej lokalizacji prac w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego. Zamawiający uzna ofertę za złożoną poprawnie, jeżeli będzie ona obejmować cały zakres prac przewidzianych w opisie przedmiotu zamówienia oraz kosztorysie ofertowym. W ramach zadania opisanego w punkcie 2 należy wykonać: Odcinki drogi na której zaplanowano podbudowę zostaną dokładnie wskazane przez miejscowego leśniczego leśnictwa Klemensowo. Odcinki wymagają specjalnych zabiegów: Wykonanie koryta o głębokości 10 cm i wyrzuceniu ewentualnego błota. Ułożeniu i mechanicznym zagęszczeniu warstwy odsączającej o grubości 10 cm z pospółki. Ułożeniu i mechanicznym zagęszczeniu warstwy nośnej o grubości 15 cm z kruszywa naturalnego łamanego. Wymianę przepustów w miejscach wskazanych przez miejscowego leśniczego na rury PCV o średnicy 400 mm i długości 6mb. Na powstałym odcinku drogi należy tak ułożyć górną warstwę aby zachować odpowiednie spadki poprzeczne jak opisane poniżej. Specyfikacja materiałów: Pospółka: Zamawiający wymaga zastosowania mieszanki kruszywa naturalnego (pospółka) odpowiadająca wymaganiom PN-B-11111:1996 [7], o uziarnieniu 0÷20 mm lub 0÷31,5 mm,- Kruszywo: Zamawiający wymaga zastosowania mieszanki kruszywa łamanego naturalnego - frakcja 0-63 mm o uziarnieniu ciągłym o składzie: części drobne tj od 0-2 mm około 15 % składu części średnie tj. od 2-8 mm około 15% składu części duże tj. od 8-60 mm około 70 % składu Przepusty: Zamawiający wymaga zastosowania typowych przepustów drogowych z PCV lub polipropylenu (rury PP) o karbowanej ścianie zewnętrznej gwarantującej wysoką sztywność obwodową SN8 (8kPa) o średnicy 400 mm i długości 6 metrów jednoczęściowych. Po ułożeniu warstwy kruszywa drogę należy właściwie wyprofilować z wykonaniem ścieków (płytkich rowów) o głębokości 0,4 w gruntach ciężkich, na gruntach lekkich według potrzeb lub wskazań Zamawiającego z zachowaniem odpowiednich spadków: - grunty ciężkie (glina ił) - 5% - grunty średnie piaszczysto-gliniaste - 4% - grunty lekkie(piasek, piasek pylasty) - 3% Zamawiający zastrzega możliwość kontroli jakości oraz ilości wbudowanego materiału. W przypadku zniszczenia dróg dojazdowych do miejsca prowadzenia robót Zamawiający zastrzega konieczność przeprowadzenia konserwacji tych dróg, w ramach umowy podstawowej tj. bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Wykonanie i odbiór robót 1) Roboty należy wykonać zgodnie wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, i sztuką budowlaną, przepisami BHP, oraz poleceniami zamawiającego. 2) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone jeżeli odbiór nastąpi bez usterek 3) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć sprzętu gwarantującego odpowiednią, jakość. 4) Wykonawca może powierzyć wykonywanie robot budowlanych podwykonawcom za zgodą zamawiającego. 4. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1.Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia ustala się: Dla zadania opisanego w punkcie 1 - jako iloczyn wykonanych jednostek (pomierzona ilość m2 x stawka ofertowa za 1 m2. Dla zadania opisanego w punkcie 2 - ocenie podlega prawidłowe wykonania całego zakresu zweryfikowane przez pomiar (powierzchni, grubości warstw i poprawności wykonanych robót - zgodnie z przedmiarem) 2) Stawka jednostkowa zawierać powinna wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia 3) Zamawiający nie przewiduje waloryzacji cen jednostkowych oferowanych przez Wykonawcę przez cały okres trwania umowy. 4) Szczegółowe zasady rozliczania za wykonanie przedmiotu zamówienia określone zostaną w umowie załącznik nr 4 do SIWZ. Warunki płatności: 1) Postawą ustalenia wynagrodzenia będzie dla punktu 1 - protokół odbioru podpisany i sporządzony zgodnie z wytycznymi przedstawionym powyżej. 2) Podstawą ustalenie wynagrodzenia dla punktu 2 będzie protokół odbioru wraz z kosztorysem powykonawczym w załączeniu podpisany i sporządzony przez komisję Zamawiającego, inspektora nadzoru budowlanego oraz przedstawiciela Wykonawcy zgodnie z wytycznymi opisanymi powyżej. 3) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega możliwość redukcji lub zamiany części zamówienia. Wykonawca wykona zamówienia uzupełniające jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego, na podstawie oddzielnego dodatkowego zamówienia - dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt.5, 6. ustawy Pzp, dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę dodatkowa wycena w oparciu o ceny zawarte w kosztorysie ofertowym

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. Za spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający uzna złożenie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej dwóch (2) robót budowlanych odpowiadającej swoim rodzajem (budowy, przebudowy, remontu dróg o nawierzchni gruntowej,) o wartości brutto co najmniej 100.000,00 zł brutto każda. - ocena na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Brak wskazań w powyższym zakresie, Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Brak wskazań w powyższym zakresie, Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna; - posiadanie przez Wykonawcę opłaconej polisy, potwierdzającej, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 100000,00 ocena na zasadzie spełnia nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    poświadczenia, inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa w punkcie powyżej. Wykonawca w miejsce poświadczeń o których mowa powyżej może przedkładać dokumenty potwierdzające wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie określone w § 1 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie robót, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1.Zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadkach zaistnienia niesprzyjających warunki atmosferycznych tj: okres z dużą intensywnością opadów - silne rozmoczenie dróg leśnych. okres bez opadowy - silne przesuszenie dróg leśnych 2.Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone o ilość robót niewykonanych na bazie kosztowej wskazanej w ofercie. Ewentualne wyłączenia robót, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego protokołów konieczności. 3.Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w dniu następnym od zaistnienia przyczyn do wykonania robot dodatkowych, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_poznan/nadl_pniewy/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Pniewy ul. Wolnosci 4 62-045 Pniewy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Pniewy ul. Wolnosci 4 62-045 Pniewy Pokój nr 1 Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.