eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › PRZEPROWADZENIE KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO ZAŁOŻENIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY PN. WŁASNA FIRMA

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-01-16

Poznań: PRZEPROWADZENIE KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO ZAŁOŻENIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY PN. WŁASNA FIRMA
Numer ogłoszenia: 6883 - 2015; data zamieszczenia: 16.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy , ul. Czarnieckiego 9, 61-538 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8345640, 8345688, faks 061 8339808.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEPROWADZENIE KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO ZAŁOŻENIA I PROWADZENIA WŁASNEJ FIRMY PN. WŁASNA FIRMA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przeprowadzeniu kursu przygotowującego do założenia i prowadzenia własnej firmy pn. Własna firma finansowanego ze środków Funduszu Pracy dla maksymalnie 225 osób bezrobotnych skierowanych w grupach liczących po 5 - 10 uczestników. Zamawiający planuje przeprowadzenie kursów w terminie do końca października 2015 roku. Uczestnikami będą osoby ubiegające się o przyznanie ze środków Funduszu Pracy jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, które złożyły w Urzędzie kompletny wniosek, oceniony pozytywnie pod względem merytorycznym i formalnym. Efektem kursu powinno być zapoznanie uczestników z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej, zasadami rozliczeń obrotu oraz zdobycie umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zakresie podatków obowiązujących w 2015 roku. Zamawiający wymaga, aby kurs obejmował 50 godzin lekcyjnych zajęć, realizowanych w okresie 5 kolejnych dni roboczych, najwcześniej od godziny 8.00, w wymiarze maksymalnie 10 godzin lekcyjnych dziennie, a program uwzględniał zagadnienia: 1.Od pomysłu do firmy - podstawy zarządzania firmą (maksymalnie 8 godzin) - ocena realności przedsięwzięcia w odniesieniu do sytuacji makroekonomicznej na wybranym rynku, na podstawie biznesplanów uczestników złożonych w Urzędzie - wprowadzenie do działalności gospodarczej: a)ryzyko działalności gospodarczej a optymalizacja wyborów i podejmowanie decyzji gospodarczych, b)cel i stosowanie badań rynku, c)poszukiwanie nisz rynkowych w działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia, d)planowanie marketingowe - strategie marketingu MIX, e)szanse i zagrożenia oraz mocne i słabe strony planowanej działalności gospodarczej - analiza SWOT, f)zarządzanie finansami firmy - planowanie efektywności ekonomicznej, ryzyko finansowe w mikrofirmie i sposoby przeciwdziałania oraz niwelowania ryzyka na przykładzie działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia. Zamawiający oczekuje, że zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem biznesplanów, jakie uczestnicy składali do wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej w Urzędzie, aby mieli możliwość zweryfikowania realności przyjętych w nich założeń dotyczących planowanego przedsięwzięcia. 2.Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej, rozliczenia finansowe w firmie (minimum 37 godzin): a)omówienie podstawowych aktów prawnych: - ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, - ustawy podatkowe i rozporządzenia dotyczące podatków: dochodowego od osób fizycznych, podatku VAT, akcyzowego, podatków lokalnych, podatku od czynności cywilno - prawnych, w tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2014r. (Dz. U. 2014 poz. 1931) w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych od niektórych dochodów (przychodów) podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014r. (Dz. U. 2014 poz. 1544) w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, - przepisy wykonawcze regulujące zasady fakturowania obowiązujące w 2015 roku, - przepisy o ubezpieczeniach społecznych, - pozostałe akty prawne związane z prowadzeniem działalności - w tym ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014r., ustawa o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997r., elementy kodeksu cywilnego, kodeksu postepowania cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego, prawa handlowego i prawa wekslowego, b)warsztaty rejestrowania działalności gospodarczej - opracowanie praktyczne, w tym w wersji papierowej kompletu dokumentów potrzebnych każdemu uczestnikowi do prawidłowego dokonania rejestracji działalności, c)warsztaty prowadzenia własnej firmy: wybór formy opodatkowania, praktyczne prowadzenie rozliczeń finansowo-księgowych w firmie z uwzględnieniem profili działalności gospodarczej każdego z uczestników (praktyczne rejestrowanie zdarzeń gospodarczych w odpowiednich księgach, wystawianie dokumentów związanych z obrotem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych przepisów podatkowych obowiązujących w 2015 roku, w tym faktury, rachunki, paragony i dokumenty potwierdzające dokonanie zapłaty z wykorzystaniem różnych form płatności, dokumenty związane z transakcjami zagranicznymi), rozliczenia z urzędami, rozliczenia z ZUS, inne niezbędne rodzaje ubezpieczeń w działalności gospodarczej, d)zatrudnianie pracowników: obowiązki i prawa pracownika oraz pracodawcy, formy zatrudniania, prowadzenie dokumentacji dotyczącej zatrudniania, płace i podatki, przygotowanie ogłoszenia o pracę (wymogi formalno - prawne), zatrudnianie na podstawie umów zlecenia i związane z tym rozliczenia z ZUS, e)zawieranie umów w działalności gospodarczej - rodzaje umów, spełnienie warunków formalno - prawnych, negocjowanie warunków umów, f)reklamowanie działalności firmy: podstawy prawne i kwestie podatkowe, przygotowanie ogłoszenia prasowego i oferty firmy zgodnie z wymogami prawa. Zamawiający wymaga, aby w tej części szkolenia każdy uczestnik w ramach warsztatu rejestrowania działalności gospodarczej miał przygotowany i sprawdzony przez prowadzących pod kątem poprawności wypełnienia pełen komplet dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarejestrowania działalności gospodarczej. 3.Internet jako źródło pozyskiwania informacji do prowadzenia działalności gospodarczej w firmie (maksymalnie 8 godzin): a)rejestrowanie działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu na przykładzie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), b)rozliczenia z ZUS, program PŁATNIK, c)rozliczenia bankowe - konta internetowe i dokonywanie przelewów przez Internet, potwierdzanie dokonania płatności w różnych systemach. Zamawiający oczekuje, aby kurs kończył się egzaminem weryfikującym uzyskane umiejętności,kompetencje. Zamawiający informuje, że kurs będzie w 100% finansowany ze środków publicznych - ze środków Funduszu Pracy. Istotnym warunkiem zamówienia jest: -prowadzenie zajęć codziennie w dni robocze, najwcześniej od godziny 8.00, maksymalnie 10 godzin lekcyjnych dziennie, przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych zajęć tygodniowo (zgodnie z art. 40 ust 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy), -zapewnienie warunków do prowadzenia zajęć dla dwóch lub więcej grup równolegle w zachodzących na siebie terminach, -rozpoczęcie kursu w terminie maksymalnie 7 dni od poinformowania przez Zleceniodawcę o takiej potrzebie, -prowadzenie zajęć na terenie miasta Poznania, -zapewnienie i przekazanie na własność każdemu uczestnikowi kursu materiałów szkoleniowych zgodnych z zakresem tematycznym kursu w formie papierowej, zawierającego minimum prezentacje przygotowane przez wykładowców, pełen komplet druków niezbędnych do zarejestrowania działalności gospodarczej we wszystkich urzędach, do ćwiczeń warsztatowych na kursie i przygotowania czystopisu w wersji do złożenia w urzędach, wzorów umów występujących w obrocie gospodarczym, wzorów rachunków, faktur i paragonów wraz z dokumentami potwierdzającymi dokonanie zapłaty przy zastosowaniu różnych form płatności, przykładowych ogłoszeń prasowych reklamujących firmę i przykładowych ogłoszeń o pracę związanych z poszukiwaniem pracowników, wykazu stron internetowych umożliwiających dalsze samokształcenie w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, -zapewnienie i przekazanie na własność każdemu uczestnikowi kursu odpowiednich artykułów biurowych, tj. minimum teczki papierowej wiązanej, na gromadzenie materiałów szkoleniowych długopisu oraz notatnika w formacie A4 minimum 20 kartkowego, -zapewnienie warunków socjalnych, w tym nieodpłatnie wody pitnej butelkowanej dla uczestników kursów (w ilości minimum 0,5 l na osobę na dzień), -umożliwienie każdemu uczestnikowi praktycznego wykonywania prac będących przedmiotem kursu, -umożliwienie uczestnikom kursu, w trakcie jego trwania, indywidualnych konsultacji z prowadzącymi w zakresie merytorycznym objętym przedmiotem szkolenia, -zapewnienie samodzielnego stanowiska komputerowego dla każdego uczestnika kursu w trakcie wszystkich zajęć z tematu Internet jako źródło pozyskiwania informacji do prowadzenia działalności gospodarczej w firmie, -przeprowadzenie egzaminu weryfikującego uzyskanie umiejętności, kompetencje w warunkach pozwalających na zachowanie obiektywizmu procesu egzaminowania, -wydanie uczestnikom dokumentów o ukończeniu kursu zgodnych z obowiązującymi przepisami, tj. z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobu prowadzenia usług rynku pracy z dnia 14.05.2014 roku (Dz. U. z 2014 roku poz. 667) zawierającego: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 roku poz. 622)..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego stanowiącego nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego oraz zgodnego z jego przedmiotem.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.20.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie zarządzania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 9.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie pobiera się

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie art. 22 ustawy Pzp oświadczenie o posiadaniu aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (załącznik nr 4 SIWZ) ocena: spełnia-nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.oświadczenie art. 22 ustawy Pzp ocena: spełnia- nie spełnia 2.wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem nazwy kursu, terminu jego realizacji, liczby godzin kursu, zakresu tematycznego, liczby grup oraz instytucji na rzecz której realizowano kurs (Zleceniodawcy) wraz z dokumentem potwierdzającym należyte wykonanie lub wykonywanie usługi (np. poświadczenia - udzielone przez odbiorców innych niż Zamawiający, chyba, że Wykonawca realizował usług w zakresie zgodnym z niniejszym postępowaniem tylko dla Zamawiającego).(załącznik nr 6 SIWZ) Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie jeżeli wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat Wykonawca przeprowadził przynajmniej dziesięć kursów grupowych w zakresie i liczbie godzin zgodnej z przedmiotem zamówienia i przedstawi dokumenty o należytym wykonaniu usługi (np. poświadczenia). Za kurs grupowy Zamawiający uznaje przeprowadzenie kursu dla grupy minimum 10 osób. Zamawiający uznaje za zgodny z przedmiotem zamówienia kurs, który obejmował co najmniej 50 godzin i jego zakres był co najmniej taki jak opisany przedmiotem zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie art. 22 ustawy Pzp ocena: spełnia- nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.oświadczenie art. 22 ustawy Pzp ocena: spełnia- nie spełnia 2.wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami potwierdzającymi ich kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz z informacjami o zakresie wykonywania przez nie czynności (załącznik nr 7 SIWZ) Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje kadrą niezbędną do wykonania zamówienia jeżeli wykaże, że dysponuje minimum 2 osobami spełniającymi łącznie następujące warunki: -posiadanie uprawnień księgowego (posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego Ministerstwa Finansów do świadczenia usług księgowych) lub doradcy podatkowego (posiadanie wpisu na listę doradców podatkowych i świadectwa kwalifikacyjnego Ministerstwa Finansów do świadczenia usług księgowych) lub wykształcenia wyższego ekonomicznego o specjalności finanse i rachunkowość przedsiębiorstw oraz -posiadanie minimum 5 letniego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu rozliczeń finansowo-rachunkowych przedsiębiorców (np. prowadzenie własnego biura księgowego lub zatrudnienie w charakterze księgowego) lub w prowadzeniu doradztwa podatkowego dla przedsiębiorców (np. prowadzenie własnego biura podatkowego bądź zatrudnienie w charakterze doradcy podatkowego).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • oświadczenie art. 22 ustawy Pzp ocena: spełnia- nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Doświadczenie - 50

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia, liczby osób, wartości maksymalnej całej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie było można przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pup.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ww.bip.pup.poznan.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.01.2015 godzina 12:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu 61- 538 Poznań ul. Czarnieckiego 9 Pokój 104.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.