Ogłoszenie nr 560266083-N-2019 z dnia 05-12-2019 r.
Zabrze: Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach projektu: "Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Zabrza - etap II" umowa nr UDA-RPSL.04.03.01-24-04ES/17-00 z dnia 08.10.2018.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 503048-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540015912-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510051317-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000,
ul. Powstańców Śląskich
5-7,
41-800
Zabrze, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
323733537, e-mail
sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks
323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP.271.19.2019.MZ
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu. w zakres których wchodzą m.in.: o przebudowa wewnętrznego układu budynku na potrzeby żłobka, o docieplenie przegród zewnętrznych - ścian, dachu oraz stropu poddasza i podłogi na gruncie i w piwnicy, o wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, o przebudowa instalacji c.o., elektrycznej i wykonanie nowej instalacji wentylacji mechanicznej oraz wod. - kan., o modernizacja źródła ciepła, o przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do obowiązujących przepisów, o zakup wyposażenia wraz z montażem zgodnie z załączonym przedmiarem (na wyposażenie nie wyspecyfikowane w przedmiarze robót zostanie ogłoszone odrębne postępowanie) o uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu poprzez utwardzenie nawierzchni i wykonanie nowej zieleni ozdobnej o przebudowa zjazdu z ul. M. Niedziałkowskiego o wycinka drzew i zieleni Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111300-1,
45315700-5,
45312310-3,
45100000-8,
45112700-2,
45233140-2,
45233253-7,
45330000-9,
45332400-7,
45100000-8,
45400000-1,
39150000-1,
45331000-6,
45331110-0
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w nieprzekraczalnym terminie: 1. Zakończenie robót i zgłoszenie gotowości do odbioru końcowego zadania nastąpi w terminie do 09.12.2019r. Warunkiem zgłoszenia do odbioru końcowego przedmiotu umowy jest zakończenie oraz dostarczenie Zamawiającemu wymaganych prawem odbiorów i decyzji zezwalających na użytkowanie obiektu. Przed przystąpieniem do realizacji robót Wykonawca obowiązany jest uzgodnić harmonogram rzeczowo-finansowy robót z Zamawiającym.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
22/11/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana terminu
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Poziom nowoprojektowanego stropu żelbetowego parteru ze względów konstrukcyjnych należy podnieść ok. 20 cm, co nie było przewidziane w dokumentacji projektowej, a w konsekwencji powoduje konieczność podniesienia ścian poddasza, tak aby uzyskać odpowiednie powierzchnie użytkowe w poszczególnych pomieszczeniach. Powyższa zmiana zwiększa również kubaturę budynku co wymusza uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę. Niniejsze roboty nie były objęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne do wykonania zamówienia. Zgodnie z art.144 ust.1 pkt. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.(Dz. U. z 2019 poz. 1843) nie jest możliwe dokonanie zmiany wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. W związku z koniecznością wykonania w/w robót, które wg Ustawy prawa budowlanego kwalifikowane są jako zmiany istotne, Projektant musi dokonać zmiany projektu w branży architektonicznej, konstrukcyjnej, oraz zagospodarowania terenu wraz z uzyskaniem zamiennego pozwolenia na budowę. Wykonanie projektu zamiennego oraz uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę tak, aby można było kontynuować realizację zadania spowoduje wydłużenie czasu co uwzględnione zostało w nowym, skorygowanym harmonogramie finansowo-rzeczowym wskazującym na konieczność uzyskania dodatkowego czasu do zakończenia całości zadania.
Wykonanie zamiennego projektu budowlanego wraz z uzyskaniem prawomocnej zamiennej decyzji pozwolenia na budowę zostało zlecone Projektantowi, który jest autorem dokumentacji podstawowej - firmie Meritum Projekt w dniu 20.08.2019 r.
Projektant określił czas niezbędny do usankcjonowania zamiennego pozwolenia na budowę uwzględniając:
o wykonanie zamiennego Projektu budowlanego - 30 dni,
o uzyskanie zamiennej decyzji pozwolenia na budowę - procedura administracyjna - 65 dni,
o uprawomocnienie decyzji - 14 dni.
o Łącznie - 109 dni.
Szacuje się, że zamienna prawomocna decyzja pozwolenia na budowę uzyskana zostanie
ok. 07.12.2019 r.
Po uzyskaniu prawomocnej zamiennej decyzji pozwolenia na budowę Wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty wydane w dokumentacji zamiennej. Biorąc pod uwagę technologię wykonywania robót wykończeniowych (czas schnięcia tynków przed malowaniem lub kładzeniem płytek oraz uzyskaniem odpowiednich parametrów wilgotności wylewanych posadzek przed ułożeniem wykładzin podłogowych) konieczne jest przesunięcie wykonywania tych robót na okres o odpowiedniej wilgotności powietrza i sprzyjającej temperaturze (kwiecień, maj), bowiem wymuszenie schnięcia przez różnego rodzaju urządzenia dostępne do tego typu pracy w miesiącach wcześniejszych nie dadzą pożądanego rezultatu. Wykonawca po uzyskaniu dokumentacji zamiennej może rozpocząć wykonywanie robót.Zakres zmian i konieczność uzupełniania dokumentacji projektowej generują dodatkowy, niezbędny czas potrzebny na wykonanie zadania inwestycyjnego, uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę wydłuża termin zakończenia zadania. Wszelkie zmiany wynikające w trakcie realizacji zadania spowodują konieczność dokonywania zmian w bardzo napiętym harmonogramie robót przesuwając wykonywanie robót wykończeniowych na miesiące jesienno-zimowe, które wydłużają procesy technologiczne wiązania i schnięcia poszczególnych robót budowlanych ( tynki, malowanie, posadzki itp.) pomimo planowanego włączenia ogrzewania obiektu w miesiącach zimowo-wiosennych oraz osuszania pomieszczeń przy pomocy osuszaczy. Wg harmonogramu dostarczonego przez Wykonawcę roboty instalacyjne m.in. wod-kan, elektryka oraz murarskie powinny zostać wykonane w miesiącach letnich tak, aby można było otynkować i pomalować ściany wewnętrzne.
O przedłużenie terminu zakończenia robót Wykonawca - firma ZRB "Plast-Bud" Mariusz Dawidowski z Gliwic wielokrotnie wnioskował w pismach z dnia: 29.03.2019, 02.04.2019, 29.05.2019, 12.07.2019 oraz 01.08.2019r.
Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót opisanych w j.w w protokole konieczności innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów inwestycji, a także problematyczne będzie dochodzenie przez Zamawiającego roszczeń wynikających z gwarancji udzielonej przez kilku odrębnych Wykonawców.
Biorąc pod uwagę czas potrzebny na uzyskanie zamiennej decyzji pozwolenia na budowę oraz czas niezbędny na realizację robót budowlanych objętych zamiennym pozwoleniem, a także biorąc pod uwagę roboty dodatkowe ujęte w tym protokole konieczności zachodzi konieczność zmiany terminu realizacji ujętych w umowie nr CRU/633/2019 w §5 ust. 4 na: zakończenia zadania inwestycyjnego do 25.05.2020r. tj. zakończenia robót budowlanych i uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- Zabrzańskie Innowacje Energetyczne - koncepcja rozwoju klastra energii
- DOSTAWA PRODUKTU LECZNICZEGO BENRALIZUMAB
- WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ W BUDYNKU NR 4 - 3 PIĘTRO
- Usługa polegająca na wykonaniu prac w zakresie codziennego, kompleksowego utrzymania czystości w budynkach oraz wokół budynków Sądu Rejonowego w Zabrzu
- Wykonanie PFU dla zadania pn. : "Utworzenie Kompleksowego centrum diagnostyki i leczenia, w tym mechanicznym wspomaganiem krążenia i transplantacją u dzieci z krańcową niewydolnością serca i płuc"
- Budowa sieci ciepłowniczej niskoparametrowej centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody użytkowej na terenie Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o. o. Nr sprawy DZP/11 TP/2024
więcej: przetargi w Zabrzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Chlebowie oraz Modernizacja PSZOK w Polanowicach w Gminie Wiejskiej Gubin
- Wykonanie zakątka pod mądrą sową - budowa strefy wyciszenia i odpoczynku dla uczniów oraz mieszkańców (numer postępowania UD-IX-ZP-13-2024)
- Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Dzieci Polskich 1 o pomieszczenia przeznaczone dla Klubu dziecięcego "Pszczółki" w Myszyńcu
- Modernizacja i przebudowa Pracowni Endoskopii Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. z o.o. w Warszawie
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w Gminie Chocz - Gminny Ośrodek Kultury w Choczu
- Wykonanie remontu lokalu mieszkalnego przed ponownym zasiedleniem położonego w Lublinie przy ul. Spadochroniarzy 5B m. 23
więcej: Różne meble i wyposażenie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.