Ogłoszenie nr 560266825-N-2019 z dnia 06-12-2019 r.
Grodziczno: Przebudowa i termomodernizacja budynku administracyjnego Urzędu Gminy Grodziczno
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 566946-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510169362-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Grodziczno, Krajowy numer identyfikacyjny 87714202530000,
ul. Grodziczno
,
13-324
Grodziczno, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
564 729 126, e-mail
ug@grodziczno.pl, faks
564 729 106.
Adres strony internetowej (url): www.grodziczno.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa i termomodernizacja budynku administracyjnego Urzędu Gminy Grodziczno
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IP.271.1.1.8.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:3.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i termomodernizacja budynku administracyjnego Urzędu Gminy Grodziczno. 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa zadania realizacji przedmiotu zamówienia na co składają się, między innymi: W zadaniu nr 1: ? roboty dotyczące docieplenia dachu, ścian i piwnicy ? roboty dotyczące wymiany okien i drzwi zewnętrznych ? roboty dotyczące budynku Urzędu Gminy Grodziczno (roboty demontażowe, rozdzielnice elektryczne WLZ, instalacja obwodów 400V, instalacja obwodów gniazd 230V, instalacja oświetleniowa) ? pomiary powykonawcze ? instalacja centralnego ogrzewania W zadanie nr 2: ? roboty dotyczące budowy szybu windy wraz z montażem (roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, płyta i ściany fundamentowe, ściany szybu, stropy/dach, montaż dźwigu osobowego), ? roboty dotyczące przebudowy klatki/łazienki (roboty rozbiórkowe/montaż nadproży stalowych, ściany działowe, obudowa sufitu/ścian, roboty dodatkowe), ? roboty wykończeniowe (tynki/okładziny ścian, malowanie, posadzki/podłogi, biały montaż), ? roboty dotyczące stolarki okiennej oraz drzwiowej ? roboty dotyczące elewacji ? roboty zewnętrzne 3.2.1. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót określa Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB), dokumentacja projektowa i przedmiar robót dla zadania nr 1 i zadania nr 2 stanowiące załączniki do SIWZ. 3.2.2. Zamawiający wymaga, aby urządzenie do ogrzewania charakteryzowało się co najmniej minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21.10.2009r ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią. 3.2.3. Termomodernizacja budynku musi być zgodna z warunkami technicznymi określonymi rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12.04.2002r w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, obowiązujące od 01.01.2021r, zmienione rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 14.11.2017r zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 3.2.4. Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo - finansowym, stanowiącym załącznik do projektu umowy, która stanowi załącznik do SIWZ, a także będzie załącznikiem do umowy na realizację przedmiotu zamówienia. 3.3. Wykonawca w przypadku wykrycia błędów lub opuszczeń w dokumentacji projektowej lub pozostałych dokumenatch zamówienia powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego. Wszystkie wykryte błędy muszą być usuniete a opuszczenia muszą być uzupełnione. Wykonawca zrealizuje powyższe roboty w ramach wynagrodzenia ryczałtowego okreslonego w umowie. 3.3.1. W przypadku wystąpienia innych warunków gruntowych niż przyjęto w dokumentacji projektowej należy bezzwłocznie poinformować Zamawiającego i inspektora/ inspektorów nadzoru. Jeżeli wystapi konieczność wykonania badań geologicznych Wykonawca wykona je na własny koszt. 3.4. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny i ustawie z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3.5. Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 3.6. Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w STWiORB. 3.7. Wykonawca będzie przeprowadzać pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w STWiORB. 3.8. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową i STWiORB, to takie materiały będą musiały być zastąpione innymi, spełniającymi wymagania a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. 3.9. Materiały z rozbiórki: - nadające się do powtórnego wykorzystania stanowią własność Zamawiającego, Wykonawca na własny koszt przetransportuje te materiały oraz złoży we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, - pozostałe materiały (również materiały niebezpieczne) z rozbiórki winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach, - koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) materiałów rozbiórkowych ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym. 3.10. Wszystkie odbiory robót (zanikających, ulegających zakryciu, odbiory częściowe, odbiór ostateczny, odbiór przed upływem okresu gwarancji i rękojmi) dokonywane będą na zasadach i w terminach określonych w STWiORB. 3.11. Z czynności odbioru ostatecznego, odbioru gwarancyjnego i odbioru przed upływem okresu rękojmi będzie spisany protokół przez Strony Umowy zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru oraz terminy wyznaczone przez Zamawiającego na usunięcie stwierdzonych w trakcie odbioru wad. 3.12. Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy i nie stanowi w tym zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 3.13. Roboty ziemne prowadzić należy zwracając szczególną uwagę na możliwość wystąpienia niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego terenu bądź posadowienia niezgodnie z projektem. 3.14. Przy wykryciu uzbrojenia niezinwentaryzowanego kolidującego z projektowanymi robotami, należy uzyskać opinię użytkownika. 3.15. Projekt organizacji oraz znakowania robót wykonawca robót przygotuje we własnym zakresie i przedstawi do akceptacji inwestorowi. 3.16. Wykonawca może obejrzeć plac budowy a podejmując się wykonania zakresu prac będących przedmiotem przetargu zobowiązuje się wykonać je zgodnie z dobrą praktyką budowlaną, wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami oraz normami a także należytą starannością. Koszty oględzin miejsca robót ponosi wykonawca. 3.17. W czasie wykonywania robót ziemnych i montażowych należy chronić znaki geodezyjne. 3.18. Przed przystąpieniem do robót zgłosić do poszczególnych instytucji celem zlokalizowania uzbrojenia w terenie. Wszelkie prace winny być wykonane z zachowaniem przepisów BHP. 3.19. Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy. 3.20. Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy. 3.21. W przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca nie otrzyma dodatkowego wynagrodzenia, a termin wykonania zamówienia nie ulegnie wydłużeniu. 3.22. Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) nie będzie stanowić podstawy do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego. 3.23. Zamawiający informuje, że realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie w czasie pracy Urzędu Gminy Grodziczno, Gminnej Biblioteki Publicznej i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Wykonawca zobowiązany jest do właściwego zabezpieczenia terenu budowy w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom obiektu oraz zorganizowania robót tak, aby nie zakłócały pracy w/w jednostek. Prace, które zakłóciłyby pracę należy prowadzić poza godzinami urzędowania w/w jednostek. Wykonawca zobowiązany jest również do zabezpieczenia terenu inwestycji tak, aby zachować wszystkie normy bezpieczeństwa dla pracowników jednostek i ich interesantów. Przed rozpoczęciem robót wewnątrz budynku oraz w poszczególnych pomieszczeniach, o miejscu prowadzenia prac należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z 7-dniowym wyprzedzeniem. Wymóg ten jest niezbędny do właściwego przygotowania pomieszczeń oraz właściwego zorganizowania pracy poszczególnych jednostek urzędujących w budynku a co za tym idzie pracy pracowników. 3.24. Przedmiot zamówienia dofinansowany będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. 3.25. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku otrzymania dofinansowania. 3.26. Zamawiający posiada decyzję nr WOPN.6401.165.2018.EBU z dnia 08 sierpnia 2018r wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, której zapisy Wykonawca musi bezwzględnie przestrzegać.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45110000-1,
45214000-0,
45331100-7,
45310000-3,
45313100-5
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
13.08.2019r - 30.11.2019r
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/11/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi w czasie realizacji inwestycji, niepozwalającymi wykonanie zamówienia zgodnie z umową na realizację przedmiotu zamówienia ulega zmianie § 1 ust.32 umowy. Zmiany dokonano na podstawie § 6 ust.1 pkt.2 litera a, w związku z § 6 ust.4 umowy nr IP.271.1.1.8.2019 z dnia 13.08.2019r. Strony ustalają, że rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienie nastąpi od dnia podpisania umowy. Wykonanie całości robót w ramach przedmiotu umowy oraz zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego nastąpi w terminie do dnia 15.01.2020 roku.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi w czasie realizacji inwestycji, niepozwalającymi wykonanie zamówienia zgodnie z umową na realizację przedmiotu zamówienia ulega zmianie § 1 ust.32 umowy.
Zmiany dokonano na podstawie § 6 ust.1 pkt.2 litera a, w związku z § 6 ust.4 umowy nr IP.271.1.1.8.2019 z dnia 13.08.2019r.
Strony ustalają, że rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienie nastąpi od dnia podpisania umowy. Wykonanie całości robót w ramach przedmiotu umowy oraz zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego nastąpi w terminie do dnia 15.01.2020 roku.
W związku ze zmianą terminu realizacji przedmiotu zamówienia ulega zmianie Harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący załącznik do umowy nr IP.271.1.1.8.2019 z dnia 13.08.2019r.
Zmieniony Harmonogram rzeczowo-finansowy stanowi załącznik do aneksu nr 1 z dnia 29.11.2019 roku do umowy nr IP.271.1.1.8.2019 z dnia 13.08.2019 roku na przebudowę i termomodernizację budynku administracyjnego Urzędu Gminy Grodziczno
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI GRODZICZNO
więcej: przetargi GRODZICZNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja oświetlenia wraz z wymianą istniejących opraw oświetleniowych na oprawy typu LED na terenie gminy Dubienka- postępowanie powtórzone
- Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Dzieci Polskich 1 o pomieszczenia przeznaczone dla Klubu dziecięcego "Pszczółki" w Myszyńcu
- Modernizacja i przebudowa Pracowni Endoskopii Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. z o.o. w Warszawie
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w Gminie Chocz - Gminny Ośrodek Kultury w Choczu
- Budowa budynku mieszkalnego przy ul. Kasprowicza w Zakopanem
- Wykonanie remontu lokalu mieszkalnego przed ponownym zasiedleniem położonego w Lublinie przy ul. Spadochroniarzy 5B m. 23
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.