eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawonia › Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-11-28



Ogłoszenie nr 623596-N-2017 z dnia 2017-11-28 r.

Gmina Zawonia: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zawonia, krajowy numer identyfikacyjny 93193490500000, ul. ul. Trzebnicka  11 , 55106   Zawonia, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 0-71 312-81-82, e-mail inwestycje@zawonia.pl, faks 0-71 312-81-82.
Adres strony internetowej (URL): www.zawonia.biuletyn.net
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.zawonia.biuletyn.net


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Tak
55-106 Zawonia, ul. Trzebnicka 11


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w okresie od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami: 1. Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2017 roku, poz. 1289 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 2. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 3. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz.519 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, 4. Uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2016 roku poz. 3470) zmienionej Uchwałą Nr XXIV/143/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 29 września 2016 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz zmienionej Uchwałą Nr XXXIX/247/2017 Rady Gminy Zawonia z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/132/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 5. Uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2016 roku poz. 3469) zmienionej Uchwałą Nr XXIV/142/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 29 września 2016 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia oraz zmienionej Uchwałą Nr XXXIX/246/2017 Rady Gminy Zawonia z dnia 26 października 2017 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/131/2016 Rady Gminy Zawonia z dnia 30 czerwca 2016 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zawonia. 2.2. Nazwy i kody (CPV) grup, klas i kategorii robót: 90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90500000-2 - Usługi związane z odpadami 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów 90512000-9 - Usługi transportu odpadów 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami 34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci 2. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Organizację zbiórki odpadów komunalnych (w tym: odbiór, transport i zagospodarowanie) ze wszystkich nieruchomości (zamieszkałych jak i niezamieszkałych) z terenu Gminy Zawonia z worków i pojemników w podziale na następujące frakcje: a) segregowane odpady komunalne, z podziałem na następujące rodzaje: - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, - papier i tekturę, - szkło, - odpady komunalne ulegające biodegradacji i odpady zielone, b) zmieszane odpady komunalne /pozostałości z segregacji/ Powyższe odbiory odbywać się będą zarówno z worków i pojemników dostarczonych przez Wykonawcę, jak i z worków i pojemników będących własnością właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek odebrać również odpady zmieszane i tworzywa sztuczne zgromadzone w pojemnikach o innym kolorze niż określone w rozporządzeniu Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U z 2017 r., poz. 19). 2. Transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych. 3. Ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 4. Osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. 5. Wyposażenie nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier i tektura oraz odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone, 6. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania szkła. 7. Organizację jednej obligatoryjnej mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon z terenu 28 miejscowości gminy, sprzed każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej zgodnie z harmonogramem (wzór harmonogramu stanowi załącznik nr 10 do SIWZ) 8. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach Zawonia, Złotów i Czeszów. 9. Odbiór przeterminowanych lekarstw z pojemników w aptekach, zgodnie z harmonogramem (wykaz miejsc wraz z harmonogramem stanowi załącznik nr 11 do SIWZ). 10. Odbiór i transport odpadów zebranych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOKu) zlokalizowanym w miejscowości Skotniki. Obowiązkiem Wykonawcy będzie również zaopatrzenie PSZOKu w pojemniki na odpady. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923). 2.4 Ogólna charakterystyka gminy: 1) Powierzchnia Gminy Zawonia: 118,12 km2. 2) Liczba mieszkańców Gminy zameldowanych na pobyt słały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 30.09.2017 r.: 5756 osób. 3) Liczba mieszkańców wykazanych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2017 r. wynosi 4848 osób. 4) Liczba nieruchomości zamieszkałych wg deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2017 wynosi 1724. 5) Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 1328 nieruchomości /4217osób. 6) Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną nieselektywną zbiórką odpadów: 396 nieruchomości/631 osób. 7) Szacunkowa (uwzględniająca ilości odebranych odpadów w roku 2016) ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania z terenu gminy Zawonia w okresie 01.01.2018 r. - 31.12.2018 r. a) odpady zmieszane (200301) - 772,00 Mg, b) papier i tektura (150101) - 4,50Mg, c) metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, (150106) - 150 Mg, d) szkło (200102) -93 Mg, e) odpady wielkogabarytowe (200307) -62 Mg, f) tzw. elektrośmieci (200123, 200135, 200136) -10Mg, g) zużyte opony (160103) - 4 Mg, h) odpady ulegające biodegradacji (200201) - 50 Mg. i) Odpady pobudowlane i rozbiórkowe (z grupy 17)- 48 Mg j) Przeterminowane leki (200132)- 0,07Mg k) Zużyte baterie i akumulatory (200134*) - 0,01 Mg l) Chemikalia pochodzące z gospodarstw domowych (200113*, 200114*, 200115*, 200119*, 200127*, 200129*)- 0,01 Mg 8) W okresie wykonywania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych. 9) Szacunkowa liczba nieruchomości niezamieszkałych z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 80. 10) Wykaz nieruchomości, z których Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady oraz ilość mieszkańców może ulec zmianie - wykaz będzie na bieżąco aktualizowany w trakcie świadczenia usługi i przekazywany Wykonawcy drogą elektroniczną. Jednakże z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do zwiększenia wynagrodzenia. 11) W przypadku zamieszkania mieszkańców w "nowych" nieruchomościach, Wykonawca odbierze odpady komunalne z "nowych nieruchomości" w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu (dla miejscowości/ulicy), począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. 2.5 Warunki odbioru odpadów komunalnych. 1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odpadów komunalnych, zgromadzonych w pojemnikach, w workach oraz wszystkich odpadów, które znajdują się bezpośrednio przy pojemnikach (tzw. dostawek- w maksymalnej ilości wynikającej z ilości zadeklarowanych mieszkańców danej nieruchomości) i odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie dokonywania odbioru. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych: a) przy pomocy specjalistycznych pojazdów, przeznaczonych wyłącznie do tego celu, b) w sposób wykluczający mieszanie opadów zebranych selektywnie, c) w sposób ciągły, w godzinach od 7.00 do 20.00, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy, d) w terminach określonych w zatwierdzonym harmonogramie odbioru odpadów komunalnych, o którym mowa w pkt. 2.7 ppkt 10) - 14) niniejszej specyfikacji, e) niezależnie od warunków atmosferycznych i uciążliwości komunikacyjnych. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, tzn. nieruchomości oddalone będą od głównej drogi dojazdowej, braku drogi dojazdowej lub będą występowały wąskie dojazdy itp., 4) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników, w tym worków, podczas dokonywania odbioru, b) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, c) zebrania i odebrania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (osłon śmietnikowych) w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania. 5) Odbiorem zostaną objęte następujące frakcje odpadów: a) zmieszane odpady komunalne, b) odpady zbierane selektywnie: -papier i tektura, -tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, -szkło, c) odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, e) odpady wielkogabarytowe, np. meble, f) zużyte opony, g) odpady budowlane i rozbiórkowe, h) przeterminowane leki, i) zużyte baterie i akumulatory, j) chemikalia pochodzące z gospodarstw domowych. 2.6 Wyposażenie w pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych. 1) Selektywna zbiórka odpadów będzie się odbywać w systemie pojemnikowo- workowym. Mieszkańcy posiadają pojemniki na zmieszane odpady komunalne oraz pojemnik na tworzywa sztuczne i metale. W przypadku braku pojemników na odpady zmieszane lub/i tworzywa sztuczne Wykonawca jest zobowiązany umożliwić mieszkańcom zakup lub dzierżawę pojemników w kolorze czarnym na odpady zmieszane oraz w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne i metale, o pojemności 120l lub 240l. 2) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieodpłatnie nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe (których właściciele deklarują selektywne zbieranie odpadów komunalnych) w obszarze zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, w pojemniki na szkło oraz worki na frakcje typu papier i tektura, odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone. 3) Pojemniki przeznaczone do gromadzenia opakowań ze szkła należy utrzymywać w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Wykonawca zapewni pojemniki o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l lub 2500 l w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. 4) Obowiązkiem Wykonawcy jest z odpowiednim wyprzedzeniem zapewnić mieszkańcom pojemniki, tak aby mogli z nich korzystać od pierwszego dnia realizacji umowy. W trakcie trwania umowy, Wykonawca jest zobowiązany dostarczać pojemniki w ciągu 3 dni, od zgłoszenia przez Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 5) Najpóźniej do dnia 30.12.2017 roku Wykonawca wyposaży nieruchomości w worki i pojemniki oraz złoży pisemną informację do Zamawiającego o wyposażeniu nieruchomości w worki i pojemniki z podaniem ich ilości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne, ułożony na podstawie złożonych deklaracji, zostanie przekazany Wykonawcy (w formie papierowej lub elektronicznej) w dniu podpisania umowy. 6) W przypadku utraty/zniszczenia pojemnika na opakowania ze szkła z winy Wykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia nowego pojemnika w miejsce utraconego/zniszczonego w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. 7) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości zamieszkałe w worki do selektywnej zbiorki odpadów: a) w kolorze niebieskim oznaczone napisem "Papier" na papier i tekturę, b) w kolorze brązowym oznaczone napisem "BIO" na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone. 8) Wykonawca zapewni trwałe worki o pojemności 120 l z folii polietylenowej w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Wykonawca zapewni, aby worki oznaczone były w: informację o rodzaju gromadzonych w nich odpadach i nazwę Wykonawcy. 9) Zestaw dwóch kolorów wyżej wymienionych worków oraz pojemnika na szkło w kolorze zielonym stanowi tzw. "zestaw startowy". Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia rozdysponuje "zestawy startowe" dla wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Wykonawca zapewni również "zestawy startowe" dla właścicieli nieruchomości zgłoszonych do systemu po dniu 1 stycznia 2018 roku. 10) Wykonawca zapewnia wyposażenie w worki, o których mowa powyżej, każdorazowo podczas odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w ilości zgodnej z liczbą odebranych worków z każdej frakcji. Pierwszy "zestaw startowy" należy dostarczyć najpóźniej w terminie do dnia 30.12.2017 r. 11) Obowiązkiem Wykonawcy będzie zaopatrzenie PSZOKu w pojemniki do odpadów: a) chemikaliów pochodzących z gospodarstw domowych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; b) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych o pojemności 36 m3 c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; d) zużytych opon o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; e) zużytych baterii i akumulatorów o pojemności min 240 l w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; f) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt.; g) odpadów biodegradowalnych, w tym zielonych o pojemności min. 5,5 m3 w ilości nie mniejszej niż 1 szt. h) przeterminowanych leków o pojemności min. 120 l w ilości nie mniejszej niż 1 szt. 2.7 Częstotliwość i harmonogram odbioru odpadów komunalnych: 1) dla niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych -jeden raz na miesiąc, a w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu w równym odstępie czasowym, 2) dla odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i odpadów zielonych w okresie od 1 maja do 31 października jeden raz w miesiącu, a w pozostałym okresie jeden raz na 3 miesiące, w równym odstępie czasowym, 3) dla tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, - jeden raz na miesiąc, w równym odstępie czasowym, 4) dla opakowań ze szkła -jeden raz na dwa miesiące, w równym odstępie czasowym, 5) papier i tektura - jeden raz na trzy miesiące, w równym odstępie czasowym, 6) dla mobilnej zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon z terenu 28 miejscowości gminy, sprzed każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej- co najmniej jeden raz w roku w okresie maj/czerwiec 7) dla odpadów pochodzących z cmentarzy zlokalizowanych w miejscowościach Zawonia, Złotów i Czeszów - w razie potrzeby, po telefonicznym zawiadomieniu przez Zamawiającego; 8) dla przeterminowanych lekarstw z pojemników w aptekach - dwa razy w roku w równym odstępie czasowym, 9) dla odpadów zebranych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOKu) zlokalizowanym w miejscowości Skotniki - w razie potrzeby, po telefonicznym zawiadomieniu przez Zamawiającego. 10) Wykonawca sporządzi czytelny i przejrzysty roczny harmonogram wywozu wszystkich frakcji odpadów z terenu Gminy Zawonia, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego zostanie doręczony w formie ulotki przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości przed dniem rozpoczęcia świadczenia pierwszej usługi wskazanej w harmonogramie. 11) Wykonawca w ramach opracowania harmonogramu na odwrotnej stronie sporządzi ulotkę informacyjno-edukacyjną. Powinna ona zawierać w szczególności: a) Informację o prawidłowym sposobie segregowania odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady, b) Pouczenie o konieczności segregowania odpadów komunalnych, c) Informację edukacyjną o szkodliwym oddziaływaniu zmieszanych odpadów na środowisko i zaletach segregowania . 12) Harmonogram odbioru wszystkich frakcji odpadów wraz z ulotką informacyjną należy opracować dwustronnie w formacie A4 (pierwsza strona A4 harmonogram odbioru odpadów, druga strona A4 ulotka informacyjno-edukacyjna) i wydrukować w kolorze. 13) Po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć wyżej wymienioną ulotkę w wersji elektronicznej Zamawiającemu, w celu zamieszczenia jej na stronie internetowej. 14) Wykonawca jest zobowiązany do wydrukowania i dostarczenia harmonogramu z ulotką informacyjną do każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej najpóźniej do dnia 30.12.2017r. 2.8 Transport odpadów: 1) selektywnie zebranych odpadów komunalnych - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, 2) zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania - do istniejących regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (bądź instalacji zastępczych w przypadkach określonych przepisami odrębnymi) zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2016-2022 zgodnie z uchwałą nr XXIX/934/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego. 3) Wykonawca tak opracuje trasy przejazdów by odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Nie dopuszcza się zbierania odpadów (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. 4) Odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 5) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, o którym mowa w SIWZ. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy w celu zapoznania się z jego specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. 2.9. Zagospodarowanie odpadów: 1) W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu północno- centralnego województwa dolnośląskiego zgodnie z uchwałą nr XXIX/935/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego oraz uchwałami zmieniającymi ww. uchwałę. 2) Zobowiązuje się Wykonawcę do wskazania w ofercie regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Zawonia, będzie przekazywać odebrane odpady. 3) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.). 4) Odzysk lub unieszkodliwianie zebranych odpadów komunalnych zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 5) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2012 poz. 645), 6) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych; poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. 2012 poz. 646). 2.10 Standardy sanitarne dotyczące wykonywanego zamówienia: 1) Mycie, dezynfekcja i dezynsekcja oraz utrzymanie w pełnej sprawności technicznej łącznie z wymianą w razie uszkodzenia pojemników wskazanych w pkt 2.6 ppkt 6), 2) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, 3) Zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów w zabudowie wielorodzinnej wykazanej w załączniku nr 1 pkt. 2 do SIWZ, umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów bezpośrednio przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń, służących do gromadzenia odpadów, 4) Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Zawonia (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów, ogrodzeń, znaków drogowych itp.), 5) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 2.11 Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia. 1) Bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2) Monitorowanie obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - fotografia i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Za spełnienie wymogów selektywnej zbiórki uznaje się sytuację, gdy w pojemniku na określoną frakcję znajduje się: a) w zabudowie wielorodzinnej nie mniej niż 90% objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów pozostałych po segregacji nie więcej niż 10% odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki, b) w zabudowie jednorodzinnej nie mniej niż 95% objętości frakcji, dla której przeznaczony jest dany rodzaj pojemnika oraz w przypadku odpadów pozostałych po segregacji nie więcej niż 5% odpadów, wobec których istnieje obowiązek selektywnej zbiórki. 3)Przekazywanie Zamawiającemu w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca kalendarzowego raportów miesięcznych zawierających informacje o: a) ilości i rodzaju odebranych odpadów komunalnych w podziale na frakcje będące przedmiotem zamówienia; b) nieruchomościach, z których nie odebrano odpadów komunalnych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą (np. brak wystawionych pojemników w pasie drogowym). 4) Przekazywanie Zamawiającemu - zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po półroczu - pisemnie półrocznych sprawozdań dotyczących: a) informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania wraz z kartami przekazania odpadów, b) informacji o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne. 5)Reagowanie na składane przez mieszkańców reklamacje na jakość świadczonych usług tj. nie odebranie odpadów z nieruchomości w terminie przewidzianym w harmonogramie, przepełnienie pojemników z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi w zabudowie wielorodzinnej, nieprawidłowe wykonanie zamówienia - nie później niż w ciągu 24 h od momentu otrzymania odpowiedniego zgłoszenia. 6) Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić na żądanie Zamawiającego dane pochodzące z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. Dane powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne przez okres dwóch lat od ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentacje oraz weryfikację tych danych. 7) Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia polegającego na stwierdzeniu gromadzenia odpadów komunalnych na nieruchomościach zamieszkałych nie wymienionych w załączniku nr 1 pkt.1 do niniejszej umowy, do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o tym fakcie wraz ze wskazaniem lokalizacji nieruchomości. 2.10 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę pracowników wykonujących czynności wymienione w pkt.2.3 ppkt 1-2 i 5- 10. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia - na każde żądanie Zamawiającego - imiennej listy osób wykonujących wskazane w pkt.2.3 ppkt 1-2 i 5- 10 w ramach realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie ich zatrudnienia. W przypadku niezłożenia takiej listy przez Wykonawcę, w przypadku gdy z listy wynikać będzie, że Wykonawca narusza obowiązek zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę lub w przypadku gdy Zamawiający z innych źródeł (np. z wywiadu z osobami wykonującymi zamówienie) uzyska informację, że Wykonawca narusza obowiązek zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną określoną w umowie. 2) W przypadku zmiany przepisów prawnych dotyczących odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, w tym prawa lokalnego, Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zmienionych przepisów prawa.

II.5) Główny kod CPV: 90000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90500000-2
90511000-2
90512000-9
90513100-7
90533000-2
34928480-6


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  12   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-01-01   lub zakończenia: 2018-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Zawonia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) b) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.), w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca musi wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 300 000,00 złotych (słownie: trzysta tysięcy złotych) oraz posiada dostęp do środków finansowych wystarczających do realizacji zamówienia lub zdolność kredytowania na kwotę min. 200 000,00 złotych (słownie: dwieście tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca: 4.2.3.1 wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje w sposób należyty: a) przez okres co najmniej jednego roku usługę polegającą na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych od co najmniej 6 000 osób. Zamawiający dopuszcza sumowanie nie więcej niż dwóch usług spełniających łącznie warunek opisany w zdaniu pierwszym. b) usługi w zakresie zbiórki selektywnej co najmniej dwóch frakcji wskazanych w niniejszym zamówieniu o łącznej masie nie mniejszej niż 400 Mg/ rok. Zamawiający dopuszcza sumowanie nie więcej niż dwóch usług spełniających łącznie warunek opisany w zdaniu pierwszym. Przez świadczenie usługi w sposób należyty Zamawiający oczekuje od Wykonawcy wykazania, iż przy świadczeniu usługi osiągnął w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych: a) poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 poz. 2167) oraz b) poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. 2012 poz. 646). 4.2.3.2 spełnia wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 roku, poz. 122) 4.2.3.3 dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. co najmniej dwoma kierowcami o uprawnieniach do prowadzenia pojazdów ciężarowych, w tym jednym kierowcą z uprawnieniami do obsługi żurawia HDS. 4.2.3.4 Wykonawca jest zobowiązany do dysponowania bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Zawonia lub w odległości nie większej niż 60km od granic gminy Zawonia. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 4 do SIWZ

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 3 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP; b) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Zawonia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.); c) aktualnego zezwolenia na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zm.), w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów; d) opłaconej polisy, potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z uwzględnieniem wymogów wskazanych w pkt. 4.2.2 SIWZ; e) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert z uwzględnieniem wymogów wskazanych w pkt. 4.2.2 SIWZ; f) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców: z uwzględnieniem wymogów wskazanych w pkt. 4.2.3.1 SIWZ; zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ. g) dowody dotyczące należytego wykonania i wykonywania usług wymienionych w wykazie o którym mowa w pkt 5.3 lit. f. h) wykazu pojazdów do odbioru i transportu odpadów przewidzianych do świadczenia usługi z uwzględnieniem rodzajów i ilości wymaganych zgodnie z §3 pkt.2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 roku, poz. 122) zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 6 do SIWZ. i) opisu bazy magazynowo-transportowej, jaką Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował, wraz ze wskazaniem, czy baza spełnia wymagania §2 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 roku, poz. 122) j) aktualnego zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. k) aktualnego zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich. l) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu - jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.: a) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię bankowego polecenia przelewu lub inny dokument sporządzony na podstawie art. 7 U]ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo Bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. , poz. 1876 ze zm.) potwierdzający przelew kwoty wadium na konto Zamawiającego; b) oryginał dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. 6.2 Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej winna ona zawierać następujące elementy: a) wskazanie Wykonawcy (w przypadku konsorcjum - nazwy wszystkich Wykonawców), b) wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ubezpieczenia, c) wskazanie Gwaranta (banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego udzielającego gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, d) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, e) wskazanie sumy gwarancyjnej, f) określenie terminu ważności gwarancji, g) zobowiązanie banku/towarzystwa ubezpieczeniowego do bezwarunkowego zapłacenia na pierwsze żądanie Zamawiającego pełnej sumy wadium. h) w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, którą należy zwrócić Gwarantowi, zaleca się, aby nie była trwale związana z ofertą. i) dokumenty, o których mowa w punkcie pkt 6.2. ppkt 2 lit. e - g muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 6.3 Miejsce i sposób wniesienia wadium: 6.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Trzebnicy nr rachunku: 76 9591 0004 2001 0019 2444 0004 z adnotacją: "Wadium - Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018". 6.3.2 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.3.3 Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz, dopuszczonych przez Zamawiającego, należy załączyć w oryginale do oferty, w osobnej kopercie opisanej ,,wadium do przetargu na Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zawonia w roku 2018" 6.4 Termin wniesienia wadium: 6.12.2017 r. do godz. 9.30. 6.4.1 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 6.4.2 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6.5 Zwrot i utrata wadium: Zwrot i utrata wadium następuje na zasadach określonych w ustawie PZP.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
dodatkowe zbiórki odpadów wielkogabarytowych40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Stosownie do treści art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie i na warunkach opisanych poniżej: 1) zmiana terminu świadczenia usługi wywołana okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji umowy i niezależnymi od stron umowy, która nie wpływa na zakres zamówienia oraz wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, 2) zmiana obowiązującej stawki podatku VAT ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany dla wynagrodzenia Wykonawcy - w przypadku zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy, regulujących wysokość stawki podatku VAT, 3) zmiana ceny świadczenia usługi w zakresie odpadów o kodzie 20 03 01, wynikająca ze zmiany ceny zagospodarowania odpadów zmieszanych ustalonej przez Regionalną Instalację do Przetwarzania Odpadów Komunalnych o co najmniej 10%, 4) zmiana ceny świadczenia usługi w związku ze zmianą kosztów transportu oraz cen w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w związku ze zmianą przez Gminę Zawonia regionu gospodarki odpadami komunalnymi, 5) zmiana sposobu wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów lub innych usług towarzyszących objętych przedmiotem zamówienia - w razie zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub prawa miejscowego, która wpływa na sposób realizacji przedmiotu umowy, a także jeżeli zmiana sposobu realizacji usługi jest korzystna dla Zamawiającego, w tym pozwala na usprawnienie realizacji przedmiotu umowy, 6) zmiana polegająca na rezygnacji z wykonania określonych czynności (części zamówienia) i związane z tym stosowne zmniejszenie wynagrodzenia - w razie wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia jego zakresu wywoływałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia lub związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, 7) w zakresie przekazywanych informacji dotyczących przedmiotu umowy, w tym raportowania, kontroli i zarządzania jakością świadczonych usług, dopuszcza się zmianę sposobu, terminów i treści przekazywanych informacji, w tym raportów, pod warunkiem że w konsekwencji nie zostaną obniżone standardy świadczenia usług określone przez Zamawiającego w SIWZ oraz jej załącznikach, jeżeli zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, w tym pozwala na prawidłową realizację przez Zamawiającego jego zadań dotyczących gospodarki odpadami, usprawnienie realizacji przedmiotu umowy, obniżenie kosztów świadczenia usług lub podniesienie standardów świadczonych usług, 8) w zakresie sposobu oraz zasad przetwarzania i zagospodarowywania zebranych odpadów komunalnych, dopuszczalna jest zmiana umowy w przypadku zmiany przepisów regulujących sposób i zasady przetwarzania i zagospodarowywania zebranych odpadów, polegająca na dostosowywaniu ww. sposobu i zasad do zmienionych przepisów prawa, 9) zmiana instalacji do zagospodarowania odpadów w związku ze zmianą Regionu Gospodarki Odpadami Komunalnymi i wynikające z powyższego zmiany w sposobie, zakresie, terminach oraz zasadach realizacji przedmiotu umowy, 10) zmiana zakresu podwykonawstwa (zmiana podwykonawcy wskazanego w ofercie, zmiany części zamówienia, którą Wykonawca zamierzał zlecić podwykonawcom, wprowadzenie podwykonawcy w przypadku gdy Wykonawca oświadczył w ofercie, iż wykona przedmiot zamówienia bez udziału podwykonawców) ze względu na okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili udzielenia zamówienia lub ze względu na okoliczności związane z przebiegiem realizacji usługi.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-06, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.