eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Modernizacja ulicy Generała Władysława Sikorskiego w Rydułtowach.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-12-09

Ogłoszenie nr 560267949-N-2019 z dnia 09-12-2019 r.

Rydułtowy: Modernizacja ulicy Generała Władysława Sikorskiego w Rydułtowach.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 564876-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510174149-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja ulicy Generała Władysława Sikorskiego w Rydułtowach.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000010.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "Modernizacja ulicy Generała Władysława Sikorskiego w Rydułtowach". 2. Zgodnie z dokumentacją projektową należy wykonać następujące roboty budowlane: 1) w zakresie kanalizacji deszczowej: a) wykonanie przebudowy kanalizacji deszczowej (~193,50 m od studni D5 do studni D0), która będzie biegła w śladzie istniejącej kanalizacji w miejscu, gdzie zaprojektowano chodnik wzdłuż ul. Generała Władysława Sikorskiego w Rydułtowach na odcinku od ul. Lipowej do ul. Kalwaryjskiej, b) wymiana i regulacja 6 szt. studzienek wpustów ulicznych, c) likwidacja 2 szt. studzienek wpustów ulicznych wraz z podłączeniami, d) demontaż istniejącej kanalizacji deszczowej, e) budowa kolektora z rury PVC - U klasy "S" (SDR34) - SN8 w śladzie istniejącej kanalizacji, w miejscu gdzie przebiega chodnik, f) budowa przykanalików z rur PVC-U klasy "S" (SDR34) - SN8, g) budowa studni rewizyjnych z prefabrykowanych kręgów betonowych Ø1000mm i Ø1200mm, h) budowa betonowych studzienek wpustów ulicznych Ø500mm, i) zachowanie wszystkich istniejących podłączeń do kanalizacji deszczowych w studniach rewizyjnych, j) regulacja istniejących studni kanalizacyjnych, 2) w zakresie zabezpieczenia linii energetycznej SN w związku z kolizją z nowym układem drogowym: a) zabezpieczenie linii kablowej SN rurą osłonową Ø160mm, b) ułożenie rezerwowego przepustu Ø160mm wzdłuż istniejącej linii kablowej SN, 3) w zakresie budowy chodnika i przebudowy pasa drogowego: a) budowa chodnika z kostki betonowej na odcinku od ul. Lipowej do ul. Kalwaryjskiej o długości 234,0 m. Chodnik o szerokości 2,0 m na długości 188,0 m, szerokości 1,5 m na długości 46,0 m i szerokości 1,4 m na długości 3,0 m (lokalne zawężenie w rejonie posesji 34a) ograniczonego obrzeżem od strony posesji prywatnych, b) zabudowa nowego krawężnika od strony jezdni, c) wymiana krawężników wraz z uzupełnieniem warstw konstrukcyjnych jezdni w celu ujednolicenia jej szerokości, d) korekta geometrii drogi na wlotach ulicy Lipowej i Kalwaryjskiej, e) przebudowa istniejących zjazdów do posesji o nawierzchni z kostki betonowej, f) budowa zjazdu do działki nr 4308/364 w pasie przedmiotowego chodnika, g) przełożenie zjazdów po prawej stronie jezdni do granicy działki drogowej, h) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu w miejscach kolizji, i) humusowanie pobocza. 3. Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45231300-8,

45232400-8,

45111200-0,

45233260-9,

45233140-2,

45231400-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji umowy podstawowej do 31.10.2019 r. Docelowo przedłużony termin realizacji robót do 18.12.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiana terminu realizacji umowy z dnia 30.11.2019 r. do 18.12.2019 r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wykonanie robót dodatkowych: 1) przebrukowanie zjazdów do posesji nr 27,27a, 19,13, 2) wykonanie obrzeży i nawierzchni z kruszywa łamanego dla zjazdów do posesji nr 21,15,17, 3) wykonanie zjazdów z kostki brukowej z podbudową z kruszywa łamanego na asfaltowych zjazdów do posesji nr 25 i 23, 4) przebudowa kabla teletechnicznego.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: W czasie prowadzenia robót budowlanych związanych z przełożeniem i zabezpieczeniem kabla linii energetycznej SN oraz układania nowego krawężnika stwierdzono występowanie kabla teletechnicznego nie uwzględnionego na mapach do celów projektowych, kolidującego z nowym krawężnikiem. w związku z powyższym konieczna była przebudowa ww. kabla teletechnicznego i przesunięcie go spod trasy nowego krawężnika. Ze względu na konieczność wykonania robót ziemnych mających na celu ułożenie nowego krawężnika po stronie drogi bez chodnika oraz rur ochronnych kabla linii SN, który znajdował się w innym miejscu niż na mapie do celów projektowych niezbędne jest odtworzenie istniejących wjazdów do posesji, co nie zostało ujęte w dokumentacji projektowej. W trakcie wykonywania powyższych robót różnica wysokości pomiędzy istniejącym a nowym krawężnikiem stała się zbyt duża, co powoduje niedogodności dla mieszkańców podczas dojazdu do posesji. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego. Ponieważ na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany ustawiony w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót budowlanych, zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałoby poniesienie znacznych kosztów lub utrudnienia w związku z koniecznością zapewnienia dotychczasowemu Wykonawcy miejsca na składowanie jego materiałów budowlanych, sprzętu budowlanego, rodzi trudność w koordynacji działań wielu Wykonawców, ewentualne rozstrzyganie sporów stanowi swoistą niedogodność dla Zamawiającego c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Ww. okoliczności były całkowicie niezależne od stron umowy w sprawie zamówienia publicznego i miały charakter nieprzewidywalny. Bez wykonania robót dodatkowych nie byłaby możliwa realizacja zadania podstawowego. W celu zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót oraz uniknięcia nieporozumień przy egzekwowaniu gwarancji roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca robót podstawowych, a wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy. Biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne wskazane powyżej zasadnym jest dokonanie zmiany umowy w zakresie jej wynagrodzenia oraz terminu wykonania zamówienia. Zakres robót określa protokół konieczności, a ich wartość kosztorys. Wartość robót dodatkowych wynosi 23 384,26 zł netto, odpowiednio 28 762,64 zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.