eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puławy › Poprawa stanu nawierzchni drogi powiatowej Nr 2500L Niebrzegów - Parafianka - Cezaryn - Baranów w miejscowości Pogonów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-20

Puławy: Poprawa stanu nawierzchni drogi powiatowej Nr 2500L Niebrzegów - Parafianka - Cezaryn - Baranów w miejscowości Pogonów
Numer ogłoszenia: 62690 - 2015; data zamieszczenia: 20.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Puławach , ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy, woj. lubelskie, tel. 081 8884160, faks 081 8880388.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.pulawy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa stanu nawierzchni drogi powiatowej Nr 2500L Niebrzegów - Parafianka - Cezaryn - Baranów w miejscowości Pogonów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia na zadanie jest wykonanie w-wy wyrównawczej z betonu asfaltowego na całym odcinku drogi długości 996,11mb (w nawiązaniu do istniejących krawężników betonowych ograniczających jezdnię), a następnie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego na jezdni oraz zjazdach, skrzyżowaniach asfaltowych i zatoce autobusowej. Remont tego odcinka drogi jest związany ze złym stanem technicznym istniejącej nawierzchni, która wymaga wykonania pilnych robót remontowych i doprowadzeniem do właściwej wysokości względem krawężników betonowych nawierzchni jezdni. Teren objęty opracowaniem położony jest województwie lubelskim, na terenie gminy Baranów, w centrum miejscowości Pogonów, w ciągu drogi powiatowej nr 2500L. Obiekt położony jest na działce nr 61 stanowiącej pas drogowy drogi powiatowej nr 2500L. Na odcinku od km 0+000,00 do km 0+770,00 jezdnia asfaltowa o szerokości 5,5m posiada przekrój uliczny i ograniczona jest obustronnie krawężnikiem betonowym 20x30cm. Za krawężnikami znajduje się wykonany w ubiegłym roku chodnik o szer. 1,5m z kostki brukowej wraz ze zjazdami z kostki brukowej do posesji. Na odcinku od km 0+770,00 do km 0+996,11 jezdnia asfaltowa o szerokości 5,5m posiada przekrój pół-ulicznyz lewostronnym krawężnikiem betonowym 20x30cm i prawostronnym poboczem utwardzonym kruszywem łamanym. Za lewostronnym krawężnikiem betonowym znajduje się chodnik o szer. 1,5m z kostki brukowej wraz ze zjazdami z kostki brukowej do posesji. Droga przebiega na rozpatrywanym odcinku w terenie zabudowanym. Na odcinku do km 0+525,00 wykonana została w 2014r w-wa wyrównawcza z betonu asfaltowego w nawiązaniu do krawężników betonowych ograniczających chodnik. Jednakże w-wa wyrównawcza nie jest wykonana symetrycznie względem krawężników i wymaga wykonania cienkiej w-wy wyrównawczej w celu doprowadzenia do stałej wysokości względem krawężników betonowych. Na odcinku od km 0+525,00 do km 0+996,11 występuje istniejąca zdeformowana nawierzchnia asfaltowa ( znacznie zaniżona względem krawężników betonowych) z wykonanym w 2014r poszerzeniem z piasku stabiliz. cem. o Rm= 5,0MPa. Nawierzchnia asfaltowa na odcinku od km 0+525,00 jest w złym stanie technicznym. Występują liczne deformacje, spękania podłużne i poprzeczne oraz wyrwy powodujące utrudnienia w odbywającym się ruchu pojazdów. Remont przedmiotowego odcinka drogi wymagany jest ze względu pogarszającego się stanu technicznego oraz wymogów bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego. Początek opracowania odcinka drogi powiatowej znajduje się w km 0+000,00 zaś koniec w km 0+996,11 tj. na końcu wykonanego lewostronnego chodnika. Projektowany odcinek drogi w całości przebiega po śladzie istniejącej jezdni o szerokości 5,5m. Zachowano istniejący układ zjazdów i rodzaj nawierzchni zjazdów. Planowane roboty podzielono na 3 etapy robót, dla których sporządzono odrębne przedmiary robót. ETAP I - roboty poprawiające wykonaną w ubiegłym roku w-we wyrównawcza z betonu asfaltowego na odcinku jezdni od km 0+000,00 do km 0+525,00 Zakres etapu obejmuje następujący asortyment robót: Frezowanie korekcyjne nawierzchni asfaltowej na średnia głębokość 4cm 431,25 m2, Oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni asfaltowej 2887,50 m2, Skropienie istniejącej nawierzchni asfaltowej o emulsja asfaltowa w ilości 0,5kg/m2- - 2887,50 m2; Ułożenie w-wy wyrównawczo-wiążącej z betonu asfaltowego AC11W KR-1/2 o średniej gr. 1,68cm -117,88 Mg ; ETAP II - roboty związane z wykonaniem w-wy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC16W KR1/2 na odcinku jezdni od km 0+525,00 do km 0+996,11 Zakres etapu II obejmuje następujący asortyment robót: Frezowanie korekcyjne nawierzchni asfaltowej na średnią głębokość 4cm - 20 m2, Oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni asfaltowej - 2591,11 m2; Skropienie istniejącej nawierzchni asfaltowej emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2- 2591,11 m2;Ułożenie w-wy wyrównawczo-wiążącej z betonu asfaltowego AC16W KR-1/2 o średniej gr. 6,48cm -419,68 Mg ; ETAP III - roboty związane z wykonaniem w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S KR3 na odcinku jezdni od km 0+000,00 do km 0+996,11 wraz z innymi n/w robotami wykończeniowymi. Zakres etapu III obejmuje następujący asortyment robót: Frezowanie nawierzchni asfaltowej na średnią głębokość 4cm na wcinkach technologicznych - 110 m2,Oczyszczenie mechaniczne istniejącej w-wy wyrównawczo- wiążącej 5566,61 m2; Skropienie w-wy wyrówn. -wiążącej emulsja asfaltowa w ilości 0,5kg/m2- - 5566,61 m2; Wykonanie nowej warstwy ścieralnej gr. 4cm na ciągu głównym ( od km 0+000,00 do km 0+996,11 oraz na odcinku 16mb przed km 0+000,00 ) z betonu asfaltowego AC 11S KR-3 -5566,61 m2; Uzupełnienie podbudowy z kruszywa łamanego na zjazdach poprzez wykonanie w-wy podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 8cm - 255,40 m2, Wykonanie warstw asfaltowych ( w-wa wiążąca gr. 4cm + w-wa ścieralna gr. 4cm) na zatoce autobusowej w km 0+360,00 str. lewa- 114m2, Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5cm z betonu asfaltowego AC 11S KR-1/2 na zjazdach , zgodnie z tabela zjazdów -174,04 m2; Wykonanie warstw asfaltowych ( w-wa wiążąca gr. 4cm + w-wa ścieralna gr. 4cm) na skrzyżowaniu w km 0+760,00 str. prawa- 144m2, Wykonanie utwardzonego pobocza z kruszywa łamanego 0-31,5mm gr. 10cm o szer. 0,75m na odcinku od km 0+770,00 str. prawa- 169,58m2 Wykonanie wpustów kanalizacji deszczowej wraz z elementami kd Parametry techniczne odcinka drogi: klasa techniczna Z, długość odcinka drogi - 996,11mb, szerokość jezdni - 5,5m spadek poprzeczny: daszkowy 2,2, prędkość projektowa Vp=40km/h chodniki: obustronne o szer. 1,5m W ramach remontu przewidziano, w uzgodnieniu z Inwestorem, wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni asfaltowej drogi w następujący sposób: Jezdnia dr. pow. nr 2500L na odcinku od km 0+000,00 do km 0+525,00 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR-3 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm warstwa wyrównawczo-wiążąca z betonu asfaltowego AC11W KR-1/2 wg PN-EN-13108-1 sr. gr. 1,63 cm warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego wykonana w 2014r istniejąca konstrukcja drogi powiatowej Jezdnia dr. pow. nr 2500L na odcinku od km 0+525,00 do km 0+996,11 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR-3 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm, warstwa wyrównawczo-wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR-1/2 wg PN-EN-13108-1 sr. gr. 6,48 cm, istniejąca konstrukcja drogi powiatowej Projektowana jezdnia posiada spadek poprzeczny daszkowy 2,2 % w kierunku krawężnika, natomiast niweleta jezdni posiada spadki podłużne w kierunku projektowanych wpustów kanalizacji deszczowej. Po wykonaniu w-wy ścieralnej krawężnik powinien być wyniesiony +12cm względem asfaltu. Zjazdy i skrzyżowania. Zgodnie z opracowaną tabela zjazdów przewidziano na istniejących zjazdach z wykonana podbudowa z kruszywa łamanego wykonanie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S KR1/2 o gr. 5cm. Na skrzyżowaniu z drogą gminną w km 0+770,00 str. prawa zaprojektowano wykonanie w-wy wiążącej z bet. asf. gr. 4cm i w-wy ścieralnej z bet. asf. gr. 4cm. Istniejące chodniki i zjazdy z kostki brukowej pozostawiono bez zmian, gdyż są one w bardzo dobrym stanie technicznym. Odwodnienie Na rozpatrywanym odcinku niweleta jezdni posiada 2 najniższe punkty w km 0+625,00 oraz w km 0+940,00. W najniższych miejscach jezdni zaprojektowano wykonanie nowych studzienek wpustu deszczowego z kręgów betonowych fi 500 z osadnikiem H=800 i wpustem żeliwnym typu ciężkiego. W km 0+625,00 zaprojektowano obustronne wpusty kanalizacji deszczowej, zaś w km 0+940,00 zaprojektowano lewostronny wpust kanalizacji deszczowej. Odwodnienie należy wykonać zgodnie z dokumentacja projektowa. Roboty należy prowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo robót i jak najmniej zakłócać istniejące warunki komunikacji kołowej i pieszej. Wymagany okres gwarancji - 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określa: Przedmiar robót - Załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ. Projekt budowlany - Załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ (znajduje się na oddzielnym pliku) Szczegółowe specyfikacje techniczne - Załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ ( znajdują się na oddzielnym pliku) . Wykonawca zobowiązany jest zapewnić kierowanie robotami objętymi zamówieniem, tak długo jak będzie to konieczne, przez osoby posiadające kwalifikacje oraz spełniające wymagania określone w ustawie Prawo budowlane. Niezapewnienie przez Wykonawcę personelu do kierowania robotami daje prawo Zamawiającemu do wstrzymania robót w całości lub części. Jakakolwiek przerwa w realizacji robót wynikająca z braku personelu do kierowania robotami będzie traktowana jako przerwa zaistniała z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany czasu na ukończenie robót. Zamawiający ustala jedyne kryterium ceny - najniższa cena z uwagi na fakt, że przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny, ma ustalone standardy jakościowe i nie generuje kosztów poza ceną zakupu z uwagi na to, że Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonanie przedmiotu zamówienia na okres 36 m-cy. Pozostałe ponoszone koszty w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia są obowiązkiem Zamawiającego wynikającym z odrębnych przepisów. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w SST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w SST. Ilekroć w dokumentacji projektowej podane są typy urządzeń lub wyrobów oraz ich producenci, należy traktować je jako przykładowe. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych jak wskazane w dokumentacji, dopuszczone do stosowania w krajach Unii Europejskiej. Zamawiający ustala wynagrodzenie kosztorysowe za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia określony warunek

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni bitumicznej (nie dotyczy remontów cząstkowych dróg), przy czym jej wartość nie może być mniejsza niż 200 000,00 zł brutto oraz przedstawi dowody (poświadczenia) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia określony warunek

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia określony warunek

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem 1 osoby zdolnej do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku Kierownika budowy branży drogowej. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia określony warunek

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia określony warunek

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty polegających na: 1)Zmianie terminu zakończenia zamówienia:spowodowanej odbiegającymi od przeciętnych warunkami atmosferycznymi, w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w SST i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów;w przypadku, kiedy zakończenie całości zamówienia jest uzależnione od wykonania prac prowadzonych równolegle przez inne firmy, a dotyczące tego samego zamówienia; Zmianie zakresu robót i wynagrodzenia, jeżeli wystąpią: nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu zakończenia robót i wynagrodzenia; nieprzewidziane kolizje z istniejącymi w pasie drogowym urządzeniami technicznymi lub potrzebami ruchu drogowego, nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej;Zmianie osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ (wymagania dotyczące kierownika budowy); Zmianie spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia, którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań. Jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe z powodu siły wyższej to Inspektor nadzoru zaświadczy, że wykonanie umowy jest niemożliwe. Wykonawca zabezpieczy teren budowy tak szybko jak jest to możliwe i wstrzyma roboty, a Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za dotychczas wykonane roboty. Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót; dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonane roboty, w tym przypadku Wykonawca przedstawia protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty. Projekt wymaga zatwierdzenia przez projektanta, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego. Powyższe zmiany nie mogą zmieniać terminu zakończenia robót i wynagrodzenia. W przypadku, gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, sporządza on protokół konieczności, a następnie dostarcza dokumentację projektową na te roboty. Zmiany techniczne mogą powodować zmianę terminu zakończenia zamówienia podstawowego. W uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych powodowałaby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót i wynagrodzenia. Na wniosek Wykonawcy i po spełnieniu warunków określonych we wzorze umowy dotyczących podwykonawstwa, Wykonawca może modyfikować w trakcie wykonywania zamówienia złożone w ofercie deklaracje odnośnie podwykonawstwa poprzez: wskazanie innych podwykonawców;rezygnację z podwykonawców;wskazanie innego zakresu podwykonawstwa wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa; zmianie uległy stawki podatku VAT;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.pulawy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Puławach ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2015 godzina 09:45, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Puławach ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy, pok. nr 17.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.