eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Osieczna › Dostawa sprzętu medycznego

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2018-08-14



Ogłoszenie nr 604620-N-2018 z dnia 2018-08-14 r.

Centrum Rehabilitacji im. Prof. Mieczysława Walczaka w Osiecznej: Dostawa sprzętu medycznego
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Rehabilitacji im. Prof. Mieczysława Walczaka w Osiecznej, krajowy numer identyfikacyjny 41038655100000, ul. ul. Zamkowa  2 , 64113   Osieczna, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 65 5203495, 5350477, 5350349, e-mail bdudziak@osieczna.com.pl, faks 65 5203495, 5350477, 5350349.
Adres strony internetowej (URL): https://www.osieczna.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
https://www.osieczna.com.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://www.osieczna.com.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemny
Adres:
CENTRUM REHABILITACJI IM. PROF. MIECZYSŁAWA WALCZAKA W OSIECZNEJ ul. Zamkowa 2 64-113 Osieczna


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu medycznego
Numer referencyjny: 2018/P/02/08
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu medycznego do Centrum Rehabilitacji w Osiecznej. 1. System rehabilitacji funkcjonalnej - zawiera możliwość ćwiczenia w technologii 2D i 3D (każde interaktywne ćwiczenie można wykonywać zarówno z użyciem kamery internetowej 2D jak i kamery 3D), - zawiera następujące grupy ćwiczeń: oddechowe i mimiczne, na kończyny górne i tułów, procesów poznawczych, manualne, terapia lustrzana, - zawiera automatyczną kalibrację - moduł ustawiania użytkowników we właściwym miejscu przed ćwiczeniem, automatyczne dopasowanie do wzrostu użytkowników oraz do osób ćwiczących w pozycji stojącej i siedzącej, korekcję postawy, - zawiera możliwość ćwiczenia w pozycji stojącej i siedzącej, - w każdym interaktywnym ćwiczeniu osoba ćwicząca widzi na monitorze swoje rzeczywiste odbicie lustrzane, - zawiera możliwość zapisywania dowolnej liczby użytkowników i prezentacji rezultatów z ich sesji ćwiczeniowych na wykresach, - zawiera możliwość tworzenia i zapisywania dedykowanych sesji ćwiczeń dla każdego użytkownika osobno. Zaplanowana sesja ma zdefiniowane ćwiczenia, parametry - poziom trudności, czas ćwiczenia, wymagany zakres ruchów (możliwość ustawiania różnych zakresów ruchu dla lewej i prawej strony), - zawiera możliwość dostosowania parametrów ćwiczeń do możliwości użytkownika, - zawiera wbudowane w program instrukcje multimedialne oraz tekstowe do wszystkich ćwiczeń, - zawiera wbudowane w program filmy instruktażowe z osobą wyjaśniającą przebieg każdego ćwiczenia, - zawiera możliwość uruchomienia ćwiczeń w środowisku Android, - zawiera możliwość rozbudowy o moduł ćwiczeń na kontrolę równowagi, - zawiera możliwość rozbudowy o moduł ćwiczeń z ramieniem odciążającym kończyny górne, - licencja na oprogramowanie jest bezterminowa, - w cenie jest wdrożenie stanowiska u klienta w siedzibie oraz szkolenie osób obsługujących stanowisko, - bezpłatne wsparcie techniczne i aktualizacje z usprawnieniami oprogramowania 24 miesiące, - zestaw jest wyposażony w komputer o minimalnych parametrach: OS (system operacyjny): Windows 10 64-bit CPU (procesor): Intel Core i5-7200U (Dual Core, 2.5 GHz, 3 MB cache) lub o zbliżonym wyniku w teście passmark RAM: 8 GB - rozłożone na 2 kości po 4GB GPU (karta graficzna): kompatybilna z DirectX 11 Dysk: SSD min. 2 GB Porty: USB 3.0 - min 1 szt., USB 2.0 - min 1 szt., HDMI, WiFi 2. Platforma wibracyjna - Pionowe drgania - Moc silnika: 300W - Częstotliwość drgań: 0-25 Hz - 20 stopni intensywności wibracji - Amplituda: 1 - 10 mm - Wyświetlacz LED - Komputer wyświetla: program, czas i prędkość - Gumowa mata z samoprzylepną powierzchnią - Ustawianie czasu i intensywności wibracji - Wymiary powierzchni wibrującej: S38 x D53 cm - Wymiary: S55 x D67 x W121 cm - Maksymalne obciążenie: 120 kg - Waga: 35 kg Dwukanałowy aparat do magnetoterapii - dwa całkowicie niezależne kanały aplikacyjne generujące różne pola w tym samym czasie - typy pola: sinus, trójkąt, prostokąt półsinus, półtrójkąt, półprostokąt - tryb mieszany: różne rodzaje pola w jednej sesji zabiegowej - emisja ciągła i modulowana - duża indukcja pola magnetycznego - szeroki zakres częstotliwości - pełna kontrola nad parametrami zabiegowymi dla zaawansowanych użytkowników - uproszczenie obsługi aparatu - jednostki chorobowe wybierane wg nazwy - 46 jednostek chorobowych - 79 programów zabiegowych - 50 programów do ustawienia dla użytkownika - tryby pracy: programowy/manualny - wyświetlacz znakowy - czytelna obsługa - wybór jednostek chorobowych po nazwie - zegar zabiegowy - cztery uniwersalne gniazda aplikatorów - automatyczne rozpoznawanie typu aplikatora - mikroprocesorowe sterowanie pracą aparatu - ciekłokrystaliczny wyświetlacz znakowy - trwała i niezawodna klawiatura - autotest - bieżąca kontrola sprawności aparatu - maksymalna indukcja: 10mT/100Gs - parametry trybu modulowanego: impuls 1s/ przerwa 0,5-8s - zakres częstotliwości: 2-60Hz - zegar zabiegowy: 1-30min - zasilanie: 230V, 50Hz, 580W - wymiary sterownika: 35x45x13,5cm - masa sterownika: 13kg - w zestawie aplikatory szpulowe wysokoprądowe o średnicy 35 i 60 cm oraz leżanka do aplikatora 60cm 4. Lampa sollux IR - regulacja jasności świecenia - wyświetlacz czas/jasność - programowanie sekwencji czas/jasność - zegar zabiegowy - filtry: niebieski i czerwony - stabilna konstrukcja mechaniczna - mikroprocesorowe sterowanie pracą lampy - wymuszone chłodzenie tubusa - siatka zabezpieczająca przed skutkami pęknięcia promiennika i filtra - trwała i niezawodna klawiatura - moc żarówki: 375 W - regulacja jasności: 10-100%, krok 10% - zegar zabiegowy: 1-30 min - zasilanie: 230V, 50 Hz, 450W - wymiary: 60x70x130cm - waga 12kg 5. Stół rehabilitacyjny - lekka stabilna konstrukcja, - leżysko dwusegmentowe - elektryczny siłownik do zmiany wysokości leżyska przy pomocy pilota, w zakresie 45-95 cm, - kąt pochylenia zagłówka regulowany za pomocą sprężyny gazowej. - standardowo zagłówek wykonany jest z wymodelowanym wycięciem w kształcie gruszki - regulowany kąt ustawienia zagłówka -60 do +35 stopni, - po bokach uchwyty dla pasa stabilizacyjnego. - wymiary leżyska 1950 x 680 mm. - masa: 55 kg. 6. Aparat do masażu sekwencyjnego - 6 komór, - 3 tryby pracy (plus odwrotne), - 6 stopni szybkości napełniania mankietów, - ciśnienie regulowane w zakresie 10 - 200 mmHg, - zegar zabiegowy 5-95 min, - awaryjne odsysanie powietrza ze wszystkich komór. Tryby pracy: - tryb A: efekt masażu ręcznego - sekwencyjne napełnianie komór po sobie, - tryb B: poprawa krążenia krwi i drenażu limfatycznego - napełnianie komór kolejno z utrzymaniem ciśnienia w poprzednich komorach, - tryb C: sekwencyjne napełnianie po 2 komory naraz z utrzymaniem ciśnienia w poprzednich, - ustawienia odwrotne od powyższych trybów (zabieg prowadzony w drugą stronę. Dane techniczne: - Wymiary (dł. x szer. x wys.) [mm]: 310 x 415 x 130 - Waga [kg]: 4,65 Standardowe wyposażenie: - urządzenie, - 2 mankiety na kończynę dolną, - mankiet na kończynę górną, - 1 pas poszerzający na kończynę górną 7. Lampa do światłolecznictwa - Średnica filtra ok. 5 cm - Zasilanie 100-240 V~, 50/60 Hz - Pobór prądu 0,29-0,12 A - Moc źródła światła 20 W - Klasa bezpieczeństwa Class II, IP 20 - Waga bez statywu 0.5 kg Temperatura - podczas użycia +10°C to +30°C - podczas przechowywania 0°C to +40°C - Długość fali 480 - 3400 nm - Stopień polaryzacji >95% (590 - 1550 nm) - Gęstość mocy śr. 40 mW/cm2 - Wydatek energetyczny na min. śr. 2.4 J/cm2 8. Szyna CPM do ćwiczeń stawu biodrowego i kolanowego - szyna do ciągłego biernego ruchu w stawie kolanowym - czytelny panel sterowania ręcznego (pilot) - wyłącznik bezpieczeństwa pacjenta - wymiary urządzania: dł. 100cm, szer. 33cm, waga. 10,9kg - wzrost pacjenta: 123-200cm - zakres ruchu: biodro: 4? do 100? kolano: -10? do 135? kostka: -25? do 45? - prędkość: 30? do 210? na minutę - siła: 1 do 5 - przerwa: 0 do 30 sek - tryb pracy: Ciągły - funkcja rozgrzewki - mobilizacja st. kolanowego, biodrowego i skokowego - regulacja podpory stopy - regulacja prędkości w trakcie zgięcia-wyprostu - regulacja czasu trwania ćwiczeń - przerwa w trakcie wyprostu i zgięcia - możliwość zatrzymania i odwrócenia ruchu w dowolnym momencie - zasilanie 230V/50Hz 9. Rotor do kończyn dolnych stabilna metalowa konstrukcja z rozciąganą podstawą obudowa silnika i wewnętrznych przewodów wykonana z metalu duży, wysokokontrastowy ekran możliwość ustawienia obrotów od 1 do 60 na minutę jednostka obsługi stacjonarna, z automatyczną instrukcją obsługi i menu w języku polskim przycisk wspomagania pedałowania - przejście z treningu biernego na pasywny dwustopniowa zamiana wielkości zamachu pedałów (70 i 125 mm) stały, osobny uchwyt o regulowanej pozycji dla zwiększonego bezpieczeństwa podczas treningu nóg odstęp pomiędzy stopami 16 cm 10. Rower poziomy - Dane techniczne układ hamulcowy: elektronicznie regulowany hamulec magnetyczny koło zamachowe: 8 kg przełożenie: 1:8 - Komputer treningowy - ekran: czas, dystans, prędkość, obr./min, kalorie, tętno wskazanie profili treningowych za pomocą LCD programy treningowe łącznie: 8, w tym sterowane częstotliwością skurczu mięśnia sercowego: 1 poziomy oporu: 16 - Wyposażenie pomiar częstotliwości skurczu mięśnia sercowego: naręczne czujniki tętna + Klips na ucho (opcjonalnie) + pas piersiowy (opcjonalnie) pas piersiowy do telemetrycznego pomiaru częstotliwości skurczu mięśnia sercowego dostępny opcjonalnie klips na ucho do pomiaru częstotliwości skurczu mięśnia sercowego dostępny opcjonalnie zasilanie: sieciowe regulacja siodełka: pozioma, pionowa dodatki: bardzo nisko umieszczone wejście, kółka transportowe, - Efektywny i nieobciążający pleców trening - Wizualny i sygnał przy opuszczeniu dolecowej strefy pulsu - Możliwość wyświetlania do 7 funkcji jednocześnie (automatyczna zmiana wyświetlanych danych) - Trening celowy (FAT / FIT / manualny) - Cichy napęd za pomocą pasa klinowego - Możliwość wyrównania wysokości przy nierównym podłożu - Samoprostujące się pedały ze środkiem ciężkości - Duży komfort ze względu na bardzo niskie wejście oraz oparcie na plecy - Maks. waga użytkownika -: 130 kg - Wymiary urządzenia rozstawionego - (dł.) 170 cm x (szer.) 63 cm x (wys.) 116 cm 11. Rower treningowy - Dane techniczne układ hamulcowy: elektromagnetyczny hamulec indukcyjny moc: 25 - 250 W niezależne od prędkości obrotowej ustawienie oporu koło zamachowe: 6 kg przełożenie: 1:10 - Komputer treningowy - ekran: czas, dystans, prędkość, moc Wat, obr./min, kalorie, tętno wskazanie profili treningowych za pomocą LCD programy treningowe łącznie: 6, w tym sterowane częstotliwością skurczu mięśnia sercowego: 1 Poziomy oporu: 20 Pamięć na dane użytkownika: 4 - Wyposażenie - pomiar częstotliwości skurczu mięśnia sercowego: naręczne czujniki tętna + pas piersiowy (opcjonalnie) pas piersiowy do telemetrycznego pomiaru częstotliwości skurczu mięśnia sercowego dostępny opcjonalnie zasilanie: sieciowe regulacja siodełka: pozioma, pionowa siodełko wymienne regulacja kierownicy: pionowa, nachylenie pedały koszykowe dodatki: bardzo nisko umieszczone wejście, kółka transportowe, - Regulacja oporu na dwa sposoby zapewnia maksymalną różnorodność (tryb manualny i automatyczny) - Głębokie wejście umożliwia łatwe wchodzenie i schodzenie z roweru - Łatwa obsługa menu na wyświetlaczu LCD Advanced Display - Przejrzyste wskazywanie wszystkich ważnych parametrów treningu - Możliwość treningu sterowanego pulsem - Stabilna konstrukcja oraz liczne możliwości regulacji - Maks. waga użytkownika -: 130 kg - Wymiary urządzenia rozstawionego - (dł.) 119 cm x (szer.) 55 cm x (wys.) 137 cm 12. Łóżko do masażu membranowego Urządzenie do tzw. "suchego masażu wodnego" - (pacjent oddzielony jest od masującej go wody znajdującej się w wannie, specjalną izolującą membraną). - system ciśnieniowych dyszy natryskowych wbudowanych w nieckę wanny (bez stosowania ruchomego wózka z zamontowanymi dyszami) - praca dyszy wodnych sterowana elektronicznym systemem rozdzielaczy - sterowanie urządzeniem przy pomocy sterownika z ekranem dotykowym. - przebieg zabiegu w pełni automatyczny z możliwością programowania różnych stref masażu: całkowitego, na plecy lub obejmujący część górną pleców, część dolną pleców, biodra/uda, biodra/kończyny dolne, masaż miejscowy - w obszarze ok.15 cm i masaż punktowy - urządzenie posiada gotowe lub indywidualnie regulowane programy zabiegowe: - możliwość dowolnego konfigurowania przebiegu zabiegu - tj. zmiana stref masażu kolejno następujących po sobie np. masaż całkowity, masaż barków, masaż nóg, masaż barków, masaż całkowity. - możliwość dopasowania zakresu działania do wzrostu pacjenta ( trzy zakresy) - regulacja ciśnienia masażu, czasu zabiegu oraz temperatury zabiegu (system podgrzewania lub chłodzenia) - wymiary całkowite urządzenia ( dł. x szer. x wys.): max 2150 x 1050 x 650 mm - zasilanie elektryczne: 230 V; 50 Hz; max:2,5 kW - przyłącze wody zimnej min.: DN 15, przyłącze kanalizacyjne min.: DN 32 13. Nefrytowe łóżko masujące - 12 masujących rolek wykonanych z naturalnego nefrytu - 6 rolek nefrytowych w części pleców - 6 rolek nefrytowych w części nóg - równoczesny masaż części pleców i części nóg z możliwością ich rozdzielenia - ruchomy zagłówek ustawiany za pomocą pilota do pozycji półsiedzącej - intuicyjny pilot sterujący - projektor nefrytowy 12 kulowy - projektor nefrytowy 6 kulowy - system Brain Relax - węglowe płyty grzewcze w części ramion emitujące podczerwień - nefrytowa mata grzewcza (opcja) - regulacja temperatury rolek nefrytowych od 40 °C do 70 °C - regulacja temperatury 6 i 12 kulowego projektora od 40 °C do 70 °C - możliwość słuchania muzyki podczas masażu - wejście na kartę pamięci oraz pen driva - dowolna regulacja zakresu masażu poprzez pracę głowicy masującej - ręczne sterowanie głowicą masującą do przodu lub do tyłu - 11 programów masujących - regulacja czasu masażu od 5 do 90 minut - łatwy montaż oraz demontaż produktu - niski pobór energii - 4 lata gwarancji w użytkowaniu domowym - 12 miesięcy gwarancji w użytkowaniu instytucjonalnym - instrukcja obsługi w języku polskim - waga łóżka - 97 kg - dopuszczalna maksymalna waga osoby masującej - 130 kg 14. Wałek rehabilitacyjny 30 cm x 100 cm Produkty wykonane są z twardej pianki poliuretanowej pokrytej wytrzymałym, mocnym i łatwym w utrzymaniu czystości materiałem skóropodobnym w wielu wariantach kolorystycznych do wyboru 15. Dysk sensoryczny 30 cm - ergonomiczna i perfekcyjnie dobrana forma, - miękkie elastyczne wypustki stymulują strefy reflektoryczne, - prosty przybór dający wymierne efekty terapeutyczne i treningowe, - siedząc na nich ułatwiamy mobilizację odcinka lędźwiowego, - wytrzymałe na duże obciążenia, odporne na zużycie, 16. Piłka rehabilitacyjna przeznaczona jest do terapii w celu wzmocnienia mięśni grzbietowych, zwiększenia ruchomości w stawach, poprawy kondycji i koordynacji ruchowej, schorzeniach neurologicznych, a także w korekcji wad postawy, w treningu mięśni brzucha oraz do masażu szyi. średnica piłki: 25 cm max obciążenie: 100 kg 17. Trener równowagi z linkami Średnica 63 cm Wysokość 18 cm Długość uchwytów 103cm Max waga użytkownika 200 kg Waga 4,5 kg 18. Taśmy rehabilitacyjne 1,5m - beżowa, żółta, czerwona, zielona, niebieska, czarna, srebrna, złota 19. APARAT EKG - prezentacja na wyświetlaczu 1, 3, 6 lub 12 przebiegów EKG, wyników analizy i interpretacji, badań zapisanych w pamięci - rejestracja 12 standardowych odprowadzeń EKG - wydruk w trybie 1, 3, 6 lub 12 przebiegów EKG; drukowanie wybranej grupy: 1 kanał - (I, II, III, aVR, aVL, aVF, V1, V2, V3, V4, V5, V6) 3 kanały w układzie standardowym - (I-II-III, aVR-aVL-aVF, V1-V2-V3, V4-V5-V6) 3 kanały w układzie Cabrera (aVL-I-aVR, II-aVF-III, V1-V2-V3, V4-V5-V6) 6 kanałów w układzie standardowym - (I-II-III-aVR-aVL-aVF, V1-V2-V3-V4-V5-V6) 6 kanałów w układzie Cabrera (aVL-I-aVR-II-aVF-III, V1-V2-V3-V4-V5-V6) 12 kanałów w układzie standardowym - (I-II-III-aVR-aVL-aVF-V1-V2-V3-V4-V5-V6) 12 kanałów w układzie Cabrera (aVL-I-aVR-II-aVF-III-V1-V2-V3-V4-V5-V6) - możliwe rodzaje badań: ręczne, AUTO, SPIRO, automatyczne do schowka, AUTOMANUAL, LONG - zapis automatyczny z funkcją zapisu do "schowka" sygnału EKG ze wszystkich 12 odprowadzeń jednocześnie, a następnie w zależności od ustawień: wydrukowanie badania, analizy, interpretacji lub zapisanie badania do bazy - regulowana długość zapisu badania automatycznego - w przedziale od 6 do 30 sekund - zapis wsteczny przy badaniu automatycznym do schowka i przy badaniu ręcznym - wydruk rytmu przy badaniu AUTO i badaniu automatycznym do schowka - definiowalne etapy badania według ustalonych parametrów przy badaniu AUTOMANUAL - zapis badania do pamięci od 1 minuty do 15 minut w trybie LONG - wydruk na drukarce aparatu lub zewnętrznej drukarce PCL5/PCL6 - wydruk z bazy pacjentów; możliwość wydruku dodatkowych informacji o badaniu i pacjencie - klawiatura membranowa alfanumeryczna z przyciskami funkcyjnymi - możliwość ustawienia parametrów przebiegów: prędkości, czułości i intensywności wydruku - łatwa obsługa dzięki menu obsługiwanemu za pomocą panelu dotykowego - baza pacjentów i badań; pamięć do 1000 pacjentów lub 1000 badań - przeglądanie na wyświetlaczu zapisanych w pamięci badań, z możliwością zmiany ilości odprowadzeń, wzmocnienia i prędkości - automatyczna analiza i interpretacja zgodna z EN 60601-2-51 (baza CSE) - wyniki analizy i interpretacji zależne od wieku i płci pacjenta - wykonanie do 130 badań automatycznych w trybie pracy akumulatorowej - ciągły pomiar częstości akcji serca (HR) i jego prezentacja na wyświetlaczu - praca na otwartym sercu - aparat przystosowany do bezpośredniej pracy na otwartym sercu - możliwość włączania i wyłączania filtrów: filtr zakłóceń sieciowych; do wyboru filtry: 50 Hz, 60 Hz filtr zakłóceń mięśniowych; do wyboru filtry: 25 Hz, 35 Hz, 45 Hz filtr izolinii; do wyboru filtry: 0,15 Hz, 0,45 Hz, 0,75 Hz, 1,5 Hz filtr dolnoprzepustowy (v.07.225): 75 Hz, 100 Hz, 125 Hz, 150 Hz filtr autoadaptacyjny (v.07.225) - detekcja INOP odpięcia elektrody niezależna dla każdego kanału - wykrywanie i prezentacja impulsów stymulujących - dźwiękowa sygnalizacja wykrytych pobudzeń stymulatora serca - zabezpieczenie przed impulsem defibrylującym - eksport badań do pamięci USB, na skrzynkę e-mail lub na inny aparat za pomocą usługi EKG-MAIL - przewodowa komunikacja z siecią LAN lub Internet - współpraca z oprogramowaniem CardioTEKA oraz CardioTEL - wykonywanie spirometrycznego badania przesiewowego przy użyciu przystawki SPIRO-31 - EDM - archiwizacja badań za dany okres na zewnętrznym nośniku (pamięć USB) 20. Defibrylator DEFIBRYLACJA: - rodzaj impulsu: dwufazowy - energia: 140 360J - czas trwania cyklu: zazwyczaj 20 sekund - czas ładowania: <12 s. EKG: - metoda: Eindhoven II - oporność pacjenta: 23-200 Ohm - częstość akcji serca: 30-300 uderzeń / min DETEKCJA VF/VT: - detekcja VF/VT: TAK - czas analizy: 7-12 s - próg VF/VT : 200 u V - próg zatrzymania serca: <200 u V - detekcja rozrusznika serca: TAK ELEKTRODY: - elektrody przylepne, wstępnie podłączone - elektrody pediatryczne (opcjonalnie) - długość przydatności: 36 miesięcy - długość kabla: 1.5 m - aktywna powierzchnia elektrod: 164 cm2 - warunki przechowywania: od 0 do 50 stopni C PRZECHOWYWANIE DANYCH: - pamięć przenośna: karta CF - nagrywanie danych/głosu: ok. 24 godzin - oprogramowanie PC ZASILANIE: - bateria: LiMnO2, 15V, 2,8Ah, żywotność: do 6 lat (ilość wyładowań do 200 @360J) WARUNKI OTOCZENIA: - warunki pracy: od 0 do 50 stopni C (wilgotność 30-95% z kondensacją, 700-1060 hPa) - warunki przechowywania: od -20 do +70 stopni C (wilgotność 30-95% z kondensacją, 500-1060 hPa) - klasa IP55 WYMIARY: - wys. x szer x gł. : ok. 25 x 28 x 9 cm - waga z baterią: ok. 2.5kg 21. UGUL Parametry techniczne: - Wysokość: 203 cm - Szerokość: 200 cm - Długość: 200 cm 22. Osprzęt do UGUL'a - podstawowy - Linka dł. 1600 mm: 8szt. - Linka dł. 960 mm: 2 szt. - Linka dł. 2450 mm: 1 szt. - Linka dł. 5720 mm: 1 szt. - Linka dł. 3750 mm: 2 szt. - Podwieszka przedr. i podudzi 420x100: 4 szt. - Podwieszka ud i ramion 540x135: 4 szt. - Podwieszka pod miednicę 730x230: 1 szt. - Podwieszka klatki piersiowej 675x225: 1 szt. - Podwieszka pod głowę 150x530: 1 szt. - Podwieszka stóp 75x610: 2 szt. - Podwieszka dwustawowa (Pelota 160x80 pas 40x135): 2 szt. - Pas do wyciągu za miednicę 1330x170: 1 szt. - Kamaszek 135x170: 1 szt. - Ciężarek miękki 0,5 kg: 2 szt. - Ciężarek miękki 1,0 kg: 2 szt. - Ciężarek miękki 1,5 kg: 1 szt. - Ciężarek miękki 2,0 kg: 1 szt. - Ciężarek miękki 2,5 kg: 1 szt. - Ciężarek miękki 3,0 kg: 1 szt. - Esik: 30 szt. 23. Rotor do kończyn górnych Rotor do ćwiczeń kończyn górnych z dawkowanym oporem. Mocowany na ścianie kabiny WSC-4. Masa: 4 kg. 24. Rotor do kończyn dolnych Rotor przeznaczony do rehabilitacji kończyn dolnych. Rotor rehabilitacyjny jest wyposażony w wysuwany dyszel z chwytakiem stabilizującym. Opór urządzenia jest regulowany pokrętłem. Masa 8 kg. 25. Stół rehabilitacyjny - lekka stabilna konstrukcja, - leżysko dwusegmentowe - elektryczny siłownik do zmiany wysokości leżyska przy pomocy pilota, w zakresie 45 -95 cm, - kąt pochylenia zagłówka regulowany za pomocą sprężyny gazowej. - standardowo zagłówek wykonany jest z wymodelowanym wycięciem w kształcie gruszki - regulowany kąt ustawienia zagłówka -60 do +35 stopni, - po bokach uchwyty dla pasa stabilizacyjnego. - wymiary leżyska 1950 x 680 mm. - masa: 55 kg. 26. Lampa sollux IR - regulacja jasności świecenia - wyświetlacz czas/jasność - programowanie sekwencji czas/jasność - zegar zabiegowy - filtry: niebieski i czerwony - stabilna konstrukcja mechaniczna - mikroprocesorowe sterowanie pracą lampy - wymuszone chłodzenie tubusa - siatka zabezpieczająca przed skutkami pęknięcia promiennika i filtra - trwała i niezawodna klawiatura - moc żarówki: 375 W - regulacja jasności: 10-100%, krok 10% - zegar zabiegowy: 1-30 min - zasilanie: 230V, 50 Hz, 450W - wymiary: 60x70x130cm - waga 12kg 27. KRIOSAUNA 1. Wymiary gabarytowe kriosauny Szerokość /przy zamkniętych drzwiach kabiny/ Szerokość /przy otwartych drzwiach kabiny/ Długość wysokość całkowita /z plafonem świetlnym/ wysokość całkowita /bez plafonu świetlnego - opcja/ wysokość kabiny 900 1500 1400 2450 2300 1850 [mm] [mm] [mm] [mm] [mm] [mm] 2. Masa komory /kabina + jedna osoba/ 250 ¸ 300 [kg] 3. Wzrost uczestnika zabiegu 10 ¸ 200 [cm] PARAMETRY ELEKTRYCZNE KRIOSAUNY 4. Nominalny pobór energii elektrycznej 1.2 [kW] 5. Zasilanie elektryczne 230/50 [V/Hz] PARAMETRY TECHNICZNE KRIOSAUNY 6. Zakres temperatury w kabinie KRIOSAUNY podczas seansu /regulowana/ -100¸-160 [0C] 7. Czas wymrażania kabiny KRIOSAUNY /rozruch/ 4 ¸ 10 [min] 8. Czas jednego seansu /regulowany przez obsługującego/ 1 ¸ 3 [min] 9. Nominalny czas jednego seansu /zalecany/ 1.5 [min] 10. Maksymalny czas jednego seansu 3 [min] 11. Maksymalny odstęp czasu pomiędzy kolejnymi seansami 2 [min] 12. Nominalna liczba kolejnych seansów /1.5 min] 50 [cykli] NOMINALNE ZUŻYCIE AZOTU* 13. Wymrażanie kabiny KRIOSAUNY ~ 8 ÷ 10 [kg] 14. Podczas trwania seansu ~ 1 [kg/min] 28. Stół rehabilitacyjny z ręczną zmianą wysokości leżyska - Lekka i stabilna konstrukcja z regulacją wysokości leża przy pomocy ręcznego podnośnika śrubowego zapewnia wygodę pracy terapeucie. - Stół wyposażony jest w stałe stopki antypoślizgowe dające gwarancję stabilności przy pracy z ruchliwymi dziećmi. - Tapicerka wykonana jest z materiału skóropodobnego bardzo wytrzymałego a jednocześnie niezwykle miękkiego odpowiedniego dla delikatnej skóry nawet najmniejszych dzieci, dostępna w szerokiej gamie kolorów. - Wymiary [mm]: 1950 x 1000-1200 x 450/950 [długość x szerokość x wysokość] - Maksymalne obciążenie: 200 kg 29. Diatermia krótkofalowa - Aparat do leczenia falami krótkimi. - Aparat pracuje w trybie ciągłym i impulsowym. - Elektromagnetyczne pole wysokiej częstotliwości generuje w tkance prądy wirowe co prowadzi do powstania energii cieplnej. - Aparat posiada aplikator indukcyjny, umieszczony na ramieniu umożliwiającym szybkie i dokładne ustawienie go we właściwej pozycji. - Wskazania terapeutyczne dostępne są na ekranie urządzenia. Zasilanie 230 V; 50 Hz Max. pobór mocy 1Kva Częstotliwość 27,12 MHz Max moc wyjściowa 200 W trybie pulsacyjnym, 100W w trybie ciągłym Tryp pracy ciągły, impulsowy Częstotliwość impulsu 0,5-1000Hz Wymiary max. 581x459x854mm Waga max 40kg 30. Dwukanałowy aparat do magnetoterapii - dwa całkowicie niezależne kanały aplikacyjne generujące różne pola w tym samym czasie - typy pola: sinus, trójkąt, prostokąt półsinus, półtrójkąt, półprostokąt - tryb mieszany: różne rodzaje pola w jednej sesji zabiegowej - emisja ciągła i modulowana - duża indukcja pola magnetycznego - szeroki zakres częstotliwości - pełna kontrola nad parametrami zabiegowymi dla zaawansowanych użytkowników - uproszczenie obsługi aparatu - jednostki chorobowe wybierane wg nazwy - 46 jednostek chorobowych - 79 programów zabiegowych - 50 programów do ustawienia dla użytkownika - tryby pracy: programowy/manualny - wyświetlacz znakowy - czytelna obsługa - wybór jednostek chorobowych po nazwie - zegar zabiegowy - cztery uniwersalne gniazda aplikatorów - automatyczne rozpoznawanie typu aplikatora - mikroprocesorowe sterowanie pracą aparatu - ciekłokrystaliczny wyświetlacz znakowy - trwała i niezawodna klawiatura - autotest - bieżąca kontrola sprawności aparatu - maksymalna indukcja: 10mT/100Gs - parametry trybu modulowanego: impuls 1s/ przerwa 0,5-8s - zakres częstotliwości: 2-60Hz - zegar zabiegowy: 1-30min - zasilanie: 230V, 50Hz, 580W - wymiary sterownika: 35x45x13,5cm - masa sterownika: 13kg - w zestawie aplikatory szpulowe wysokoprądowe o średnicy 35 i 60 cm oraz leżanka do aplikatora 60cm 31. Dwukanałowy aparat do elektroterapii - nowoczesny 8 calowy kolorowy ekran dotykowy - wyposażony w 2 niezależne kanały, kanały z możliwością ustalenia przebiegu pracy prądów: zsynchronizowana, alternatywna, oddzielna - pełen przekrój prądów, ponad 100 zdefiniowanych programów z możliwością indywidualnej modyfikacji wybranych parametrów zabiegu i zapisanie na karcie SD 1GB - 120 miejsc wolnych + 120 na programy ulubione - możliwość współpracy z Vaco - parametry ustawiane indywidualnie - możliwość stosowania obwodu CC i CV, podstawa prądu galwanicznego 0%, 20%, 50%, zmiana polaryzacji manualna / automatyczna w zaprogramowanym cyklu - trening pulsacyjny możliwość regulacji wszystkich parametrów - szeroka baza programów specjalnych, diagnostyka i terapia porażeń, rehabilitacja mięśni, rehabilitacja sportowa, programy do stymulacji mięśni, poprawy ich funkcjonowania oraz wydolności - programy do diagnostyki i leczenia schorzeń mięśniowych, rehabilitacja sportowa kolejność programów z automatyczną kontrolą fazy rozgrzewki, fazy treningu i fazy relaksu - wybór rodzaju zabiegu według wskazań podanych alfabetycznie lub według atlasu anatomicznego ciała (ponad 120 wskazań terapeutycznych) - zestaw niezbędnego wyposażenia: min. elektrody 2 pary, podkłady 2 pary, 2 pasy do mocowań, tester, 2 kable do elektroterapii kabel zasiania. - 2 opakowanie elektrod jednorazowych w trzech rozmiarach min. 150 par 32. Lampa do światłolecznictwa - Średnica filtra ok. 5 cm - Zasilanie 100-240 V~, 50/60 Hz - Pobór prądu 0,29-0,12 A - Moc źródła światła 20 W - Klasa bezpieczeństwa Class II , IP 20 - Waga bez statywu 0.5 kg - Temperatura podczas użycia +10°C to +30°C podczas przechowywania 0°C to +40°C - Długość fali 480 - 3400 nm - Stopień polaryzacji >95% (590 - 1550 nm) - Gęstość mocy śr. 40 mW/cm2 - Wydatek energetyczny na min. śr. 2.4 J/cm2 33. WANNA DO MASAŻU PODWODNEGO RĘCZNEGO - Wanna wyposażona w urządzenie do wykonywania podwodnego ciśnieniowego masażu manualnego, z możliwością dodawania powietrza do strumienia masującego - urządzenie na regulowanych nóżkach (prześwit do podłogi min. 200 mm), aby umożliwić podjazd pod wannę podnośnika pacjenta - niecka wanny z wysokiej jakości szkła akrylowego, bez szwów, wzmocnionego specjalnym laminatem z włókien szklanych, osadzona na podstawie stalowej, - obudowa wanny wykonana z białego poliestru. - bateria do napełniania wanny DN 25 z wylewką DN 32, bateria prysznica DN 15 z wężem i ręcznym natryskiem, - wbudowany zawór spustowy z przelewem DN 65 (z wysokogatunkowej stali) z korkiem (kulką) na łańcuszku, - po bokach poręcze /uchwyty/, - stały podgłówek ze stali posiadający wymienny wałek pod kark, - zawór regulacji ciśnienia masażu, zawór regulacji masażu perełkowego, - manometr do pomiaru ciśnienia masażu - wąż ciśnieniowy do masażu z dyszami ( min. 6 sztuk dyszy o różnych średnicach) - wbudowany agregat pompowy wykonany z tworzywa sztucznego, o wydajności min. 200 l/min - zasilanie sieciowe agregatu: trójfazowe 230/400 V, max. 2,0 kW - ciśnienie w biczu wodnym regulowane w zakresie 0 do 5,5 bar - zabezpieczenie pompy przed pracą na sucho, - rury wewnątrz wanny z miedzi i tworzywa sztucznego, - przyłącze wodne : ciepła woda min.: 1", zimna woda min: 1" - wymiary zewnętrzne (dł x szer x wys) max. 2.350 x 1000 x 1100 mm - pojemność nominalna wanny: ok. 500 l - masa pustej wanny: max 180 kg

II.5) Główny kod CPV: 33.10.00.00 - Urządzenia medyczne
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-10-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: W postępowaniu nie jest wymagane posiadanie kompetencji lub uprawnień.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: W niniejszym postępowaniu Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe na rachunku lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 250.000,00 zł.
Informacje dodatkowe Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż złoty, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs złotego do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W niniejszym postępowaniu Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 dostawę sprzętu rehabilitacyjnego o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 zł.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunków opisanych powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż złoty, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na zł/PLN przyjmie średni kurs złotego do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W zakresie wykazania, że Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona nie podlega wykluczeniu z postępowania, należy przedłożyć, na wezwanie Zamawiającego: 1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej, należy przedłożyć, na wezwanie Zamawiającego: 1. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 250.000,00 zł, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2. wykaz co najmniej 1 dostawy sprzętu rehabilitacyjnego o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 zł, wykonanej w okresie nie wcześniejszym niż ostatnie 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa została wykonana, oraz załączeniem dowodów, czy została wykonana należycie; według wzoru przedstawionego przez Zamawiającego na dalszym etapie postępowania wraz z wezwaniem Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza do złożenia dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione, jeżeli: a) warunki opisane w pkt 5.1.2. - wystarczające jest, aby dowolny Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, wykazał spełnianie tego warunku; b) warunki określone w art. 24 ust. 1 oraz w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy powinien spełnić każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia samodzielnie; c) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zobowiązany jest złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania, wskazane w pkt 6.1.2. SIWZ oraz o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 3. W przypadku oferty składanej przez wspólników spółki cywilnej postanowienia pkt 5.3.2. SIWZ stosuje się odpowiednio. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą oryginał zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 5.5.1., nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 5.5.1. Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt: - 6.4.1.- 6.4.3 niniejszej SIWZ przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania w formularzu ofertowym przez Wykonawcę, którą część zamówienia zamierza zlecić do wykonania Podwykonawcy i podania firm Podwykonawców w oświadczeniu dot. przesłanek wykluczenia (o ile jest to wiadome w momencie składania ofert), zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane nastąpi w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BZ WBK o/Leszno nr 19 1090 1245 0000 0001 0383 3663 z adnotacją z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty. 4. Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu w miejscu składania ofert. Kserokopię dokumentu należy dołączyć do oferty. Dokument wadialny powinien mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 9.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 9.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
dodatkowa gwarancja40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w niżej wymienionych przypadkach: 1) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany: stawki podatku od towarów i usług z zastrzeżeniem ust. 2, 2) zmiany terminu realizacji niniejszej umowy w przypadku: 1. wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w § 4, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności; 2. wystąpienia przerw w realizacji dostawy, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego, dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu zakończenia realizacji dostawy, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności; 2. W przypadku zmiany wskazanej w ust. 1 pkt 1) Strony ustalają protokolarnie wartość prac wykonanych wg stanu na dzień poprzedzający zmianę stawki podatku VAT. Nowa stawka podatku będzie miała zastosowanie zgodnie z odpowiednimi uregulowaniami prawnymi. 3. Poza sytuacjami wskazanymi w ust. 1, zmiana niniejszej umowy może nastąpić w następujących przypadkach: 1) gdy zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, nieobjętych niniejszą umową, o ile takie dostawy staną się niezbędne do należytego wykonania umowy i zostaną spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w niniejszej umowie. 2) zostaną spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy spowodowana będzie okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w niniejszej umowie, 3) zajdzie konieczność zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy: a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca będzie spełniał warunki udziału w postępowaniu, nie zajdą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociągnie to za sobą innych istotnych zmian umowy, b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, 4. Ponadto, zmiany, niezależnie od ich wartości, są możliwe gdy nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zmiana jest możliwa, gdy łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. 6. Wszelkie zmiany niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 7. Jeżeli o zmianę postanowień umowy wnioskuje Wykonawca, przedkłada Zamawiającemu wniosek należycie uzasadniony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-08-22, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.