eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przechlewo › Odbieranie odpadów komunalnych stałych oraz odpadów segregowanych na terenie Gminy Przechlewo, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-09

Przechlewo: Odbieranie odpadów komunalnych stałych oraz odpadów segregowanych na terenie Gminy Przechlewo, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy
Numer ogłoszenia: 69927 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Przechlewo , ul. Człuchowska 26, 77-320 Przechlewo, woj. pomorskie, tel. 059 8334301, faks 059 8334631.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy/przechlewo

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie odpadów komunalnych stałych oraz odpadów segregowanych na terenie Gminy Przechlewo, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych stałych oraz odpadów segregowanych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Przechlewo oraz ich transport do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowy Dwór Sp. z o.o. w Nowym Dworze k/Chojnic. zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.). Zagospodarowanie odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwienie powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), ustawą z dnia 13 września 1996 r, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), oraz zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Pomorskiego nr 415/XX/12 z dnia 25 czerwca 2012 r. wraz z uchwalą zmieniającą nr 557/XXVII/13 z dnia 25.02.2013 roku i przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Przechlewo przyjętego Uchwałą Nr 159/XXXII/2012 z dnia 20 grudnia 2012 roku. A. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 1. Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców gminy Przechlewo wynosi około 6 270 osób (wg ewidencji ludności stan na dzień 31 grudnia 2012 r.) Szacunkowa ilość gospodarstw domowych wynosi około: 1653 Miejscowość Ilość gospodarstw Czosnowo 9 Dąbrowa Człuchowska 65 Dobrzyń 7 Dolinka 1 Gaebek 18 Jarzębnik 7 Kleśnik 3 Krasne 4 Lipczynek 10 Lisewo 36 Łubianka 14 Nowa Brda 11 Nowa Wieś 95 Pakotulsko 53 Nowiny 2 Pawłówko 60 Płaszczyca 69 Przechlewko 27 Przechlewko- Leśniczówka 1 Przechlewo 826 Rudniki 19 Sąpolno 173 Szczytno 91 Suszka 10 Szyszka 1 Trzęsacz 1 Wiśnica 1 Zawada 18 Zdrójki 4 Żołna 17 Ilości gospodarstw są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości gospodarstw z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć do 5 % w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, o których mowa w art. 6 m ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wyżej wymienione zmiany nie powodują zwiększenia lub zmniejszenia wartości zamówienia - wynagrodzenie ryczałtowe. 2. Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Przechlewo w latach 2011 i 2012: Rodzaj odpadu Ilość odpadów w 2011 [Mg] ilość odpadów w 2012 [Mg] Niesegregowane odpady komunalne 850 882 Szkło, opakowania ze szkła 121 101 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych i opakowania wielomateriałowe 43 33 Papier i tektura 53 47 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 8 9 Odpady wielkogabarytowe 7 3 3. Istniejący system selektywnej zbiórki odpadów Na terenie Gminy istnieje 62 LPSZOK ( lokalne punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych ) wyposażone w 3 pojemniki, typu dzwon i pojemniki siatkowe o poj. 1,0 i 1,5 m3 do zbiórki opakowań szklanych, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali oraz papieru i tektury z kieszeniami na zużyte baterie. Dodatkowo w LPSZOK w Przechlewie na os. Juźkowa przy bloku nr 18, w Przechlewie na ul. Szkolnej przy budynku GOPS można oddać zużytą odzież, w Sąpolnie przy SP zużytą odzież, odpady wielkogabarytowe i ZSEE, a w Ośrodku Zdrowia w Przechlewie, ul. Człuchowska 12 - przeterminowane leki. Dwa razy (wiosną i jesienią) do roku odbywają się zbiórki odpadów wielkogabarytowych (20 03 07), odpadów elektrycznych i elektronicznych (20 01 23, 20 01 35, 20 01 36) oraz opon (16 01 03). Zorganizowano również 3 PSZOK ( punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych ) : a) Przechlewo, os. Juźkowa 7 (kotłownia) dla odpadów: szkło okienne, odpady wielkogabarytowe, ZSEE, gruz budowlany, opony, styropian opakowaniowy i budowlany (niezabrudzony), pojemniki ciśnieniowe. b) Przechlewo, ul. Człuchowska 61 (składowisko) dla odpadów: leki (zbierane również w LPSZOK w Ośrodku Zdrowia w Przechlewie, ul. Człuchowska 12, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, metale, opakowania szklane, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, ZSEE. c) Przechlewo, ul. Młyńska 44b (oczyszczalnia) dla odpadów zielonych Odpady do PSZOK mieszkańcy dostarczają własnym transportem. Obsługę LPSZOK i PSZOK nie obejmuje powyższe zamówienie publiczne. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Na terenie gminy obowiązywać będzie system mieszany workowo - pojemnikowy, zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania całej ilości odpadów komunalnych stałych oraz odpadów selektywnie przekazanych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, bez odpadów selektywnie zebranych w 62 LPSZOK - lokalnych punktach selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz zebranych w 3 PSZOK - punktach selektywnej zbiórki odpadów, których opróżnianie nie obejmuje powyższy przetarg. W rozstawionych na terenie Gminy - LPSZOK- ach znajdują się pojemniki o poj. 1,0 i 1,5 m3 do zbiórki opakowań szklanych, tworzyw sztucznych oraz papieru i tektury z kieszeniami na zużyte baterie. Zamówienie nie obejmuje również 2 krotnej (w ciągu roku) zbiórki odpadów wielkogabarytowych (20 03 07), odpadów elektrycznych i elektronicznych (20 01 23, 20 01 35, 20 01 36) oraz opon (16 01 03). C. Obowiązki ogólne 1. Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczenie, w cenie świadczonej usługi, kolorowych worków na odpady segregowane zgodnie z przedmiotem zamówienia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i wyposażenie wszystkich nieruchomości z zabudowy jednorodzinnej w worki do selektywnej zbiórki odpadów : a) worek zielony - z napisem SZKŁO : pojemność 120 l, folia LDPE , grubość co najmniej 70 mikronów (wykluczająca rozerwanie się worka) w ilości minimum 1 szt. miesięcznie na 1 gospodarstwo. b) worek żółty - z napisem PLASTIK / METAL / OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE /PAPIER : pojemność co najmniej 120 l, folia LDPE , grubość co najmniej 60 mikronów (wykluczająca rozerwanie się worka) w ilości minimum 2 szt. miesięcznie na 1 gospodarstwo. c) worek czarny - z napisem : POPIÓŁ : pojemność co najmniej 60 l, folia LDPE , grubość co najmniej 70 mikronów (wykluczająca rozerwanie się worka) w ilości minimum 4 szt. miesięcznie na 1 gospodarstwo Na workach dodatkowo musi widnieć adres i dane kontaktowe Gminy Przechlewo oraz Wykonawcy. 2. Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt worków selektywnego zbierania odpadów, poprzez pozostawianie w miejscu odbioru zapełnionych worków, nowych pustych w dniu odbioru selektywnie zebranych. 3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnienie - dostarczenie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej : a) pojemników do odpadów biodegradowalnych koloru brązowego typu biotainer o pojemności 240 litrów, wyposażone w 2 koła Pojemniki te należy dostarczyć do nieruchomości gdzie właściciele lub zarządcy zadeklarują selektywną zbiórkę odpadów biodegradowalnych. Po zakończeniu zamówienia pojemniki stanowią własność wykonawcy. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczanie co najmniej raz w miesiącu po 50 szt. worków do selektywnej zbiórki odpadów żółtych i czarnych oraz 30 sztuk worków zielonych - jako rezerwa do Urzędu Gminy Przechlewo. 5. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zabezpieczenie odpowiedniej ilości pojemników 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l - które będzie mógł wydzierżawić bądź sprzedać właścicielom nieruchomości. 6. Dopuszcza się zamianę worków do selektywnej zbiórki na pojemniki po uzgodnieniu z Właścicielami nieruchomości, w przypadku gdy będzie to korzystne dla Wykonawcy z uwagi na posiadany tabor, wyposażenie techniczne czy ograniczenia terenowe. Po zakończeniu zamówienia pojemniki stanowią własność wykonawcy. 7. Zadania powyższe stanowią koszt wykonawcy przez cały okres obowiązywania umowy. D. Obowiązki dotyczące poszczególnych typów zabudowy I. Zabudowa jednorodzinna 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) gromadzone będą w odrębnych pojemnikach. Pojemniki o poj. 110, 120 i 240 litrów - zabezpieczają właściciele poszczególnych nieruchomości dbając jednocześnie aby ilość pojemników była dostosowana do liczby mieszkańców i cyklu odbioru. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę - 1 (jeden) raz w miesiącu. 2. Selektywnie zbierane odpady komunalne. Wykonawca dostarcza worki odpowiedniego koloru : a) szkło (kod 20 01 02, 15 01 07) - worki koloru zielonego. Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów przez Wykonawcę - 1 (jeden) raz w miesiącu b) tworzywa sztuczne (kod 20 01 39, 15 01 02) opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05) oraz metal (kod 15 01 04, 20 01 40) zbierane łącznie - worki koloru żółtego. Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów przez Wykonawcę - 1 raz w miesiącu. c) Selektywnie zbierany popiół (20 01 99) - worki koloru czarnego. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę - 1 (jeden) raz w miesiącu w okresie październik - kwiecień. Dopuszcza się zamianę worków do selektywnej zbiórki na pojemniki po uzgodnieniu z Właścicielami nieruchomości, w przypadku gdy będzie to korzystne dla Wykonawcy z uwagi na posiadany tabor, wyposażenie techniczne czy ograniczenia terenowe. Po zakończeniu zamówienia pojemniki stanowią własność wykonawcy. Dopuszcza się przy selektywnej zbiórce odpadów zanieczyszczenia innymi odpadami w ilości do 25%. II. Zabudowa wielorodzinna (spółdzielnie, wspólnoty) 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) gromadzone będą w odrębnych pojemnikach. Pojemniki o poj. 110, 120, 240 i 1100 litrów zabezpieczają właściciele poszczególnych nieruchomości dbając jednocześnie aby ilość pojemników była dostosowana do liczby mieszkańców i cyklu odbioru. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę : a) 1 (jeden) raz w tygodniu , w okresie kwiecień - wrzesień , b) co 2 (dwa) tygodnie w okresie październik- marzec. 2. Selektywnie zbierane odpady biodegradowalne ( 20 01 08, 20 02 01 - zielone- liście, trawa, obierki) - Pojemniki zabezpiecza Wykonawca po uzgodnieniu wielkości z właścicielami. Częstotliwość odbioru i wywozu przez Wykonawcę : a) 1 (jeden) raz w tygodniu, w okresie kwiecień - wrzesień , b) co 2 (dwa) tygodnie w okresie październik- marzec. Po zakończeniu zamówienia pojemniki stanowią własność wykonawcy. Dopuszcza się przy selektywnej zbiórce odpadów zanieczyszczenia innymi odpadami w ilości do 20 %. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi załadunku, przeładunku, transportu, uregulowania spraw związanych z bazą magazynowo-sprzętową (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości) oraz wszelkich spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów biodegradowalnych (zielonych) oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowo - zachodniego zgodnie z uchwałą nr 415/XX/12 z dnia 25 czerwca 2012 r. i uchwalą zmieniającą nr 557/XXVII/13 z dnia 25.02.2013 roku Sejmiku Województwa Pomorskiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Pomorskiego . E. Wykaz ilości urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego 1. Urządzenia do gromadzenia odpadów a) Ilości worków do selektywnej zbiórki odpadów: - worek zielony : SZKŁO - ok. 26.000 szt. - worek żółty: PLASTIK / METAL / OPAKOWANIA WIELOMATERIAŁOWE /PAPIER - ok. 52.000 szt. - worek czarny : POPIÓŁ - ok 51.000 szt. b) Pojemniki na odpady biodegradowalne ( zielone- liście, trawa, obierki) - ok. 30 szt. c) Sprzęt techniczny pojazd przystosowany do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych - ilość 1 szt. pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarka bezpyłowa) o masie całkowitej powyżej 3,5 t - ilość 2 szt. pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych / selektywnych o masie całkowitej do 3,5 t - ilość 1 szt. F. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: a. W terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych z których wykonywany będzie odbiór odpadów komunalnych. W przypadku zmian (zmniejszenia lub zwiększenia) w wykazie, o którym mowa powyżej. Zamawiający każdorazowo będzie informował wykonawcę w formie pisemnej. b. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w worki niezbędne do gromadzenia odpadów przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym tj. dostarcza pojemnik na odpady zmieszane oraz worki w ilości : minimum 2 żółte, 1 zielony, 4 czarne, potem za każdy odebrany worek zostawia pusty tego samego koloru. Na potwierdzenie dostarczenia worków i pojemników przed pierwszym odbiorem, Wykonawca winien posiadać potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości lub jego przedstawiciela. c, W trakcie wykonywania umowy - wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki i worki następuje najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych. d. Wykonawca odpowiada za informowanie mieszkańców o terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu sporządza harmonogramy odbioru, które po akceptacji Zamawiającego, dostarczy właścicielom nieruchomości w formie wydruków, a Zamawiający opublikuje na stronie internetowej www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy/przechlewo e. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak również odpadów segregowanych wystawionych przed każdą nieruchomością. f. Zagospodarowanie odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwienie powinno być zgodne z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. póz. 21}, ustawą z dnia 13 września 1996 r., o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), oraz zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwalą Sejmiku Województwa Pomorskiego nr 415/XX/12 z dnia 25 czerwca 2012 r. oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Przechlewo przyjętego Uchwałą nr 159/XXXII/2012 z dnia 20 grudnia 2012 roku. g. Usługa będzie wykonywana w dni robocze od poniedziałku do soboty. h. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. i. Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu raz na kwartał sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów. Ilość odpadów winna być podana w Mg (tonach). Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów - (zmieszane, segregowane) oraz miejsce unieszkodliwiania wraz z dokumentem przyjęcia do instalacji. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do 15 dnia każdego miesiąca następującego po każdym kwartale. j. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. k, Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu wraz z fakturą następujących dokumentów za miesiąc rozliczeniowy: 1. dowodów przyjęcia poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych przez uprawnionego przedsiębiorcę wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów (karta przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami), 2. wydruki wagowe potwierdzające ilość usuniętych odpadów, l. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości posegregowania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji Wykonawca zobowiązany jest, po udokumentowaniu, do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Gminy i właściciela. Odebranie odpadów jest potwierdzeniem prawidłowej segregacji. m. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawnych, a w szczególności; 1. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010, Nr 185 poz. 1243 ze zm.), 2. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., póz. 391, z późn., zm.), 3. uchwały nr XXVI/215/12 z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Przechlewo przyjętego Uchwałą nr 159/XXXII/2012 z dnia 20 grudnia 2012 roku 4. rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. n. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek Zamawiającego nr 319326 00060060010920000010 Bank Spółdzielczy w Człuchowie o/ Przechlewo; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr. 109, póz. 1158, z późn. zm.). Wadium wniesione w formie pieniądza powinno być oznaczone w następujący sposób; Wadium - Odbieranie odpadów komunalnych stałych oraz odpadów segregowanych na terenie Gminy Przechlewo, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4 a ustawy. Wykonawcy,, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu urnowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1 art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę, Zgodnie z art. 46 ust.5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca; a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Przechlewo, obejmujące wszystkie kody odpadów będące przedmiotem zamówienia. b) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia, wydane przez właściwy organ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udowodni, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, usługi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, gdzie łączna masa odebranych odpadów komunalnych w ciągu 12 miesięcy wynosiła co najmniej 500 Mg.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującym sprzętem: pojazd przystosowany do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych - ilość 1 szt. pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarka bezpyłowa) o masie całkowitej powyżej 3,5 t - ilość 2 szt. pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych / selektywnych o masie całkowitej do 3,5 t - ilość 1 szt.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od precyzowania w powyższym zakresie wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany byłby wykazać w sposób szczególny

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: 1. zmiany zakresu usług przez wprowadzenie nowych / rezygnację z części posesji określonych w załącznikach do umowy wynikająca z potrzeb Zamawiającego. 2. działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub zmiany kluczowego personelu Wykonawcy/Zamawiającego. 3. rezygnacji z części zamówienia przez Zamawiającego, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub konieczności zmian w zakresie podwykonawstwa tj. a) zmiany podwykonawcy wskazanego w ofercie, b) zmiany części zamówienia którą Wykonawca zamierzał zlecić podwykonawcom, c) wprowadzenie podwykonawcy w przypadku gdy Wykonawca oświadczył w ofercie, iż wykona przedmiot zamówienia bez udziału podwykonawców

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu/pl/bip/gminy/przechlewo
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Przechlewo ul. Człuchowska 26 - pok. nr 2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Przechlewo ul. Człuchowska 26 - Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.