eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bolesławiec › Rozbudowa budynku formowni w celu zastosowania nowoczesnej technologii wypału wyrobów garncarskich wraz z budową niezbędnej infrastruktury Zakładów Ceramicznych BOLESŁAWIEC sp. z o.o.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-20

Bolesławiec: Rozbudowa budynku formowni w celu zastosowania nowoczesnej technologii wypału wyrobów garncarskich wraz z budową niezbędnej infrastruktury Zakładów Ceramicznych BOLESŁAWIEC sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 62540 - 2015; data zamieszczenia: 20.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakłady Ceramiczne "Bolesławiec" w Bolesławcu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bolesławcu , ul. T. Kościuszki 11, 59-700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie, tel. 75 7323651-53, faks 75 7324996.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ceramicboleslawiec.com.pl/
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Zakład produkcyjno-handlowy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa budynku formowni w celu zastosowania nowoczesnej technologii wypału wyrobów garncarskich wraz z budową niezbędnej infrastruktury Zakładów Ceramicznych BOLESŁAWIEC sp. z o.o..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane rozbudowy budynku formowni w celu zastosowania nowoczesnej technologii wypału wyrobów garncarskich wraz z budową niezbędnej infrastruktury Zakładów Ceramicznych BOLESŁAWIEC sp. z o.o. Budynek dwukondygnacyjny kryty dachem płaskim jednospadowym nawiązanym do istniejących budynków. 1.1 W obiekcie znajdować się będą funkcje produkcyjne. Na każdej kondygnacji przestrzeń podzielona zostanie na obszary składowania form dla produkcji wyrobów ceramicznych oraz obszarów odstawczych przeznaczonych do podsuszenia produktów oczekujących na dalszą obróbkę wraz z przestrzeniami formowni. Formy jak i produkty poddawane dalszej obróbce transportowane będą na wózkach ręcznie. W pomieszczeniach nie będzie stałych stanowisk pracy , przebywać będą wyłączenie pracownicy podczas transportu produktów do i z hali budynku produkcyjnego istniejącego znajdującego się bezpośrednio przy przewidywanej rozbudowie. Zatrudnieni pracownicy przebywający w przestrzeni produkcyjnej będą korzystać z istniejących na terenie ZC Bolesławiec pomieszczeń i urządzeń socjalnych, do których odległość nie przekracza 75 m. 1.2 Parametry techniczne -powierzchnia zabudowy 148,27 m2 -powierzchnia użytkowa 286,72 m2 -kubatura 1220,00 m3 1.3 Forma architektoniczna i funkcja obiektu Został zaprojektowany budynek dwukondygnacyjny niepodpiwniczony umożliwiający rozbudowanie strefy części technologicznej , w skład której wchodzą przestrzenie odstawcze form oraz produktów oczekujących na dalszą obróbkę oraz przestrzenie formowni. W budynku na każdej z kondygnacji znajdować się będzie jedno pomieszczenie o charakterze hali produkcyjnej, dostępne z istniejących i przylegających do niego pomieszczeń produkcyjnych. Z zewnątrz do budynku został zapewniony dostęp poprzez dwuskrzydłowe wrota oraz poprzez wewnętrzną klatkę schodową znajdującą się w istniejącej części budynku produkcyjnego. Wygląd elewacji został dostosowany do istniejących w sąsiedztwie. Zastosowane zostały okna o identycznych rozmiarach i podziale jak istniejące okna w budynku młynowni. 2. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych dołączonej do SIWZ - ZAŁĄCZNIK A. 3.1 Dokumentacja służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych zawiera: 3.1.1 opis techniczny, 3.1.2 rysunki, 3.1.3 specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 3.1.4 przedmiary robót (3 szt.), 3.1.5 informacja o planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 3.1.6 projektowana charakterystyka energetyczna budynku wraz z analizą możliwości racjonalnego wykorzystania wysokosprawnych alternatywnych systemów zaopatrzenia w energię, 3.1.7 decyzję pozwolenia na budowę nr 101 z dnia 24.02.2015 roku. 3. Z upoważnienia zamawiającego wystąpienie i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Bolesławcu, ze wszystkimi towarzyszącymi temu decyzjami, opiniami, operatami i uzgodnieniami. 4. Wykonawca udzieli 60 miesięcy gwarancji na wykonanie przedmiotu zamówienia. 5. Wskazania w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia z nazwy zastosowanych urządzeń, znaków towarowych, patentów, materiałów lub ich pochodzenia należy rozumieć jako spełnienie wymaganych parametrów technicznych, standardów jakościowych lub lepszych. Oznacza to, że zamawiający dopuszcza stosowanie równoważnych materiałów i urządzeń. W takim przypadku zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia. W przypadku gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie akceptacji np. autora projektu, koszty opinii lub koszty przeprojektowania poniesie wykonawca..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 120.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca najpóźniej w dniu składania ofert, przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium, w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych i zero groszy). 1.1 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 1.2 Zamawiający zobligowany będzie do wykluczenia wykonawcy, który wniósł wadium nieobejmujące swoją ważnością całego okresu związania ofertą, w tym również dnia otwarcia ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (dot. również poręczenia), gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; - kwotę gwarancji; - termin ważności gwarancji; - zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2.6.1 Zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w ust. 12, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozdziale VII SIWZ, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił do tej pory, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem bankowym na konto zamawiającego nr 39 1020 2137 0000 9202 0006 4972 3.1 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego przed datą wyznaczoną na składanie ofert. 4. Zamawiający zwraca wadium, jeżeli: 4.1 upłynął termin związania ofertą, 4.2 zawarto umowę w sprawie zamówienia, 4.3 zamawiający unieważnił postępowanie. 5. Zamawiający zwraca wadium na wniosek wykonawcy: 5.1 który wycofał ofertę przed terminem składania ofert, 5.2 który został wykluczony z postępowania, 5.3 którego oferta została odrzucona, przy czym złożenie wniosku powoduje utratę prawa do wniesienia protestu. 6. Wykonawca, który wycofał ofertę po terminie składania ofert traci wadium na rzecz zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w ust. 13, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozdziale VII SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.1 odmówił podpisania-zawarcia umowy; 9.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - w przypadku wystąpienia, 9.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; 10. Zamawiający zatrzymuje również wadium, jeżeli wykonawca nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w rozdziale XIX ust. 3.3 SIWZ, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej oryginał lub kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę winna zostać dołączona do oferty. 12. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium przez wykonawcę musi zostać złożony wraz z ofertą w oddzielnej kopercie z dopiskiem - WADIUM. 13. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale VII SIWZ, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale VII SIWZ, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca ubiegający się o zamówienie wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonej, co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie budynku o kubaturze powyżej 1000,00 m3 wraz z robotami towarzyszącymi (z wyłączeniem obiektów liniowych i obiektów małej architektury). Pod pojęciem 1 roboty budowlanej zamawiający rozumie tzw. najważniejszą robotę rozumianą jako jedno zadanie, które zakontraktowano, wykonano, odebrano (potwierdzono jego należyte wykonanie) i rozliczono w ramach jednego stosunku umownego-jednej umowy. Pod pojęciem budynku zamawiający rozumie taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach. Pod pojęciem budowy zamawiający rozumie wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę i-lub rozbudowę i-lub nadbudowę obiektu budowlanego. Pod pojęciem odbudowy zamawiający rozumie odtworzenie budynku w całości lub części, w miejscu i o wymiarach obiektu zniszczonego lub uszkodzonego i z zachowaniem pierwotnej wielkości, kształtu i układu funkcjonalnego przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych, niż użyto w stanie pierwotnym. Pod pojęciem rozbudowy zamawiający rozumie zmianę charakterystycznych parametrów istniejącego budynku, takich jak kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość Pod pojęciem nadbudowy zamawiający rozumie powiększenie istniejącego budynku poprzez zwiększenie jego wysokości z zachowaniem tej samej powierzchni zabudowanej Dopuszcza się pod pojęciem nadbudowy zwiększenie powierzchni użytkowej i kubatury, z tym zastrzeżeniem, że nie będzie stanowić nadbudowy wykonanie konstrukcji dachowej nad istniejących budynkiem, gdyż stanowi to niezbędny element do przykrycia dachem.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - dysponowanie osobą lub osobami do kierowania robotami, będącą/będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającą/posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalności: L.p. Funkcja, uprawnienia, zaświadczenia Minimalne kwalifikacje zawodowe 1. Kierownik budowy Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. 2. Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3. Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych (instalacje sanitarne). W przypadku specjalistów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane. Zamawiający uzna uprawnienia zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy - w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409; zm.: Dz. U. z 2014 r. poz. 40, 768, 822, 1133; z 2015 r. poz. 200)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - potwierdzenia spełniania tego warunku zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w ust. VII. 1 pkt 1 - załącznik nr 1 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę uprawnień osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi i wymienionych w załączniku Nr 3. 2. Formularz ofertowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 1.1. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzanie zmian za zgodą zamawiającego. 1.2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez zamawiającego lub przez wykonawcę. 1.3. Zmiany, o których mowa w ust. 1.1 mogą dotyczyć: 1.3.1 zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych; 1.3.2 aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny; 1.3.3 zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych; 1.3.4 zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych; 1.3.5. ustawowej zmiany wysokości podatku VAT 1.3.6 zmiana danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby Wykonawcy 1.3.7 zmiana kierownika budowy lub zmiany w składzie kierowników branżowych Wykonawcy 1.4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 1.3, wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją - o konieczności lub nie - zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta, nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 1.5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 1.3, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 1.5.1 opis propozycji zmiany, 1.5.2 uzasadnienie zmiany, 1.5.3 obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, 1.5.4 opis wpływu zmiany na harmonogram rzeczowy robót i termin wykonania umowy. 1.6. Zmiany, o których mowa w ust. 1.3, mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione w szczególności okoliczności: 1.6.1 obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 1.6.2 poprawa wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 1.6.3 zmiana obowiązujących przepisów, 1.6.4 podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 1.6.5 usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu, 1.6.6 opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi zamawiającego lub innemu Wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego lub Wykonawcę na terenie budowy, 1.6.7 zaistnienie nieprzewidzianych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 1.6.8 wystąpienia robót dodatkowych, 1.6.9 zmiany zasad finansowania zamówienia, 1.6.10 przedłużającego się oczekiwania na uzgodnienia, decyzje administracyjne, itp., 1.6.11 siła wyższa, 1.6.12 inne okoliczności. 1.7 Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 1.5 pkt 1.5.3, w przypadku gdy zmiany będą wynikać ze zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania odbioru robót, stanowi projekt zamienny, o którym mowa w ust. 1.4, oraz: 1.7.1 kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji, lub 1.7.2 kalkulacja uproszczona sporządzona w oparciu o uzgodniony z zamawiającym publikator cen jednostkowych robót budowlanych, np. SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji. 1.8. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca. 1.9. Dokonanie zmian, o których mowa w niniejszym paragrafie, wymaga podpisania aneksu do umowy. 2. Zamawiający na prawo polecić Wykonawcy wykonanie robót uzupełniających. Robotami uzupełniającymi są roboty polegające na powtórzeniu określonego rodzaju robót przewidzianych w umowie, których wykonanie stało się w trakcie realizacji umowy niezbędne dla prawidłowej jej realizacji lub dla użytkowania przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem. 2.1 Określenie robót wymienionych w ust. 2 nastąpi na podstawie pisemnego polecenia skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego. W oparciu o powyższe polecenie strony winny zawrzeć odrębna umowę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.ceramicboleslawiec.com.pl/strona.php?param=137&dzial=0&rodzaj_strony=tekst
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiającego, 59-700 Bolesławiec ul. T. Kościuszki 11 - sekretariat. SIWZ można pobrać ze strony internetowej zamawiającego..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2015 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego - Zakłady Ceramiczne BOLESŁAWIEC w Bolesławcu sp. z o.o. z siedzibą w Bolesławcu , 59-700 Bolesławiec ,ul. Kościuszki 11 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.