eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lębork › BUDOWA UL. WILEŃSKIEJ W LĘBORKU

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-03-20

Lębork: BUDOWA UL. WILEŃSKIEJ W LĘBORKU
Numer ogłoszenia: 62446 - 2015; data zamieszczenia: 20.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 7582 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Lębork, ul. Armii Krajowej 14, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 59 862 42 80, faks 59 862 24 27.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA UL. WILEŃSKIEJ W LĘBORKU.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa drogi oraz pozostałych elementów zagospodarowania pasa drogowego tj. chodników, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżek rowerowych, zjazdów, pasów zieleni wraz z kanalizacją deszczową i oświetleniem ulicy Wileńskiej położonej na terenie Osiedla Lębork-Wschód w Lęborku. Zadanie będzie realizowane w ramach programu wieloletniego pn. Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap - II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój, nazwa zadania: Zwiększenie dostępności i bezpieczeństwa dojazdu do drogi krajowej nr 6 w celu podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej terenów przemysłowych w Lęborku poprzez budowę ul. Wileńskiej na terenie Osiedla Lębork - Wschód. Przebieg ulicy Wileńskiej wraz z ulicami przyległymi pokazano na mapie poglądowej stanowiącej Załącznik nr 21 do SIWZ. 1.1. Podstawowe parametry elementów branży drogowej: a) jezdnia o długości ok. 1.020mb z kategorią ruchu KR3 o nawierzchni bitumicznej i szerokości 7m b) ronda z kategorią ruchu KR3 - 3 szt. o nawierzchni bitumicznej i pierścieniu z brukowca kamiennego regularnego obrobionego, w tym 2 ronda: każde o całkowitej średnicy 12m w tym jezdnia o nawierzchni bitumicznej i średnicy 6m i pierścień o nawierzchni z brukowca i średnicy 6m oraz 1 rondo: o całkowitej średnicy 11m w tym jezdnia o nawierzchni bitumicznej i średnicy 6m i pierścień o nawierzchni z brukowca i średnicy 5m c) chodniki o łącznej długości ok. 1440mb i szerokości 2m z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 6cm d) ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 940mb i szerokości 2m z betonu asfaltowego czarnego o grubości 4cm e) ciąg pieszo-rowerowy o powierzchni ok. 80m2 z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 6cm f) zjazdy o łącznej powierzchni ok. 70m2 z kostki brukowej betonowej kolorowej o grubości 8cm 1.2. Podstawowe parametry elementów branży sanitarnej: a) kanały z rur PVC-U S SN8 o łącznej długości ok. 2.160m, o średnicach 160mm, 200mm, 250mm, 315mm, 400mm, 500mm b) studnie kanalizacyjne PVC/PP - 28 szt. o średnicach 400mm c) wpusty deszczowe - 76 szt. o średnicach wewnętrznych 500mm d) zbiorniki rozsączające - 2 szt. (A i E) w tym jeden o wymiarach 3,2x18,4x1,32m i drugi o wymiarach 4,8x44,0x1,32m e) separatory wód deszczowych - 3szt. w tym jeden z osadnikiem 1210dm3, dwa z osadnikiem 3000dm3 f) wylot wód deszczowych betonowy o średnicy 500mm. 1.3. Podstawowe parametry elementów branży elektrycznej: a) kabel YAKY 4x35mm2 o łącznej długości ok. 2000m b) słupy oświetleniowe - 57 szt. o wysokości 9m, stalowe ocynkowane, przeznaczone dla II strefy wiatrowej c) oprawy oświetleniowe - 57 szt. ze źródłem ST-70W d) szafa oświetleniowa SO - 1 szt. e) szafa pomiarowa ZP - 1 szt. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 2.1. dokumentacją projektową pn. Budowa dróg na Osiedlu Lębork - Wschód w Lęborku stanowiącą Załącznik nr 8 do SIWZ w ograniczonym zakresie, w następujący sposób: 2.1.1. należy wykonać ulicę na odcinku od km 0+000 do km 1+020, mapa poglądowa przedstawiająca zakres inwestycji stanowi Załącznik nr 22 do SIWZ 2.1.2. dla odcinka ulicy określonego w pkt. 2.1.1. opracowany został przedmiar robót, który stanowi odrębny Załącznik nr 9 do SIWZ 2.1.3. z zakresu określonego w pkt. 2.1.1. i objętego przedmiarem wymienionym w pkt. 2.1.2. nie należy wykonywać: a) chodnika po stronie południowej na następujących odcinkach ul. Wileńskiej: od km 0+245 do km 0+525, od km 0+575 do km 0+980; 2.1.4. w obrębie wylotów z ronda W3 należy wykonać przedmiot zamówienia w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Wrzosowej (dz. nr 296) należy wykonać cały zakres przewidziany w dokumentacji projektowej; b) w kierunku ul. Lwowskiej (dz. nr 290) należy wykonać wszystkie elementy pasa drogowego przewidziane w dokumentacji projektowej do pierwszego przejścia dla pieszych włącznie; 2.1.5. w obrębie wylotów z ronda W5 należy wykonać przedmiot zamówienia w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Korzennej (dz. nr 298) należy wykonać wszystkie elementy pasa drogowego przewidziane w dokumentacji projektowej do pierwszego przejścia dla pieszych włącznie; b) w kierunku ul. Przemysłowej (dz. nr 283) należy wykonać wszystkie elementy pasa drogowego przewidziane w dokumentacji projektowej do pierwszego przejścia dla pieszych włącznie; 2.1.6. w obrębie wylotów z ronda W6 należy wykonać przedmiot zamówienia w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Granicznej (dz. nr 300) należy wykonać wszystkie elementy pasa drogowego przewidziane w dokumentacji projektowej do km 0+037,90 ul. Granicznej; b) w kierunku ul. Granicznej (dz. nr 284) należy wykonać wszystkie elementy pasa drogowego przewidziane w dokumentacji projektowej do km 1+043,50 ul. Granicznej. 2.1.7. rozwiązania projektowe dotyczące budowy ścieżek rowerowych należy zmodyfikować w oparciu o następujące założenia: a) nawierzchnia o konstrukcji z betonu asfaltowego o gr. 4cm, podbudowa z kruszywa o ciągłym uziarnieniu stabilizowana mechanicznie o gr. 15cm; b) obrzeża ścieżek rowerowych należy ustawić na ławie z betonu C12/15 w ilości 0,05m3/mb (0,28 x 0,10 + 2x 0,1 x 0,1), w miejscu styku ścieżki rowerowej z chodnikiem lub opaską z kostki betonowej należy ustawić dodatkowe obrzeża dla ścieżki rowerowej na ławie j.w.; c) w obrębie przecięcia z jezdniami lub zjazdami ścieżki rowerowe należy oznakować na całej powierzchni na czerwono przy użyciu oznakowania grubowarstwowego; d) należy zachować ciągłość niwelety (brak obniżenia) ścieżki rowerowej na przecięciu ze zjazdami dopasowując zjazd do rzędnej ścieżki rowerowej; e) na przecięciu ścieżki rowerowej ze zjazdem na ul. Mikołajczyka należy zachować ciągłość nawierzchni asfaltowej ścieżki rowerowej. W tym celu należy drogę rowerową w poprzek zjazdu ograniczyć opornikiem betonowym 25x10x100 cm na ławie betonowej jak w ppkt.b). W obrębie wjazdu należy wykonać na ścieżce rowerowej dodatkowo podbudowę asfaltową gr.6cm. Krawężnik ograniczający zjazd przechodzący w poprzek ścieżki rowerowej należy wykonać w poziomie nawierzchni ścieżki rowerowej; f) maksymalna dopuszczalna wysokość wszelkich progów na drodze rowerowej wynosi 1cm (m.in. na krawężnikach, obrzeżach, połączeniach z chodnikiem, jezdnią lub ściekiem); 2.1.8. maksymalna dopuszczalna wysokość wszelkich progów na chodnikach wynosi 2cm (m. in. na krawężnikach, obrzeżach, połączeniach z jezdnią lub ściekiem);2.1.9.Krawężniki kamienne stosować w następujący sposób: a) w obrębach rond - zgodnie z Opisem technicznym pkt.7 - krawężniki zewnętrzne na odcinkach pomiędzy przejściami (wraz z przejściami) o wymiarach 15x30 (poza przejściami) i 15x22 (na przejściach); b) azyle dla pieszych - krawężniki kamienne o wymiarach 15x30 (poza przejściami) i 15x22 (na przejściach); c) ronda - pierścienie wewnętrzne rond oddzielić od nawierzchni asfaltowej krawężnikami kamiennymi 15x22 na ławie betonowej z oporem. Krawężniki wyniesione na 4cm ponad nawierzchnię asfaltową, z zachowaniem zaprojektowanych spadków pierścieni; d) wyspy zabrukowe na łukach - oddzielić od nawierzchni asfaltowej krawężnikami kamiennymi 15x22 na ławie betonowej z oporem. Krawężniki wyniesione na 4 cm ponad nawierzchnię asfaltową; e) krawężniki kamienne 15x22 wykonać z fazą o wymiarach 2x2cm od strony najazdowej; f) wszystkie krawężniki kamienne o powierzchni górnej płomieniowanej; 2.1.10.Wykonane trawniki należy pielęgnować do pierwszego koszenia. 2.2.dokumentacją projektową pn. Budowa systemu sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla potrzeb obsługi Osiedla Lębork - Wschód w Lęborku stanowiącą Załącznik nr 10 do SIWZ w ograniczonym zakresie w następujący sposób: 2.2.1. należy wykonać tylko kanalizację deszczową obejmującą całą długość ul. Wileńskiej, część ul. Granicznej, fragment dz. nr 302 oraz działkę 463/2 do wylotu W1 na działce 8/2 w zakresie zgodnym z mapą poglądową stanowiącą Załącznik nr 22 do SIWZ oraz niżej wymienionymi uwagami; 2.2.2. dla odcinka kanalizacji deszczowej określonego w pk.2.2.1. opracowany został przedmiar robót, który stanowi odrębny Załącznik nr 11 do SIWZ 2.2.3. w obrębie wylotów z ronda W3 należy wykonać kolektor deszczowy w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Wrzosowej (dz. nr 296) należy wykonać cały zakres kanalizacji deszczowej przewidziany w dokumentacji projektowej z uwagą, iż od studni D78 usytuowanej na końcu ul. Wrzosowej należy wyprowadzić 5 m rury PVC-U kanału głównego o średnicy 250mm, której koniec należy zaczopować korkiem betonowym; b) w kierunku ul. Lwowskiej (dz. nr 290) należy wykonać kanalizację deszczową tylko w obrębie skrzyżowania z ul. Wileńską; 2.2.4. w obrębie wylotów z ronda W5 należy wykonać kolektor deszczowy w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Korzennej (dz. nr 298) należy zakończyć budowę kolektora deszczowego na studni D54; b) w kierunku ul. Przemysłowej (dz. nr 283) należy zakończyć budowę kolektora deszczowego na studni D41; 2.2.5. w obrębie wylotów z ronda W6 należy wykonać kolektor deszczowy w następującym zakresie: a) w kierunku ul. Granicznej (dz. nr 284) należy zakończyć budowę kolektora deszczowego na studni Sd26; b) w kierunku ul. Granicznej (dz. nr 300) należy wykonać cały kolektor deszczowy do studni Sd13, oraz wpusty deszczowe WD25 i WD26, pozostałych wpustów na tym odcinku nie należy wykonywać; 2.2.6. w obrębie skrzyżowania ul. Granicznej (dz. nr 300) z dz. nr 302 należy wykonać kolektor deszczowy od studni Sd13 do studni Sd10 (bez wpustów Wd11 i WD12) wraz z separatorem F; 2.3. dokumentacją projektową pn. Budowa oświetlenia ulicznego dla terenu Osiedla Lębork - Wschód w Lęborku stanowiącą Załącznik nr 12 do SIWZ w ograniczonym zakresie w następujący sposób: 2.3.1. należy wykonać oświetlenie uliczne w zakresie zgodnym z mapą poglądową stanowiącą Załącznik nr 22 do SIWZ 2.3.2. dla odcinka oświetlenia ulicznego objętego niniejszym zamówieniem opracowany został przedmiar robót, który stanowi odrębny Załącznik nr 13 do SIWZ; 2.3.3. wykonać szafkę ZP na dz. nr 287 z linią kablową od ZP do SO na dz. nr 290 oraz szafką SO; 2.3.4. wykonać obwód 2 linii oświetleniowej od SO do słupa 20.2 (włącznie) z wyłączeniem: a) odgałęzienia od słupa 3.2. do słupa 3.2.2. 2.3.5. wykonać obwód nr 1 linii oświetleniowej od SO do słupa 1.1. (włącznie) oraz od słupa 14.1. (włącznie) do słupa 34.1. (włącznie) z wyłączeniem: a) odgałęzienia od słupa 30.1. do słupa 30.4.1. 2.4. decyzją pozwolenia na budowę nr 29/12/13 z dnia 18.02.2013 r. stanowiącą Załącznik nr 14 do SIWZ 2.5. decyzją pozwolenia na budowę nr 278/13 z dnia 24.06.2013 r. stanowiącą Załącznik nr 15 do SIWZ 2.6. decyzją pozwolenia na budowę nr 265/13 z dnia 17.06.2013 r. stanowiącą Załącznik nr 16 do SIWZ 2.7. postanowieniem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ZN-A-I-4151/19/1170/2013 z dnia 08.05.2013 r. stanowiącym Załącznik nr 17 do SIWZ 2.8. decyzją wodnoprawną nr 503/13 z dnia 24.05.2013 r. stanowiącą Załącznik nr 18 do SIWZ 2.9. decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nr GM/X-7625/708/80/08 z dnia 2.01.2008r. z późniejszymi zmianami nr OŚG/X-7625/26/08 z dnia 06.01.2009 r. oraz OŚG.6220.22.2011.P z dnia 12.10.2011 r. stanowiącą Załącznik nr 19 do SIWZ 2.10. decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach nr RDOŚ-Gd WOO.4210.18.2012.KLP.21 z dnia 06.03.2013r. stanowiącą Załącznik nr 20 do SIWZ 2.11.zapisami niniejszej SIWZ. 3. Uwagi: 3.1. Zakres zamówienia obejmuje przeprowadzenie archeologicznych badań ratowniczych w formie nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi prowadzonymi w trakcie realizacji inwestycji, położonej w strefie ochrony konserwatorskiej stanowisk archeologicznych, w tym uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku, Delegatura w Słupsku oraz wykonanie sprawozdań z badań; szczegółowy zakres badań określi Wojewódzki Konserwator Zbytków w wydanym pozwoleniu (złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na badania archeologiczne - w gestii Wykonawcy). 3.2. Przed przystąpieniem do robót należy wystąpić do zarządców nieruchomości o wyrażenie zgody na czasowe zajęcie nieruchomości na cele związane z realizacją inwestycji. 3.3. Przy sporządzaniu wyceny ofertowej przedmiary robót należy traktować jako pomocnicze do określenia ilości i zakresu robót. Szczegółowe ilości i zakres opisuje dokumentacja projektowa oraz rozdz. III SIWZ. 4. Zakres zamówienia obejmuje również: 4.1. geodezyjne wytyczenie obiektów w terenie 4.2. ogrodzenie terenu budowy (odcinków prac tego wymagających) 4.3. wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania i odbioru robót budowlanych (z przekazaniem Zamawiającemu odpowiednich protokołów) 4.4. tymczasowa organizacja ruchu (Zamawiający wymaga zapewnienia ciągłego dojazdu do posesji położonych w obrębie budowy; brak dojazdu i godziny wyłączenia z ruchu mogą być indywidualnie uzgodnione z użytkownikiem posesji) 4.5. organizację terenu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjną w trakcie budowy, bariery tymczasowe, pomosty przejściowe 4.6. usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót i dokumentacją 4.7. realizacje prac zgodnie z uwagami zawartymi w uzgodnieniach branżowych 4.8. uporządkowanie terenu po zakończonych pracach budowlanych 4.9. dostosowanie niwelety drogi będące przedmiotem zamówienia do istniejących dojazdów, wjazdów, dojść do bram, itp. 4.10. przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, z potwierdzeniem o przyjęciu do zasobu geodezyjnego 4.11. przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, uwzględniającej wszelkie zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej 4.12. zastosowanie wpustów ulicznych typu zawiasowego z zamknięciem 5. Tam gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarach robót, dokumentacji projektowej lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach 6. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokładnie przenalizować opis przedmiotu zamówienia wraz z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. Wartość ryczałtowa zamówienia uwzględniać musi wszystkie punkty opisu przedmiotu zamówienia. 6.1. Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi załącznik nr 7, którego nie należy wypełniać przy składaniu oferty 6.2. Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako harmonogram rzeczowo - finansowy będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy 6.3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawienie prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. harmonogramem rzeczowo - finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ, zostanie zamieszczona również na stronie internetowej Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym w przypadku nie otrzymania dofinansowania niniejszego zadania z Narodowego Programu Przebudowy dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Wykonawca nie będzie w takim przypadku występował przeciwko Zamawiającemu z roszczeniem odszkodowawczym.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.11.00 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.31.28 - Roboty budowlane w zakresie rond 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.03.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 12.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 5.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum Firm: Kruszywo Sp. z o.o. - jako Lider Konsorcjum i Bituminium Sp. z o.o. - Jako Partner Konsorcjum, ul. Długa 4B, 84-223 Linia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 6521533,84 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 3888386,13

  • Oferta z najniższą ceną: 3888386,13 / Oferta z najwyższą ceną: 5682600,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.