eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubawa › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Rewitalizacja centrum - utworzenie Centrum Aktywności Społecznej na Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2018-07-20



Ogłoszenie nr 592813-N-2018 z dnia 2018-07-20 r.

Gmina Miejska Lubawa: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Rewitalizacja centrum - utworzenie Centrum Aktywności Społecznej na Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Lubawa, krajowy numer identyfikacyjny 510743479, ul. Rzepnikowskiego  9A , 14-260   Lubawa, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 896 455 300, e-mail urzad-miasta@lubawa.pl, faks 896 452 558.
Adres strony internetowej (URL): http://lubawa.bip-wm.pl/public/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://lubawa.bip-wm.pl/public/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://lubawa.bip-wm.pl/public/


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miasta Lubawa, ul. Rzepnikowskiego 9a, 14-260 Lubawa, pokój nr 1 (sekretriat)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn. Rewitalizacja centrum - utworzenie Centrum Aktywności Społecznej na Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie
Numer referencyjny: IGK.271.10.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn.: "Rewitalizacja centrum - utworzenie Centrum Aktywności Społecznej na Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie". 2. Do ogólnych obowiązków Inspektora w szczególności należy: 2.1. zarządzanie procesem inwestycyjnym w imieniu Zamawiającego, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie budowy, 2.2. wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Kontraktu, 2.3. działanie we współpracy z Nadzorem Autorskim i Zamawiającym i na rzecz Zamawiającego w całym okresie realizacji zadania inwestycyjnego, 2.4. analiza i wsparcie prawne w zakresie realizacji zadania, 2.5. stałe uczestniczenie w naradach technicznych problemowych i innych organizowanych przez wszystkie strony procesu inwestycyjnego w szczególności Zamawiającego 2.6. podejmowanie wszelkich działań umożliwiających prawidłową realizację zadania, 2.7. współpraca z inwestorem, projektantami, i wykonawcą w okresie realizacji inwestycji, 2.8. podejmowanie czynności mających na celu ochronę interesów Inwestora, 2.9. sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad kompleksową realizacją inwestycji zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz.U.2018.1202 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278) oraz zasadami działania inspektora nadzoru, a w szczególności: a) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów nie posiadających atestów dopuszczających do stosowania w budownictwie, 3. Na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót budowlanych Inspektor jest upoważniony i zobowiązany do: 3.1. przeprowadzenia inspekcji terenu budowy w celu sprawdzenia zgodności stanu istniejącego z dokumentacja projektową oraz oceny ryzyka wprowadzenia zmian na etapie prowadzenia prac, 4. Na etapie prowadzenia robót budowlanych Inspektor jest upoważniony i zobowiązany do: 4.1. obecności Kierownika Projektu (inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej) na terenie budowy przez okres trwania zadania inwestycyjnego - nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu (w okresie trwania robót) wraz z każdorazowym telefonicznym bądź osobistym powiadomieniem Zamawiającego, 4.2. obecności inspektora branży archeologicznej na terenie budowy przez okres trwania zadania inwestycyjnego - każdorazowo w trakcie prowadzenia robót ziemnych, 4.3. obecności pozostałych inspektorów nadzoru inwestorskiego (niewyszczególnionych w punkcie 4 ust 4.1-4.2) na terenie budowy przez okres trwania zadania inwestycyjnego - nie rzadziej niż raz w tygodniu (w okresie trwania robót) wraz z każdorazowym telefonicznym bądź osobistym powiadomieniem Zamawiającego, 4.4. ustalenia harmonogramu pracy inspektorów branżowych zgodnie z harmonogramem prac wykonawcy, 4.5. sprawowania nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli - inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane i warunkami pozwolenia na budowę i pozwoleń konserwatora zabytków oraz zgodnie z treścią umowy, 4.6. sprawowanie nadzoru archeologicznego nad realizowanym zadaniem zgodnie z pozwoleniami nr 469/2018 i 470/2018 z dnia 25.06.2018 r. Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (zał nr 7 do SIWZ) w tym spełnienie wszelkich warunków i zobowiązań wynikających z w/w pozwoleń między innymi takich jak: a) uzyskanie potwierdzenia gotowości muzeum do przyjęcia zabytków archeologicznych odkrytych podczas badań, b) prowadzenia dokumentacji przebiegu badań, c) prowadzenia doraźnej konserwacji pozyskanych zabytków, d) prowadzenia inwentaryzacji pozyskanych zabytków i ich dokumentacji, e) sporządzania sprawozdań, f) opracowania wyników badań archeologicznych, 4.7. reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z zadaniem inwestycyjnym oraz ścisłej współpracy z Nadzorem Autorskim. Inspektor nie jest upoważniony do podejmowania decyzji w imieniu Zamawiającego, 4.8. nieskrępowanego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, 4.9. kontrolowania w sposób ciągły jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych (STWiOR), dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, bieżące archiwizowanie wszelkich atestów, deklaracji, certyfikatów jakości itp., 4.10. odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenia kosztów, tak aby Zamawiający mógł podjąć właściwą decyzje w danej sytuacji, 4.11. kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, 4.12. udzielania Wykonawcy Robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Kontraktu, po ich uzgodnieniu z Zamawiającym, 4.13. kontroli zgodności oznakowania robót, 4.14. kontroli wykonywania robót budowlanych zgodnie z zasadami i przepisami BHP, 4.15. wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub nie posiada wymaganych uprawnień lub nie wykonuje prawidłowo i należycie swojej pracy, 4.16. organizowania oraz przewodniczenia comiesięcznym Radom Budowy dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron (Wykonawca Robót, Kierownik Budowy, Kierownik Projektu wraz z Inspektorami Nadzoru Inwestorskiego, Zamawiający) oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 7 dni, 4.17. organizowania cotygodniowych narad technicznych (w okresie trwania robót) oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu, Wykonawcy Robót i uczestnikom, 4.18. monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji inwestycji oraz potwierdzania faktur przejściowych pod względem ich zgodności z faktycznie wykonanym zakresem prac w niej ujętych, 4.19. kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 4.20. nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę Robót, 4.21. zatwierdzania i opiniowania opracowań (w tym m. in.: projektów wykonawczych, badań, treści ekspozycji, rysunków technicznych, propozycji zmian w dokumentacji, dokumentacji powykonawczej) dostarczanych przez Wykonawcę budowy po uprzednim uzyskaniu opinii Nadzoru Autorskiego,\ 4.22. sprawdzanie i dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu potwierdzonych wpisem do dziennika budowy lub protokołem odbioru wraz z informowaniem Zamawiającego o zamiarze dokonania odbioru, 4.23. uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych i przekazywanie ich do użytkowania, 4.24. sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 4.25. poświadczenia usunięcia przez Wykonawcę Robót wad, 4.26. przygotowania do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę Robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, 4.27. sprawdzenia i akceptowania przejściowych i końcowych oświadczeń Wykonawcy Robót dot. ilości i wartości wykonanych robót, 4.28. dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę Robót po zakończeniu robót, 4.29. nadzorowanie wykonania umowy zgodnie z dokumentacją projektową i umową z Wykonawcą robót, 4.30. powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy, 4.31. sprawdzenia prawidłowości wystawionych faktur przejściowych i faktury końcowej w zakresie kwoty do zapłaty, 4.32. rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 4.33. wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót, 4.34. rozstrzygania wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktu, w uzgodnieniu z Zamawiającym, 4.35. sporządzenia protokołu odzysku materiałów pochodzących z rozbiórki, 4.36. prowadzenia dokumentacji fotograficznej budowy, 4.37. składania comiesięcznych raportów z postępu prac Wykonawcy robót budowlanych oraz czynności wykonanych przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w okresie objętym raportem. 4.38. ustalenia zakresu ewentualnych robót zamiennych, ich kosztorysowania i wykazania różnic, i opracowywanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania akceptacji ze strony Zamawiającego, 5. Wnioskowanie do Zamawiającego o: 5.1. wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, 5.2. przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego rzeczoznawcę, 5.3. zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy Wykonawca Robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 5.4. zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy Robót i jest zgodna z postanowieniami umowy i SIWZ, 5.5. zlecenie wykonania robót nieobjętych umową, których realizacja okaże się niezbędna, a które zostały określone w art. 144 ust. 2 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, 5.6. zatwierdzenie Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji przedstawionego przez Wykonawcę Robót i jego zmian. 6. Na etapie po zakończeniu robót budowlanych do obowiązków Inspektora należeć będzie: 6.1. dokonanie odbioru końcowego, przygotowanie wraz z Wykonawcą Robót kompletnej dokumentacji odbiorowej niezbędnej przy pracy komisji, powołanej przez Zamawiającego oraz przygotowanie protokołów odbioru robót, 6.2. dokonanie odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 6.3. wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 6.4. przygotowanie dla potrzeb Zamawiającego danych potrzebnych do sporządzenia dokumentów PT, OT i książki obiektu, 6.5. sporządzenie raportu końcowego i wszelkich wymaganych sprawozdań, 6.6. rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu, 6.7. skompletowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz z uczestniczeniem w tej procedurze, 6.8. uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych w okresie 7 lat od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego, egzekwowanie obowiązków gwarancyjnych Wykonawcy Robót, 6.9. sporządzenie ostatecznego raportu z wykonania umowy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, nie później niż w terminie 30 dni od zakończenia okresu gwarancji i rękojmi na roboty budowlane, 6.10. Nadzór i sprawozdawczość w okresie gwarancji: Okres gwarancji dla robót budowlanych objętych Projektem wynosić będzie 84 miesięcy od zakończenia i zatwierdzenia protokołu końcowego odbioru robót, z zastrzeżeniem, że w danym okresie Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie na każdorazowe wezwanie Zamawiającego (lecz nie rzadziej niż raz do roku) dokonywał przeglądów gwarancyjnych i sporządzał pisemne raporty dla Zamawiającego. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego prowadzi w tym okresie sprawozdawczość. Koszt nadzoru w okresie gwarancji (szacunkowy ryczałt) winien być ujęty w cenie ofertowej i zostanie uiszczony Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego w terminie 30 dni od dnia przedstawienia faktury, którą Inspektor Nadzoru Inwestorskiego złoży po zakończeniu i bezusterkowym odbiorze końcowym robót. 7. W przypadku wystąpienie konieczności wykonania robót nie objętych dokumentacją projektową, SIWZ i zapisami umowy z Wykonawcą, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany do: 7.1. niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o konieczności wykonania takich robót, 7.2. przygotowania dla Zamawiającego protokołu, spisanego przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Zamawiającego i Wykonawcy Robót, zawierającego opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót, 7.3. przedstawienia Zamawiającemu kalkulacji kosztów Wykonawcy Robót na wykonanie tych robót; zakres i wartość robót każdorazowo będą podlegać weryfikacji i akceptacji Zamawiającego, 7.4. wydania polecenie wykonania robót wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego; uzasadnione roboty Zamawiający będzie traktował jako zamówienie dodatkowe zgodnie z Ustawą - Prawo Zamówień Publicznych. 8. Do obowiązków Inspektora należy przygotowanie dla Zamawiającego następujących raportów: 8.1. Raport miesięczny - Inżynier w ciągu 7 dni po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego przedłoży Zamawiającemu "Raport miesięczny" wyszczególniający wykonane przez Zespół Inspektora prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał w szczególności: a) opis postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu, b) zaawansowanie finansowe wykonanych robót w stosunku do założonego harmonogramu, c) opis powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia, d) fotografie dokumentujące postęp robót, e) wykaz zmian w dokumentacji projektowej, f) wykaz wystąpień Wykonawcy i sposób ich rozpatrzenia. 8.2. Raport końcowy - Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu komplet, sporządzonej przez Wykonawcę Robót dokumentacji powykonawczej w ilościach i zakresie jak wynika to z prawa budowlanego. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, w ciągu 14 dni od daty odbioru końcowego inwestycji przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy, (w 2 egz.) który będzie zawierał: a) końcowe rozliczenie ilości wykonanych robót i obliczenie końcowej kwoty umownej zgodnie z umową Wykonawcy Robót, b) rozliczenie finansowe zadania inwestycyjnego, c) protokół odbioru końcowego i przekazania do użytkowania, d) opis przebiegu wykonania Kontraktu i sprawozdanie z działalności Inspektora Nadzoru Inwestorskiego e) całą powykonawczą dokumentację odbiorową zawierającą takie dokumenty jak np.: sprawozdanie techniczne końcowe, protokoły z Rad Budowy, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, mapę powykonawczą, wystąpienia Wykonawcy, instrukcje zmian, wnioski Wykonawcy, obmiary, aprobaty techniczne, atesty i deklaracje zgodności, receptury, świadectwa jakości, programy zapewnienia jakości, wyniki badań, instrukcje obsługi, projekt budowlany powykonawczy, informacje niezbędne do sporządzenia dokumentów PT, OT , książki obiektu itp. 9. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego ma obowiązek realizować wszystkie inne polecenia i zarządzenia Zamawiającego, nie wymienione powyżej, które będą niezbędne i będą służyły prawidłowej realizacji umowy (Kontraktu) i służyły zabezpieczeniu interesów Zamawiającego. 10. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy (Kontraktu). 11. Na każdym etapie realizacji Inspektor zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania Kontraktem. 12. Dokumenty wymienione w § III ust. 8 należy przekazywać do Zamawiającego w wersji drukowanej i elektronicznej. 13. Obowiązki Zamawiającego: 13.1. Zamawiający przekaże Inżynierowi kopie następujących dokumentów: a) Dokumentację techniczną wraz ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. b) Umowę o roboty budowlane. c) Ofertę Wykonawcy Robót d) Decyzje administracyjne pozwalające na realizację umowy na roboty budowlane w tym decyzję o pozwoleniu na budowę, pozwolenia konserwatorskie. e) Inne będące w posiadaniu dokumenty składające się na Kontrakt oraz poinformuje o umowach cywilno-prawnych i znanych mu wymaganiach prawnych i administracyjnych mających wpływ na realizację umowy. 14. Szczegółowy opis robót budowlanych (dokumentacja projektowa, STWIRB, siwz, pytania i odpowiedzi dla wykonawców robót budowlanych) znajduje się w pod adresem: http://lubawa.bip-wm.pl/public/?id=145135 15. Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego składać się będzie z : 15.1. Inspektor nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej pełniącego funkcję kierownika projektu, 15.2. Inspektor nadzoru w branży sanitarnej, 15.3. Inspektor nadzoru w branży elektrycznej, 15.4. Inspektor nadzoru w branży drogowej, 15.5. Inspektor nadzoru archeologicznego, 16. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia. 17. Zamawiający informuje, iż roboty budowlane nad którymi nadzór będzie pełnił wykonawca są dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014-2020.

II.5) Główny kod CPV: 71540000-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71520000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-06-29

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 usługi, w tym: 1 usługa polegająca na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego / inżyniera kontraktu/ na obiekcie budowlanym o wartości minimalnej umowy/kontraktu robót budowlanych wynoszącym 5.000.000 zł brutto (słownie: pięć milionów złotych) dla całego zadania, 1 usługa polegająca na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego / inżyniera kontraktu/ na obiekcie budowlanym realizowanego pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (WKZ) i wartość dla całej roboty budowlanej nie mniejszej niż 1.000.000 zł brutto (słownie: milion złotych). Przez nadzór WKZ Zamawiający rozumie roboty budowlane prowadzone na obiekcie lub obszarze wpisanym do rejestru zabytków. Uwaga! Zamawiający dopuści przedstawienie 1 usługi, która spełnia łącznie wyżej wymienione warunki tzn. usługa polegająca pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego / inżyniera kontraktu/ na obiekcie budowlanym o wartości minimalnej umowy/kontraktu robót budowlanych wynoszącym 5.000.000 zł brutto oraz prowadzona pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (WKZ). Przez nadzór WKZ Zamawiający rozumie roboty budowlane prowadzone na obiekcie lub obszarze wpisanym do rejestru zabytków. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich lub wspólnie spełniają w/w warunek. (Nie dopuszcza się sumowania mniejszych kontraktów w celu uzyskania 1 kontraktu o sumie i zakresie prac wymaganych przez Zamawiającego). Wykonawca musi wykazać, że w celu realizacji przedmiotowego zamówienia dysponuje następującymi osobami odpowiedzialnymi za nadzorowanie robotami budowlanymi, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, uprawnienia i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: Inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej pełniącym jednocześnie rolę kierownika projektu, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń; Inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, cieplnej i wentylacyjnej, Inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, Inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej, Inspektora nadzoru archeologicznego posiadający kwalifikacje, o których mowa art. 37e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Minimalne wymagania: inspektorzy z zakresu budownictwa muszą posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich lub łącznie spełniają w/w warunek. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia w/w funkcji i pełnienia nadzoru przez co najmniej jedną osobę pod warunkiem, iż spełnia ona minimalne wymagania określone dla każdej z poszczególnych funkcji. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia (§ VII ust. 7 pkt 3) SIWZ) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1. Nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia (§VII ust. 7 pkt 3) SIWZ), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia (§VII ust.9 pkt 1) SIWZ. )

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ, 2. wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1do SIWZ, b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ, c) Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika, oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty. d) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców - podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. e) Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:


Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Doświadczenie zawodowe osób skierowanych do realizacji zamówienia40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana postanowień niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą obydwu Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności opisana w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2017.1579 z późn. zm.). 2. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności zmiany terminu ustalonego w§ 4 niniejszej Umowy, w szczególności: 2.1. wstrzymania robót budowlanych, a tym samym realizacji usługi przez zamawiającego, 2.2. konieczności usunięcia błędów, wad lub wprowadzenia zmian w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 2.3. przesunięcie terminu realizacji umowy z Wykonawcą w przypadku przesunięcia realizacji terminu robót budowlanych, zmiany obowiązywania okresu pogwarancyjnego, 2.4. przesunięcie terminu realizacji umowy z Wykonawcą w przypadku przesunięcia się terminu zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych wynikającej z procedury o udzielenie zamówienia publicznego na wykonawcę robót budowlanych, 2.5. przesunięcie terminu realizacji umowy z Wykonawcą w przypadku przedłużającej się realizacji robót budowlanych, 2.6. odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, 2.7. wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie (prowadzenie) robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez zamawiającego i inspektora nadzoru 2.8. działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, 2.9. wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 2.10. zmian spowodowanych nieprzewidzianymi w specyfikacji warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, 2.11. w przypadku zmiany technologii jakości lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu, wprowadzanych na wniosek wykonawcy robót budowlanych 2.12. w przypadku wykonania robót zamiennych, wprowadzanych na wniosek wykonawcy robót budowlanych 2.13. na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, 2.14. zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 3. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń, w tym także zmiany wynagrodzenia wykonawcy: 3.1. wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 3.2. zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i realizujących przedmiot umowy. Zmiana którejkolwiek osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami SIWZ.Przerwa w wykonywaniu Umowy wynikająca z braku personelu Wykonawcy będzie traktowana jako przyczyna zależna od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do przedłużenia terminu wykonania umowy. 3.3. zmiany przedmiotu zamówienia w zakresie kontraktu na roboty budowlane w przypadku wystąpienia robót zamiennych, zmiana ta nie może powodować podwyższenia wynagrodzenia, o którym mowa w §5 ust.1 niniejszej umowy 3.4. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. 3.5. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany wysokości wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy w następujących przypadkach i w następujący sposób: a) W przypadku ustawowej zmiany stawki VAT (zwiększenia lub zmniejszenia) wartości netto z oferty Wykonawcy pozostaną bez zmian, a kwota wynagrodzenia brutto Wykonawcy, zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów z uwzględnieniem stopnia wykonania zamówienia wykonania zamówienia. W takim przypadku Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę kwota wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, wynikającego ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia; c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne kwota wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. d) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 pkt 5) następować będzie na wniosek Wykonawcy. Do wniosku o zmianę wynagrodzenia w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 5) lit. a)-c) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku wraz z wykazaniem ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonywania zamówienia oraz określeniem stopnia w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia wraz z dokładnym wyliczeniem kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. e) Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zmianę kwoty wynagrodzenia z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem wobec wnioskowanej daty obowiązywania nowego wynagrodzenia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne. f) Zmiana wynagrodzenia wykonawcy może mieć miejsce wyłącznie wtedy, gdy zmiany, o których mowa w ust.3 pkt 5) będą mieć wpływ na koszt wykonania zamówienia przez wykonawcę. g) Zamawiający po zaakceptowaniu wniosku o którym mowa w ust.3 pkt 5) niniejszego paragrafu, wyznaczy datę podpisania aneksu h) Zmiana umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy 3.6. Wystąpienia konieczności zmian osób wykonawcy w przypadku, gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez zamawiającego. 4. W przedstawionych w ust. 2 pkt. 2.1) -2.14) przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało być szczegółowo uzasadnione przez wykonawcę i zaakceptowane przez zamawiającego. 5. Wykonawca w trakcie trwania umowy poinformuje Zamawiającego w terminie 7 dni od dokonania zmiany numeru konta bankowego określonego w § 5 ust. 3, na który Zamawiający będzie dokonywał płatności. Zmiana numeru konta wymaga aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-08-09, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.