Ogłoszenie nr 560260788-N-2019 z dnia 02-12-2019 r.
Rajgród: "Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie współfinansowane jest ze środków PROW na lata 2014-2020 w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii" w ramach działania "Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich" dla operacji typu "Gospodarka wodno-ściekowa".
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 528436-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540071451-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510131724-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Rajgród, Krajowy numer identyfikacyjny 45066974300000,
ul. ul. Warszawska
32,
19-206
Rajgród, woj.
podlaskie, państwo
Polska, tel.
86 272 19 40, e-mail
anna.bukowska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl, faks
86 272 19 41.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.271.3.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest "Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród". Zadanie realizowane będzie w systemie "zaprojektuj i wybuduj" i obejmuje m. in.: 1) Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwoleń na wykonanie robót poprzez złożenie zgłoszeń wraz z wymaganymi załącznikami stosownie do art. 29 ust.1 pkt 3 oraz art. 30 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) od Starosty Grajewskiego. 2) Dokonanie zgłoszeń stosownie do art. 152 ust.1 ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 799) do Burmistrza Rajgrodu. Roboty budowlane obejmują swoim zakresem dostawę, montaż i uruchomienie przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A2:2013 w ilości 71 szt., w miejscowościach zlokalizowanych na terenie Gminy Rajgród, w 71 lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego (pkt. 6.3.1 PFU), w tym: a) 25 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 1 - 4 mieszkańców, b) 32 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 5 - 6 mieszkańców, c) 11 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 7 - 8 mieszkańców, d) 3 szt. oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe o liczbie 9 - 10 mieszkańców, oraz pompowni ścieków surowego bądź oczyszczonego o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy. Wszystkie roboty powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dokumentacją zgłoszeniową. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości i lokalizacji oczyszczalni z uwagi na czynniki zewnętrzne np. rezygnację niektórych Użytkowników z oczyszczalni lub skrajne niekorzystne uwarunkowania gruntowe wynikające z badań geologicznych i oceny projektowej. 3) Wykonanie przyłącza do instalacji kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, oczyszczalni ścieków sanitarnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz odbiornik ścieku oczyszczonego. 4) Wykonanie dokumentacji powykonawczej. 5) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej. 6) Przeprowadzenie indywidualnego szkolenia dla wszystkich 71 użytkowników wraz z przekazaniem szczegółowych instrukcji obsługi i konserwacji. 7) Przeprowadzenie prób końcowych i eksploatacyjnych (w tym rozruchu technologicznego) i pełnienie nadzoru nad próbami eksploatacyjnymi. W dokumentach przekazanych Zamawiającemu przed rozpoczęciem prób końcowych Wykonawca przedstawi szczegółowy program (m.in. zakres, przebieg, wymagania) dla prób końcowych i prób eksploatacyjnych PBOŚ. W dokumencie tym muszą zostać szczegółowo opisane wszystkie czynności niezbędne do wykonania, aby po zakończeniu prób końcowych PBOŚ mogła zostać uznana za działającą niezawodnie i zgodnie z umową. Wymagane jest by dokument przebiegu prób końcowych został pozytywnie zaopiniowany przez Zamawiającego. 8) Przedstawienie raportu po zakończeniu realizacji zadania, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres zadań oraz ramowy sposób ich wykonania został szczegółowo określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz projekcie umowy, które stanową integralną część niniejszej SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45232421-9
Dodatkowe kody CPV:
71320000-7,
45000000-7,
45111200-0,
45232410-9,
45232423-3,
45255600-5,
45232400-6,
45231300-8,
45310000-3
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 28.06.2019 r. do 30.10.2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/10/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu wykonania zamówienia.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana wysokości wynagrodzenia.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiana treści umowy wynika ze:
a)zmiany szczegółowych lokalizacji oraz ilości przydomowych oczyszczalni ścieków. Zmianie uległ zakres prac związanych z realizacją robót budowlanych obejmujący zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi normy PN-EN 12566-3+A2:2013 z 71 szt. na 65 szt.
- W związku z rezygnacją części uczestników projektu z budowy przydomowych oczyszczalni ścieków, Zamawiający zobowiązany był wskazać w ich miejsce nowe lokalizacje, na których należy wybudować przydomowe oczyszczalnie ścieków. Każdorazowa rezygnacja właściciela nieruchomości wiąże się z koniecznością pozyskania nowego uczestnika projektu, dokonania oględzin na miejscu, stwierdzenia możliwości budowy, pozyskania map niezbędnych do sporządzenia dokumentacji projektowej i skutecznego zgłoszenia robót w Starostwie Powiatowym w Grajewie (do wykonania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu), oraz wszelkich uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych (jeżeli są wymagane), dla wybudowania, uruchomienia i przekazania przydomowej oczyszczalni ścieków do rozruchu i eksploatacji, co wpływa znacząco na termin zakończenia zadania oraz na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.
W miejsce osób, które zrezygnowały z montażu przydomowej oczyszczalni ścieków, pomimo podjętych przez Zamawiającego działań promujących projekt, nie udało się pozyskać wystarczającej liczby nowych uczestników projektu.
b)zmiany zasad płatności.
- W związku z rezygnacją części uczestników projektu, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, strony ustalają proporcjonalną do zakresu wykonanych prac wysokość wynagrodzenia określonego w § 10 umowy.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Poprawa efektywności energetycznej budynku Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu poprzez termomodernizację i remont" w zakresie wykonania remontu foyer
- Rozbudowa instalacji gazów medycznych na Oddziale Chorób Wewnętrznych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu
- "Budowa zewnętrznej windy wraz z platformą dojazdowa przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni"
- Remont istniejącego placu zabaw, położonego przy ulicy Popiełuszki 3 w Strzelinie w ramach zadania pn.: "Utworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach programu "Maluch +"
- Remont części pomieszczeń i klatki schodowej oraz wykonanie instalacji p.poż. w budynku nr 1 OSW nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
- Remonty istniejącego i wdrażanie nowego oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na obszarze Dzielnicy Białołęka w Warszawie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.