eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzebownisko › Przebudowa, rozbudowa budynku remizy OSP w miejscowości Jasionka

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-12-06

Ogłoszenie nr 560266297-N-2019 z dnia 06-12-2019 r.

Trzebownisko: Przebudowa, rozbudowa budynku remizy OSP w miejscowości Jasionka
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 551441-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510131063-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Trzebownisko, Krajowy numer identyfikacyjny 69058215700000, ul. Trzebownisko 976, 36-001 Trzebownisko, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 177 713 700, e-mail z.pawlarczyk@trzebownisko.pl, faks 177 713 719.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.trzebownisko.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa, rozbudowa budynku remizy OSP w miejscowości Jasionka

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BR.271.1.14.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest - Przebudowa, rozbudowa budynku remizy OSP w miejscowości Jasionka 2. Zadanie obejmuje: przebudowę, rozbudowę istniejącego budynku Remizy OSP wraz z wewnętrznymi instalacjami oraz przebudowę istniejącego przyłącza kanalizacji deszczowej na działce nt. ewid. 1531/5 położonej w miejscowości Jasionka oraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Inwestycja realizowana jest na podstawie decyzji pozwolenia na budowę AB.6740.13.71.2018 3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego wszelkimi aktami prawnymi właściwymi w przedmiocie zamówienia przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami i wytycznymi oraz zasadami wiedzy budowlanej. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ 5. Przed przystąpieniem do robót budowlanych Wykonawca ma obowiązek odpowiednio zagospodarować, zabezpieczyć i oznakować teren budowy oraz utrzymywać w odpowiednim stanie do zakończenia budowy. 6. Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika budowy, w czasie wykonywania robót budowlanych. 7. Wykonawca po zakończeniu robót budowlanych jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w trzech egzemplarzach (dokumentację budowy, pomiary geodezyjne powykonawcze, dokumenty wyrobów). 8. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym za szkody i od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z prowadzonymi pracami, na kwotę nie niższą niż wartość kontraktu brutto. 9. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłożyć; 1) Kosztorys ofertowy - opracowanego metoda kalkulacji szczegółowej. Wyliczone w tych kosztorysach ceny poszczególnych elementów, jak również cena całkowita musi być zgodna z cenami przedstawionymi w ofercie przetargowej. Ceny tych składników cenotwórczych (R, Ko, Z, M, S) muszą być takie same dla wszystkich wycenionych pozycji przedmiarowych z danej branży robót. Tak opracowane kosztorysy będą podstawą do rozliczenia: "dodatkowych robót budowlanych, wykraczających poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego", w sytuacji gdy umowa zostanie zmieniona (aneksowana) na podstawie art.144 ust.1 pkt 2 ustawy PZP 2) Harmonogram rzeczowo-finansowy. Harmonogram powinien m.in. pokazać kolejność postępowania, etapowanie robót, czas w jakim wykonawca proponuje wykonać roboty, niezbędną ilość sprzętu i pracowników na każdym etapie robót oraz planowany miesięczny przerób. Harmonogram należy dostarczyć w formie papierowej i elektronicznej i aktualizować każdorazowo, bez wezwania w razie zmian terminów wykonania planowanych robót. Harmonogram każdorazowo wymaga akceptacji Zamawiającego, Harmonogram powinien uwzględniać wymagania Zmawiającego określone w SIWZ oraz w załączonym projekcie umowy i zawierać w szczególności: a) opis elementów poszczególnych robót oraz usług, b) wartość elementów poszczególnych robót oraz usług, c) terminy realizacji kolejnych etapów przedmiotu umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego w zależności od konieczności wprowadzenia zmian w trakcie realizacji zamówienia. Rozliczenie Wykonawcy nastąpi fakturami częściowymi (do wysokości 90% wynagrodzenia umownego) za określony zakres zamówienia zrealizowany na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz fakturą końcową (min. 10% wynagrodzenia umownego) na podstawie protokołu odbioru podpisanego przez nadzór obu stron. Poszczególne części wynagrodzenia Wykonawcy płatne będą na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę na kwotę ustaloną w sprawdzonym przez Inspektora Nadzoru oraz zatwierdzonym przez Zamawiającego, zestawieniu wartości wykonanych robót. UWAGA! Szczegółowy zakres robót określony został w projekcie budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę oraz specyfikacjach technicznych stanowiących dodatek do SIWZ. Załączony do SIWZ przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy. Ponadto zakres zamówienia obejmuje inne niezbędne do zrealizowania zamówienia roboty towarzyszące podstawowemu zakresowi robót nie ujęte w przedmiarach i SIWZ, a bez których nie można wykonać zamówienia. W związku z powyższym zaleca się szczegółowe sprawdzenie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jak również przyszłego placu budowy Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazuje w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie "produktów" równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający dopuszcza jedynie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji "równoważników" lub odrzuceniu oferty z powodu ich "nierównoważności". Wymóg zatrudnienia na umowę o prace Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lud podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudniania na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy - załącznik do SIWZ *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem


II.4) Główny kod CPV: 45223200-8
Dodatkowe kody CPV:

45262520-2,

45261100-5,

45261210-9,

45443000-4,

45310000-3,

45330000-9,

45333000-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 26.06.2019r. do 20.12.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: "SUPEREX" Janusz Rozlazły
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 26/06/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

"SUPEREX" Janusz Rozlazły, , Giedlarowa 1024, 37-300, Leżajsk, kraj/woj. podkarpackie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 354392.04 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
konieczność wykonania niżej wymienionych robót wykraczających poza przedmiot zamówienia podstawowego, w tym nieopisanych w dokumentacji projketowo - kosztorysowej i nie ujętych w ofercie Wykonawcy. Polegają one na: wykonaniu docieplenia 200m2 elewacji frontowej istniejącego budynku, pomalowanie farbami elewacyjnymi ścian istniejącego budynku tj. 360m2, oraz wykonanie utwardzenia (podjazdu) z kostki brukowej nawiązanie rozbudowanego budynku (garażu), do istniejącej nawierzchni asfaltowej

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Roboty będące przedmiotem zmiany umowy, nie są objęte przedmiotem zamówienia podstawowego, ale stały się niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu umowy. Ich wykonanie może uchronić zamawiającego przez znacznymi startami ciepła (docieplenie istniejącego budynku), natomiast wykonanie utwardzenia terenu (podjazdu) z kostki brukowej umożliwi bezkolizyjny i bezpośredni wyjazd z remizy, ponadto wykonanie w/w podjazdu z odpowiednim spadkiem do istniejącej kraty kanalizacji deszczowej zapewni, że wody opadowe z placu nie będą dostawały się do boksów garażowych. Zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów zarówno ekonomicznych jak i technicznych. Poza tym zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. Wynika to z następujących okoliczności: Wykonawca ma zagospodarowany plac budowy i sprzęt niezbędny do wykonania dodatkowych robót, co zmniejsza koszty wykonania robót w porównaniu z ewentualnym nowym (innym) wykonawcą. Wykonanie tej elewacji oraz podjazdu na etapie obecnym, a więc w trakcie realizacji przedmiotu umowy pociągnie za sobą minimalne koszty w stosunku do sytuacji gdyby te roboty należało wykonać po zakończeniu inwestycji. Poza tym zgodnie z treścią zawartej umowy do wyliczenia wynagrodzenia za dodatkowe roboty zostaną zastosowane te same zasady wyceny jak i wysokości składników cenotwórczych jak w odniesieniu do rozliczania robót będących przedmiotem zamówienia podstawowego. Wykonanie w/w robót spowoduje wzrost kosztów o 80.072,44 zł netto. Wartość zmiany umowy stanowi 22,60% wartość zamówienia określonego pierwotnie w umowie, a więc nie przekracza 50%. Będzie to pierwsza zmiana umowy dokonana na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 2 Pzp.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.