eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarna › Budowa oświetleń drogowych na terenie Gminy Czarna

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-28

Czarna: Budowa oświetleń drogowych na terenie Gminy Czarna
Numer ogłoszenia: 66945 - 2014; data zamieszczenia: 28.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czarna , Czarna 260, 37-125 Czarna, woj. podkarpackie, tel. 017 2262324, 017 2262606, faks 017 2262324 w. 232.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaczarna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oświetleń drogowych na terenie Gminy Czarna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa oświetlenia drogowego w Pogwizdowie I. zasilanie ze stacji transformatorowej Pogwizdów I: 1. Postawienie nowych słupów z żerdzi: - wirowanych E-10.5-6 - 5szt. - wirowanych E-10,5-12 - 1 szt. - żelbetowych ŻN-12 - 1 szt. 2. Montaż przewodów oświetleniowych: - AsXSn 2x25mm2 o łącznej długości: 909m-973m 3. Montaż opraw oświetleniowej typu: - OUSc 70 - 20 kpl. (II klasa ochronności) 4. Montaż szafy sterowniczo - pomiarowej SO na istniejącej stacji trafo POGWIZDÓW I. Projekto-wany układ pomiarowy: jednofazowy. Zegar sterujący astronomiczny typ: TALENTO 892. 5. Ułożenie kabla YAKY 4x35 - 20 m-33m w rurze ochronnej AROT DVK 110 dł. 12m Budowa oświetlenia drogowego w Pogwizdowie - Medyni Głogowskiej I. zasilanie ze stacji transformatorowej Medynia Głogowska III: 1. Postawienie nowych słupów - 10szt. 2. Montaż przewodów oświetleniowych: - AsXSn 2x25mm2 o łącznej długości: 576m-617m 3. Montaż opraw oświetleniowych typu: - OUSc 70 - 10 kpl. (II klasa ochronności) - OUSc 150 - 1 kpl. (II klasa ochronności) 4. Montaż ograniczników przepięć, zabezpieczeń, wykonanie uziemień 5. Dostosowanie istn. układu sterowniczo-pomiarowego do zwiększonego poboru mocy, wymiana wkładek bezpiecznikowych. I. zasilanie ze stacji transformatorowej Medynia Głogowska IV: 1. Postawienie nowych słupów - 9szt. 2. Montaż przewodów oświetleniowych: - AsXSn 2x25mm2 o łącznej długości: 492m-527m 3. Montaż opraw oświetleniowych typu: - OUSc 70 - 10 kpl. (II klasa ochronności) 4. Montaż ograniczników przepięć, zabezpieczeń, wykonanie uziemień 5. Dostosowanie istn. układu sterowniczo-pomiarowego do zwiększonego poboru mocy. Budowa oświetlenia drogowego w Dąbrówkach I. Zasilanie ze stacji transformatorowej - Dąbrówki V - istn. slup nr 2-20-V 1. Postawienie słupów energetycznych: - przelotowych P-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 1 szt - słupa krańcowego K-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 3 szt. - słupa narożnego N-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 5 szt. - przelotowych Pb-10 z żerdzi żelbetowych typu ŻN-10 - 1 szt - przebudowa istniejącego słupa 50-111 na słupa RPP z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 Dowieszenie przewodów oświetleniowych AsXSn 2 x 25 mm, o długości 499-548m. Wybudowanie linii kablo-wej YAKY 4x35 długości 82 m -105 m. 2. Montaż opraw oświetleniowych typu OUSc 70-12 szt., 3. Montaż na słupie nr 8-9-V, 50-III ogranicznika przepięć GXO 0,66-5 i wykonanie uziemienia po-wierzchniowo -prętowego, Ruz 10 . 4. Dostosowanie istniejącego układu sterowniczo-pomiarowego do zwiększonego poboru mocy. II. Zasilanie ze stacji transformatorowej - Dąbrówki VI - istn. słup nr 24-VI 1. Postawienie słupów energetycznych: -przelotowych Pb-10 z żerdzi żelbetowych typu ŻN-10 - 2 szt -słupa krańcowego K-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 4 szt. -słupa narożnego N-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 2szt. -przebudowa istniejącego słupa 24-VI na słupa RPK z żerdzi wirowanej typu E-10,5-10 -budowa słupów RPK-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - 3szt. -słupa przelotowego P-10,5 z żerdzi wirowanej typu E-10,5-6 - l szt. 2. Dowieszenie przewodów oświetleniowych AsXSn 2x25 mm, o długości 1145-1228m 3. Wykonanie linii kablowej YAKY 4x35 długości 60 m - 85 m. 4. Montaż opraw oświetleniowych typu OUSc 70-23 szt., 5. Montaż na słupie nr 53-2-VI, 24-VI, 24-VI-8, ogranicznika przepięć GXO 0,66-5 (5 szt.) i wykona-nie uziemienia powierzchniowo -prętowego, Ruz 10 Q. 6. Montaż szafy SO z układu sterowniczo-pomiarowym na słupie nr 24-VI III. Zasilanie ze stacji transformatorowej - Dąbrówki III - istn. słup nr 9 obwód wydzielony 1. Postawienie słupów ulicznych wysięgnikowych sześciokątnych z wysięgnikiem dwuramiennym: słupów ulicznych wysięgnikowych sześciokątnych z wysięgnikiem dwuramiennym typu S80 - 3szt. 2. Wykonanie linii kablowej YAKY 4x35 długości 280 m - 300 m. 3. Montaż opraw oświetleniowych typu LED-6 szt. o parametrach: Należy zastosować lampy w technologii LED. Moc lampy 50 - 60W. Utrzymanie strumienia świetl-nego min. 50 000 godzin. Temperatura barwowa użytych diod wynosi nie więcej aniżeli 4000 K. Odporność na uderzenia o stopniu IK 08 lub wyższym. Oprawa wykonana w I lub II klasie ochron-ności elektrycznej, napięcie zasilania 230V 50Hz, min. IP65. Oprawa wyposażona w system opty-malnego odprowadzania ciepła oraz czujnik termiczny zapobiegający przypadkowemu przegrzaniu. Oprawa wyposażona w uniwersalny uchwyt pozwalający na montaż zarówno na wysięgniku jak i bezpośrednio na słupie, a także pozwalający na zmianę kąta nachylenia oprawy. 4. Dostosowanie istniejącego układu sterowniczo-pomiarowego do zwiększonego poboru mocy, 5. Wykonanie uziemienia powierzchniowo -prętowego, Ruz 10 Q 6. Wykonanie mufy rozgałęźnej. IV. Zasilanie ze stacji transformatorowej - Dąbrówki I - istn. słup nr 16-1 1. Postawienie słupów energetycznych: -przelotowych P-10,5 z żerdzi żelbetowych typu E-10,5-6 - 2 szt -przelotowych Pb-10 z żerdzi żelbetowych typu ŻN-10 - 1 szt 2. Dowieszenie przewodów oświetleniowych AsXSn 2 x 25 mm, o długości 158 m 176 m. 3. Montaż opraw oświetleniowych typu OUSc 110-3 szt., 4. Montaż na słupie nr 19-1 ogranicznika przepięć GXO 0,66-5 (1 szt.) i wykonanie uziemienia po-wierzchniowo -prętowego, Ruz 10 Q. 5. Dostosowanie istniejącego układu sterowniczo-pomiarowego do zwiększonego poboru mocy. Budowa oświetlenia drogowego w Zalesiu I. zasilanie ze stacji transformatorowej Zalesie IV: 1. Montaż słupów i przewodów linii napowietrznej nn 2. Montaż opraw oświetleniowych OUSc 100W - 5 szt. 3. Montaż słupów: ŻN-10 - 5 szt., E 10,5-4,3 - 1 szt. Szczegółowy zakres wg projektu budowlanego i przedmiaru robót. Roboty występujące w zakresie wszystkich zadań: - wytyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza linii oświetlenia ; - przycięcie gałęzi drzew kolidujących z budową linii oświetlenia; - wycinka drzew kolidujących z linia oświetlenia wraz z uzyskaniem od właściciela działki podpisanego wniosku na wycinkę - wykonanie projektu organizacji ruchu oraz pokrycie kosztów zajęcia pasa drogowego; - koszt wyłączeń sieci energetycznej, odbiorów technicznych; sporządzenie dokumentacji powykonawczej i złożenie jej w RE w Leżajsku; - dostarczenie zamawiającemu protokołów odbioru linii oświetlenia, protokołów badań i sprawdzeń, aprobat technicznych i certyfikatów wbudowanych materiałów i elementów wyposażenia, inwentary-zacji powykonawczej wybudowanych linii oświetleń (po 2 szt. dla każdego zadania); - Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, normami technicznymi, przepisami Prawa Budowlanego oraz specyfikacją istotnych warunków zamówienia. UWAGA: Przed złożeniem oferty zaleca się dokonać wizji lokalnej w terenie projektowanej budowy oświetleń drogowych będącego przedmiotem zamówienia. Po dokonaniu wizji lokalnej i stwierdze-niu zaistnienia ewentualnych niezgodności z przedmiarem robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, oczywistych pomyłek lub pominięcia niektórych robót, Wykonawca ma obowiązek zgłosić do Zamawiającego wniosek o wyjaśnienie w trybie art. 38 ustawy - Prawo zamówień pu-blicznych. Całość robót należy wycenić zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. Szczegółowy zakres robót opisuje projekt budowlany, SSTWIORB oraz przedmiar robót. Przedmiar robót pełni funkcję pomocniczą. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykonania części robót..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.23.22.10 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych 45.31.57.00 - Instalowanie stacji rozdzielczych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 34.92.85.10 - Uliczne słupy oświetleniowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 5.000,00 zł słownie: pięć tysięcy złotych 2. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 13124026431111000037781705 bank PEKAO S.A. o-Łańcut. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczęd-nościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udziela-nych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy w Czarnej (pok. 1, parter), kserokopię należy dołączyć do oferty. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawicie-la Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zama-wiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kserokopię wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na ra-chunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zo-stanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • to podpisanie oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. wykonali, w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej co najmniej 2 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. - roboty obejmujące budowę oświetleń drogowych, Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty nastę-pujących dokumentów: wykazu wykonanych robót budowlanych, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zo-stały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • to podpisanie oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • tj. dysponują lub będą dysponować osobami (osobą) posiadającymi (posiadającą)wymagane uprawnienia: - do kierowania robotami w specjalności sieci, instalacje i urządzenia elektryczne lub odpowiednie, a także z uprawnieniami SEP w zakresie montażu do 1kV, kontrolowania budowy i robót oraz ocenia-nia i badania stanu technicznego oraz posiadającym aktualną przynależność do Izby Inżynierów Bu-downictwa. - o doświadczeniu minimum 3 lata od daty uzyskania uprawnień. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następują-cych dokumentów: -wykazu osób (załącznik nr 6 do SIWZ), którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z podaniem kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, -oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 7 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • to podpisanie oświadczenia z art. 22 ust.1 załączonego do niniejszej SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu, tabelę ele-mentów scalonych, stawkę roboczogodziny, narzuty i zysk) 2)wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, 3) kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Gwarancja - 20

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach i zakresie: 1) Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy: a) w przypadku powstania wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożli-wiających prowadzenie robót, b) w przypadku okresowego wstrzymania robót przez Zamawiającego, c) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo Zamó-wień Publicznych d) wstrzymania robót na okres dłuższy niż 3 tygodnie spowodowany wykryciem na przykład nie-wybuchów, niewypałów, szczątków ludzkich, wykopalisk archeologicznych, pozostałości budowli podziemnych; e) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej, f) Zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacja projektową; 2) Zamawiający dopuszcza również możliwość skrócenia terminu płatności faktur końcowych w przypadku zmiany terminu wykonania umowy lub wystąpienia robót dodatkowych lub uzu-pełniających warunkujących wykonanie umowy na zamówienie podstawowe i w celu zapłacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest realizowana. 3) Dopuszcza się za zgodą zamawiającego i inspektora nadzoru zmianę sposobu wykonania po-szczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w przypadku zastosowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub wpłynie na przyspieszenie terminu zakończe-nia robót budowlanych. 4) Jeżeli zaistnieje możliwość wykonania robót objętych niniejszą umową w terminach krótszych niż wynikające z umowy oraz z harmonogramu prac, Zamawiający dopuszcza zmianę harmono-gramu prac w sposób przewidujący skrócenie całości robót lub poszczególnych etapów robót; 5) Jeżeli wystąpią uzasadnione okoliczności mające wpływ na prawidłową realizację przedmiotu umowy Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu finansowo - rzeczowego robót. 16.3. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu realizacji przedmiotu umowy: 1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji, jeżeli spełniony zostanie któ-rykolwiek z poniższych warunków: a)zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych, b)zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmio-tu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń, c)wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane w dokumentacji ze względu na zmiany obowiązującego prawa. d)przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofane z produkcji. Wprowadzenie powyższych zmian na wniosek Wykonawcy wymaga pisemnej zgody inspek-tora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego. 16.4. Pozostałe zmiany. 1) możliwość rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku wszczęcia postępowania upadłościowego lub otwarcia likwidacji Wykonawcy, 2) zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy lub dokonywanie płatności na rzecz Wy-konawcy na skutek zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projektu lub zmian wytycznych dotyczących realizacji projektu, 3) możliwa jest zmiana wysokości wynagrodzenia wykonawcy w przypadku rezygnacji z części ro-bót lub konieczności wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych lub konieczności wykonania robót zamiennych, jeżeli będzie to nie-zbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy. 4) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT; 5) w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiają-cego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, 6) w zakresie podwykonawstwa, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie pod-wykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy. 16.5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia zgody. 16.6. Warunki dokonywania zmian postanowień umowy: 1) inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, 2) uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy, 3) forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umów

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminaczarna.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czarnej, 37-125 Czarna 260, sektor B..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Czarnej, 37-125 Czarna 260, Biuro Obsługi klienta..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.