eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żnin › Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na potrzeby domu pobytu dziennego SENIOR+ na parterze budynku usytuowanego na działce nr 1052/3 położonego w Żninie oraz remont pomieszczeń mieszkalnych drugiej kondygnacji budynku. Cz. IAdaptacja budynku biurowo-mieszkalnego położonego w Żninie przy ul. Dworcowej 1 na działce nr 1052/3 z przeznaczeniem na Utworzenie Dziennego Domu "Senior +" na parterze budynku związanego ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-01-02

Ogłoszenie nr 560664177-N-2020 z dnia 02-01-2020 r.

Żnin: Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na potrzeby domu pobytu dziennego SENIOR+ na parterze budynku usytuowanego na działce nr 1052/3 położonego w Żninie oraz remont pomieszczeń mieszkalnych drugiej kondygnacji budynku. Cz. I: Adaptacja budynku biurowo-mieszkalnego położonego w Żninie przy ul. Dworcowej 1 na działce nr 1052/3 z przeznaczeniem na Utworzenie Dziennego Domu "Senior +" na parterze budynku związanego ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 565304-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510183455-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żnin, Krajowy numer identyfikacyjny 92351222000000, ul. ul. 700-lecia 39, 88-400 Żnin, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 031 301, e-mail admin@um.znin.pl, faks 523 031 103.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na potrzeby domu pobytu dziennego SENIOR+ na parterze budynku usytuowanego na działce nr 1052/3 położonego w Żninie oraz remont pomieszczeń mieszkalnych drugiej kondygnacji budynku. Cz. I: Adaptacja budynku biurowo-mieszkalnego położonego w Żninie przy ul. Dworcowej 1 na działce nr 1052/3 z przeznaczeniem na Utworzenie Dziennego Domu "Senior +" na parterze budynku związanego ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IGPI.271.19.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych na potrzeby domu pobytu dziennego SENIOR+ na parterze budynku usytuowanego na działce nr 1052/3 położonego w Żninie oraz remont pomieszczeń mieszkalnych drugiej kondygnacji budynku. Cz. I: Adaptacja budynku biurowo-mieszkalnego położonego w Żninie przy ul. Dworcowej 1 na działce nr 1052/3 z przeznaczeniem na Utworzenie Dziennego Domu "Senior +" na parterze budynku związanego ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń biurowych.


II.4) Główny kod CPV: 45442100-8
Dodatkowe kody CPV:

45421000-4,

45310000-3,

45330000-9,

45332300-6,

45324000-4,

45442100-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
pierwotnie do 25 października 2019r., po zmianie umowy do 11 grudnia 2019r., niniejszy aneks zmienia termin do dnia 17 grudnia 2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
09/12/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu wykonania

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia w związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia, w toku procesu inwestycyjnego wystąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych m.in. w zakresie posadzek, ścian działowych, nawierzchni z kostki brukowej betonowej. Wykonanie tych robót warunkowało prawidłowe zakończenie prac związanych z oddaniem do użytkowania obiektu i było niezbędne, dlatego też zlecono ich wykonanie. Roboty te nie zostały objęte zamówieniem podstawowym. Nieprzewidywalność wystąpienia robót dodatkowych ma charakter obiektywny i wynika z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego (nieprzewidywalność zobiektyzowana), nie zaś z uchybień lub niedołożenia należytej staranności na etapie przygotowania postępowaniu lub wykonywania robót budowlanych. Zakres rzeczowy robót dodatkowych został określony w protokole konieczności nr 1. Koszt wykonania robót dodatkowych zaproponowany przez Wykonawcę w ramach przedłożonego kosztorysu robót dodatkowych został przez Zamawiającego starannie zweryfikowany pod względem wartości robót w kontekście cen zaoferowanych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Wartość robót dodatkowych nie przekracza 50 % pierwotnej wartości zamówienia, umożliwiając zastosowanie przesłanki zmiany umowy w zakresie realizacji dodatkowych robót budowlanych (art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych). Zgodnie z treścią § 5 ust. 1 pkt a) zawartej umowy o roboty budowlane, Strony przewidziały możliwość zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy, jeżeli z przyczyn od Wykonawcy niezależnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, nie jest możliwe dotrzymanie pierwotnego terminu wykonania Przedmiotu Umowy; w takim przypadku termin wykonania Przedmiotu Umowy może zostać przesunięty o czas trwania przyczyn od Wykonawcy niezależnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy oraz o czas trwania ich następstw. Konieczność wykonania robót dodatkowych, nie przewidzianych w zakresie pierwotnej umowy stanowi bez wątpienia przyczynę niezależną od Wykonawcy. Zaistniała zmiana ponadto nie prowadzi do zmiany ogólnego charakteru umowy, ponieważ przedmiot zamówienia nie ulega znaczącej modyfikacji, nie odbiega tym samym od zakresu pierwotnego zamówienia. Zmiana terminu wykonania zadania jest spowodowana koniecznością wykonania robót dodatkowych. Zmiana Wykonawcy zakresu robót dodatkowych na obecnym etapie robót byłaby niekorzystna zarówno z powodów ekonomicznych jak i technicznych, w szczególności dotyczących uprawnień gwarancyjnych, interoperacyjności sprzętu i pozostałych zasobów wykorzystywanych w ramach realizacji zamówienia podstawowego. Przy tak obszernym zakresie realizowanego zadania, zmiana Wykonawcy mogłaby powodować wzrost kosztów dostosowania wykonanych robót dodatkowych pod względem funkcjonalnym do dotychczas wykonanych. Zamawiający przeanalizował wszelkie ekonomiczne i techniczne skutki zmiany Wykonawcy, zarówno te związane z przedmiotem zamówienia i jego realizacją, jak i z prowadzeniem nowego postępowania o zamówienie publiczne. Wynik tej analizy w sposób jednoznaczny przesądza, że bez wątpienia powierzenie zakresu robót dodatkowych innemu Wykonawcy powodowałoby wzrost kosztów realizacji zadania, zwłaszcza w kontekście nieustannie wzrastających cen robót budowlanych, zarówno zakresie robocizny jak i przede wszystkim zakupu materiałów niezbędnych do realizacji robót.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.