eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi S³omniki › Wykonanie bankowej obs³ugi bud¿etu gminy S³ominki oraz podleg³ych jednostek organizacyjnych wraz z uruchomieniem filii lub punktu obs³ugi w budynku Urzêdu Miejskiego w S³omnikach przy ulicy Ko¶ciuszki nr 64 w S³omnikach w latach 2015-2018.

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-03-16

S³omniki: Wykonanie bankowej obs³ugi bud¿etu gminy S³ominki oraz podleg³ych jednostek organizacyjnych wraz z uruchomieniem filii lub punktu obs³ugi w budynku Urzêdu Miejskiego w S³omnikach przy ulicy Ko¶ciuszki nr 64 w S³omnikach w latach 2015-2018.
Numer og³oszenia: 57820 - 2015; data zamieszczenia: 16.03.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina S³omniki , ul. Ko¶ciuszki 64, 32-090 S³omniki, woj. ma³opolskie, tel. 012 3881102, faks 012 3882102.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.slomniki.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostêpne s± informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wykonanie bankowej obs³ugi bud¿etu gminy S³ominki oraz podleg³ych jednostek organizacyjnych wraz z uruchomieniem filii lub punktu obs³ugi w budynku Urzêdu Miejskiego w S³omnikach przy ulicy Ko¶ciuszki nr 64 w S³omnikach w latach 2015-2018..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: A) Wykonaniu bankowej obs³ugi bud¿etu Gminy S³ominki oraz podleg³ych jednostek organizacyjnych - polegaj±cej na 1. otwarciu i prowadzeniu rachunków bie¿±cych i pomocniczych 2. przyjmowaniu wp³at gotówkowych 3. dokonywanie wyp³at gotówkowych 4. realizacji poleceñ przelewu, 5. generowanie i dostarczanie obs³ugiwanym jednostkom wyci±gów bankowych wraz z za³±cznikami 6. dokonywanie automatycznego lokowania dziennych nadwy¿ek ¶rodków na rachunku 7. przyjmowanie ¶rodków finansowych na lokaty krótkoterminowe T/N, IW i 2W 8. przyjmowanie ¶rodków finansowych na lokaty dni wolnych weekendowe i ¶wi±teczne 9. nie pobieranie prowizji od niewykorzystanego kredytu w ramach przyznanego limitu kredytu w rachunku bie¿±cym oraz od wykorzystanego kredytu. 10. uruchomienie kredytu, kredytowanie w rachunku bie¿±cym 11. wydawanie opinii bankowej o prowadzonym rachunku bankowym, oraz innych opinii i za¶wiadczeñ 12. kapitalizacja odsetek na rachunku bie¿±cym powinna nastêpowaæ w okresach miesiêcznych Wykaz jednostek organizacyjnych: 1. Urz±d Miejski S³omnikach 2. Zespó³ Ekonomiczno Administracyjny Szkó³ w S³omnikach 3. Gminny O¶rodek Pomocy Spo³ecznej 4. Przedszkole Samorz±dowe w S³omnikach 5. Zespó³ Szkó³ Ogólnokszta³c±cych w S³omnikach 6. Zespó³ Szkó³ w Prandocinie 7. Zespó³ Szkó³ w Nied¼wiedziu 8. Zespó³ Szkó³ w Smrokowie 9. Zespó³ szkó³ w Waganowicach 10. Zespó³ Szkó³ w Kacicach Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo otwarcia rachunków bankowych dla Gminy S³omniki lub jednostek organizacyjnych, które mog± powstaæ w okresie obowi±zywania umowy, na warunkach okre¶lonych w SIWZ oraz w ofercie wybranej. 1. Obowi±zkowe jest uruchomienie filii lub punktu obs³ugi w budynku Urzêdu Miejskiego w S³omnikach przy ulicy Ko¶ciuszki nr 64 w S³omnikach w terminie nie d³u¿szym ni¿ 1 miesi±c od dnia podpisania umowy. Do momentu otwarcia punktu kasowego/filii/oddzia³u Wykonawca zagwarantuje codzienn± obs³ugê bud¿etu na teranie miasta S³omniki i zapewni mo¿liwo¶æ przeprowadzania wszystkich operacji bankowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów ze strony Zamawiaj±cego. Filia lub punkt obs³ugi bêdzie czynna/y od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach pracy Urzêdu Miejskiego w S³omnikach tj. pn : 9:00-17:00, wt-pt 7:30-15:30 2. Zamawiaj±cy na filiê lub punkt obs³ugi przeznacza lokal u¿ytkowy o powierzchni ca³kowitej 21,16 m2 mieszcz±cy siê w budynku Urzêdu Miejskiego w S³omnikach przy ul. Ko¶ciuszki. 3. Z wykonawc±, którego oferta zostanie wybrana zostanie podpisana oddzielna umowa najmu lokalu pod filiê lub punkt obs³ugi -wg za³. nr 5 i bêdzie on ponosi³ koszty zwi±zane z wynajmem lokalu przez ca³y okres trwania umowy w przedmiotowym postêpowaniu. 4. Miesiêczny koszt wynajmu lokalu za 1m2 wynosi 40,95 z³ plus 23 % vat Op³ata za wynajem lokalu mo¿e byæ podwy¿szana od pocz±tku ka¿dego roku o stopieñ inflacji og³oszony przez Prezesa GUS. 5. Wykonawca wyposa¿y i urz±dzi lokal na w³asny koszt. B). ZASADY WYZNACZENIA PRZEZ WYKONAWCÊ POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW OFERTY 1. Stopa oprocentowania ¶rodków na rachunku bie¿±cym powinna byæ uzale¿niona od stopy WIBID Jako iloczyn k x WIBID gdzie Wykonawca podaje wspó³czynnik k Odsetki s± naliczane i dopisywane do rachunku ostatniego dnia ka¿dego miesi±ca za dany miesi±c WIBID IM bierze siê z ostatniego dnia miesi±ca poprzedzaj±cego miesi±c, za który dopisywane s± odsetki. 2. Stopy oprocentowania lokat krótkoterminowych powinny byæ uzale¿nione od stóp WIBID Jako iloczyn s x WIBID, gdzie Wykonawca podaje wspó³czynnik s. 3. Wykonawca powinien podaæ, na podstawie, której stopy bazowej bêdzie wyznacza³ stopê oprocentowania lokat dni wolnych ( WIBID lub inny wska¼nik), a nastêpnie stopê oprocentowania okre¶liæ w x ( stopa bazowa), gdzie Wykonawca podaje wspó³czynnik w. 4. Stopa oprocentowania kredytu w rachunku bie¿±cym ulega zmianie w pierwszym dniu kwarta³u kalendarzowego i jest sta³a przez ca³y kwarta³ bêd±c równa sumie WIBOR 3 M + m, gdzie Wykonawca podaje mar¿ê m. WIBOR 3 M dla wyznaczenia tej stopy przyjmuje siê na poziomie obowi±zuj±cym w pierwszym dniu kwarta³u. 5. Wszystkie stopy powinny byæ podane jako stopy nominalne w skali roku. 6. Warto¶ci jednostkowe (prowizje i op³aty) powinny byæ tak ustalone, ¿e nie bêd± podlegaæ zmianom w okresie obowi±zywania umowy. 7. Wykonawca nie bêdzie pobiera³ op³at za realizacjê polecenia przelewu, wydanego przez zamawiaj±cego, na rachunek prowadzony przez Wykonawcê. 8. Wykonawca nie bêdzie pobiera³ op³at za wyp³atê gotówkow± z rachunku zamawiaj±cego na rzecz zamawiaj±cego. 9. Wykonawca nie bêdzie pobiera³ op³at za wp³aty gotówkowe na rachunek Zamawiaj±cego od osób trzecich. 10. Niedopuszczalne jest podawanie prowizji i op³at oraz stóp oprocentowania wariantowo. C). W ramach umowy Bank powinien: 1) posiadaæ zdolno¶æ do prowadzenia transakcji dewizowych 2) udostêpniæ zamawiaj±cemu w siedzibie zamawiaj±cego system bankowo¶ci elektronicznej (nie mniej ni¿ 4 stanowiska komputerowe) - umo¿liwiaj±cy dokonywanie przelewów oraz uzyskiwanie informacji o stanie rachunków i dokonywanych operacjach 3) Zapewniæ instalacje oprogramowania, przeszkolenie pracowników i ¶wiadczenie us³ug bankowo¶ci elektronicznej we wskazanych jednostkach organizacyjnych gminy umo¿liwiaj±cych dokonywanie przelewów, p³atno¶ci masowych oraz uzyskiwanie informacji o operacjach bankowych i stanie rachunku. 1. Za zainstalowanie, korzystanie i za u¿ytkowanie systemu bankowo¶ci elektronicznej bank nie bêdzie pobiera³ op³at i prowizji. 2. Zapewnienie bezp³atnej pomocy technicznej w okresie wdro¿enia dla pracowników Urzêdu jak i jednostek organizacyjnych pracuj±cych w systemie bankowo¶ci elektronicznej. 3. Zamawiaj±cy zastrzega sobie, aby wykonawca gwarantowa³ po³±czenie bezp³atne lub w taryfie lokalnej. 4) ¦wiadczyæ us³ugi doradczo-finansowe dla gminy..

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 66.11.00.00 - (3) Us³ugi bankowe .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunki udzia³u w postêpowaniu zosta³y spe³nione, na podstawie z³o¿onego: o¶wiadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp Zezwolenia na utworzenie i rozpoczêcie przez bank dzia³alno¶ci wynikaj±cej z ustawy z dnia 29.08.1997r.-Prawo bankowe (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz.665 z pó¼n. zm.)-/dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998r./lub inny dokument uprawniaj±cy do wykonywania czynno¶ci bankowych.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca w celu spe³nienia warunku sk³ada wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie; Wykonawca winien udokumentowaæ, i¿ wykona³ lub wykonuje nale¿ycie co najmniej jedn± us³ugê odpowiadaj±c± swoim rodzajem i warto¶ci± us³udze stanowi±cej przedmiot zamówienia (za us³ugê odpowiadaj±c± swoim rodzajem us³udze stanowi±cej przedmiot zamówienia Zamawiaj±cy uwa¿a bankow± obs³ugê bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego z tym, ¿e wysoko¶æ obs³ugiwanego bud¿etu musi byæ wiêksza ni¿ 10 mln z³, okres obs³ugi nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 1 rok).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunki udzia³u w postêpowaniu zosta³y spe³nione, na podstawie O¶wiadczenia ¿e Wykonawca dysponuje odpowiednim potencja³em osobowym i technicznym niezbêdnym do wykonania zadania oraz ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ; (za³±cznik nr 7 do SIWZ)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunki udzia³u w postêpowaniu zosta³y spe³nione, na podstawie O¶wiadczenia ¿e Wykonawca dysponuje odpowiednim potencja³em osobowym i technicznym niezbêdnym do wykonania zadania oraz ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ; (za³±cznik nr 7 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • potwierdzenie posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, w szczególno¶ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych dostaw lub us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów, czy zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 65
  • 2 - Stopa oprocentowania ¶rodków na rachunku bie¿±cym - 10
  • 3 - Stopa oprocentowania lokat krótkoterminowych - 5
  • 4 - Stopa oprocentowania lokat wolnych dni - 5
  • 5 - Stopa oprocentowania kredytu w rachunku bie¿±cym - 5
  • 6 - Stopa oprocentowania automatycznego lokowania - 5
  • 7 - Minimalna kwota ¶rodków lokowanych automatycznie - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

Zmiany umowy 1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian do umowy. O wyst±pieniu okoliczno¶ci mog±cych wp³yn±æ na zmianê terminów Wykonawca/Zamawiaj±cy winien poinformowaæ Zamawiaj±cego/Wykonawcê pisemnie. 2. Zmiany tre¶ci i warunków umowy mog± nast±piæ równie¿ w przypadku wyst±pienia: 1) si³y wy¿szej, Za si³ê wy¿sz± warunkuj±c± zmianê umowy uwa¿aæ siê bêdzie w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, dzia³ania wojenne, nag³e za³amania warunków atmosferycznych, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub ska¿enia; 2) rezygnacji z czê¶ci zamówienia przez Zamawiaj±cego, je¿eli bêdzie to niezbêdne dla prawid³owej realizacji przedmiotu umowy 3) zmiany warto¶ci umowy w sytuacji zmiany urzêdowej stawki podatku VAT na oferowany przedmiot zamówienia. Zmiana taka mo¿e nast±piæ od dnia wej¶cia w ¿ycie podpisanego aneksu do niniejszej umowy na podstawie pisemnego zg³oszenia Wykonawcy. 4) Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy / Zamawiaj±cego w tym równie¿ osób wskazanych w ofercie, które bêd± Wykonywaæ przedmiot zamówienia. Zamiana tak, mo¿e zostaæ wprowadzona pod warunkiem, i¿ Wykonawca wska¿e, ¿e osoby zmieniane posiadaj± uprawnienia do Wykonywania zamówienia okre¶lone w SIWZ. 5) Konieczno¶ci zmian w zakresie podwykonawstwa tj. - zmiany podwykonawcy wskazanego w ofercie, - zmiany czê¶ci zamówienia któr± Wykonawca zamierza³ zleciæ podwykonawcom, - wprowadzenie podwykonawcy w przypadku gdy Wykonawca o¶wiadczy³ w ofercie, i¿ wykona przedmiot zamówienia bez udzia³u podwykonawców, 3. Ka¿dorazowo wniosek o zmianê umowy sk³adany przez Wykonawcê/ Zamawiaj±cego musi wp³yn±æ do Zamawiaj±cego/Wykonawcy w formie pisemnej. We wniosku o zmianê warunków umowy nale¿y podaæ, czego zmiana dotyczy, dlaczego jest konieczna oraz proponowany termin wprowadzenia zmiany. 4. Zmiany do umowy musz± byæ wprowadzane aneksem w formie pisemnej po wcze¶niejszym zaakceptowaniu przez Zamawiaj±cego/Wykonawcê.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slomniki.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Gmina S³omniki, Urz±d Miejski w S³omnikach ul. Ko¶ciuszki 64 32-090 S³omniki.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 25.03.2015 godzina 11:00, miejsce: Gmina S³omniki, Urz±d Miejski w S³omnikach ul. Ko¶ciuszki 64 32-090 S³omniki dziennik podawczy.

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.