eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona Góra › Studium korytarzowe wraz z analizą wielokryterialną oraz Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej



Ogłoszenie z dnia 2015-03-31

Zielona Góra: Studium korytarzowe wraz z analizą wielokryterialną oraz Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej
Numer ogłoszenia: 72092 - 2015; data zamieszczenia: 31.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze , ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3255313, 3271068, 3271069, faks 068 3253468.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Studium korytarzowe wraz z analizą wielokryterialną oraz Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: Studium korytarzowe wraz z analizą wielokryterialną oraz Studium Techniczno - Ekonomiczno - Środowiskowe wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Budowa południowej obwodnicy miasta Zielona Góra w ciągu drogi krajowej. Zamawiający informuje, że może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 520 290,00 PLN brutto. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121); ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) oraz ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 10.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (SŁOWNIE: DZIESIĘĆ TYSIĘCY ZŁOTYCH 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej: - 2 usługi polegające na wykonaniu Raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie/rozbudowie/przebudowie dróg klasy co najmniej G o łącznej długości min. 20 km, oraz - 1 usługę polegającą na wykonaniu analizy i prognozy ruchu metodą modelowania, wraz z przeprowadzeniem pomiarów ankietowych, dla drogi lub dróg publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Projektant drogowy (koordynator zadania). 1 osoba. Wykształcenie wyższe, uprawnienia projektowe drogowe. Całkowite doświadczenie zawodowe: minimum 5 lat, wykonał co najmniej 3 projekty budowy/rozbudowy/przebudowy dróg klasy co najmniej G o długości łącznej min. 25 km, w tym co najmniej 10 km dróg krajowych 2. Kierownik zespołu opracowującego raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 1 osoba. Wykształcenie wyższe z zakresu: - ochrony środowiska lub - ochrony przyrody lub - inżynierii środowiska lub - rolnictwa lub - leśnictwa lub - geologii W okresie 3 lat (przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu) pełnił samodzielną funkcję Kierownika zespołu opracowującego raport/ty o oddziaływaniu na środowisko planowan/-ego/-ych przedsięwzię/-cia/-ć w zakresie dróg klasy co najmniej G o łącznej długości co najmniej 20 km, lub jest autorem lub współautorem przynajmniej 2 raportów o oddziaływaniu na środowisko planowanego przedsięwzięcia w zakresie dróg klasy co najmniej G o łącznej długości co najmniej 20 km 3. Specjalista z zakresu ochrony przyrody. 1 osoba. Wykształcenie wyższe z zakresu: - ochrony środowiska lub - ochrony przyrody lub - biologii Uczestniczył w przygotowaniu co najmniej 2 dokumentacji środowiskowych w zakresie botaniki i fotosocjologii: A) inwentaryzacji przyrodniczej w odniesieniu do inwentaryzacji wzdłuż inwestycji liniowych (drogi, kolei), B) inwentaryzacji obszarów Natura 2000 zlecanych przez inne jednostki, C) tworzeniu planów ochrony obszarów chronionych, D) inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby dokumentów planistycznych* lub - jest autorem lub współautorem co najmniej dwóch publikacji naukowych z dziedziny siedlisk przyrodniczych (fitosocjologii, botaniki, geobotaniki). 4. Herpetolog. 1 osoba. Wykształcenie wyższe z zakresu: - ochrony środowiska lub - ochrony przyrody lub - biologii Uczestniczył w przygotowaniu co najmniej 2 dokumentacji środowiskowych w zakresie herpetologii: A) inwentaryzacji przyrodniczej w odniesieniu do inwentaryzacji wzdłuż inwestycji liniowych (drogi, kolei), B) inwentaryzacji obszarów Natura 2000 zlecanych przez inne jednostki, C) tworzeniu planów ochrony obszarów chronionych, D) inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby dokumentów planistycznych* lub - jest autorem lub współautorem co najmniej dwóch publikacji naukowych z dziedziny herpetologii. 5. Ornitolog. 1 osoba. Wykształcenie wyższe z zakresu: - ochrony środowiska lub - ochrony przyrody lub - biologii Uczestniczył w przygotowaniu co najmniej 2 dokumentacji środowiskowych w zakresie ornitologii: A) inwentaryzacji przyrodniczej w odniesieniu do inwentaryzacji wzdłuż inwestycji liniowych (drogi, kolei), B) inwentaryzacji obszarów Natura 2000 zlecanych przez inne jednostki, C) tworzeniu planów ochrony obszarów chronionych, D) inwentaryzacji przyrodniczej na potrzeby dokumentów planistycznych* lub - jest autorem lub współautorem co najmniej dwóch publikacji naukowych z dziedziny ornitologii. 6. Akustyk. 1 osoba. Wykształcenie wyższe techniczne. Wykonał minimum 2 opracowania uwzględniające analizę hałasu dla dróg klasy co najmniej G (raport oddziaływania na środowisko, analizę porealizacyjną, mapy akustyczne) 7. Geolog. 1 osoba. Wykształcenie wyższe na kierunkach -geologia lub -górnictwo i geologia, Posiadanie stwierdzenia kwalifikacji geologicznych kategorii VI lub VII od minimum 3 lat. 8. Członek zespołu wykonujący przedmiot zamówienia w zakresie analizy i prognozy ruchu ** . 1 osoba. Wykształcenie wyższe. Wykonał minimum 1 analizę i prognozę ruchu metodą modelowania dla co najmniej jednej drogi publicznej. * za wystarczające uznaje się uczestnictwo w przygotowaniu dwóch opracowań z tylko jednego zakresu z określonych w pkt. A-D lub po jednym z dowolnych dwóch zakresów określonych w pkt. A-D, Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji z wymienionych powyżej, za wyjątkiem (**) ** dopuszcza się, aby Członek zespołu wykonujący przedmiot zamówienia w zakresie analizy i prognozy ruchu (l.p. 8) był jednocześnie Projektantem drogowym (l.p. 1), pod warunkiem łącznego spełnienia minimalnego doświadczenia dla obu stanowisk.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2. Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 3. Oryginał gwarancji lub poręczenie, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. 4. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP w odniesieniu do innych podmiotów na zasobach których Wykonawca polega i z ich udziałem wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, a które to podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin wykonania Raportu o oddziaływaniu na środowisko - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z Projektem UMOWY będącym integralną częścią SIWZ (TOM II - ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gddkia.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra pok. nr 3. Cena 30,00zł + koszt wysyłki..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2015 godzina 12:30, miejsce: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 31, 65-950 Zielona Góra pok. nr 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie jest przewidziane do współfinansowania przy udziale środków pochodzących z UE - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. 2. Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda wskazania w ofercie (w Formularzu Oferty) przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 4. UWAGA: do sekcji II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA. Zamawiający wymaga, aby usługa została zrealizowana w następujących terminach: a. Minimalny termin realizacji Usługi będzie wynosił 10 miesięcy od dnia podpisania Umowy, b. Maksymalny termin realizacji Usługi będzie wynosił 12 miesięcy od dnia podpisania Umowy, zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert - Termin wykonania Raportu o oddziaływaniu na środowisko. 5. UWAGA: do sekcji IV.2.1) Kryteria oceny ofert. Kryterium - Cena Kryterium Cena będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Zamawiający ofercie o najniżej cenie przyzna 95 punktów a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza. Kryterium Termin wykonania Raportu o oddziaływaniu na środowisko Termin wykonania Raportu o oddziaływaniu na środowisko dla wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (ROŚ) stanowi termin wykonania ostatniego z Etapów Umowy. Terminy pozostałych Etapów Umowy, zawarte w Tabeli Opracowań Projektowych (IDW) nie podlegają modyfikacjom. Maksymalny termin wykonania ROŚ: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy Minimalny termin wykonania ROŚ: 10 miesięcy od dnia podpisania umowy Wykonawca może zaoferować termin wykonania Raportu o oddziaływaniu na środowisko (ROŚ) - 10 miesięcy; 11 miesięcy; 12 miesięcy Ofercie, w której Wykonawca zaoferuje: - Za wykonanie ROŚ w terminie 12 m-cy Zamawiający przyzna 0 pkt. - Za wykonanie ROŚ w terminie 11 m-cy Zamawiający przyzna 2,5 pkt. - Za wykonanie ROŚ w terminie 10 m-cy Zamawiający przyzna 5 pkt. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów wyboru oferty. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione w SIWZ warunki oraz otrzyma najwyższą liczbę punktów spośród ważnych ofert..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.