eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Przebudowa skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. A. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2017-08-04



Ogłoszenie nr 563961-N-2017 z dnia 2017-08-04 r.

Gmina - Miasto Elbląg: Przebudowa skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. A. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina - Miasto Elbląg, krajowy numer identyfikacyjny 170747715, ul. Łączności  1 , 82-300  Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 552353536, , e-mail rzp@umelblag.pl, , faks 552393334.
Adres strony internetowej (URL): www.umelblag.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Adres:
Urząd Miejski w Elblągu, Referat Zamówień Publicznych pokój 403, 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. A. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej
Numer referencyjny: RZP.271.42.2017.PL
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: Przebudowa skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. A. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej Przedmiot główny: CPV: 45.23.31.40-2 Nazewnictwo wg CPV: Roboty drogowe Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. A. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej. 2. Zakres zamówienia. Na zakres robót, będących przedmiotem niniejszego zamówienia, składa się m.in.: 1) przebudowa skrzyżowania z trójwylotowego na skrzyżowanie czterowylotowe wraz z geometrią wlotów oraz przebudowa odcinków jezdni, chodników, ścieżek rowerowych 2) przebudowa sygnalizacji świetlnej, 3) przebudowa sieci oświetlania ulicznego 4) przebudowa odwodnienia ulicznego, 5) usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną: - wodociągową, - teletechniczną, - elektroenergetyczna. Szczegółowy zakres zamówienia i technologię wykonania określają przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz projekty budowlane i wykonawcze wykonane przez ZNAK Gdańsk Sp. z o.o., ul. Potęgowska 12 lok. 66, 80-174 Gdańsk. A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA 1. PRZEDMIARY ROBÓT 1) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej Nazwa opracowania: UKŁAD DROGOWY Branża: Drogowa - PRZEDMIAR ROBÓT (FAZA I) 2) Stadium: PROJEKT WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PRZEDMIAR ROBÓT Branża: Energetyczna - usunięcie kolizji elektroenergetycznych Branża: sanitarna 3) Stadium: PROJEKT WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PRZEDMIAR Branża: Telekomunikacyjna - usunięcie kolizji 4) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Obiekt budowlany: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PRZEDMIAR ROBÓT PRZEBUDOWA PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO ORAZ KANALIZACJI DESZCZOWEJ Branża: Sanitarna Zamawiający informuje, że przedmiary robót stanowią ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ. 2. PROJEKTY: 1) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej Nazwa opracowania: UKŁAD DROGOWY Branża: Drogowa 2) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY Branża: Energetyczna - usunięcie kolizji elektroenergetycznych 3) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY Branża: Energetyczna - Przebudowa sygnalizacji świetlnej oraz infrastruktury ELMAN 4) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU Branża: Inżynieria ruchu 5) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Nazwa opracowania: "Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Obiekt budowlany: "Sygnalizacja świetlna - inżynieria ruchu" Branża: Energetyczna 6) STADIUM PROJEKTU: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: "Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU Branża: Wielobranżowa Branża: Sanitarna 7) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Nazwa zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY PRZEBUDOWA PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO ORAZ KANALIZACJI DESZCZOWEJ Branża: Sanitarna 8) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY Branża: Usunięcie kolizji teletechnicznych 9) OPINIA GEOTECHNICZNA Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej B. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej Nazwa opracowania: UKŁAD DROGOWY Branża: Drogowa - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE 2) Stadium: PROJEKT WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: SPECYFIKACJE TECHNICZNE Branża: Energetyczna - usunięcie kolizji elektroenergetycznych 3) Stadium: PROJEKT WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: SPECYFIKACJA TECHNICZNA Branża: Energetyczna - Przebudowa sygnalizacji świetlnej oraz infrastruktury ELMAN 4) Stadium: PROJEKT WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: SPECYFIKACJE TECHNICZNE Branża: Telekomunikacyjna - usunięcie kolizji 5) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Obiekt budowlany: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: SPECYFIKACJA TECHNICZNA STWiORB PRZEBUDOWA PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWEGO ORAZ KANALIZACJI DESZCZOWEJ Branża: Sanitarna Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa, o której mowa w pkt A. ppkt 2. oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, o których mowa w pkt B., stanowią ZAŁĄCZNIK NR 10 do SIWZ. 3. Zamawiający informuje, że: 1) Zadanie inwestycyjne realizowane będzie w oparciu o zgłoszenie robót do właściwego organu lub pozwolenie na budowę. Zakończenie procedury określonej przepisami Prawa budowlanego umożliwiającym realizację tego zadania Zamawiający przewiduje w III kwartale 2017 r. 2) Powoła Inżyniera budowy do zarządzania i nadzoru nad robotami obejmującymi wykonanie przedmiotu zamówienia oraz do obsługi okresu gwarancyjnego, 3) Wszelkie projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu przez Inżyniera budowy i zaopiniowaniu przez Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem drogowym. Funkcję tę pełni w imieniu Prezydenta Miasta Elbląga Departament Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu, 4) Ustalenie i wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu publicznej komunikacji zbiorowej w okresach zmiany organizacji ruchu należeć będzie do obowiązków Wykonawcy, które Wykonawca musi wykonać i uzgodnić z Inżynierem budowy w porozumieniu z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Elblągu Sp. z o.o. (ZKM Sp. z o.o.). W przypadku gdy z tych uzgodnień wyniknie potrzeba wprowadzenia komunikacji zastępczej, koszty jej funkcjonowania poniesie ZKM Sp. z o.o. 5) Zamawiający informuje, że w trzecim kwartale 2017 r. zamierza rozpocząć inwestycję polegającą na Budowie wiaduktu i dróg dojazdowych do wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej w Elblągu. 6) Zamawiający informuje, że przebudowa sieci ciepłowniczej w zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego, o którym mowa w sekcji II.4 pkt 1 ogłoszenia o zamówieniu jest wyłączona z realizacji przez Wykonawcę i zostanie wykonana silami własnymi lub siłami podwykonawców przez Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. (EPEC) i na jego koszt. EPEC zobowiązany będzie do powołania kierownika robót branży ciepłowniczej. Zakres tych robót określony jest w niżej wymienionej dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych, a ich wykonanie nie jest objęte przedmiotem niniejszego zamówienia: a) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PRZEDMIAR ROBÓT PRZEBUDOWA SIECI CIEPŁOWNICZEJ b) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Nazwa zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY PRZEBUDOWA SIECI CIEPŁOWNICZEJ c) Stadium: PROJEKT BUDOWLANO-WYKONAWCZY Zadanie: Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Al. Grunwaldzkiej z ul. Mickiewicza w Elblągu - zapewnienie dostępności terenów dworca autobusowego do dróg publicznych w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej" Nazwa opracowania: SPECYFIKACJA TECHNICZNA STWiORB PRZEBUDOWA SIECI CIEPŁOWNICZEJ Branża: Sanitarna Przedmiotowa dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne zawarte są w ZAŁĄCZNIKU NR 10 do SIWZ wyłącznie w celach informacyjnych. 4. Wykonawca musi zapewnić obsługę geodezyjną inwestycji, w tym m.in.: 1) wykonanie szkicu topograficznego z wytyczeniem obiektu i naniesieniem granicy pasa drogowego, 2) sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, 3) opracowanie zestawień danych na potrzeby założenia dokumentów ewidencji dróg, obiektów mostowych - dla nowowybudowanych odcinków dróg i obiektów mostowych oraz na potrzeby zaktualizowania tych dokumentów - dla dróg przebudowanych w ramach inwestycji. Powyższe zestawienia należy wykonać wg wzoru zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom - załącznik Nr 1 rozporządzenia, dział VIII Tabela Nr 8-11 4) sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej środków organizacji ruchu z zestawieniem informacji dotyczących poszczególnych elementów oznakowania zawartych w ich metrykach (wielkość, data produkcji, producent). 5. Wykonawca będzie zobowiązany w czasie trwania budowy zapewnić na terenie budowy w granicach przekazanych przez Zamawiającego należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren. 6. Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca odwiezie i protokolarnie przekaże do magazynu Zamawiającego, mieszczącego się na terenie bazy Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Nowinie k/Elbląga lub inne wskazane miejsce w granicach administracyjnych miasta Elbląga. Przekazane materiały jw. muszą zostać zinwentaryzowane oraz posortowane i złożone na paletach zakupionych przez Wykonawcę we wskazanym miejscu. Pozostałe materiały pozyskane z rozbiórek oraz odpady stanowią własność Wykonawcy. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do ochrony urządzeń podziemnych i nadziemnych oraz budynków i obiektów budowlanych zlokalizowanych na obszarze i w bezpośrednim sąsiedztwie realizacji inwestycji. 8. Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca dokona inwentaryzacji stanu technicznego budynków mieszkalnych oraz innych obiektów budowlanych zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie realizowanej inwestycji, w szczególności narażonych na uszkodzenia w związku z technologią realizowanych w ich sąsiedztwie robót budowlanych. Jeden egzemplarz inwentaryzacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 9. Wykonawca będzie zobowiązany do ubezpieczenia budowy realizowanej w ramach niniejszej umowy od mogących wystąpić szkód i uszkodzeń obiektów budowlanych, budynków, urządzeń i instalacji, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej i ponosi odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich za wypadki i awarie spowodowane realizacją robót budowlanych i nienależytym wykonaniem obowiązków umowy. Suma ubezpieczenia nie może być niższa niż cena ofertowa brutto. Wykonawca musi być też ubezpieczony z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Dowody ubezpieczenia - kopię polis Wykonawca musi dostarczyć w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 10. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i uzgodnienia z Inżynierem budowy wzorów dokumentów oraz druków, które będą obowiązywać w trakcie realizacji umowy w terminie 10 dni od daty zawarcia umowy. Obieg dokumentów Wykonawcy związanych z realizacją umowy odbywać się będzie za pośrednictwem Inżyniera budowy. 11. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za oznakowanie i zabezpieczenie tej części robót, które prowadzone będą w pasie drogowym pod ruchem dopuszczonym zgodnie z zatwierdzonymi projektami tymczasowej organizacji ruchu. Wykonawca wykona oznakowanie drogi w miejscu wykonywanych robót i na objazdach. Oznakowanie musi być zgodne z projektem organizacji ruchu wykonanym własnym staraniem Wykonawcy i na koszt Wykonawcy. Projekty czasowej organizacji ruchu na czas realizacji przebudowy wykonane przez Wykonawcę muszą zawierać niezbędne ustalenia, uzgodnienia oraz zatwierdzenia niezbędne dla tego typu projektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wszelkie projekty czasowych organizacji ruchu na czas realizacji inwestycji po uprzednim zaakceptowaniu i zaopiniowaniu przez Inżyniera budowy, Policję muszą zostać zatwierdzone przez organ zarządzający ruchem, którego funkcje pełni Departament Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu. Na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego projektów tymczasowej organizacji ruchu Wykonawca zobowiązany jest do opracowywania informacji do mediów za pośrednictwem Zamawiającego wraz ze schematem ograniczeń i funkcjonowania ruchu na czas wprowadzanych etapów realizacji robót związanych ze zmianą organizacji ruchu. 12. Wykonawca robót zobowiązany będzie w czasie prowadzonych robót zapewnić w miarę możliwości przejezdność ulic w obszarze inwestycji oraz zabezpieczyć dojazdy i dojścia do posesji i nieruchomości w obrębie i bezpośrednim sąsiedztwie realizowanej inwestycji, w szczególności przez zapewnienie dojazdu służb ratowniczych oraz umożliwiając ich funkcjonowanie i możliwe zminimalizowanie ograniczeń w dostępności do tych terenów. 13. Wykonawca będzie zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia z materiałów, które będą spełniać wymagania dokumentacji projektowej, wszelkie wymogi ustawy Prawo budowlane (Art.10), tj. będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach, w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, posiadać będą odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. Dla potwierdzenia spełnienia wymogów dla wszystkich materiałów przed ich wbudowaniem Wykonawca musi uzyskać akceptację Inżyniera budowy. 14. Wykonawca przedstawi Inżynierowi budowy i Zamawiającemu, do zaakceptowania harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji przedmiotu umowy - w terminie 14 dni od podpisania niniejszej umowy oraz aktualizację harmonogramu na każde żądanie Zamawiającego i Inżyniera budowy. Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo finansowy i jego ewentualne aktualizacje w oparciu o założenia: 1) zminimalizowania czasu wyłączenia poszczególnych odcinków jezdni z ruchu, 2) zminimalizowania ograniczeń i utrudnień w ruchu drogowym i czasu ich trwania, 3) zminimalizowania utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej 4) zminimalizowania utrudnień wynikających ze zmian tymczasowej organizacji ruchu w obrębie stanowiącym zakres inwestycji oraz w rejonach wpływu tych zmian na pozostałą część układu komunikacyjnego Elbląga, 5) uniknięcie kosztów dodatkowej komunikacji publicznej, zminimalizowanie kosztów komunikacji zastępczej itp., 15. Sporządzone przez Wykonawcę robót projekty tymczasowych organizacji ruchu oraz zasady i organizacja robót budowlanych muszą uwzględniać założenia określone w pkt III. ppkt 14 SIWZ. Projekty organizacji ruchu muszą przedstawiać etapowanie robót pod kątem wprowadzanych zmian w organizacji ruchu. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do konsultowania i uzgadniania czasowych ograniczeń w ruchu i dostępności do terenów użyteczności publicznej z ich właścicielami/zarządcami i podmiotami obsługującymi komunikację publiczną, w tym z ZKM Sp. z o.o., TE Sp. z o.o., PKS. 17. Podczas realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania zaleceń i uwag ujętych w warunkach technicznych i uzgodnieniach wydanych przez firmy branżowe, wytycznych zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych, decyzjach administracyjnych wydanych dla zadania inwestycyjnego, w tym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i pozwoleniach konserwatorskich a także zaleceń i poleceń Inżyniera budowy. 18. Wykonawca będzie wystawiał oddzielne faktury dla każdej branży według polecenia Inżyniera budowy na podstawie zatwierdzonych przez Inżyniera budowy Przejściowych Świadectw Płatności. 19. W przypadku opóźnień w postępie robót w stosunku do terminów określonych w zatwierdzonym i obowiązującym harmonogramie powyżej 10% dla jakiegokolwiek zakresu robót, Wykonawca w terminie wskazanym przez Inżyniera budowy przedstawi do zaopiniowania Inżynierowi budowy program naprawy opóźnień wraz z zaktualizowanym harmonogramem z zachowaniem końcowego terminu zakończenia robót budowlanych. Program naprawczy wraz z zaktualizowanym harmonogramem wymagają zatwierdzenia przez Zamawiającego. W przypadku przekroczenia wskazanego terminu dostarczenia programu naprawy opóźnień i aktualizacji harmonogramu lub gdy zaktualizowany harmonogram wskazywał będzie późniejszy niż obowiązujący umowny termin zakończenia robót budowlanych, Inżynier budowy ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar umownych zgodnie z § 12 ust. 1 pkt 1) ppkt 4. wzoru umowy. 20. W przypadku opóźnień w realizacji robót w stosunku do obowiązującego i zatwierdzonego harmonogramu, w celu utrzymania terminu umownego zakończenia inwestycji, Wykonawca w programie naprawczym lub w propozycji zaktualizowanego harmonogramu uwzględni m.in. pracę w porze nocnej oraz wielozmianowy system pracy bez dodatkowego wynagrodzenia. 21. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania poleceń Inżyniera budowy związanych z realizacją robót w zakresie określonym i zgodnym z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i procedurami, warunkami umownymi, i przestrzegania terminów wyznaczonych przez Inżyniera budowy na realizację tych poleceń. W przypadku nie wykonania polecenia lub przekroczenia wskazanego terminu, Inżynier budowy ma prawo złożenia wniosku do Zamawiającego o naliczenie kar zgodnie z § 12 ust. 1 pkt 1) ppkt 6. wzoru umowy. 22. Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy wskaże, do zaakceptowania Inżynierowi budowy laboratorium, w którym będzie wykonywał stosowne badania laboratoryjne w trakcie realizacji umowy. Zamawiający wymaga, żeby było to laboratorium niezależne od Wykonawcy. Laboratorium musi spełniać wymagania "PN-EN ISO/IEC 17025 Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących" oraz posiadać akredytację PCA. 23. Wykonawca od dnia przekazania terenu budowy do dnia odbioru końcowego (data podpisania protokołu odbioru zakończenia wszystkich robót objętych umową) będzie odpowiedzialny za utrzymanie właściwego stanu nawierzchni jezdni i chodników na wszystkich odcinkach ulic dopuszczonych do ruchu, objętych zakresem inwestycji, o której mowa w § 1 ust. 1. wzoru umowy oraz dróg stanowiących objazdy i dojazdy zgodnie z zatwierdzonymi na czas robót tymczasowymi projektami organizacji ruchu. Do obowiązków Wykonawcy należy bieżące usuwanie wybojów, zapadnięć, przełomów i innych uszkodzeń, przeszkód, zanieczyszczeń i utrudnień w obrębie nawierzchni jezdni i chodników powodujących zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz mogących powodować uszkodzenia pojazdów. Za wszystkie szkody w obrębie tych dróg, w tym poniesione przez uczestników ruchu i osoby trzecie wynikające z zaniedbania przez Wykonawcę tego obowiązku odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 24. Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z firmami zewnętrznymi, które zgłoszą zamiar realizacji robót budowlanych w obszarze inwestycji, uzgadniania warunków wykonania tych robót z robotami budowlanymi w ramach realizacji inwestycji. W przypadku gdy konieczne będzie przekazanie firmie zewnętrznej fragmentu terenu budowy, należy ustalić z Inżynierem budowy w uzgodnieniu z Zamawiającym sposób postępowania w tym zakresie, w tym określenie zasad, warunków, terminów oraz innych wytycznych związanych z przejęciem/oddaniem terenu budowy przez firmę zewnętrzną i ponownym przekazaniem dla Wykonawcy. 25. Wykonawca zobowiązany będzie do współpracy z Inżynierem budowy i wykonawcą robót dla zadania polegającego na budowie wiaduktu i dróg dojazdowych do wiaduktu w ciągu ulicy Lotniczej i Skrzydlatej w Elblągu w celu koordynacji harmonogramów robót w szczególności w zakresie zachowania dostępności terenów dworca autobusowego PKS do dróg publicznych, uzgadniania tymczasowej organizacji ruchu na czas robót i koordynacji przy przebudowie infrastruktury technicznej. 26. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: 1. obsługa urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, 2. wykonywanie pozostałych prac budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 27. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia, gwarancji jakości na okres minimum 60 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany będzie zgłosić roboty do odbioru ostatecznego. 28. W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 143a - 143d ustawy Prawo zamówień publicznych. 29. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 30. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. 31. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zobowiązany będzie zawiadamiać Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywać informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 32. Zamawiający informuje, że jeżeli powierzenie wykonania części zamówienia na roboty budowlane podwykonawcy nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający informuje, że powyższe zasady nie będą miały zastosowania wobec dalszych podwykonawców.

II.5) Główny kod CPV: 45.23.31.40 - Roboty drogowe
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych do zamówienia podstawowego. 1) Zakres tych robót budowlanych będzie obejmował: 1. przebudowę odcinków jezdni, chodników, ścieżek rowerowych 2. przebudowę sygnalizacji świetlnej, 3. przebudowę sieci oświetlania ulicznego 4. przebudowę odwodnienia ulicznego, 5. usunięcie kolizji z infrastrukturą techniczną: - wodociągową, - teletechniczną, - elektroenergetyczną. 2) Warunki, na jakich zostaną udzielone te roboty budowlane: - zamówienie będzie mogło być udzielone w przypadku gdy Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na jego realizację, - umowa zostanie zawarta po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą, - cena za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie ustalona podczas negocjacji na podstawie złożonego przez Wykonawcę kosztorysu ofertowego, - Zamawiający przekaże Wykonawcy przedmiar robót, na podstawie którego Wykonawca sporządzi kosztorys ofertowy, - ceny za poszczególne pozycje kosztorysowe nie będą mogły być wyższe niż ceny zaproponowane w zamówieniu podstawowym, chyba że Wykonawca uzasadni ich wzrost - przedmiot zamówienia zostanie opisany za pomocą dokumentacji projektowej, - termin wykonania zamówienia będzie proporcjonalny do zakresu zamówienia, - wzór umowy zostanie przekazany Wykonawcy wraz z zaproszeniem do negocjacji, - Zamawiający będzie wymagał na przedmiot zamówienia udzielenia gwarancji na okres taki sam jak okres udzielania gwarancji w zamówieniu podstawowym, - kary umowne będą przewidziane w takich samych wypadkach i w wysokości nie wyższej jak w umowie zawartej w postępowaniu na zamówienie podstawowe, - obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego będą uregulowane na zasadach analogicznych do umowy zawartej w postępowaniu na zamówienie podstawowe.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 120
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
120

II.9) Informacje dodatkowe: dotyczy sekcji II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: termin rozpoczęcia robót: po protokolarnym przekazaniu terenu budowy termin zakończenia realizacji robót: do 120 dni od przekazania terenu budowy termin rozliczenia inwestycji: 21 dni od podpisania protokołu odbioru końcowego robót

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku udziału.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowe ukończenie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej 2 robót budowlanych na podstawie odrębnych umów/zleceń/kontraktów, których zakres obejmował budowę lub przebudowę drogi klasy minimum Z w terenie zabudowanym, b) co najmniej 2 robót budowlanych, których zakres obejmował budowę lub przebudowę oświetlenia ulicznego, c) co najmniej 2 robót budowlanych, których zakres obejmował budowę lub przebudowę sygnalizacji świetlnej. Zamawiający dopuszcza wykazanie w ramach tej samej roboty budowlanej więcej niż jednego z wymaganych zakresów robót, o których mowa w lit. a), b) lub c). Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku, tj. liczba robót budowlanych, będą zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pod warunkiem, że: - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. a) zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. b) zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. c) zostały wykonane przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania tego warunku udziału polega na zdolnościach innego podmiotu Zamawiający wymaga, aby: - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. a) zostały wykonane przez jeden podmiot, - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. b) zostały wykonane przez jeden podmiot, - co najmniej 2 roboty budowlane potwierdzające spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie, o którym mowa w lit. c) zostały wykonane przez jeden podmiot. 2) Warunkiem udziału w postępowaniu jest dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: a) kierownikiem budowy/kierownik robót branży drogowej, który musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności drogowej lub równoważnej oraz minimum 5 lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót w branży drogowej, b) kierownikiem robót branży wod. - kan., który musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności wod.-kan. lub równoważnej oraz minimum 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót, c) kierownikiem robót branży elektroenergetycznej, który musi posiadać uprawienia budowlane w specjalności elektroenergetycznej lub równoważnej oraz minimum 3 lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót. d) kierownikiem robót branży teletechnicznej, który musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub równoważnej oraz minimum 3 lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót, e) kierownikiem robót w zakresie sygnalizacji świetlnej, który musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności: - drogowej lub równoważnej lub - elektroenergetycznej lub równoważnej lub - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub równoważnej i doświadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robót na co najmniej dwóch robotach budowlanych, których zakres obejmował budowę lub przebudowę sygnalizacji świetlnej Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk wyszczególnionych powyżej tylko pod warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych stanowisk. Wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpis do stosownej izby odbywa się po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów, 2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów, 3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Uwaga: a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b) w przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedmiotowy dokument należy złożyć także w odniesieniu do tych podmiotów, UWAGA: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) pkt 1)-3) ogłoszenia o zamówieniu - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. b) UWAGI, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1 lit. a) UWAGI, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 UWAGI, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy pkt 2. UWAGI stosuje się.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. b) Rodzaj wykazanych robót należy podać z taką szczegółowością, która umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie spełniania warunku określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. c) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ - WYKAZ ROBÓT. d) Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień odbioru tych robót, podając datę i kurs. e) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w sekcji III.1.3) pkt 1) ogłoszenia o zamówieniu. 2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w sekcji III.1.3) pkt 2) ogłoszenia o zamówieniu. b) Dla osób wskazanych w wykazie należy podać informację o posiadanych uprawnieniach (rodzaj uprawnień, numer uprawnień, datę wystawienia) oraz: - dla kierownika budowy/kierownika robót branży drogowej liczbę lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót w branży drogowej, - dla kierownika robót branży wod.-kan. liczbę lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót, - dla kierownika robót branży elektroenergetycznej liczbę lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót, - dla kierownika robót branży teletechnicznej liczbę lat doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy lub robót, - dla kierownika robót w zakresie sygnalizacji świetlnej należy opisać doświadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robót na co najmniej dwóch robotach budowlanych, których zakres obejmował budowę lub przebudowę sygnalizacji świetlnej c) Wykaz należy sporządzić na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ - WYKAZ OSÓB. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wyżej wymieniony dokument Wykonawcy składają wspólnie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uwaga: a) Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU NR 8 do SIWZ. b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie Wykonawcy składają wspólnie.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. Uwaga: a) Dokumenty mają określać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. b) Zobowiązanie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ. 2. oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, b) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ. d) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy NR 13 1030 1218 0000 0000 9030 1632 Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy zdeponować w sekretariacie Referatu Księgowości Jednostki Budżetowej w Departamencie Skarbnika Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu. 2. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena (brutto)60,00
okres gwarancji10,00
termin wykonania30,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1. Zamawiający określa zakres przewidywanych zmian i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian: 1) zmiana wynagrodzenia: 1. w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto określona w § 2 ust. 1 umowy, - zmiana wynagrodzenia nastąpi wyłącznie w stosunku do niezrealizowanej w dniu zmiany stawki podatku od towarów i usług części zamówienia, - do określonego w ofercie wynagrodzenia w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zostanie zastosowana obowiązująca na dzień dokonania zmiany stawka podatku od towarów i usług, - zmiana wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług, 2. w przypadku gdy na skutek konieczności zwiększenia ilości jednostek przedmiarowych ujętych w kosztorysie ofertowym, zgodnie z opisem § 6 ust. 6. pkt 3) umowy wzrośnie wartość wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1. umowy: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1. umowy, - zmiana nastąpi o kwotę stanowiącą wartość tych robót wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 6. pkt 3) umowy, 3. w przypadku wystąpienia robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, a ich wartość wyliczona w oparciu o zasady określone w § 6 ust. 8. umowy spowoduje wzrost wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1. umowy: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1. umowy, - zmiana nastąpi o kwotę stanowiącą wartość tych robót wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8. umowy, 4. gdy w przypadku realizacji robót zamiennych w stosunku do robót budowlanych opisanych w projekcie budowlanym i zatwierdzonych przez projektanta jako nieistotna zmiana w stosunku do projektu budowlanego, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, a ich wartość wyliczona w oparciu o zasady określone w § 6 ust. 8 spowoduje wzrost wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1. umowy: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1. umowy, - zmiana nastąpi o kwotę wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8. umowy, 5. w przypadku wystąpienia robót budowlanych nie objętych niniejszą umową, w szczególności nie ujętych w projekcie budowlanym, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a ich wartość wyliczona w oparciu o zasady określone w § 6 ust. 8. umowy spowoduje wzrost wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1. umowy: - zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto, kwota netto i wartość podatku VAT, określone w § 2 ust. 1. umowy, - zmiana nastąpi o kwotę stanowiącą wartość tych robót wyliczoną w sposób określony w § 6 ust. 8. umowy, 6. w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę: - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność, - obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony, która wystąpi z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, - wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób, które bezpośrednio wykonują zamówienie (o kwotę różnicy między kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w dniu złożenia oferty, a kwotą minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej wynikającej ze zmienionych przepisów), 7. w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne: - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę przedmiotu umowy, każda ze stron umowy w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o zmianę wynagrodzenia z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność, - obowiązek wykazania zmiany rzeczywiście ponoszonych kosztów z uwagi na wyżej wymienioną okoliczność należy do strony, która wystąpi z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, - wartość wynagrodzenia ulegnie zmianie o różnicę w kosztach ponoszonych przez Wykonawcę w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia jedynie o różnicę między kosztami ponoszonymi przez Wykonawcę z tytułu podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne dotychczas i po zmianie przepisów, 2) zmiana terminu realizacji inwestycji na roboty budowlane w następujących sytuacjach: 1. gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas niezbędny na wykonanie przedmiotowych robót, ustalony pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 umowy, 2. działania Siły Wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności; nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof) - wystąpienie tych zdarzeń lub okoliczności uniemożliwia wykonanie robót w sposób zgodny z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót w terminie zaplanowanym w harmonogramie wykonania robót, o którym mowa w § 5 ust. 13. umowy oraz jednocześnie ich niewykonanie w zaplanowanym terminie uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie lub powoduje konieczność wstrzymania innych robót, co uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie: - udowodnienie spoczywa na Stronie, która wnioskuje o zmianę terminu wykonania zamówienia, - zmiana terminu nastąpi o czas występowania tych zdarzeń lub okoliczności, a w uzasadnionych przypadkach również o czas niezbędny na usunięcie skutków tych zdarzeń lub okoliczności, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 umowy, 3. wystąpienia przeszkód atmosferycznych stanowiących anomalie pogodowe, które uniemożliwiają wykonanie robót w terminie zaplanowanym w harmonogramie wykonania robót, o którym mowa w § 5 ust. 13. umowy - wystąpienie tych przeszkód uniemożliwia wykonanie robót w sposób zgodny z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz jednocześnie ich niewykonanie w zaplanowanym terminie uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie lub powoduje konieczność wstrzymania innych robót, co uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie: - udowodnienie spoczywa na stronie, która wnioskuje o zmianę terminu wykonania zamówienia, - zmiana terminu nastąpi o czas występowania przeszkód atmosferycznych, a w uzasadnionych przypadkach również o czas niezbędny na usunięcie skutków tych przeszkód, ale nie dłuższy niż 20% terminu wykonania zamówienia, określonego w § 3 umowy, 4. wystąpienia znalezisk archeologicznych, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas wstrzymania wykonywania robót budowlanych na podstawie decyzji właściwego konserwatora zabytków, (pod warunkiem, że wstrzymanie wykonania robót z tej przyczyny powoduje konieczność wstrzymania innych robót i uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie - o tą konieczność występuje Wykonawca robót), 5. wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy: - zmiana terminu nastąpi o czas ich usunięcia z terenu budowy przez odpowiednie służby, (pod warunkiem, że wstrzymanie wykonania robót z tej przyczyny powoduje konieczność wstrzymania innych robót i uniemożliwia wykonanie całego przedmiotu zamówienia w terminie - o tą konieczność występuje Wykonawca robót), 6. wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy, 7. w przypadku zmiany terminu umowy, Zamawiający nie będzie domagał się kar z tytułu niedotrzymania terminu przez Wykonawcę, a Wykonawca nie będzie ubiegał się od Zamawiającego zwrotu kosztów ogólnych poniesionych przez Wykonawcę, a wynikających z przedłużenia terminu. 2. W przypadku żądania zmian umowy ustala się następujący sposób postępowania: - Strona wnioskująca o zmianę jest zobowiązana przesłać projekt zmian do umowy (aneks) w terminie co najmniej 14 dni przed datą upływu terminu zakończenia umowy wraz z pisemnym uzasadnieniem, - druga ze Stron jest zobowiązana do udzielenia pisemnej odpowiedzi lub odesłania podpisanego aneksu do umowy przed terminem wykonania umowy. 3. Zmiana kierownika budowy i zmiany w składzie kierowników branżowych Wykonawcy nie wymagają zmiany umowy, lecz tylko powiadomienia o nich Zamawiającego. 4. W przypadkach gdy z uwagi na wykonywanie przez Wykonawcę robót budowlanych lub czynności lub działań niezgodnych z postanowieniami umowy, dokumentacją, SIWZ wystąpią roszczenia podmiotów i osób trzecich z tytułu poniesionych strat spowodowanych tymi działaniami Wykonawcy, odpowiedzialność za zadośćuczynienie tym stratom oraz koszty z tym związane ponosi Wykonawca.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-08-21, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.