eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olsztyn › Świadczenie usług w zakresie konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-10-16



Ogłoszenie nr 602269-N-2017 z dnia 2017-10-16 r.

Fundacja "Żak" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie: Świadczenie usług w zakresie konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Fundacja "Żak" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, krajowy numer identyfikacyjny 51053665100000, ul. ul. Kanafojskiego  2 , 10722   Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 089 52333231 w. 42, e-mail przetargi@zak.olsztyn.pl, faks 089 5233366 w. 28, 0895234856.
Adres strony internetowej (URL): www.zak.olsztyn.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Fundacja utworzona przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
www.zak.olsztyn.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.zak.olsztyn.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
12. Wykonawca powinien opakować ofertę zgodnie z następującymi zasadami: oferta powinna być opakowana w nieprzejrzystą kopertą, zawierającą pieczęć z nazwą i adresem Wykonawcy, zaadresowaną na Zamawiającego, z napisem: "Świadczenie usług w zakresie konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert." Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Fundacja "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ul. Kanafojskiego 2, 10-722 Olsztyn w pok. nr 7 (sekretariat).
Adres:
Fundacja "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ul. Kanafojskiego 2, 10-722 Olsztyn, pok. nr 7 (sekretariat).


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług w zakresie konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie
Numer referencyjny: H-1/2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi polegającej na świadczeniu usług w zakresie konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w Załączniku nr 1 do SIWZ oraz w Formularzu cen jednostkowych, stanowiącym Załącznik nr 2a do SIWZ. 3. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy zobowiązany będzie do posiadania polisy lub innych dokumentów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 4. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację przedmiotu zamówienia. 5. Wykonawca ma obowiązek zapoznania się z zakresem przedmiotu zamówienia oraz wymogami przedstawionymi w SIWZ oraz projekcie umowy. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej przed złożeniem oferty. W celu ustalenia terminu wizji lokalnej należy skontaktować się z kierownikiem ds. technicznych: inż. Robertem Boguckim, tel.: 089 523 33 66 wew. 29 6. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których jest mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.

II.5) Główny kod CPV: 50.70.00.00 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których jest mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp polegających na powtórzeniu podobnych usług związanych z konserwacją i drobnymi naprawami instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnymi robotami ogólnobudowlanymi o charakterze konserwacyjnym w obiektach będących w administracji Fundacji "ŻAK" Uniwersytetu Warmińsko - Mazurskiego w Olsztynie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2017-12-01 2019-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w powyższym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wartości podane w dokumentach wyrażone w walutach innych niż PLN, Zamawiający przeliczy wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień, w którym zostało opublikowane ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące 1) Zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy: a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie wykazał się doświadczeniem polegającym na należytym wykonaniu minimum jednej usługi polegającej na konserwacji i drobnych napraw instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobnych robót ogólnobudowlanych o charakterze konserwacyjnym o łącznej wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto (Zamawiający dopuszcza sumowanie wartości poszczególnych zamówień w skali jednego roku). Jako wykonanie (zakończenie) zamówienia należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru usługi lub równoważnego dokumentu. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2) Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: Wykonawca musi wykazać, że do realizacji zamówienia zostaną skierowane następujące osoby odpowiedzialne za realizację usługi objętej przedmiotem zamówienia, posiadające kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga, aby w skład kluczowego personelu Wykonawcy wchodziły co najmniej następujące osoby: a) minimum 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Zamawiający określając wymogi dla ww. osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające wymaganym uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, tj. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert (na kwotę nie niższą niż 150 000,00 PLN), 2. Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - propozycję wzoru wykazu wykonanych usług, Zamawiający przekaże Wykonawcy wraz z wezwaniem, o którym mowa w art. 26 ust. 2 ustawy, 3. Dowody (referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonane) określające, czy usługi wymienione w wykazie, o którym mowa w pkt. 2) zostały wykonane należycie (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), 4. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - propozycję wzoru wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, Zamawiający przekaże Wykonawcy wraz z wezwaniem, o którym mowa w art. 26 ust. 1 ustawy 5. Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy w mBank nr 26 1140 1111 0000 4156 1100 1001 (w tytule przelewu należy wpisać numer postępowania i swój nr NIP), 2) poręczeniach bankowych, 3) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo - kredytowych, 4) gwarancjach bankowych, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych, 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawa z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 1804 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Dokument ten powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i powinien zawierać w swej treści: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji, gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (dokładne określenie nazwy zamówienia), 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności gwarancji, 5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłaty kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że Wykonawca: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub c) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub d) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający będzie uważał za skuteczne wniesienie wadium tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dowód wniesienia wadium może być dołączony do oferty. 5. Wadium wnoszone w innej dopuszczalnej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale w ofercie w terminie przewidzianym na składanie ofert.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
CENA60,00
CZAS REAKCJI40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy wyłącznie w następującym zakresie i w następujących przypadkach: a) zmiany terminu wykonania zamówienia lub terminów płatności w przypadku zaistnienia siły wyższej lub spowodowane obiektywnymi okolicznościami; b) zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji umowy o zamówienie publiczne, spowodowanych działaniem osób trzecich; c) zmiany ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia podyktowane zmianą stawki podatku VAT; d) zmiany umowy podyktowane okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego związanymi z koniecznością ograniczenia zakresu lub terminu wykonania zamówienia; e) zmiany umowy w zakresie określenia rzeczywistej wartości robót w oparciu o ilości wykonane i zaoferowane ceny jednostkowe. f) Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji, tj. jej wydłużenie o czas potrzebny na wykonanie prac dodatkowych lub potrzebny na dalszą realizację przedmiotu umowy po jej zakończeniu g) Zmiany powodujące zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy możliwe będą pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego środków finansowych na jego zapłatę h) W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, Wykonawcy przysługuje zmiana wysokości należnego wynagrodzenia, jeżeli zmiany będą miały wpływ na koszt wykonania zamówienia przez Wykonawcę. i) W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, pod warunkiem wzrostu wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne o min. 10% do poprzedniej, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. j) W przypadku zmiany wysokości stawki podatku VAT zmianie ulegnie tylko i wyłącznie kwota brutto umówionego wynagrodzenia Wykonawcy. 2. Dopuszczalna jest zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na zasadach określonych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Wszelkie zmiany umowy, o których mowa w ust. 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-10-24, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
A 1. Przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do: 1) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) złożenia kopii aktualnej polisy lub innego dokumentu ubezpieczeniowego potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem ww. zadania wraz z dowodem jej opłacenia; 3) złożenia dokumentów potwierdzających posiadanie przez osoby przewidziane do wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia odpowiednich uprawnień i kwalifikacji (tj. kserokopii wymaganych uprawnień budowlanych oraz zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego - aktualne na dzień zawierania umowy, podpisane za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione), zgodnie z wykazem osób, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia; 4) złożenia umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, dotyczy również wspólników prowadzących działalność gospodarcza w formie spółki cywilnej; 5) w przypadku, gdy przewidziano, że umowę podpisze inna osoba niż wskazana w umowie spółki i uwidoczniona w KRS - należy podać jej imię i nazwisko, stanowisko oraz należy przekazać ważne (aktualne) pełnomocnictwo do reprezentowania firmy w danym zakresie. 2. W zawiadomieniu wysłanym do Wykonawcy, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, Zamawiający określi termin i miejsce złożenia w/w dokumentów oraz poinformuje o formalnościach związanych z podpisaniem umowy o treści zgodnej ze wzorem załączonym do SIWZ. 3. Nie dostarczenie dokumentów, o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie spowoduje, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, co może skutkować konsekwencjami określonymi w art. 94 ust. 3 ustawy. 4. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: CENA - 60% CZAS REAKCJI- 40 % 1) Kryterium "Czas reakcji" (R): a) Kryterium rozpatrywane będzie na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcę czasu przewidzianego na reakcję do usuwania awarii konserwowanych przez Wykonawcę instalacji licząc od chwili telefonicznego zgłoszenia wystąpienia awarii przez pracownika Zamawiającego do zabezpieczenia miejsc awarii, a punkty za to kryterium zostaną przyznane w następujący sposób: - W przypadku gdy zadeklarowany czas reakcji wyniesie 1 godzinę, licząc od powiadomienia o zaistniałej awarii do zabezpieczenia miejsc awarii - oferta Wykonawcy otrzyma: 40 pkt. - W przypadku gdy zadeklarowany czas reakcji wyniesie 1,5 godziny, licząc od powiadomienia o zaistniałej awarii do zabezpieczenia miejsc awarii - oferta Wykonawcy otrzyma: 20 pkt. - W przypadku gdy zadeklarowany czas reakcji wyniesie więcej niż 1,5 godziny, licząc od powiadomienia o zaistniałej awarii do zabezpieczenia miejsc awarii - oferta Wykonawcy może zostać odrzucona, zgodnie z dyspozycją art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy jako nie odpowiadająca treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, - Jeżeli Wykonawca nie wypełni pozycji dotyczącej "Czasu reakcji", Zamawiający przyjmie tą wartość jako wymagany maksymalny czas reakcji na wezwanie Zamawiającego, tj. 1,5godziny, licząc od powiadomienia o zaistniałej awarii do zabezpieczenia miejsc awarii, a oferta taka w powyższym kryterium otrzyma: 20 pkt, natomiast Zamawiający dokona stosownych poprawek w ofercie na podstawie art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy. Oferta w kryterium "Czas reakcji" może uzyskać maksymalnie 40 punktów według w/w zasad. Opis sposobu obliczania ceny B 1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 2. Ceną oferty jest kwota wymieniona w Formularzu Oferty. 3. Ceny jednostkowe zawarte w ofercie zawierać mają wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia przypadającego na daną jednostkę. Cena jednostkowa służy do ustalenia ostatecznego przysługującego wykonawcy wynagrodzenia za wykonanie określonej ilości jednostek. 4. Cena jednostkowa musi być wyrażona w PLN (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku). 5. Ceny jednostkowe i cena oferty za wykonanie całego przedmiotu zamówienia należy skalkulować z uwzględnieniem wszystkich kosztów przypadających na jednostkę przedmiarową danego asortymentu. Ceny jednostkowe zawarte w Formularzu cen jednostkowych obejmują ceny materiału wraz z kosztami zakupu, natomiast ryczałtowa kwota określona w poz. 131 Formularza cen jednostkowych stanowi miesięczne wynagrodzenie za konserwację i drobne naprawy instalacji wody zimnej i ciepłej, instalacji hydrantowej, gazowej, instalacji kanalizacyjnych, c.o. wraz z węzłami oraz drobne roboty ogólnobudowlane o charakterze konserwacyjnym wraz z robocizną na wbudowanie niezbędnych materiałów oraz za gotowość do usuwania awarii 24 godziny na dobę i obecność co najmniej trzech pracowników Wykonawcy w obiektach Zamawiającego w każdym tygodniu obowiązywania umowy (6 dni: od poniedziałku do soboty) w godz. 08:00 do 14:00, zgodnie z wymaganiami zamawiającego zawartymi w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i nie podlegają zmianom w okresie obowiązywania umowy. 6. Ostateczna cena usługi będzie wynikała z rzeczywistej wielkości zrealizowanego zlecenia, obliczona zgodnie z cenami jednostkowymi określonymi w ofercie wykonawcy w oparciu o załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia Formularz cen jednostkowych. 7. W przypadku, jeżeli Wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku VAT, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek VAT, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zgodnie z ustawą, Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest poinformować Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 8. Sposób zapłaty i rozliczenia wynagrodzenia za wykonanie zamówienia, określony został w projekcie umowy zawartym Załączniku nr 5 do SIWZ. 9. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki pisarskie; oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek; inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona, stosowanie do art. 87 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Termin płatności za wykonanie usługi wynosi 14 dni od daty dostarczenia przez Wykonawcę dokumentów rozliczeniowych wraz z fakturą VAT; C 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim. 2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. 3. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się z Wykonawcami za pośrednictwem telefonu. 4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie (za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy - Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca) lub środkami komunikacji elektronicznej: e-mailem: przetargi.zak@gmail.com Forma przekazywania dokumentów za pośrednictwem komunikacji elektronicznej - emaila - nie dotyczy: oferty, pełnomocnictw oraz oświadczeń i dokumentów, co do których ustawa Pzp wymaga złożenia w oryginale. Zamawiający zastrzega sobie prawo przesyłania wszelkich zawiadomień, wezwań i informacji przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje e-mailem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 5. We wszelkiej korespondencji dotyczącej niniejszego postępowania zaleca się wskazywać znak sprawy postępowania nadany przez Zamawiającego lub nazwę zamówienia nadaną przez Zamawiającego. D 1. Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes prawny w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp: odwołanie i skarga do Sądu. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) określenia warunków udziału w postępowaniu; 2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; 3) odrzucenie oferty odwołującego; 4) opisu przedmiotu zamówienia; 5) wyboru najkorzystniejszej oferty. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzonej odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w terminie określonym w art. 182 ustawy Pzp wraz z dowodem uiszczenia wpisu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu E Otwarcie ofert nastąpi w dniu 24.10.2017r. o godz. 14:00, w pokoju nr 6 (sala konferencyjna) F 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienie. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie tej części (zakresu) zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.