eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-11-27

Ogłoszenie nr 560257768-N-2019 z dnia 27-11-2019 r.

Katowice: Wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 555537-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540109582-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510175772-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Katowice - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Krajowy numer identyfikacyjny 34513870000000, ul. ul. Jagiellońska 17, 40-032 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 2511451, 2517817, e-mail kancelaria@mops.katowice.pl, faks 032 2512712 w. 129 lub 136.
Adres strony internetowej (url): www.mops.katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

DO.3701.1.10.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w : 1) Projekcie technicznym budowlano-wykonawczym - Załącznik nr 1: (Załącznik ten zawiera większy zakres prac obejmujący prace będące przedmiotem wykonanego całego projektu technicznego - izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku, remont tarasu, remont piwnicy, ale niektórych, ze względu na ograniczoną ilość posiadanych na realizację zamówienia środków finansowych, niniejsze postępowanie nie dotyczy, w związku z czym do realizacji niniejszego zamówienia należy odnieść tylko te dane z projektu i informacje ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które dotyczą w/w zakresu prac - tj. izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku). 2) Przedmiarze prac - Załącznik nr 2. 3) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - Załącznik nr 3 (Załącznik ten zawiera większy zakres prac obejmujący prace będące przedmiotem wykonanego projektu technicznego - izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku, remont tarasu, remont piwnicy, ale niektórych niniejsze postępowanie nie dotyczy, w związku z czym do realizacji niniejszego zamówienia należy odnieść tylko te dane i informacje ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które dotyczą w/w zakresu prac - tj. izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku). 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) roboty ogólnobudowlane, 2) prace wykończeniowe i porządkowe.


II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Pierwotny okres, w którym realizowane będzie zamówienie to 84 dni (do 04.11.2019r.). Termin ten został wydłużony do 09.12.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: wykonania remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 12/08/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe PROBUDREM Kazimierz Lipiński Spółka Jawna, probudrem6@wp.pl, ul. Słowackiego 28, 42-440, Ogrodzieniec, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 189069.93 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Roboty dodatkowe, wynikające ze sporządzonego protokołu konieczności na łączną kwotę 6 928,66 PLN i stanowiące 2,98 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie czyli nie przekracza dozwolonych 50%.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Umowa dotyczy wykonania remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku. W trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia zaistniała konieczność wykonania kolejnych robót dodatkowych, wykazanych w Protokole konieczności i załączonym do niego kosztorysie. Roboty dodatkowe, wymienione w Protokole konieczności nie były objęte zamówieniem podstawowym i nie były przewidziane do wykonania w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia. Zamawiający wydzielił je ze sporządzonego projektu budowlanego jako pierwszą cześć stanowiącą pewną całość, stosownie do posiadanych środków finansowych na realizację projektu budowlanego w roku bieżącym. W trakcie wykonywania prac: 1. związanych z zamontowaniem izolacji ścian zgodnie z projektem w obrębie naświetli okiennych ze styroduru grubości 8 cm okazało się, że istniejące stare parapety są za wąskie i nie wystają ponad lico ściany, w związku z powyższym należy je wymienić dostosowując odpowiednią szerokość zapewniającą skuteczne odprowadzenie wody opadowej. 2. związanych z wykonywaniem wykopów w miejscu na styku z ułożonymi nawierzchniami z kostki brukowej nastąpiło oberwanie gruntu i obsunięcie się obrzeży betonowych oraz części nawierzchni z kostki brukowej, które po wykonaniu robót izolacyjnych i odwodnieniowych należy odtworzyć. W związku z powyższym przyjęto następujące ustalenia: 1. należy wykonać demontaż starych oraz zamontować nowe podokienniki stalowe w naświetlach okiennych, 2. należy wykonać demontaż zapadniętych obrzeży betonowych oraz nawierzchni z kostki brukowej z podbudową oraz odtworzenie. Z uwagi na fakt, iż wszystkie roboty objęte przedmiotowym protokołem nie były możliwe do stwierdzenia na etapie tworzenia dokumentacji projektowej i przetargowej, zachodzą uzasadnione okoliczności do jego podpisania. Dokonanie zmian w w/w zakresie wymaga zawarcia stosownego aneksu do umowy, który Zamawiający chce zawrzeć w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, który umożliwia wprowadzenie zmian jeżeli one dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego; b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego; c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza o 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Stosownie do w/w przepisu Zamawiający uznaje roboty wymienione w Protokole Konieczności za roboty dodatkowe, które spełniają wszystkie warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2), ponieważ są one niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, bez nich zamówienie podstawowe nie będzie dokończone i nie będzie poprawnie funkcjonować, niewykonanie robót dodatkowych spowoduje co najmniej nieprawidłowe wykonanie robót stanowiących przedmiot umowy pierwotnie zawartej z Wykonawcą. Zmiana dotycząca wykonania robót dodatkowych nie wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia. Należy podkreślić, że Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć zasadności wykonania prac wymienionych w protokole na tym etapie, ponieważ ich konieczność i niezbędność została stwierdzona dopiero po zamontowaniu izolacji ścian oraz wykonaniu wykopów w miejscach na styku z ułożonymi nawierzchniami z kostki brukowej czyli w trakcie realizacji zamówienia. Następnie, Zamawiający nie może zmienić Wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych, ponieważ wprowadzenie innego Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych spowodowałoby istotną niedogodność i zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Na terenie budowy jest zgromadzony sprzęt Wykonawcy, są rozpoczęte prace wykopowe, które zostały ustawione w ciągu technologicznym zgodnie z zaplanowanym harmonogramem wykonywania robót, jest zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie do wykonania robót dodatkowych w tych okolicznościach innemu Wykonawcy spowodowałoby istotną niedogodność oraz poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów związanych z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót przez innego Wykonawcę. Wartość robót dodatkowych wynosi 6 928,66 PLN i stanowi 2,98 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie czyli nie przekracza dozwolonych 50%. Wartość ta została obliczona na podstawie załączonych do Protokołu konieczności kosztorysu. Należy przyjąć, że zmiana dotycząca wykonania robót dodatkowych w oparciu o przywołane przepisy ustawy Pzp jest możliwa do zastosowania.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.