eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jerzmanowice › Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania realizowanego w ramach projektu inwestycyjnego pn. "Budowa pełnowymiarowej hali sportowej przy Zespole Szkół w Jerzmanowicach".



Ogłoszenie z dnia 2019-08-02



Ogłoszenie nr 581818-N-2019 z dnia 2019-08-02 r.

Gmina Jerzmanowice-Przeginia: Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania realizowanego w ramach projektu inwestycyjnego pn. "Budowa pełnowymiarowej hali sportowej przy Zespole Szkół w Jerzmanowicach".
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jerzmanowice-Przeginia, krajowy numer identyfikacyjny 35155580300000, ul. Rajska  22 , 32-048  Jerzmanowice, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 123 895 247, e-mail sekretariat@jerzmanowice-przeginia.pl, faks 123 895 521.
Adres strony internetowej (URL): http://www.jerzmanowice-przeginia.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://www.jerzmanowice-przeginia.pl/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://bip.malopolska.pl/ugjerzmanowiceprzeginia,m,177335,zamowienia-publiczne-i-ogloszenia.html


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
oferty nalezy złożyć pisemnie, osobiście lub za pomocą operatora pocztowego lub posłańca na adres Zamawiającego
Adres:
Urzad Gminy Jerzmanowice-Przeginia, ul. Rajska 22, 32-048 Jerzmanowice


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania realizowanego w ramach projektu inwestycyjnego pn. "Budowa pełnowymiarowej hali sportowej przy Zespole Szkół w Jerzmanowicach".
Numer referencyjny: IR.271.1.12.2019.AK
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego pn. "Budowa pełnowymiarowej hali sportowej przy Zespole Szkół w Jerzmanowicach ". Zamawiający uzyskał dofinansowanie przedmiotowego projektu inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, w ramach Programu Rozwoju Szkolnej Infrastruktury Sportowej - Edycja 2017. Zadanie jest objęte umową o dofinansowanie. Zadanie inwestycyjne realizowane na podstawie decyzji Starosty Krakowskiego nr AB.V.1.586.2019, z dnia 21.05.2019 r., zmieniającej decyzję Starosty Krakowskiego nr AB.V.1.873.2016, z dnia 25.08.2016 r. Szczegółowy opis został zamieszczony w części III - Opisie przedmiotu zamówienia. 2. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". 3. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno - prawnych, związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). Ponadto Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny, wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 4. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, zaleca się zobowiązanie Wykonawcy do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Cele zamówienia Głównym celem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym. Rezultatem do osiągnięcia w ramach niniejszej Umowy jest doprowadzenie do terminowego i zgodnego z zakresem rzeczowym zakończenia Kontraktu na roboty budowlane w ramach projektu inwestycyjnego pn. "Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Jerzmanowicach" poprzez monitoring i kontrolę wykonania, pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i czasowym, poprzez: - prowadzenie pełnego wielopoziomowego nadzoru nad robotami budowlanymi, w szczególności w zakresie zgodnym z wymaganiami Polskiego Prawa Budowlanego. Nadzór powinien być prowadzony przez zespół specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami polskiego Prawa Budowlanego, - współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień Kontraktu na Roboty, - utrzymanie bieżącej komunikacji i raportowania na pisemne polecenie Zamawiającego pomiędzy wszystkimi uczestnikami Projektu, - informowanie Zamawiającego o wszystkich występujących problemach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych dla ich przezwyciężenia, - prawidłowa realizacja Kontraktu na roboty budowlane zgodnie z wymaganiami umowy i SIWZ, procedur instytucji finansujących, Zamawiającego oraz zabezpieczenie interesów Zamawiającego, - weryfikacja, sprawdzanie oraz ostateczne zatwierdzenie dokumentów Wykonawcy. 4.2 Zakres zadań związany z pełnieniem nadzoru inwestorskiego 4.2.1 Nadzór i zarządzanie Kontraktami na roboty budowlane W związku z zarządzaniem kontraktem na roboty budowlane, Wykonawca w ramach pełnionego nadzoru inwestorskiego powinien zapewnić profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski we wszystkich branżach zgodnie z wymogami prawa budowlanego, w szczególności z zapisami Ustawy z 7 lipca 1994 Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202, 1276, 1496, 1669), poprzez wyznaczenie ze swego grona inspektorów nadzoru inwestorskiego (art.25 i art.26) i zapewnienie koordynacji ich pracy (art. 27). Wykonawca powinien działać zgodnie z uprawnieniami nadanymi przez Zamawiającego określonymi w umowie i SIWZ na roboty budowlane oraz w niniejszym Opisie przedmiotu zamówienia. Do głównych zadań i obowiązków Wykonawcy będzie należało: a. Koordynowanie wyżej wymienionego Kontraktu na roboty budowlane. b. Monitorowanie i kontrola postępu wykonania Kontraktu na roboty budowlane. c. Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. d. Ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, jeżeli są możliwe do uniknięcia. e. Zatwierdzanie harmonogramu dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z projektem i/lub warunkami kontraktowymi. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia z Wykonawcą robót budowlanych przez rozpoczęciem prac treści "wniosków materiałowych", które winny być zatwierdzane przez inspektora nadzoru inwestorskiego. f. Pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy Prawo budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez ustawę Prawo budowlane, g. Ścisła współpraca z nadzorem w szczególności archeologicznym i geologicznym, h. Zatwierdzanie - za uprzednią zgodą Zamawiającego, materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń przeznaczonych do wbudowania, sprawdzanie dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub nie mających polskich certyfikatów. i. Zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę. j. Bieżące weryfikowanie poprawności i zgodności dokumentacji projektowej oraz innej dokumentacji z obowiązującymi przepisami i wszelkimi normami technicznymi oraz sztuką budowlaną. W razie wykrycia błędów Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym Zamawiającego i poinformuje o możliwych poprawkach w projekcie lub błędnej dokumentacji. k. Organizowanie, w razie konieczności, dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to niezbędne, przy czym konsekwencje finansowe z tytułu przeprowadzonych testów ponosi w zależności od ich wyników Wykonawca robót budowlanych (jeżeli testy potwierdzą niewłaściwą jakość badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy) lub inspektor nadzoru(jeżeli testy nie potwierdzą przypuszczeń co do jakości badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy). l. Przygotowywanie raportów - na pisemne polecenie Zamawiającego, i opracowań dotyczących: - aprobat technicznych dostaw, - prób materiałów i robót, - ilości wykonanych robót i przejęcia robót. m. Kontrolowanie, czy roboty są wykonywanie zgodnie z harmonogramem. n. Przeprowadzanie regularnych inspekcji Terenu Budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z umową oraz dobrą praktyką inżynierską. o. Kontrola Wykonawcy, że zapewnia realizację robót zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. p. Wydawanie okresowych raportów o postępie Robót - na pisemne polecenie Zamawiającego. q. Organizowanie wraz z Zamawiającym i uczestnictwo w cyklicznych naradach koordynacyjnych na Placu Budowy na życzenie Zamawiającego oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp Robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, r. Egzekwowanie zgodności wykonanych robót ze specyfikacjami technicznymi, dokumentacją projektową, przedmiarami robót i zapisami umowy. s. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także rozliczanie wykonanych robót budowlanych. W ramach zawartej umowy na pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego, Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania w terminie do pięciu (5) dni, licząc od dnia otrzymania od Wykonawcy robót budowlanych, rozliczenia wraz kompletną dokumentacją odbiorową dla zadania przeznaczonego do rozliczenia, t. Sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, u. Wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem w Dzienniku Budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, v. Żądanie od Wykonawcy, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. Inspektor nadzoru inwestorskiego winien w terminie do dwóch (2) dni od dnia stwierdzenia niezgodności wydać pisemne polecenie ponownego wykonania robót bądź ich wstrzymania, w. Sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowywanie i branie udziału w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywaniu ich do użytkowania. Inspektorzy nadzoru budowlanego mają obowiązek brania udziału w odbiorach robót zanikających. Podstawą płatności Wykonawcy robót budowanych jest protokolarne potwierdzenie wykonania pomiarów geodezyjnych na otwartym wykopie. Prace pomiarowe są prowadzone przy udziale inspektora nadzoru inwestorskiego i kwitowane podpisaniem protokołu. W protokole winny znaleźć się takie informacje jak min.: odcinek (od studni do studni), długość, osoba dokonująca pomiarów geodezyjnych, itp. x. Rozliczanie robót budowlanych poprzez m.in. weryfikację szkiców, rysunków obmiarowych, księgi obmiarów, itp. y. Zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów urządzeń i wyposażenia, z. Egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego, aa. Nadzorowanie testów oraz zlecanie i przeglądanie podręczników operacyjnych przygotowanych przez Wykonawcę do ułatwienia przejęcia urządzeń, bb. Weryfikacja, ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne, ewentualnie wydruki w postaci map) w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Dokumenty te są przygotowywane przez wykonawcę robót budowlanych, cc. Przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie przy udziale Wykonawcy robót budowlanych Protokołów Częściowych i Końcowego, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umowy, dd. Wszystkie inne działania i zadania nie wymienione w niniejszej Umowie i / lub Kontraktach na roboty budowane, które będą niezbędne do właściwej realizacji umowy na roboty budowlane (zgodnie z ustawą Prawo budowlane, wymaganiami instytucji finansujących, jak również wymaganiami Zamawiającego) oraz będą właściwie zabezpieczać interesy Zamawiającego. 4.2.2 Zakres obowiązków Generalnego Wykonawcy w okresie gwarancji i rękojmi, w którym będzie uczestniczył nadzór inwestorski W okresie gwarancji i rękojmi obowiązują poniższe zasady: a. Przeglądy gwarancyjne 1. Komisyjne przeglądy gwarancyjne odbywać się będą według uznania Zamawiającego, nie rzadziej niż co 6 miesięcy w okresie obowiązywania gwarancji na roboty budowlane chyba, że zajdzie okoliczność, której nie można było wcześniej przewidzieć. Z każdego przeglądu gwarancyjnego inspektor nadzoru inwestorskiego wraz z Wykonawcą robót budowlanych sporządza raport. 2. Datę, godzinę i miejsce dokonania przeglądu gwarancyjnego wyznacza Zamawiający, zawiadamiając o nim Wykonawcę robót budowlanych na piśmie, z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Wykonawca robót jest obowiązany uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych. 3. W skład komisji przeglądowej będą wchodziły, co najmniej 2 osoby wyznaczone przez Zamawiającego oraz co najmniej 2 osoby wyznaczone przez Wykonawcę robót budowlanych, który wskaże Zamawiającemu wyznaczone osoby na piśmie najpóźniej na 7 dni przed planowanym przeglądem. W przeglądach gwarancyjnych bierze udział inspektor nadzoru inwestorskiego. 4. Jeśli Wykonawca robót budowlanych został prawidłowo zawiadomiony o terminie i miejscu dokonania przeglądu gwarancyjnego, tj. zgodnie z pkt 2, niestawienie się jego przedstawicieli nie będzie wywoływało żadnych ujemnych skutków dla ważności i skuteczności ustaleń dokonanych przez komisję gwarancyjną. 5. Z każdego przeglądu gwarancyjnego sporządzany będzie szczególny Protokół Przeglądu Gwarancyjnego, w co najmniej dwóch egzemplarzach, po jednym dla Inwestora i Wykonawcy robót budowlanych. Protokół sporządza przedstawiciel inspektor nadzoru inwestorskiego wraz z Wykonawcą robót budowlanych. 6. Niezależnie od uprawnień Zamawiającego zastrzeżonych powyżej uprawniony jest on do zwołania przeglądu gwarancyjnego "ad hoc", w sytuacjach nagłych, wymagających podjęcia odpowiednich czynności. Przy tego typu działaniach bierze udział inspektor nadzoru inwestorskiego, który po zakończeniu działań spisuje protokół i przekazuje do

II.5) Główny kod CPV: 71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71540000-5
71247000-1
71310000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2020-11-30

II.9) Informacje dodatkowe: Umowa na świadczenie usługi pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego będzie zawarta na czas określony do dnia zakończenia robót budowlanych i oddania obiektu do użytkowania (przewidywany czas zakończenia zadania inwestycyjnego - 30.11.2020 r.). Okres umowy dla pełnienia nadzoru inwestorskiego obejmuje również i okres gwarancji i rękojmi Wykonawcy na roboty budowlane, tj. 84 miesiące liczone od momentu podpisania bezusterkowego protokołu końcowego pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych. W tym okresie Wykonawca przewidzi wizyty w ramach przeglądów gwarancyjnych w wymiarze czasu nie częściej jak jeden (1) przegląd w okresie sześciu (6) miesięcy.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Wykażą, że zrealizowali a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), w sposób należyty: co najmniej jedną (1) usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy przy ukończonych i oddanych do użytkowania robocie budowlanej, polegającej na budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej, takich jak: sala sportowa, hala sportowa, sala gimnastyczna, szkoła z salą sportową, basen z salą sportową, o powierzchni użytkowej min. 900m^2, obejmującej budowę i/ lub rozbudowę budynku wraz z instalacjami, 2) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia tj.: osobami posiadającymi uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w odpowiedniej specjalności, aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, specjalistyczną wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy: a) inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadający: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, a także specjalistyczną wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, oraz pełnił funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy przy ukończonych i oddanych do użytkowania robotach budowlanych, polegających na budowie lub przebudowie co najmniej jedną (1) budynku użyteczności publicznej, takiego jak: sala sportowa, hala sportowa, sala gimnastyczna, szkoła z salą sportową, basen z salą sportową, o powierzchni użytkowej min. 900m^2, obejmujących budowę i/ lub rozbudowę budynku wraz z instalacjami. b) inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej posiadający : uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, a także specjalistyczną wiedzę I doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. c) inspektor nadzoru specjalności elektrycznej posiadający : - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) w zakresie objętym przedmiotowym przedsięwzięciem, aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, a także specjalistyczną wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. d) inspektor nadzoru specjalności drogowej posiadający: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) w zakresie objętym przedmiotowym przedsięwzięciem, aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, a także specjalistyczną wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Uwaga 1: Kierownik budowy powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202, 1276, 1496, 1669) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65, z 2018 r. poz. 650, 1669). Uwaga 2. Kluczowy personel, podany przez Wykonawcę w ofercie nie wyczerpuje wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winien być traktowany, jako minimalne wymogi Zamawiającego dla udziału w postępowaniu przetargowym. Uwaga 3. Kluczowy personel wskazany przez Wykonawcę w ofercie ma brać czynny udział w wykonaniu zobowiązania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 2. 9. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego w szczególności umowy/porozumienia zawartej pomiędzy Wykonawcą, a podmiotem udostępniającym zasoby. Ponadto Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 4 Rozporządzenia ministra rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1993). 3. Informacja dla wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 w/w rozporządzenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (min. zestawienie złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Wykaz wykonanych usług określonych w rozdziale 8 ust 2 pkt 1) niniejszej SIWZ, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, 2. Wykaz osób określonych w rozdziale 8 ust 2 pkt 2niniejszej SIWZ - sporządzony przez Wykonawcę według załącznika nr 6 do SIWZ, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdziale 8 ust 2 pkt 2 niniejszej SIWZ wraz z informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Załącznik nr 2 - Oświadczenie, o którym mowa w art. 25a, o spełnieniu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - załączyć do oferty, Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania - załączyć do oferty, Załącznik nr 7 - Zobowiązanie podmiotu do oddania zasobów na okres realizacji zamówienia - załączyć do oferty (opcjonalnie), Załącznik nr 8 - Wykaz określający dodatkowe doświadczenie kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń- załączyć do oferty, Załącznik nr 9 - Oświadczenie RODO - załączyć do oferty. Oświadczenie Wykonawcy jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom i podanie firm podwykonawców. Uwaga. Zatrudnianie członków zespołu nadzoru prowadzących działalność gospodarczą we własnym imieniu - jednoosobowo (tzw. samozatrudnienie) również należy traktować jako podwykonawstwo i taką działalność należy wskazać jako powierzenie części zamówienia podwykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu przewidzianego na składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądza, b. poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancji bankowych, d. gwarancji ubezpieczeniowych, e. poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 110). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie, oddział w Jerzmanowicach - numer rachunku 83 8589 0006 0150 0000 0390 0011, a potwierdzenie dokonanego przelewu zaleca się dołączyć do oferty. Na przelewie winien znaleźć się opis "Pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego hala sportowa w Jerzmanowicach". 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty lub kopie załączyć wraz z ofertą a oryginał złożyć w odrębnej kopercie z ofertą. Dokument wadialny musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP - wg stanu prawnego na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów albo osobnej kopercie). 6. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod takim jednak warunkiem, że tenże Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena ofertowa brutto60,00
dodatkowe doświadczenie inspektora nadzoru wyznaczonego do realizacji zamówienia40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana istotnych postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na zasadach wskazanych poniżej w ust. 2 - 5. 2. Przewiduje się możliwość dokonania zmian umowy w szczególności w następujących sytuacjach: a) zmiany przepisów lub norm mających zastosowanie do przedmiotu zamówienia; b) istotnej zmiana okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy; c) przesunięcia terminu zakończenia robót, w szczególności z powodu: zaistnienia siły wyższej, konieczności opracowania projektów zamiennych i dodatkowych, braków zgód mieszkańców na wykonanie robót, zgodnie z projektem budowlanym, winy Wykonawcy robót budowlanych, niewypłacalności, upadłości, likwidacji wykonawcy robót budowlanych. Jeżeli zakres rzeczowy robót budowlanych nie ulegnie zwiększeniu o więcej niż o 10% w stosunku do zakładanego w dokumentacji przetargowej Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku zmiany terminu obowiązywania Umowy. d) Wskutek siły wyższej (w szczególności wyładowania atmosferyczne, powódź, pożar, zbyt wysokie napięcie elektryczne, wpływy chemiczne). e) uniemożliwienia dokonania prób końcowych tak, że opóźniają się one o więcej niż 14 dni z przyczyn, za które odpowiada Zamawiający; f) konieczności podziału nadzorowanych kontraktów na większą ilość kontraktów. 3. Zmiana może obejmować: a) Pominięcie jakiejkolwiek części usług (jednak bez prawa zlecenia jej osobom trzecim); b) Zmiany kolejności i terminów wykonywania usług; c) Zastąpienia zakresu planowanych do wykonania usług innym zakresem usług przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji Umowy; d) Zmianę wynagrodzenia, 4. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku: 1) odstąpienia przez Zamawiającego od wykonania części robót, w przypadku uznania ich wykonania za zbędne, z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego na skutek wystąpienia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, 2) zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 5. Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następujących metod: a) Wykonawca może zaproponować zmianę, przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwolą osiągnąć korzystny z punktu widzenia Umowy skutek dla Zamawiającego np. przykładowo obniżyć koszty realizacji Umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego. b) Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian, jeśli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji Umowy, które w razie przyjęcia pozwolą np. obniżyć koszty realizacji Umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego lub jeżeli konieczności ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. c) Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust. 4, wraz z tą propozycją przedłoży: - Opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian, - Propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji w harmonogramie świadczenia usług i szacunek, w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu Umowy; - Szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem; - Szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem. 6. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający, (w zależności od przypadku) w terminie 14 dni poinformuje drugą stronę o zatwierdzeniu bądź odrzuceniu otrzymanej propozycji zmiany bądź w terminie tym wystąpi do strony występującej z propozycją zmian, przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian, spełniającą wymogi opisane powyżej. 7. W przypadku braku ustosunkowania się do propozycji w terminie podanym w ust. poprzednim, traktuje się, iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona. 8. Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia ust. poprzednich. 9. W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich pisemnym aneksem. 10. Zmiana nie może powodować zmiany terminu wykonania Umowy lub wynagrodzenia Wykonawcy przy przyjęciu, że w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zamówienia, będącego przedmiotem niniejszej umowy zostałaby wybrana inna oferta, aniżeli oferta Wykonawcy. 11. Kwota wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w § 5 ust. 1 zostanie skorygowana w związku z wprowadzonymi zmianami w następujący sposób: a) W stosunku do usług, które są pomijane - zostanie zmniejszona o wartość nie wykonanych usług, ustalona na podstawie oferty złożonej przez Wykonawcę w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zakończonego zawarciem niniejszej Umowy o ile takie usługi w ofercie występują, a w pozostałych przypadkach o wartość usług ustalonych zgodnie z cenami rynkowymi za tego rodzaju usługi; b) W stosunku do usług, które będą realizowane, które nie są pod względem ilościowym objęte ofertą oraz usług nie objętych ofertą - zostanie zwiększona zgodnie z cenami wskazanymi w ofercie za tego rodzaju usługi, o ile takie w ofercie występują, a w pozostałych przypadkach zgodnie z cenami rynkowymi za usługi wykonywane w ramach zmiany. 12. W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają stosowane właściwie przepisy art. 144 Prawa Zamówień Publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-08-12, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.