eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuchola › Zorganizowanie i przeprowadzenie dwóch 5-dniowych wyjazdów edukacyjnych



Ogłoszenie z dnia 2017-12-08



Ogłoszenie nr 628497-N-2017 z dnia 2017-12-08 r.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie: Zorganizowanie i przeprowadzenie dwóch 5-dniowych wyjazdów edukacyjnych
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
"Rodzina w Centrum" realizowanego i współfinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej 9 Solidarne społeczeństwo Działania 9.3 Rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałania 9.3.2 Rozwój usług społecznych."

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, krajowy numer identyfikacyjny 9253951700000, ul. ul. Pocztowa  7 , 89500   Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 559 20 18, e-mail pcpr@tuchola.pl, faks 52 559 20 18.
Adres strony internetowej (URL): www.pcprtuchola.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
www.pcprtuchola.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.pcprtuchola.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
drogą pocztową lub osobiście; wymagane jest złożenie ofert w formie papierowej
Adres:
ul. Pocztowa 7, 89-500 Tuchola, pokój 010 (sekretariat Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Tucholi)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie dwóch 5-dniowych wyjazdów edukacyjnych
Numer referencyjny: PC.361.3.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (dotyczy części 1 i części 2 zamówienia) Zorganizowanie i przeprowadzenie dwóch 5-dniowych wyjazdów edukacyjnych. I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi zorganizowania i przeprowadzenia jednego 5 - dniowego wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi wraz z usługą hotelarską i gastronomiczną oraz przygotowaniem materiałów szkoleniowych. II. Cel wyjazdu edukacyjnego: Celem wyjazdu edukacyjnego jest wzmocnienie więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodzin, trenowanie umiejętności społecznych i kompetencji opiekuńczych a także obserwacja rzeczywistych relacji panujących pomiędzy rodzicami i dziećmi, promowanie właściwego modelu życia rodziny oraz podnoszenie świadomości na temat problemów społecznych. III. Ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi. Wyjazd powinien zawierać następujące założenia: Min. 30 godz. podczas całego wyjazdu edukacyjnego przeznaczone zostanie na zajęcia merytoryczne/ edukacyjne, w tym minimum 18 godzin konsultacji ze specjalistami, m.in. pedagoga, psychologa, terapeuty; Podczas wyjazdu edukacyjnego zorganizowane zostaną zajęcia dla dzieci pod kierunkiem wychowawców; Podczas zajęć dla rodziców i starszych dzieci, najmłodsi uczestnicy wyjazdu będą mieli zorganizowane zajęcia kompensacyjne pod okiem wychowawcy; Zapewnione zostaną usługi specjalistów - pedagoga, psychologa, terapeuty, wychowawcy; W trakcie wyjazdu zostanie przeprowadzony trening umiejętności wychowawczych dla rodziców oraz trening umiejętności społecznych w formie warsztatów, szkoleń w wymiarze 12 godzin. IV. Termin wyjazdu edukacyjnego: Zamówienie powinno być zrealizowane w terminach (5 kolejnych dni ze wskazanych okresach): I wyjazd: 12-18.02.2018, II wyjazd: 19-25.02.2018 Szczegółowy harmonogram ze wskazaniem konkretnych dat wyjazdu Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty. V. Miejsce docelowe: Warszawa. VI. Ilość uczestników wyjazdu edukacyjnego: 40 osób; przewidywania liczba dzieci: 28. VII. Grupa docelowa: Uczestnikami wyjazdu są rodziny zastępcze lub rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo -wychowawczych wraz z dziećmi w różnym wieku. Czas trwania wyjazdu edukacyjnego (w tym dojazd i powrót) 5 dni /jeden wyjazd edukacyjny. VIII. Wykonawca zobowiązuje się do: przygotowania szczegółowego harmonogramu wyjazdu (harmonogram zostanie sporządzony po wyborze wykonawcy; nie jest wymagane sporządzanie szczegółowego harmonogramu w momencie składania oferty); realizacji programu; zapewnienia posiłków dla uczestników; zapewnienia zakwaterowania dla uczestników; zapewnienia rodzinom dostępu do bezpłatnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, w tym transport do placówek opieki zdrowotnej, jeżeli taki okaże się konieczny; ubezpieczenia wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków; zapewnienie kierownika wypoczynku sprawującego nadzór nad organizacją wyjazdu i realizacją programów merytorycznych; zapewnienia materiałów dydaktycznych; organizacja czasu wolnego uczestnikom w formie uzgodnionej z Zamawiającym; zapewnienia transportu; sporządzenia fotodokumentacji; zapewnienie miejsc do prowadzenia zajęć grupowych; przekazania wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących realizacji działań określonych i wymaganych przez Zamawiającego; Dostępu do opieki medycznej. Przez dostęp do opieki medycznej rozumie się zapewnienie przez Wykonawcę w każdym zgłoszonym przez uczestnika wyjazdu przypadku, usług medycznych adekwatnych do zgłaszanych przez uczestnika potrzeb, w tym zapewnienie transportu do placówki świadczącej usługi medyczne. Dostęp powinien być bezpłatny dla uczestników wyjazdu. IX. Zadanie Zamawiającego: Zamawiający zobowiązuje się do: rekrutacji uczestników wyjazdu edukacyjnego; dostarczenia Wykonawcy imiennej listy uczestników wyjazdu niezwłocznie po zebraniu uczestników wyjazdu (najpóźniej na trzy dni przed jego rozpoczęciem). X. Personel/kadra merytoryczna: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu edukacyjnego : 1 Psychologa - wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Pedagoga - wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Terapeutę - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii. Wychowawców do opieki nad dziećmi w czasie wyjazdu, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. 1 osobę posiadającą uprawienia kierownika wypoczynku, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. XI. Harmonogram wyjazdu edukacyjnego: Wyjazd edukacyjny trwający 5 dni (w tym dojazd i powrót). Szczegółowy program tematyczny uwzględniający ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego Wykonawca zamieszcza w załączniku nr 2 do SIWZ. W harmonogramie należy też wskazać dodatkowe zajęcia dla dzieci i rodziców w czasie wolnym. XII. Minimalna liczba godzin zajęć merytorycznych podczas wyjazdu: 30 godzin zajęć merytorycznych, w tym: 12 godzin warsztatów i 18 godzin konsultacji. XIII. Metody dydaktyczne: szkolenie, zajęcia warsztatowe, konsultacje indywidualne i grupowe, trening umiejętności - ćwiczenia indywidualne i grupowe. XIV. Zajęcia edukacyjne/warsztaty: Wykonawca podczas wyjazdu edukacyjnego zobowiązuje się do przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w wymiarze 30 godz., przy czym 1 godzina szkolenia = 60 minut, zgodnie z harmonogramem i tematyką zajęć: Warsztat nr 1 dla rodziców (w pierwszym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby spędzania czasu wolnego z dzieckiem". Warsztat nr 2 dla rodziców(w drugim dniu pobytu), wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz społecznych". Warsztat nr 3 dla rodziców (w czwartym dniu pobytu), wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez psychologa na temat: "Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci". Warsztat nr 4 dla dzieci (w drugim dniu pobytu) wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz rówieśniczych". Warsztat nr 5 dla dzieci (w czwartym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby radzenia sobie z rozładowaniem negatywnych napięć emocjonalnych". XV. Konsultacje ze specjalistami: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu możliwości skorzystania z konsultacji indywidualnych z : Psychologiem wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Pedagogiem wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Terapeutą - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii rodziną - minimum 6 godzin. XVI. Zajęcia animacyjne dla dzieci: Zadaniem wychowawców będzie organizacja zajęć edukacyjno-integracyjno-wychowawczych mających na celu wzmocnienie spójności rodzin, rozwijanie zainteresowań dzieci, budowanie więzi pomiędzy uczestnikami wyjazdów oraz organizacja czasu wolnego młodszym dzieciom podczas udziału rodziców i starszego rodzeństwa w indywidualnych konsultacjach oraz grupowych formach szkoleniowych. Wychowawcy zobowiązani będą do: monitorowania przebiegu prowadzonych zajęć oraz sporządzania raportów zgodnie ze wzorem. Wychowawcy powinni wykonywać swoje zadania zgodnie z potrzebami uczestników. XVII. Organizacja czasu wolnego: Wykonawca zapewni uczestnikom wyjazdu możliwość bezpłatnego, nieograniczonego korzystania z atrakcji i wyposażanie miejsca zakwaterowania uczestników. Organizacja czasu wolnego (liczba i rodzaje zajęć) stanowią kryteria oceny oferty, zgodnie z rozdziałem XIII, ust. 4, pkt. 2). XVIII. Materiały dydaktyczne: 1. Wykonawca zobowiązany jest do: zapewnienia dla każdego uczestnika wyjazdu kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez Zamawiającego oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020. Wersje papierowe materiałów muszą być opatrzone: tytułem i datą szkolenia, nazwą projektu i organizatora. 2. Komplet materiałów dydaktycznych będzie zawierał: Harmonogram szkolenia/warsztatu; Materiał szkoleniowy w wersji papierowej (opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych), o treści adekwatnej do tematyki zajęć merytorycznych/szkoleń. Treści będą stanowiły praktyczne wskazówki, porady i przykłady zastosowania metod i technik oraz przykłady konstruktywnych rozwiązań w zakresie tematyki zajęć merytorycznych/szkolenia/warsztatu. Materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) min. 10 kartek w formacie A4 bądź innym uzgodnionym z Zamawiającym. Notatnik (format A4, min. 60 kartek) - raz na cały wyjazd. Długopis metalowy automatyczny, ze stali nierdzewnej, z chromowanymi wykończeniami - raz na cały wyjazd. Torba na dokumenty z kieszenią główną i dodatkową kieszenią na przedzie, zapinanymi na zamek oraz mocnym uchwytem do noszenia, wykonana z poliestru - raz na cały wyjazd. Pomoce dydaktyczne rozwijające i wzmacniające kompetencje rodziny/rodziców/dzieci np. poradniki, gry edukacyjne planszowe, plansze/karty motywujące z elementami graficznymi (dla rodziców i dzieci) karty, puzzle itp., działają motywująco, pozwalające na integrację członków rodzin oraz wykształcenie umiejętności w rodzinie np. planowania budżetu, umiejętność wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacji rodzice - dzieci. Każda z rodzin uczestniczących w wyjeździe powinna otrzymać jeden komplet materiałów dydaktycznych. Propozycję materiałów dydaktycznych Wykonawca zobowiązany jest umieść w programie wyjazdów. 3. Każda dokonana modyfikacja/uzupełnienie materiałów szkoleniowych wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu nowy egzemplarz materiałów lub treść uzupełnienia. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność merytoryczną oraz aktualność przekazywanych danych/informacji w materiałach dydaktycznych. 5. Wszystkie materiały dydaktyczne wymagają ostatecznej akceptacji Zamawiającego przed ich wykonaniem (terminy przesłania i oczekiwania na akceptacje/modyfikacje do ustalenia między Zamawiającym i Wykonawcą). 6. Odbiór materiałów dydaktycznych musi być potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem. 7. Koszty opracowania, transportu i powielenia materiałów ponosi Wykonawca. 8. Jeden komplet materiałów dydaktycznych zostanie przekazany Zamawiającemu. XIX. Dokumentacja fotograficzna: Wykonawca zobowiązuje się prowadzić fotograficzną dokumentację przebiegu działań realizowanych w ramach projektu aparatem cyfrowym (min. 8 mln pikseli) - minimum 50 zdjęć dobrej jakości z realizacji danej części zamówienia, przekazywane w wersji elektronicznej Zamawiającemu. Materiał fotograficzny Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po zakończeniu działania drogą elektroniczna oraz na nośniku CD/DVD w przeciągu 3 dni po zakończeniu działania. XX. Środek transportu: Przewóz powinien być przeprowadzony zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016, poz. 1907 z późn. zm.) oraz innymi aktami prawa regulującymi przewóz osób. Przewóz powinien obejmować: wyjazd z Tucholi (dworzec autobusowy) do miejsca docelowego wyjazdu, podróż powrotną oraz wszystkie przejazdy związane z realizacją programu. Przewóz, o którym mowa wyżej powinien odbywać się jednym środkiem transportu spełniającym wymagania określone w zamówieniu. Wykonawca zapewnia transport uczestników środkiem transportu (autokarem) sprawnym technicznie, posiadający ważne badania techniczne, ważne ubezpieczenie OC. Autokar winien posiadać sprawną klimatyzację, miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wyjazdu, półki bagażowe z nawiewami i oświetleniem, przestrzeń bagażową, umożliwiającym przewóz wózków dziecięcych. Wykonawca w razie awarii pojazdu zapewnia pojazd zastępczy na własny koszt, spełniający wymagania określone wyżej. XXI. Zakwaterowanie uczestników: 1. Zakwaterowanie musi odbyć się w jednym ośrodku dla wszystkich uczestników wyjazdu, z uwzględnieniem podziału na rodziny. Wymagane jest osobne zakwaterowanie każdej z rodzin. Dopuszcza się rozdzielenie członków rodziny za ich zgodą w sytuacji kiedy liczebność rodziny nie pozwala na zakwaterowanie jej w jednym pokoju. 2. Zakwaterowanie musi odbyć się w hotelu minimum dwugwiazdkowy lub w domu wycieczkowym I kategorii zgodnie z Rozporządzeniem ministra gospodarki pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów. 3. Wyposażenie i standard obiektu powinien zapewniać uczestnikom dobre warunki pobytu. Organizator zapewni bezpieczne i higieniczne warunki wypoczynku, w szczególności wypoczynek w obiekcie lub na terenie spełniającym wymagania ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska oraz warunki higieniczno - sanitarne, określone w przepisach o ochronie przeciwpożarowej, ochronie środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. 4. Miejsce zakwaterowania powinno posiadać zaplecze szkoleniowe i zaplecze restauracyjne, zapewniające wyżywienie oraz sale dydaktyczne wyposażone w: pełne zaplecze sanitarne dopasowane do liczby uczestników; bazę żywieniową (restauracja/stołówka oferująca żywienie w pełnym zakresie); posiłki powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa (nie może to być korytarz); bezpłatne szatnie, toalety; obiekt musi dysponować infrastrukturą (np. winda, podjazdy) dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych; Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty foldery lub ulotki informacyjne zawierające nazwę oraz adres zakwaterowania uczestników wyjazdu przedstawiające miejsce wykonania usługi (pokoje, salę wykładową, restaurację). XXII. Sale dydaktyczne: Sale dydaktyczne, klimatyzowane, z oknami zapewniającymi światło dzienne i wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: miejsca siedzące dla wszystkich uczestników szkoleń; bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu; flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów; tablica suchościeralna z kompletem pisaków; sprzęt do prezentacji (ekran, rzutnik multimedialny); laptop; nagłośnienie; mikrofon. XXIII. Usługa gastronomiczna dla wszystkich uczestników podczas wyjazdu edukacyjnego: 1. Wykonawca zapewni rodzinom minimum 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) - zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywności i Żywienia, zasadami higieny i racjonalnego żywienia, z wyjątkiem dnia, w którym organizowana będzie wycieczka, oraz dnia przyjazdu i wyjazdu. 2. W dzień przyjazdu wykonawca zapewni rodzinom minimum trzy posiłki (obiad, podwieczorek, kolacja). 3. W dzień powrotu wykonawca zapewni rodzin minimum dwa posiłki (śniadanie, obiad). 4. Wykonawca zapewni wysoką jakość wyżywienia, które musi być zdrowe, świeże, sycące i smaczne. 5. Zasada urozmaicania powinna dotyczyć wszystkich posiłków. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia potraw i napojów, zgodnie z zaproponowanym i zaakceptowanym przez Zamawiającego menu oraz zobowiązany jest do zapewnienia zaplecza technicznego i obsługi potrzebnej do sprawnego przeprowadzenia usługi gastronomicznej, z uwzględnieniem wszelkich prac porządkowych. XXIV. Sprawozdanie: 1. Listy obecności osób uczestniczących w wyjeździe - w wersji papierowej. 2. Listę potwierdzającą odbiór przez uczestników materiałów dydaktycznych - w wersji papierowej. 3. Pisemny raport podsumowujący wyjazd edukacyjny zawierający dokumentację fotograficzną. 4. Pisemnego sprawozdania z realizacji konsultacji indywidualnych (należy sporządzić odrębne sprawozdania dla każdego typu konsultacji wskazanego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia), sporządzonego przez odpowiednich specjalistów, zawierającego minimum informacje o liczbie godzin konsultacji, liczbie osób korzystających z konsultacji. 5. Pisemnego sprawozdania z realizacji warsztatów dydaktycznych dla rodziców i dzieci (dla każdego warsztatu odrębnie), zawierającego minimum informacje o liczbie godzin warsztatu, liczbie uczestników, ramowym programie, problemów występujących w czasie warsztatu. 6. Pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych zajęć wychowawców (łącznie dla całego wyjazdu), zawierające minimum liczbę godzin zajęć, metody prowadzenia zajęć, liczbę uczestników. XXV. Ubezpieczenie: Wykonawca zapewni ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, dla wszystkich uczestników wyjazdu edukacyjnego. XXVI. Wykonawca - wymagania ogólne: Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia oraz zorientowanie na osiągnięcie celu. Dokładne ustalenia i decyzje dotyczące realizacji zamówienia (takie jak szczegółowy harmonogram itp.) uzgadniane będą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawcy określą telefony kontaktowe i adresy e-mail w celu dokonywania innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 63511000-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
55100000-1
55300000-3
60172000-4
80500000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-02-12   lub zakończenia: 2018-02-25
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2018-02-12 2018-02-25

II.9) Informacje dodatkowe: Szczegółowy harmonogram zostanie ustalony pomiędzy zamawiającym a wykonawcą po podpisaniu umowy

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: zamawiający nie precyzuje warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: zamawiający nie precyzuje warunków w tym zakresie. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenie potwierdzające, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotowego zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia następująco: 1) 1 Psycholog - wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 2) 1 Pedagog - wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 3) 1 Terapeuta - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii. 4) Wychowawcy do opieki nad dziećmi w czasie wyjazdu, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. 5) 1 osobę posiadającą uprawienia kierownika wypoczynku, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej należy złożyć: wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3a do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ wraz z informacją o dodatkowych zajęciach dla uczestników wyjazdu oraz folderami lub ulotkami informacyjnymi zawierającymi nazwę oraz adres zakwaterowania uczestników wyjazdu przedstawiające miejsce wykonania usługi (pokoje, salę wykładową, restaurację).; 2) dokument potwierdzający uprawnienia osoby lub osób do złożenia oferty, o ile uprawnienie tej osoby lub osób do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej; 3) oświadczenie wykonawcy składane w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenia spełniania pozostałych wymogów ustanowionych w postępowaniu nr PC.361.3.2017 zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SIWZ; 4) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ; 5) Zobowiązanie lub inny dokument, o którym mowa w Rozdziale IV pkt 1.4) SIWZ;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena50,00
Ilość planowanych zajęć dla dzieci i rodziców w czasie wolnym50,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Umowa może zostać zmieniona w następujących przypadkach: 1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy; 2) zmian przepisów prawnych dotyczących realizacji usług będących przedmiotem umowy; 3) zmian składu osobowego kadry realizującej usługi wyznaczonej przez Wykonawcę w ofercie do realizacji zamówienia, pod warunkiem, że osoby wskazane przez Wykonawcę będą spełniać warunki wskazane w SIWZ i Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia; 4) zmiana liczby uczestników wyjazdów; 5) zmiana wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy, wynikającego z mniejszej liczby uczestników lub rezygnacji uczestników z udziału w wyjeździe w czasie jego trwania. Zmiana będzie dokonana w następujący sposób: wartość przedmiotu umowy dzielona jest przez liczbę uczestników, a następnie przez liczbę dni wyjazdu. Tak obliczoną kwotę (osobodzień) mnoży się przez liczbę osobodni nieobecności na wyjeździe, a następnie odejmuje od kwoty za całość usługi wskazanej w umowie. 3. W przypadku wystąpienia siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania, i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią, Strona dotknięta jej działaniem, niezwłocznie poinformuje pisemnie drugą Stronę o jej zaistnieniu oraz, o ile będzie to możliwe, przedstawi niebudzące wątpliwości dokumenty potwierdzające jej wystąpienie. Obie Strony niezwłocznie od dnia otrzymania powyższej informacji uzgodnią tryb dalszego postępowania.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, to na Wykonawcy spoczywa obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia tych informacji. Wykonawca zobowiązany jest umieścić stosowne oświadczenie woli na każdej ze stron, których treść ma być zastrzeżona, np.: "Uwaga. Niniejsze informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania". Uwaga Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-19, godzina: 15:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH



Część nr: 1Nazwa: Wyjazd nr 1
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi zorganizowania i przeprowadzenia jednego 5 - dniowego wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi wraz z usługą hotelarską i gastronomiczną oraz przygotowaniem materiałów szkoleniowych. II. Cel wyjazdu edukacyjnego: Celem wyjazdu edukacyjnego jest wzmocnienie więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodzin, trenowanie umiejętności społecznych i kompetencji opiekuńczych a także obserwacja rzeczywistych relacji panujących pomiędzy rodzicami i dziećmi, promowanie właściwego modelu życia rodziny oraz podnoszenie świadomości na temat problemów społecznych. III. Ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi. Wyjazd powinien zawierać następujące założenia: Min. 30 godz. podczas całego wyjazdu edukacyjnego przeznaczone zostanie na zajęcia merytoryczne/ edukacyjne, w tym minimum 18 godzin konsultacji ze specjalistami, m.in. pedagoga, psychologa, terapeuty; Podczas wyjazdu edukacyjnego zorganizowane zostaną zajęcia dla dzieci pod kierunkiem wychowawców; Podczas zajęć dla rodziców i starszych dzieci, najmłodsi uczestnicy wyjazdu będą mieli zorganizowane zajęcia kompensacyjne pod okiem wychowawcy; Zapewnione zostaną usługi specjalistów - pedagoga, psychologa, terapeuty, wychowawcy; W trakcie wyjazdu zostanie przeprowadzony trening umiejętności wychowawczych dla rodziców oraz trening umiejętności społecznych w formie warsztatów, szkoleń w wymiarze 12 godzin. IV. Miejsce docelowe: Warszawa. V. Ilość uczestników wyjazdu edukacyjnego: 40 osób; przewidywania liczba dzieci: 28. VI. Grupa docelowa: Uczestnikami wyjazdu są rodziny zastępcze lub rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo -wychowawczych wraz z dziećmi w różnym wieku. Czas trwania wyjazdu edukacyjnego (w tym dojazd i powrót) 5 dni /jeden wyjazd edukacyjny. VII. Wykonawca zobowiązuje się do: przygotowania szczegółowego harmonogramu wyjazdu (harmonogram zostanie sporządzony po wyborze wykonawcy; nie jest wymagane sporządzanie szczegółowego harmonogramu w momencie składania oferty); realizacji programu; zapewnienia posiłków dla uczestników; zapewnienia zakwaterowania dla uczestników; zapewnienia rodzinom dostępu do bezpłatnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, w tym transport do placówek opieki zdrowotnej, jeżeli taki okaże się konieczny; ubezpieczenia wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków; zapewnienie kierownika wypoczynku sprawującego nadzór nad organizacją wyjazdu i realizacją programów merytorycznych; zapewnienia materiałów dydaktycznych; organizacja czasu wolnego uczestnikom w formie uzgodnionej z Zamawiającym; zapewnienia transportu; sporządzenia fotodokumentacji; zapewnienie miejsc do prowadzenia zajęć grupowych; przekazania wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących realizacji działań określonych i wymaganych przez Zamawiającego; Dostępu do opieki medycznej. Przez dostęp do opieki medycznej rozumie się zapewnienie przez Wykonawcę w każdym zgłoszonym przez uczestnika wyjazdu przypadku, usług medycznych adekwatnych do zgłaszanych przez uczestnika potrzeb, w tym zapewnienie transportu do placówki świadczącej usługi medyczne. Dostęp powinien być bezpłatny dla uczestników wyjazdu. VIII. Zadanie Zamawiającego: Zamawiający zobowiązuje się do: rekrutacji uczestników wyjazdu edukacyjnego; dostarczenia Wykonawcy imiennej listy uczestników wyjazdu niezwłocznie po zebraniu uczestników wyjazdu (najpóźniej na trzy dni przed jego rozpoczęciem). IX. Personel/kadra merytoryczna: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu edukacyjnego : 1 Psychologa - wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Pedagoga - wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Terapeutę - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii. Wychowawców do opieki nad dziećmi w czasie wyjazdu, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. 1 osobę posiadającą uprawienia kierownika wypoczynku, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. X. Harmonogram wyjazdu edukacyjnego: Wyjazd edukacyjny trwający 5 dni (w tym dojazd i powrót). Szczegółowy program tematyczny uwzględniający ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego Wykonawca zamieszcza w załączniku nr 2 do SIWZ. W harmonogramie należy też wskazać dodatkowe zajęcia dla dzieci i rodziców w czasie wolnym. XI. Minimalna liczba godzin zajęć merytorycznych podczas wyjazdu: 30 godzin zajęć merytorycznych, w tym: 12 godzin warsztatów i 18 godzin konsultacji. XII. Metody dydaktyczne: szkolenie, zajęcia warsztatowe, konsultacje indywidualne i grupowe, trening umiejętności - ćwiczenia indywidualne i grupowe. XIII. Zajęcia edukacyjne/warsztaty: Wykonawca podczas wyjazdu edukacyjnego zobowiązuje się do przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w wymiarze 30 godz., przy czym 1 godzina szkolenia = 60 minut, zgodnie z harmonogramem i tematyką zajęć: Warsztat nr 1 dla rodziców (w pierwszym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby spędzania czasu wolnego z dzieckiem". Warsztat nr 2 dla rodziców(w drugim dniu pobytu), wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz społecznych". Warsztat nr 3 dla rodziców (w czwartym dniu pobytu), wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez psychologa na temat: "Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci". Warsztat nr 4 dla dzieci (w drugim dniu pobytu) wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz rówieśniczych". Warsztat nr 5 dla dzieci (w czwartym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby radzenia sobie z rozładowaniem negatywnych napięć emocjonalnych". XIV. Konsultacje ze specjalistami: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu możliwości skorzystania z konsultacji indywidualnych z : Psychologiem wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Pedagogiem wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Terapeutą - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii rodziną - minimum 6 godzin. XV. Zajęcia animacyjne dla dzieci: Zadaniem wychowawców będzie organizacja zajęć edukacyjno-integracyjno-wychowawczych mających na celu wzmocnienie spójności rodzin, rozwijanie zainteresowań dzieci, budowanie więzi pomiędzy uczestnikami wyjazdów oraz organizacja czasu wolnego młodszym dzieciom podczas udziału rodziców i starszego rodzeństwa w indywidualnych konsultacjach oraz grupowych formach szkoleniowych. Wychowawcy zobowiązani będą do: monitorowania przebiegu prowadzonych zajęć oraz sporządzania raportów zgodnie ze wzorem. Wychowawcy powinni wykonywać swoje zadania zgodnie z potrzebami uczestników. XVI. Organizacja czasu wolnego: Wykonawca zapewni uczestnikom wyjazdu możliwość bezpłatnego, nieograniczonego korzystania z atrakcji i wyposażanie miejsca zakwaterowania uczestników. Organizacja czasu wolnego (liczba i rodzaje zajęć) stanowią kryteria oceny oferty, zgodnie z rozdziałem XIII, ust. 4, pkt. 2). XVII. Materiały dydaktyczne: 1. Wykonawca zobowiązany jest do: zapewnienia dla każdego uczestnika wyjazdu kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez Zamawiającego oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020. Wersje papierowe materiałów muszą być opatrzone: tytułem i datą szkolenia, nazwą projektu i organizatora. 2. Komplet materiałów dydaktycznych będzie zawierał: Harmonogram szkolenia/warsztatu; Materiał szkoleniowy w wersji papierowej (opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych), o treści adekwatnej do tematyki zajęć merytorycznych/szkoleń. Treści będą stanowiły praktyczne wskazówki, porady i przykłady zastosowania metod i technik oraz przykłady konstruktywnych rozwiązań w zakresie tematyki zajęć merytorycznych/szkolenia/warsztatu. Materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) min. 10 kartek w formacie A4 bądź innym uzgodnionym z Zamawiającym. Notatnik (format A4, min. 60 kartek) - raz na cały wyjazd. Długopis metalowy automatyczny, ze stali nierdzewnej, z chromowanymi wykończeniami - raz na cały wyjazd. Torba na dokumenty z kieszenią główną i dodatkową kieszenią na przedzie, zapinanymi na zamek oraz mocnym uchwytem do noszenia, wykonana z poliestru - raz na cały wyjazd. Pomoce dydaktyczne rozwijające i wzmacniające kompetencje rodziny/rodziców/dzieci np. poradniki, gry edukacyjne planszowe, plansze/karty motywujące z elementami graficznymi (dla rodziców i dzieci) karty, puzzle itp., działają motywująco, pozwalające na integrację członków rodzin oraz wykształcenie umiejętności w rodzinie np. planowania budżetu, umiejętność wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacji rodzice - dzieci. Każda z rodzin uczestniczących w wyjeździe powinna otrzymać jeden komplet materiałów dydaktycznych. Propozycję materiałów dydaktycznych Wykonawca zobowiązany jest umieść w programie wyjazdów. 3. Każda dokonana modyfikacja/uzupełnienie materiałów szkoleniowych wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu nowy egzemplarz materiałów lub treść uzupełnienia. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność merytoryczną oraz aktualność przekazywanych danych/informacji w materiałach dydaktycznych. 5. Wszystkie materiały dydaktyczne wymagają ostatecznej akceptacji Zamawiającego przed ich wykonaniem (terminy przesłania i oczekiwania na akceptacje/modyfikacje do ustalenia między Zamawiającym i Wykonawcą). 6. Odbiór materiałów dydaktycznych musi być potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem. 7. Koszty opracowania, transportu i powielenia materiałów ponosi Wykonawca. 8. Jeden komplet materiałów dydaktycznych zostanie przekazany Zamawiającemu. XVIII. Dokumentacja fotograficzna: Wykonawca zobowiązuje się prowadzić fotograficzną dokumentację przebiegu działań realizowanych w ramach projektu aparatem cyfrowym (min. 8 mln pikseli) - minimum 50 zdjęć dobrej jakości z realizacji danej części zamówienia, przekazywane w wersji elektronicznej Zamawiającemu. Materiał fotograficzny Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po zakończeniu działania drogą elektroniczna oraz na nośniku CD/DVD w przeciągu 3 dni po zakończeniu działania. XIX. Środek transportu: Przewóz powinien być przeprowadzony zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016, poz. 1907 z późn. zm.) oraz innymi aktami prawa regulującymi przewóz osób. Przewóz powinien obejmować: wyjazd z Tucholi (dworzec autobusowy) do miejsca docelowego wyjazdu, podróż powrotną oraz wszystkie przejazdy związane z realizacją programu. Przewóz, o którym mowa wyżej powinien odbywać się jednym środkiem transportu spełniającym wymagania określone w zamówieniu. Wykonawca zapewnia transport uczestników środkiem transportu (autokarem) sprawnym technicznie, posiadający ważne badania techniczne, ważne ubezpieczenie OC. Autokar winien posiadać sprawną klimatyzację, miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wyjazdu, półki bagażowe z nawiewami i oświetleniem, przestrzeń bagażową, umożliwiającym przewóz wózków dziecięcych. Wykonawca w razie awarii pojazdu zapewnia pojazd zastępczy na własny koszt, spełniający wymagania określone wyżej. XX. Zakwaterowanie uczestników: 1. Zakwaterowanie musi odbyć się w jednym ośrodku dla wszystkich uczestników wyjazdu, z uwzględnieniem podziału na rodziny. Wymagane jest osobne zakwaterowanie każdej z rodzin. Dopuszcza się rozdzielenie członków rodziny za ich zgodą w sytuacji kiedy liczebność rodziny nie pozwala na zakwaterowanie jej w jednym pokoju. 2. Zakwaterowanie musi odbyć się w hotelu minimum dwugwiazdkowy lub w domu wycieczkowym I kategorii zgodnie z Rozporządzeniem ministra gospodarki pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów. 3. Wyposażenie i standard obiektu powinien zapewniać uczestnikom dobre warunki pobytu. Organizator zapewni bezpieczne i higieniczne warunki wypoczynku, w szczególności wypoczynek w obiekcie lub na terenie spełniającym wymagania ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska oraz warunki higieniczno - sanitarne, określone w przepisach o ochronie przeciwpożarowej, ochronie środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. 4. Miejsce zakwaterowania powinno posiadać zaplecze szkoleniowe i zaplecze restauracyjne, zapewniające wyżywienie oraz sale dydaktyczne wyposażone w: pełne zaplecze sanitarne dopasowane do liczby uczestników; bazę żywieniową (restauracja/stołówka oferująca żywienie w pełnym zakresie); posiłki powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa (nie może to być korytarz); bezpłatne szatnie, toalety; obiekt musi dysponować infrastrukturą (np. winda, podjazdy) dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych; Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty foldery lub ulotki informacyjne zawierające nazwę oraz adres zakwaterowania uczestników wyjazdu przedstawiające miejsce wykonania usługi (pokoje, salę wykładową, restaurację). XXI. Sale dydaktyczne: Sale dydaktyczne, klimatyzowane, z oknami zapewniającymi światło dzienne i wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: miejsca siedzące dla wszystkich uczestników szkoleń; bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu; flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów; tablica suchościeralna z kompletem pisaków; sprzęt do prezentacji (ekran, rzutnik multimedialny); laptop; nagłośnienie; mikrofon. XXII. Usługa gastronomiczna dla wszystkich uczestników podczas wyjazdu edukacyjnego: 1. Wykonawca zapewni rodzinom minimum 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) - zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywności i Żywienia, zasadami higieny i racjonalnego żywienia, z wyjątkiem dnia, w którym organizowana będzie wycieczka, oraz dnia przyjazdu i wyjazdu. 2. W dzień przyjazdu wykonawca zapewni rodzinom minimum trzy posiłki (obiad, podwieczorek, kolacja). 3. W dzień powrotu wykonawca zapewni rodzin minimum dwa posiłki (śniadanie, obiad). 4. Wykonawca zapewni wysoką jakość wyżywienia, które musi być zdrowe, świeże, sycące i smaczne. 5. Zasada urozmaicania powinna dotyczyć wszystkich posiłków. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia potraw i napojów, zgodnie z zaproponowanym i zaakceptowanym przez Zamawiającego menu oraz zobowiązany jest do zapewnienia zaplecza technicznego i obsługi potrzebnej do sprawnego przeprowadzenia usługi gastronomicznej, z uwzględnieniem wszelkich prac porządkowych. XXIII. Sprawozdanie: 1. Listy obecności osób uczestniczących w wyjeździe - w wersji papierowej. 2. Listę potwierdzającą odbiór przez uczestników materiałów dydaktycznych - w wersji papierowej. 3. Pisemny raport podsumowujący wyjazd edukacyjny zawierający dokumentację fotograficzną. 4. Pisemnego sprawozdania z realizacji konsultacji indywidualnych (należy sporządzić odrębne sprawozdania dla każdego typu konsultacji wskazanego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia), sporządzonego przez odpowiednich specjalistów, zawierającego minimum informacje o liczbie godzin konsultacji, liczbie osób korzystających z konsultacji. 5. Pisemnego sprawozdania z realizacji warsztatów dydaktycznych dla rodziców i dzieci (dla każdego warsztatu odrębnie), zawierającego minimum informacje o liczbie godzin warsztatu, liczbie uczestników, ramowym programie, problemów występujących w czasie warsztatu. 6. Pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych zajęć wychowawców (łącznie dla całego wyjazdu), zawierające minimum liczbę godzin zajęć, metody prowadzenia zajęć, liczbę uczestników. XXIV. Ubezpieczenie: Wykonawca zapewni ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, dla wszystkich uczestników wyjazdu edukacyjnego. XXV. Wykonawca - wymagania ogólne: Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia oraz zorientowanie na osiągnięcie celu. Dokładne ustalenia i decyzje dotyczące realizacji zamówienia (takie jak szczegółowy harmonogram itp.) uzgadniane będą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawcy określą telefony kontaktowe i adresy e-mail w celu dokonywania innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 63511000-4, 55100000-1, 55300000-3, 60172000-4, 80500000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-02-12
data zakończenia: 2018-02-18
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena50,00
Ilość planowanych zajęć dla dzieci i rodziców w czasie wolnym50,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:wyjazd powinien być przeprowadzony w pięciu wybranych dniach we wskazanym okresie


Część nr: 2Nazwa: Wyjazd nr 2
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi zorganizowania i przeprowadzenia jednego 5 - dniowego wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi wraz z usługą hotelarską i gastronomiczną oraz przygotowaniem materiałów szkoleniowych. II. Cel wyjazdu edukacyjnego: Celem wyjazdu edukacyjnego jest wzmocnienie więzi uczuciowej pomiędzy członkami rodzin, trenowanie umiejętności społecznych i kompetencji opiekuńczych a także obserwacja rzeczywistych relacji panujących pomiędzy rodzicami i dziećmi, promowanie właściwego modelu życia rodziny oraz podnoszenie świadomości na temat problemów społecznych. III. Ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania wyjazdu edukacyjnego z elementami integracyjnymi. Wyjazd powinien zawierać następujące założenia: Min. 30 godz. podczas całego wyjazdu edukacyjnego przeznaczone zostanie na zajęcia merytoryczne/ edukacyjne, w tym minimum 18 godzin konsultacji ze specjalistami, m.in. pedagoga, psychologa, terapeuty; Podczas wyjazdu edukacyjnego zorganizowane zostaną zajęcia dla dzieci pod kierunkiem wychowawców; Podczas zajęć dla rodziców i starszych dzieci, najmłodsi uczestnicy wyjazdu będą mieli zorganizowane zajęcia kompensacyjne pod okiem wychowawcy; Zapewnione zostaną usługi specjalistów - pedagoga, psychologa, terapeuty, wychowawcy; W trakcie wyjazdu zostanie przeprowadzony trening umiejętności wychowawczych dla rodziców oraz trening umiejętności społecznych w formie warsztatów, szkoleń w wymiarze 12 godzin. IV. Miejsce docelowe: Warszawa. V. Ilość uczestników wyjazdu edukacyjnego: 40 osób; przewidywania liczba dzieci: 28. VI. Grupa docelowa: Uczestnikami wyjazdu są rodziny zastępcze lub rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo -wychowawczych wraz z dziećmi w różnym wieku. Czas trwania wyjazdu edukacyjnego (w tym dojazd i powrót) 5 dni /jeden wyjazd edukacyjny. VII. Wykonawca zobowiązuje się do: przygotowania szczegółowego harmonogramu wyjazdu (harmonogram zostanie sporządzony po wyborze wykonawcy; nie jest wymagane sporządzanie szczegółowego harmonogramu w momencie składania oferty); realizacji programu; zapewnienia posiłków dla uczestników; zapewnienia zakwaterowania dla uczestników; zapewnienia rodzinom dostępu do bezpłatnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, w tym transport do placówek opieki zdrowotnej, jeżeli taki okaże się konieczny; ubezpieczenia wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków; zapewnienie kierownika wypoczynku sprawującego nadzór nad organizacją wyjazdu i realizacją programów merytorycznych; zapewnienia materiałów dydaktycznych; organizacja czasu wolnego uczestnikom w formie uzgodnionej z Zamawiającym; zapewnienia transportu; sporządzenia fotodokumentacji; zapewnienie miejsc do prowadzenia zajęć grupowych; przekazania wszystkich niezbędnych dokumentów dotyczących realizacji działań określonych i wymaganych przez Zamawiającego; Dostępu do opieki medycznej. Przez dostęp do opieki medycznej rozumie się zapewnienie przez Wykonawcę w każdym zgłoszonym przez uczestnika wyjazdu przypadku, usług medycznych adekwatnych do zgłaszanych przez uczestnika potrzeb, w tym zapewnienie transportu do placówki świadczącej usługi medyczne. Dostęp powinien być bezpłatny dla uczestników wyjazdu. VIII. Zadanie Zamawiającego: Zamawiający zobowiązuje się do: rekrutacji uczestników wyjazdu edukacyjnego; dostarczenia Wykonawcy imiennej listy uczestników wyjazdu niezwłocznie po zebraniu uczestników wyjazdu (najpóźniej na trzy dni przed jego rozpoczęciem). IX. Personel/kadra merytoryczna: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu edukacyjnego : 1 Psychologa - wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Pedagoga - wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną, doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz wiedza z zakresu tematyki szkoleń, warsztatów. 1 Terapeutę - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii. Wychowawców do opieki nad dziećmi w czasie wyjazdu, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. 1 osobę posiadającą uprawienia kierownika wypoczynku, spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marcia 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży. X. Harmonogram wyjazdu edukacyjnego: Wyjazd edukacyjny trwający 5 dni (w tym dojazd i powrót). Szczegółowy program tematyczny uwzględniający ramowe założenia wyjazdu edukacyjnego Wykonawca zamieszcza w załączniku nr 2 do SIWZ. W harmonogramie należy też wskazać dodatkowe zajęcia dla dzieci i rodziców w czasie wolnym. XI. Minimalna liczba godzin zajęć merytorycznych podczas wyjazdu: 30 godzin zajęć merytorycznych, w tym: 12 godzin warsztatów i 18 godzin konsultacji. XII. Metody dydaktyczne: szkolenie, zajęcia warsztatowe, konsultacje indywidualne i grupowe, trening umiejętności - ćwiczenia indywidualne i grupowe. XIII. Zajęcia edukacyjne/warsztaty: Wykonawca podczas wyjazdu edukacyjnego zobowiązuje się do przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w wymiarze 30 godz., przy czym 1 godzina szkolenia = 60 minut, zgodnie z harmonogramem i tematyką zajęć: Warsztat nr 1 dla rodziców (w pierwszym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby spędzania czasu wolnego z dzieckiem". Warsztat nr 2 dla rodziców(w drugim dniu pobytu), wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz społecznych". Warsztat nr 3 dla rodziców (w czwartym dniu pobytu), wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez psychologa na temat: "Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci". Warsztat nr 4 dla dzieci (w drugim dniu pobytu) wymiar czasu 3 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Umiejętności związane z polubownym rozstrzyganiem sporów wewnątrzrodzinnych oraz rówieśniczych". Warsztat nr 5 dla dzieci (w czwartym dniu pobytu) wymiar czasu 2 godziny, prowadzone przez pedagoga na temat: "Sposoby radzenia sobie z rozładowaniem negatywnych napięć emocjonalnych". XIV. Konsultacje ze specjalistami: Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia podczas wyjazdu możliwości skorzystania z konsultacji indywidualnych z : Psychologiem wykształcenie wyższe psychologiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Pedagogiem wykształcenie wyższe pedagogiczne, minimum 3 - letnie doświadczenie w pracy z rodziną - minimum 6 godzin. Terapeutą - kwalifikacje nadające tytuł i uprawnienia do prowadzenia terapii rodziną - minimum 6 godzin. XV. Zajęcia animacyjne dla dzieci: Zadaniem wychowawców będzie organizacja zajęć edukacyjno-integracyjno-wychowawczych mających na celu wzmocnienie spójności rodzin, rozwijanie zainteresowań dzieci, budowanie więzi pomiędzy uczestnikami wyjazdów oraz organizacja czasu wolnego młodszym dzieciom podczas udziału rodziców i starszego rodzeństwa w indywidualnych konsultacjach oraz grupowych formach szkoleniowych. Wychowawcy zobowiązani będą do: monitorowania przebiegu prowadzonych zajęć oraz sporządzania raportów zgodnie ze wzorem. Wychowawcy powinni wykonywać swoje zadania zgodnie z potrzebami uczestników. XVI. Organizacja czasu wolnego: Wykonawca zapewni uczestnikom wyjazdu możliwość bezpłatnego, nieograniczonego korzystania z atrakcji i wyposażanie miejsca zakwaterowania uczestników. Organizacja czasu wolnego (liczba i rodzaje zajęć) stanowią kryteria oceny oferty, zgodnie z rozdziałem XIII, ust. 4, pkt. 2). XVII. Materiały dydaktyczne: 1. Wykonawca zobowiązany jest do: zapewnienia dla każdego uczestnika wyjazdu kompletu materiałów dydaktycznych, trwale oznakowanych logo przekazanym przez Zamawiającego oraz informacją o oficjalnej stronie internetowej Programu Regionalnego RPO WKP 2014-2020. Wersje papierowe materiałów muszą być opatrzone: tytułem i datą szkolenia, nazwą projektu i organizatora. 2. Komplet materiałów dydaktycznych będzie zawierał: Harmonogram szkolenia/warsztatu; Materiał szkoleniowy w wersji papierowej (opracowanie i wydruk materiałów szkoleniowych), o treści adekwatnej do tematyki zajęć merytorycznych/szkoleń. Treści będą stanowiły praktyczne wskazówki, porady i przykłady zastosowania metod i technik oraz przykłady konstruktywnych rozwiązań w zakresie tematyki zajęć merytorycznych/szkolenia/warsztatu. Materiały w formie drukowanej, kolorowej, muszą posiadać okładkę i być połączone ze sobą (np. bindowane, zszyte, oprawione itp.) min. 10 kartek w formacie A4 bądź innym uzgodnionym z Zamawiającym. Notatnik (format A4, min. 60 kartek) - raz na cały wyjazd. Długopis metalowy automatyczny, ze stali nierdzewnej, z chromowanymi wykończeniami - raz na cały wyjazd. Torba na dokumenty z kieszenią główną i dodatkową kieszenią na przedzie, zapinanymi na zamek oraz mocnym uchwytem do noszenia, wykonana z poliestru - raz na cały wyjazd. Pomoce dydaktyczne rozwijające i wzmacniające kompetencje rodziny/rodziców/dzieci np. poradniki, gry edukacyjne planszowe, plansze/karty motywujące z elementami graficznymi (dla rodziców i dzieci) karty, puzzle itp., działają motywująco, pozwalające na integrację członków rodzin oraz wykształcenie umiejętności w rodzinie np. planowania budżetu, umiejętność wspólnego spędzania czasu wolnego, prawidłowych relacji rodzice - dzieci. Każda z rodzin uczestniczących w wyjeździe powinna otrzymać jeden komplet materiałów dydaktycznych. Propozycję materiałów dydaktycznych Wykonawca zobowiązany jest umieść w programie wyjazdów. 3. Każda dokonana modyfikacja/uzupełnienie materiałów szkoleniowych wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonawca przekaże Zamawiającemu nowy egzemplarz materiałów lub treść uzupełnienia. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność merytoryczną oraz aktualność przekazywanych danych/informacji w materiałach dydaktycznych. 5. Wszystkie materiały dydaktyczne wymagają ostatecznej akceptacji Zamawiającego przed ich wykonaniem (terminy przesłania i oczekiwania na akceptacje/modyfikacje do ustalenia między Zamawiającym i Wykonawcą). 6. Odbiór materiałów dydaktycznych musi być potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem. 7. Koszty opracowania, transportu i powielenia materiałów ponosi Wykonawca. 8. Jeden komplet materiałów dydaktycznych zostanie przekazany Zamawiającemu. XVIII. Dokumentacja fotograficzna: Wykonawca zobowiązuje się prowadzić fotograficzną dokumentację przebiegu działań realizowanych w ramach projektu aparatem cyfrowym (min. 8 mln pikseli) - minimum 50 zdjęć dobrej jakości z realizacji danej części zamówienia, przekazywane w wersji elektronicznej Zamawiającemu. Materiał fotograficzny Wykonawca przekaże Zamawiającemu niezwłocznie po zakończeniu działania drogą elektroniczna oraz na nośniku CD/DVD w przeciągu 3 dni po zakończeniu działania. XIX. Środek transportu: Przewóz powinien być przeprowadzony zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016, poz. 1907 z późn. zm.) oraz innymi aktami prawa regulującymi przewóz osób. Przewóz powinien obejmować: wyjazd z Tucholi (dworzec autobusowy) do miejsca docelowego wyjazdu, podróż powrotną oraz wszystkie przejazdy związane z realizacją programu. Przewóz, o którym mowa wyżej powinien odbywać się jednym środkiem transportu spełniającym wymagania określone w zamówieniu. Wykonawca zapewnia transport uczestników środkiem transportu (autokarem) sprawnym technicznie, posiadający ważne badania techniczne, ważne ubezpieczenie OC. Autokar winien posiadać sprawną klimatyzację, miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wyjazdu, półki bagażowe z nawiewami i oświetleniem, przestrzeń bagażową, umożliwiającym przewóz wózków dziecięcych. Wykonawca w razie awarii pojazdu zapewnia pojazd zastępczy na własny koszt, spełniający wymagania określone wyżej. XX. Zakwaterowanie uczestników: 1. Zakwaterowanie musi odbyć się w jednym ośrodku dla wszystkich uczestników wyjazdu, z uwzględnieniem podziału na rodziny. Wymagane jest osobne zakwaterowanie każdej z rodzin. Dopuszcza się rozdzielenie członków rodziny za ich zgodą w sytuacji kiedy liczebność rodziny nie pozwala na zakwaterowanie jej w jednym pokoju. 2. Zakwaterowanie musi odbyć się w hotelu minimum dwugwiazdkowy lub w domu wycieczkowym I kategorii zgodnie z Rozporządzeniem ministra gospodarki pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów. 3. Wyposażenie i standard obiektu powinien zapewniać uczestnikom dobre warunki pobytu. Organizator zapewni bezpieczne i higieniczne warunki wypoczynku, w szczególności wypoczynek w obiekcie lub na terenie spełniającym wymagania ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska oraz warunki higieniczno - sanitarne, określone w przepisach o ochronie przeciwpożarowej, ochronie środowiska i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. 4. Miejsce zakwaterowania powinno posiadać zaplecze szkoleniowe i zaplecze restauracyjne, zapewniające wyżywienie oraz sale dydaktyczne wyposażone w: pełne zaplecze sanitarne dopasowane do liczby uczestników; bazę żywieniową (restauracja/stołówka oferująca żywienie w pełnym zakresie); posiłki powinny być podawane w innej sali niż sala wykładowa (nie może to być korytarz); bezpłatne szatnie, toalety; obiekt musi dysponować infrastrukturą (np. winda, podjazdy) dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych; Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty foldery lub ulotki informacyjne zawierające nazwę oraz adres zakwaterowania uczestników wyjazdu przedstawiające miejsce wykonania usługi (pokoje, salę wykładową, restaurację). XXI. Sale dydaktyczne: Sale dydaktyczne, klimatyzowane, z oknami zapewniającymi światło dzienne i wietrzenie, z możliwością indywidualnej aranżacji, wyposażone, w: miejsca siedzące dla wszystkich uczestników szkoleń; bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu; flipchart, papier do flipcharta, komplet markerów; tablica suchościeralna z kompletem pisaków; sprzęt do prezentacji (ekran, rzutnik multimedialny); laptop; nagłośnienie; mikrofon. XXII. Usługa gastronomiczna dla wszystkich uczestników podczas wyjazdu edukacyjnego: 1. Wykonawca zapewni rodzinom minimum 4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) - zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywności i Żywienia, zasadami higieny i racjonalnego żywienia, z wyjątkiem dnia, w którym organizowana będzie wycieczka, oraz dnia przyjazdu i wyjazdu. 2. W dzień przyjazdu wykonawca zapewni rodzinom minimum trzy posiłki (obiad, podwieczorek, kolacja). 3. W dzień powrotu wykonawca zapewni rodzin minimum dwa posiłki (śniadanie, obiad). 4. Wykonawca zapewni wysoką jakość wyżywienia, które musi być zdrowe, świeże, sycące i smaczne. 5. Zasada urozmaicania powinna dotyczyć wszystkich posiłków. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia potraw i napojów, zgodnie z zaproponowanym i zaakceptowanym przez Zamawiającego menu oraz zobowiązany jest do zapewnienia zaplecza technicznego i obsługi potrzebnej do sprawnego przeprowadzenia usługi gastronomicznej, z uwzględnieniem wszelkich prac porządkowych. XXIII. Sprawozdanie: 1. Listy obecności osób uczestniczących w wyjeździe - w wersji papierowej. 2. Listę potwierdzającą odbiór przez uczestników materiałów dydaktycznych - w wersji papierowej. 3. Pisemny raport podsumowujący wyjazd edukacyjny zawierający dokumentację fotograficzną. 4. Pisemnego sprawozdania z realizacji konsultacji indywidualnych (należy sporządzić odrębne sprawozdania dla każdego typu konsultacji wskazanego w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia), sporządzonego przez odpowiednich specjalistów, zawierającego minimum informacje o liczbie godzin konsultacji, liczbie osób korzystających z konsultacji. 5. Pisemnego sprawozdania z realizacji warsztatów dydaktycznych dla rodziców i dzieci (dla każdego warsztatu odrębnie), zawierającego minimum informacje o liczbie godzin warsztatu, liczbie uczestników, ramowym programie, problemów występujących w czasie warsztatu. 6. Pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych zajęć wychowawców (łącznie dla całego wyjazdu), zawierające minimum liczbę godzin zajęć, metody prowadzenia zajęć, liczbę uczestników. XXIV. Ubezpieczenie: Wykonawca zapewni ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, dla wszystkich uczestników wyjazdu edukacyjnego. XXV. Wykonawca - wymagania ogólne: Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia oraz zorientowanie na osiągnięcie celu. Dokładne ustalenia i decyzje dotyczące realizacji zamówienia (takie jak szczegółowy harmonogram itp.) uzgadniane będą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawcy określą telefony kontaktowe i adresy e-mail w celu dokonywania innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 63511000-4, 55100000-1, 55300000-3, 60172000-4, 80500000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-02-19
data zakończenia: 2018-02-25
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
Cena50,00
Ilość planowanych zajęć dla dzieci i rodziców w czasie wolnym50,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:wyjazd powinien być przeprowadzony w pięciu wybranych dniach we wskazanym okresie






Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.