eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Remont Sali Tradycji COLąd DKL w budynku nr 77 oraz ścianki reprezentacyjnej w budynku nr 21 na I piętrze, w kompleksie wojskowym przy ul. Rakowickiej 29 w Krakowie



Ogłoszenie z dnia 2016-06-06

Kraków: Remont Sali Tradycji COLąd DKL w budynku nr 77 oraz ścianki reprezentacyjnej w budynku nr 21 na I piętrze, w kompleksie wojskowym przy ul. Rakowickiej 29 w Krakowie
Numer ogłoszenia: 71425 - 2016; data zamieszczenia: 06.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O ZAMÓWIENIU NA PODWYKONAWSTWO - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY/ WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY DO ZAWARCIA UMOWY O PODWYKONAWSTWO

I.1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków, woj. małopolskie, tel. 261 13 10 40, faks 261 13 13 06.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzikrakow.wp.mil.pl

I.2) RODZAJ: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA / PRZEDMIOT UMOWY O PODWYKONAWSTWO

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo: Remont Sali Tradycji COLąd DKL w budynku nr 77 oraz ścianki reprezentacyjnej w budynku nr 21 na I piętrze, w kompleksie wojskowym przy ul. Rakowickiej 29 w Krakowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia / określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu umowy o podwykonawstwo: Przedmiotem zamówienia jest remont Sali Tradycji Centrum Operacji Lądowych Dowództwa Komponentu Lądowego w budynku nr 77 oraz ścianki reprezentacyjnej w budynku nr 21 na I piętrze, w kompleksie wojskowym przy ul. Rakowickiej 29 w Krakowie wraz z przebudową ściany wewnętrznej w Sali Tradycji polegającą na powiększeniu dwóch otworów drzwiowych. Szczegółowy zakres i warunki realizacji robót przedstawiają między innymi: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, wzór umowy oraz instrukcja dla wykonawcy prac dotycząca ochrony środowiska w zakresie realizowanej usługi, szczególne wymagania w zakresie ochrony informacji niejawnych. Ww. dokumenty zostaną przekazane wykonawcom zaproszonym do składania ofert. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .

II.1.7) dopuszcza się złożenie oferty częściowej :nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający na etapie składania ofert będzie wymagał od wykonawców zaproszonych do składania ofert wniesienia wadium w wysokości 16.000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:
    I. Przedmiotem podlegającym ochronie w zakresie ochrony informacji niejawnych są informacje dotyczące w szczególności: a) prac w zakresie przyłączenia systemu sygnalizacji włamania i napadu SSWiN i systemu sygnalizacji pożaru SSP oraz włączenie ich w system centralny o klauzuli POUFNE w pomieszczeniu w którym przetwarzane są informacje niejawne międzynarodowe, b) miejsca wykonywania prac, ich wyposażenia, systemu ochrony tych miejsc i innych obiektów Zamawiającego, c) przeznaczenia elementów i urządzeń, w tym urządzeń technicznych w obiektach Zamawiającego, d) użytkownika obiektu lub jego części, e) użytkowników pomieszczeń lub ich części, f) materiałów zniszczonych lub przeznaczonych do zniszczenia, g) wszelkich innych informacji uzyskanych w związku z realizacją umowy II.Warunkiem realizacji umowy - na podstawie art. 55 ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r., Nr 182, poz.1228) - jest posiadanie przez Wykonawcę minimum świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia o klauzuli POUFNE, potwierdzającego zdolność przedsiębiorcy do ochrony informacji niejawnych z wyłączeniem możliwości ich przetwarzania w użytkowanych przez niego obiektach W razie utraty (cofnięcia przez ABW lub SKW) posiadanego świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić pisemnie o tym fakcie Zamawiającego. III. Wykonawca zobowiązany jest przesłać Zamawiającemu Wykaz osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy, podając: imię i nazwisko pracownika, nr Pesel, serię i nr jego dowodu tożsamości, dokumenty wynikające z art. 21, ust. 1 lub 4 ustawy i organ je wydający (tj. aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającym do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej poufne oraz zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 października 2014 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia przez ABW lub SKW) oraz zakres kompetencyjny wykonywanych prac objętych warunkami umowy. Wykonawca w trakcie trwania umowy - bez porozumienia z Zamawiającym - nie może powierzyć ani cedować swoich uprawnień nadanych mocą umowy między stronami, żadnej jej części innym osobom lub firmom niż wymienionym w ww. wykazie. IV. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian personalnych do wykazu o którym mowa w pkt III, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego co najmniej 10 dni przed wprowadzeniem tych zmian. Wszystkie zgłoszone osoby powinny posiadać stosowne dokumenty bezpieczeństwa. V. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego naruszenia lub próby naruszenia ustawy lub niniejszych postanowień przez pracowników Wykonawcy podczas realizacji umowy, Zamawiający zwróci się z wnioskiem do Wykonawcy o wykluczenie jego pracownika z dalszego wykonywania czynności związanych z realizacją umowy, a w przypadku uzasadnionym zaistniałą sytuacją strona Zamawiająca podejmie stosowne środki prawne wobec tej osoby. VI. Jeżeli Wykonawca poweźmie wiadomość, że wobec osób skierowanych do realizacji przedmiotu umowy: a) postawiono zarzuty popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym, naruszyli zobowiązania dotyczące bezpieczeństwa informacji, wprowadzili w błąd co do okoliczności będących podstawą uznania przez Zamawiającego spełnienia warunków podjęcia pracy u Zamawiającego, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub takiego przestępstwa, za które może zostać orzeczony zakaz zajmowania określonego stanowiska, wykonywania określonego zawodu lub prowadzenia określonej działalności gospodarczej, a orzeczenie takiego zakazu mogłoby mieć wpływ na zaufanie Zamawiającego do Wykonawcy lub wpływ na przebieg wykonywania przedmiotu umowy, a w szczególności utratę dokumentu lub dokumentów jak w pkt V lub VI. b) wszczęto postępowanie dyscyplinarne lub przedsięwzięto inne, podobne procedury niezwłocznie zawiadomi ustnie i na piśmie o tym fakcie Zamawiającego, a na żądanie Zamawiającego zastąpi tę osobę inną osobą ujętą w wykazie o którym mowa w pkt III lub postąpi jak w pkt IV. VII. Przedmiot umowy i wszelkie informacje oraz materiały uzyskane w czasie i po jej realizacji nie mogą być wykorzystane do żadnego rodzaju materiałów promocyjnych i czynności z tym związanych, w szczególności prezentacje w środkach masowego przekazu, filmach, ulotkach, folderach, systemach teleinformatycznych itp. VIII. Zabrania się wykonywania kopii materiałów niejawnych na sprzęcie nie posiadającym ważnej dokumentacji bezpieczeństwa zaakceptowanej/zatwierdzonej przez SKW lub ABW. IX. W przypadku zatrudnienia podwykonawcy przez Wykonawcę, a prace realizowane przez podwykonawcę będą wiązały się z dostępem do informacji niejawnych, Wykonawca opracuje (stosownie do zakresu informacji niejawnych) Instrukcję bezpieczeństwa przemysłowego. Opracowany dokument przed przekazaniem podwykonawcy powinien uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego. X. Wykonawca potwierdza spełnienie warunków określonych w niniejszej instrukcji bezpieczeństwa przemysłowego dokumentami złożonymi w postępowaniu przetargowym. W przypadku realizacji zadania przez konsorcjum firm, lider konsorcjum musi wskazać w umowie konsorcjum, Wykonawcę odpowiedzialnego za ochronę informacji niejawnych, spełniającego wymogi przepisów o ochronie informacji niejawnych o klauzuli Poufne. XI. Pracownicy Wykonawcy mogą prowadzić prace w pomieszczeniach Użytkownika wyłącznie w obecności osób ze strony Użytkownika dysponujących tymi pomieszczeniami. XII. W przypadku wykonywania czynności w obiektach na terenie Użytkownika związanych z przedmiotem zamówienia, dopuszcza się - na podstawie wewnętrznych przepisów strony Użytkownika użytkowanie telefonów komórkowych - przekazując uprzednio imię i nazwisko właściciela, numer telefonu, jego typ i email. XIII. Wejście, wyjście i przebywanie w obiektach (w pomieszczeniach) Użytkownika oraz strefach bezpieczeństwa, do których będą mieli dostęp pracownicy Wykonawcy realizujący umowę, odbywać się będzie wyłącznie na podstawie imiennych przepustek wydanych przez Użytkownika. XVII. Wszyscy pracownicy ze strony Wykonawcy realizujący warunki umowy będą przeszkoleni przez przedstawiciela pionu ochrony Użytkownika w zakresie wewnętrznych zasad poruszania się osób po terenie obiektów Użytkownika. XIV. Podczas wykonywania czynności objętych umową między stronami Wykonawca musi bezwzględnie przestrzegać przepisów ochrony ppoż. i bhp. XV. Zabrania się używania jakichkolwiek bezzałogowych statków powietrznych (BSP) nad terenem jednostki wojskowej, na rzecz której realizowana jest niniejsza umowa
  • przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:
    I. Wykonawca zobowiązany jest do: - wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców. II. Wykonywanie prac za pomocą podwykonawców odbywać się będzie wg Następujących zasad: 1) Kwota wynagrodzenia podwykonawcy - kwota ta nie powinna być wyższa, niż wartość tego zakresu robót wynikająca z oferty Wykonawcy.2) Wykonywanie robót przy pomocy podwykonawców może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w art. 647[1] k.c. 3) Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą i dalszym podwykonawcą jest wymagana każdorazowo pisemna zgoda Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek przedstawić umowę lub jej projekt z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dotyczącą wykonania robót określonych w umowie lub jej projekcie z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą. W celu wyrażenia zgody Zamawiający może żądać dodatkowych dokumentów. Jednakże, jeżeli Zamawiający w ciągu 7 dni od przedłożenia mu wymaganych dokumentów nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, należy uważać, iż wyraził zgodę na zawarcie umowy. Tryb jw. ma zastosowanie do zmian umów o podwykonawstwo i dalsze podwykonawstwo. 4) Nie złożenie poprawionej umowy w terminie 3 dni od zgłoszenia zastrzeżeń lub sprzeciwu skutkuje złożeniem przez Zamawiającego oświadczenia o odmowie udzielenia zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą. 5) W przypadku zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy postanowienia pkt. 3-4 stosuje się odpowiednio. 6) Stwierdzenie przez Zamawiającego, że prace wykonywane są przez podwykonawcę niezaakceptowanego zgodnie z postanowieniami pkt. 3-5 uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy i naliczenia kary umownej z tego tytułu. 7) Umowy Wykonawcy z podwykonawcą powinny być zawarte w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Kopie umów z podwykonawcami Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu niezwłocznie po ich zawarciu. Stanowić one będą załączniki do umowy. 8) Zamawiający i Wykonawca ponoszą solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane przez podwykonawcę lub dalszych podwykonawców skutecznie zgłoszonych. 9) W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienia nowego podwykonawcy, zmiany warunków umowy z podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku nieuwzględnienia zgłoszonych przez Zamawiającego sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy Zamawiający jest zwolniony z odpowiedzialności określonej w pkt. 8. 10) Zlecenie wykonania części robót podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części robót i nie powoduje zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 10 ust. 1 wzoru umowy. 11) Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy Podwykonawców III. Termin zapłaty wynagrodzenia dla Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, przewidziany w umowie o podwykonawstwo, nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy lub usługi. IV. W przypadku podzlecenia przez Wykonawcę prac obejmujących przedmiot zamówienia Podwykonawcy, termin wynagrodzenia płatnego przez Wykonawcę za wykonane prace Podwykonawcy powinien być ustalony w taki sposób, aby przypadał wcześniej niż termin zapłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy przez Zamawiającego (za okres zlecony Podwykonawcy). V. Wraz z fakturą końcową Wykonawca dostarczy pisemne potwierdzenia podwykonawców lub dalszych podwykonawców, których wierzytelności są częścią składową wystawionej faktury o dokonaniu zapłaty na rzecz tych podwykonawców wraz z dowodami zapłaty. Każde potwierdzenie powinno zawierać zestawienie kwot, które były należne danemu podwykonawcy z tej faktury. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku podwykonawcy. VI. W przypadku niedostarczenia potwierdzeń, o którym mowa w pkt V. Wykonawca dostarczy w terminie 3 dni od daty doręczenia faktury Zamawiającemu wykaz płatności na rzecz podwykonawców za roboty wykonane z ich udziałem wraz z oświadczeniem Wykonawcy i podwykonawców, że kwoty zawarte w wykazie stanowią całkowite rozliczenie za te roboty oraz informacją o kontach bankowych podwykonawców, na które ma być dokonana zapłata. VII. Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty na rzecz podwykonawców lub dalszych podwykonawców kwot zawartych w wykazie i potrąci kwoty zapłaty z faktury Wykonawcy. Koszty o których mowa w pkt VI. związane z bezpośrednią płatnością ponosi Wykonawca. VIII. Wykonawca niniejszym upoważnia Zamawiającego do uregulowania należności podwykonawców w sposób opisany w pkt V. IX. W przypadku niedostarczenia potwierdzenia lub wykazu na zasadach określonych w pkt V-VI, Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie należne z faktury pomniejszone o wierzytelności podwykonawców będące częścią składową tej faktury. Pozostałą część wynagrodzenia Zamawiający wypłaci Wykonawcy po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia zapłaty przez podwykonawców. Postanowienia pkt III. stosuje się odpowiednio. W takim przypadku późniejsza zapłata nie oznacza zwłoki w zapłacie wynagrodzenia. X. W przypadku gdyby z jakichkolwiek względów Zamawiający był zobowiązany dokonać zapłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy Wykonawca dokona zwrotu wypłaconej przez Zamawiającego kwoty w pełnej wysokości, powiększonej o karę umowną w wysokości 30 % tej kwoty oraz o poniesione przez Zamawiającego ewentualne koszty postępowań sądowych i egzekucyjnych poniesionych w związku z nimi w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia Wykonawcy o wypłacie wynagrodzenia lub poniesienia kosztów. Zamawiający uprawniony będzie do potrącenia wymienionych w zdaniu poprzednim należności z każdą wierzytelnością Wykonawcy jaka mu przysługuje względem Zamawiającego. XI Postanowienia pkt V-X stosuje się odpowiednio w przypadku zawarcia umów podwykonawcy z dalszym podwykonawcą

III.3.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.2) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu jeśli wykaże, że posiada ważną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia

  • III.3.3) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: jedną robotę budowlaną na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 600 tys zł brutto oraz jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie systemów ochrony technicznej o wartości nie mniejszej niż 50 tys zł brutto zawierającą wykonanie systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) i systemu sygnalizacji pożaru (SSP)

  • III.3.5) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że dysponuje: a) osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,- co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków;- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; b) osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych posiadającą: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków;- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; c) osobą pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych posiadającą: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków;-- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; d) pełnomocnikiem ochrony posiadającym: - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego lub Wojskowe Służby Informacyjne; e) co najmniej dwiema osobami przewidzianymi do realizacji przedmiotu umowy w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki w tym jedną osobą do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego posiadającymi: - aktualne poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne, - zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, - zaświadczenie o dokonaniu wpisu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego Komendanta Wojewódzkiego Policji zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. Dopuszcza się przedstawienie zamiast uprawnień budowlanych w danej specjalności innych uprawnień, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. nr 63, poz.394)

  • III.3.6) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 600.000 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE NALEŻY DOSTARCZYĆ W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz w art. 131d i 131g ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 131e ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualne świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.5) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.5.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
  • III.4.5.2)

    • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

    III.4.6) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    I. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Do przedmiotowego zobowiązania wykonawca ma obowiązek dołączyć dokumenty potwierdzające umocowanie osób podpisujących takie zobowiązanie do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby (np. odpis z KRS, zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pełnomocnictwo, itp.) Jeżeli Wykonawca, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dołączenia do oferty dokumentów dotyczących w szczególności: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy Pzp: Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów (...), odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. II. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania Zamawiający wymaga dołączenia do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: A) świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia o klauzuli POUFNE, potwierdzającego zdolność przedsiębiorcy do ochrony informacji niejawnych z wyłączeniem możliwości ich przetwarzania w użytkowanych przez niego obiektach. W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum firm), przedmiotowy dokument winien złożyć każdy z wykonawców (każdy członek konsorcjum). B) poświadczeń bezpieczeństwa upoważniających do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli POUFNE dla osób wskazanych w wykazie osób (wzór wykazu osób dostępny na stronie internetowej zamawiającego), tj.: a) dla osoby pełniącej funkcję kierownika budowy, b) dla osoby pełniącej funkcję kierownika robót elektrycznych, c) dla osoby pełniącej funkcję kierownika sanitarnych, d) dla co najmniej dwóch osób przewidzianych do realizacji przedmiotu umowy w części dotyczącej instalacji systemów ochrony i teleinformatyki w tym jednej osoby do organizowania i kierowania zespołem pracowników zabezpieczenia technicznego, d) dla pełnomocnika ochrony

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

    IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 3.

    Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

    Do składania ofert zostanie zaproszonych trzech Wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu spełniające warunki określone przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu, Zamawiający zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali największą liczbę punktów, zgodnie z poniższą formułą: Jeden punkt wykonawca otrzyma za spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. jeśli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 600 tys zł brutto oraz jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie systemów ochrony technicznej o wartości nie mniejszej niż 50 tys zł brutto zawierającą wykonanie systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) i systemu sygnalizacji pożaru (SSP). Każdy dodatkowy jeden punkt zostanie przyznany za każde wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie jednej roboty budowlanej na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 600 tys zł brutto oraz jednej roboty budowlanej obejmującej wykonanie systemów ochrony technicznej o wartości nie mniejszej niż 50 tys zł brutto zawierającej wykonanie systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) i systemu sygnalizacji pożaru (SSP). Wykonawca może uzyskać maksymalnie 5 dodatkowych punktów. Do następnego etapu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymają największą ilość punktów. Zamawiający nie będzie przyznawał dodatkowych punktów za posługiwanie się zasobami innych podmiotów. Zamawiający nie będzie przyznawał także dodatkowych punktów za posługiwanie się zasobami innych podmiotów, jeśli wykonawca samodzielnie spełni warunek posiadania wiedzy i doświadczenia określony w niniejszym ogłoszeniu. W przypadku, gdy dwóch lub więcej wykonawców uzyska równą ilość punktów, decydujące znaczenie dla kwalifikacji będzie miała łączna wartość robót budowlanych na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 600 tys zł brutto, za które zostaną przyznane punkty. W przypadku, gdy Wykonawca wykaże spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia, tj. wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył jedną robotę budowlaną na obiektach zabytkowych, wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 600 tys zł brutto oraz jedną robotę budowlaną obejmującą wykonanie systemów ochrony technicznej o wartości nie mniejszej niż 50 tys zł brutto zawierającą wykonanie systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) i systemu sygnalizacji pożaru (SSP), Zamawiający nie będzie wzywał do uzupełnienia dokumentów dotyczących pozostałych robót budowlanych uwzględnionych w wykazie, tj. robót budowlanych, za które Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty, jeśli dokumenty te nie zostaną dołączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub będą zawierać błędy lub jeśli z dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu dokumentów nie będzie wynikać, że roboty te spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszym ogłoszeniu

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1 - Cena - 95
    • 2 - Okres gwarancji na przedmiot umowy - 5

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    1. Wszelkie zmiany umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Zmiany umowy, o których mowa w pkt 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust 3 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. 3. Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie: 1) Wysokości wynagrodzenia w przypadku: a) Zmiany stawki podatku VAT, w odniesieniu do tej części wynagrodzenia, której zmiana dotyczy. b) Ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, ujętych w przedmiarze robót. c) Ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku zastosowania zmian opisanych w pkt. 4). d) Zastosowania równoważnych materiałów, urządzeń, w stosunku do materiałów, urządzeń proponowanych w przedmiarze robót, ale o cenach jednostkowych nie wyższych niż przyjęte w ofercie Wykonawcy. e) Konieczności ograniczenia lub zwiększenia zakresu robót w wyniku etapowania prac określonych w przedmiocie zamówienia. f) Wystąpienia robót zamiennych, robót dodatkowych koniecznych do wykonania i oddania do użytkowania przedmiotu umowy. g) Wystąpienia zmian opisanych w § 10 ust.2 umowy. h) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w wyniku realizacji robót zamiennych. i) Wystąpienia rozbieżności pomiędzy rodzajem i zakresem robót objętych projektem budowlanym a przedmiarem robót. 2) Terminu realizacji przedmiotu zamówienia, gdy jest ona spowodowana: a) Warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi wykonywanie prac zewnętrznych. b) Epidemią stwierdzoną przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe, klęską żywiołową, strajkiem lub stanem wyjątkowym. c) Trudnościami w nabyciu materiałów i urządzeń wynikającymi z długotrwałego spadku podaży tych towarów lub innych przyczyn niezależnych od obu Stron umowy. d) Następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu. e) Koniecznością wprowadzenia zmian w przedmiarze robót na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron, aktualizacją rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny. f) Koniecznością wykonania robót dodatkowych, wpływających na termin wykonania robót objętych niniejszą umową podstawową. g) Wprowadzeniem robót zamiennych lub wystąpieniem istotnych wzrostów obmiarów robót wpływających na wydłużenie terminu realizacji robót. h) Wystąpieniem rozbieżności pomiędzy rodzajem i zakresem robót objętych projektem budowlanym a przedmiarem robót. i) Zwłoką Użytkownika w udostępnieniu frontu robót lub zwłoką Zamawiającego w przekazaniu placu budowy. j) Następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień. k) Następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. 3) Kolejności i terminu wykonania robót ustalonych z Zamawiającym podczas realizacji robót. 4) Jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana: a) Niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń. b) Pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na: - zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej, jakości robót, - poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie. c) Pojawieniem się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na: - zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji - kosztów wykonywanych prac, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej, jakości robót, - poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie. d) Koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy. e) Odmiennymi od przyjętych w przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami terenowymi. f) Koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych objętych przedmiotem umowy. g) Koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji. 5) Osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Wykonawcę w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w umowie. 6) Podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą - z zachowaniem trybu postępowania opisanego w § 9 umowy. 7) Zmiany zakresu części prac powierzonych podwykonawcy w przypadku, gdy: a) Konieczność powierzenia przez Wykonawcę prac podwykonawcy spowodowana jest rozwiązaniem umów o pracę z pracownikami wykonującymi pracę w danej branży w takiej liczbie, która uniemożliwia realizację prac przez Wykonawcę. b) Wprowadzenie nowego podwykonawcy zapewni lepszą realizację danej części zamówienia. c) Konieczność powierzenia prac podwykonawcy jest wynikiem zmiany technologii robót lub materiałów. d) W przypadku opóźnień zapewni terminową realizację przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem trybu opisanego w § 9 umowy. 4. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę. 5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w pkt 3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, obliczenie kosztów zmian zgodnie z zasadami określonymi w ust. 6, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, opis wpływu zmiany na realizację robót i termin wykonania umowy. 6. Podstawę obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie zatwierdzony przez Zamawiającego: Kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, a w odniesieniu do niewystępujących w kosztorysie ofertowym materiałów, sprzętu i urządzeń według zasad określonych w § 10 ust 5 umowy. 7. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 3 pkt. 2) termin zakończenia robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności

    IV.5) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.5.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazana wykonawcom zaproszonym do składania ofert.

    IV.5.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2016 godzina 09:30, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Krakowie , ul. Mogilska 85, 30-901 Kraków, kancelaria.

    IV.5.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.5.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: I. Zgodnie z art.131j ust. 1 ustawy, Zamawiający, udzielając zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa w trybie przetargu ograniczonego (...), zaprasza do składania (...) ofert (...) wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w liczbie określonej w ogłoszeniu o zamówieniu, zapewniającej konkurencję, nie mniejszej niż 3. Ponadto, zgodnie z art.131j ust. 2 pkt 1 ustawy, Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest zbyt niska, aby zapewnić rzeczywistą konkurencję, zamawiający może (...) zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu (...). Wobec powyższego, Zamawiający zawiesił przedmiotowe postępowanie i ponownie opublikował ogłoszenie o zamówieniu. Zgodnie z art. 131j ust. 3 ustawy, zamawiający zaprosi do udziału w postępowaniu wszystkich wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający informuje, że wnioski Wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze ogłoszenie o zamówieniu, złożone ponownie - w odpowiedzi na drugie ogłoszenie o zamówieniu (niniejsze ogłoszenie) - nie będą podlegały badaniu i ocenie. II. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt III.4.2 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców, przy czym oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia może zostać złożone przez pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może zostać złożone odrębnie przez każdego z wykonawców lub przez pełnomocnika. Pozostałe dokumenty mogą być złożone odrębnie lub wspólnie. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez spółkę cywilną aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, powinno być wydane dla każdego ze wspólników spółki cywilnej oddzielnie oraz dla spółki cywilnej. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami musi być podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. Powyższe upoważnienie musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Dokumenty wskazane w niniejszym ogłoszeniu winny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z tym, że: wydruk komputerowy aktualnej informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej posiadają status dokumentu oryginalnego i nie wymagają poświadczania ich za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument wymieniony w pkt III.4.6 niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Na stronie internetowej zamawiającego (www.rzikrakow.wp.mil.pl) dostępne są wzory: 1. Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 2. Oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 3. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia 4. Informacji o przynależności do grupy kapitałowej 5. Wykazu robót budowlanych potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunku wiedzy i doświadczenia 6. Wykazu osób. III. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w formie pisemnej. Wszelkie oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują drogą pisemną, faksem lub drogą elektroniczną (art. 27 ust. 1 ustawy). Każda ze stron na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania (art. 27 ust. 2 ustawy). W przypadku nie potwierdzenia otrzymania korespondencji przesłanej faksem lub e-mailem, za potwierdzenie doręczenia uznaje się raport potwierdzający nadanie faksu lub e-maila. korespondencje należy przesyłać na: email - rzikrakow.zam.publ@wp.mil.pl; fax - 261-13-13-06. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu. IV. Zastrzeżenie dotyczące informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca zobowiązany jest złożyć we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofercie w sposób wyraźnie określający wole ich utajnienia, np. złożyć utajnione informacje w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem *tajemnica przedsiębiorstwa* lub spiąć (zszyć) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstw lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania, w celu zachowania ich poufności. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż w terminie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu/ofert, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. V. Wykluczenie z postępowania: Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający będzie w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.