Ogłoszenie nr 560257768-N-2019 z dnia 27-11-2019 r.
Katowice: Wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 555537-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540109582-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510175772-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Krajowy numer identyfikacyjny 34513870000000,
ul. ul. Jagiellońska
17,
40-032
Katowice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2511451, 2517817, e-mail
kancelaria@mops.katowice.pl, faks
032 2512712 w. 129 lub 136.
Adres strony internetowej (url): www.mops.katowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):DO.3701.1.10.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w : 1) Projekcie technicznym budowlano-wykonawczym - Załącznik nr 1: (Załącznik ten zawiera większy zakres prac obejmujący prace będące przedmiotem wykonanego całego projektu technicznego - izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku, remont tarasu, remont piwnicy, ale niektórych, ze względu na ograniczoną ilość posiadanych na realizację zamówienia środków finansowych, niniejsze postępowanie nie dotyczy, w związku z czym do realizacji niniejszego zamówienia należy odnieść tylko te dane z projektu i informacje ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które dotyczą w/w zakresu prac - tj. izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku). 2) Przedmiarze prac - Załącznik nr 2. 3) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - Załącznik nr 3 (Załącznik ten zawiera większy zakres prac obejmujący prace będące przedmiotem wykonanego projektu technicznego - izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku, remont tarasu, remont piwnicy, ale niektórych niniejsze postępowanie nie dotyczy, w związku z czym do realizacji niniejszego zamówienia należy odnieść tylko te dane i informacje ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które dotyczą w/w zakresu prac - tj. izolacja ścian poniżej terenu i cokołu, drenaż opaskowy, opaska przy budynku). 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) roboty ogólnobudowlane, 2) prace wykończeniowe i porządkowe.
II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Pierwotny okres, w którym realizowane będzie zamówienie to 84 dni (do 04.11.2019r.). Termin ten został wydłużony do 09.12.2019r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: wykonania remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
12/08/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe PROBUDREM Kazimierz Lipiński Spółka Jawna,
probudrem6@wp.pl,
ul. Słowackiego 28,
42-440,
Ogrodzieniec, kraj/woj.
śląskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/11/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Roboty dodatkowe, wynikające ze sporządzonego protokołu konieczności na łączną kwotę 6 928,66 PLN i stanowiące 2,98 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie czyli nie przekracza dozwolonych 50%.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Umowa dotyczy wykonania remontu obiektu przy ul. Czecha 2 w Katowicach obejmującego wykonanie izolacji ścian poniżej terenu i cokołu, drenażu opaskowego, opaski przy budynku.
W trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia zaistniała konieczność wykonania kolejnych robót dodatkowych, wykazanych w Protokole konieczności i załączonym do niego kosztorysie.
Roboty dodatkowe, wymienione w Protokole konieczności nie były objęte zamówieniem podstawowym i nie były przewidziane do wykonania w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia. Zamawiający wydzielił je ze sporządzonego projektu budowlanego jako pierwszą cześć stanowiącą pewną całość, stosownie do posiadanych środków finansowych na realizację projektu budowlanego w roku bieżącym.
W trakcie wykonywania prac:
1. związanych z zamontowaniem izolacji ścian zgodnie z projektem w obrębie naświetli okiennych ze styroduru grubości 8 cm okazało się, że istniejące stare parapety są za wąskie i nie wystają ponad lico ściany, w związku z powyższym należy je wymienić dostosowując odpowiednią szerokość zapewniającą skuteczne odprowadzenie wody opadowej.
2. związanych z wykonywaniem wykopów w miejscu na styku z ułożonymi nawierzchniami z kostki brukowej nastąpiło oberwanie gruntu i obsunięcie się obrzeży betonowych oraz części nawierzchni z kostki brukowej, które po wykonaniu robót izolacyjnych i odwodnieniowych należy odtworzyć.
W związku z powyższym przyjęto następujące ustalenia:
1. należy wykonać demontaż starych oraz zamontować nowe podokienniki stalowe w naświetlach okiennych,
2. należy wykonać demontaż zapadniętych obrzeży betonowych oraz nawierzchni z kostki brukowej z podbudową oraz odtworzenie.
Z uwagi na fakt, iż wszystkie roboty objęte przedmiotowym protokołem nie były możliwe do stwierdzenia na etapie tworzenia dokumentacji projektowej i przetargowej, zachodzą uzasadnione okoliczności do jego podpisania.
Dokonanie zmian w w/w zakresie wymaga zawarcia stosownego aneksu do umowy, który Zamawiający chce zawrzeć w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, który umożliwia wprowadzenie zmian jeżeli one dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego;
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego;
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza o 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
Stosownie do w/w przepisu Zamawiający uznaje roboty wymienione w Protokole Konieczności za roboty dodatkowe, które spełniają wszystkie warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2), ponieważ są one niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego, bez nich zamówienie podstawowe nie będzie dokończone i nie będzie poprawnie funkcjonować, niewykonanie robót dodatkowych spowoduje co najmniej nieprawidłowe wykonanie robót stanowiących przedmiot umowy pierwotnie zawartej z Wykonawcą. Zmiana dotycząca wykonania robót dodatkowych nie wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia.
Należy podkreślić, że Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć zasadności wykonania prac wymienionych w protokole na tym etapie, ponieważ ich konieczność i niezbędność została stwierdzona dopiero po zamontowaniu izolacji ścian oraz wykonaniu wykopów w miejscach na styku z ułożonymi nawierzchniami z kostki brukowej czyli w trakcie realizacji zamówienia.
Następnie, Zamawiający nie może zmienić Wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych, ponieważ wprowadzenie innego Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych spowodowałoby istotną niedogodność i zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Na terenie budowy jest zgromadzony sprzęt Wykonawcy, są rozpoczęte prace wykopowe, które zostały ustawione w ciągu technologicznym zgodnie z zaplanowanym harmonogramem wykonywania robót, jest zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie do wykonania robót dodatkowych w tych okolicznościach innemu Wykonawcy spowodowałoby istotną niedogodność oraz poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów związanych z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót przez innego Wykonawcę.
Wartość robót dodatkowych wynosi 6 928,66 PLN i stanowi 2,98 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie czyli nie przekracza dozwolonych 50%. Wartość ta została obliczona na podstawie załączonych do Protokołu konieczności kosztorysu.
Należy przyjąć, że zmiana dotycząca wykonania robót dodatkowych w oparciu o przywołane przepisy ustawy Pzp jest możliwa do zastosowania.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- BO - L2/07/X - Modernizacja sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej nr 5 im. Dziewięciu Górników z Wujka w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 w Katowicach
- Remont kuchni z zapleczem w II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach
- Zakup i dostarczenie systemu zamkniętego pobierania krwi, mikroprobówek oraz sprzętu laboratoryjnego dla potrzeb Katowickiego Centru Onkologii.
- Aktualizacja zbiorów danych bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) dla obszaru wybranych powiatów województwa śląskiego
- Dostawa wraz z wniesieniem i montażem rolet wewnętrznych oraz żaluzji pionowych dla KWP w Katowicach, KMP/KPP garnizonu śląskiego oraz CBŚP, BSWP i CBZC - umowa ramowa
- BUDOWA WZBUDZANEJ SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH W REJONIE SKRZYŻOWANIA DW 926 Z UL. KASZTANOWĄ W M. ORZESZE
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Poprawa efektywności energetycznej budynku Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu poprzez termomodernizację i remont" w zakresie wykonania remontu foyer
- Rozbudowa instalacji gazów medycznych na Oddziale Chorób Wewnętrznych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu
- "Budowa zewnętrznej windy wraz z platformą dojazdowa przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni"
- Remont istniejącego placu zabaw, położonego przy ulicy Popiełuszki 3 w Strzelinie w ramach zadania pn.: "Utworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach programu "Maluch +"
- Remonty istniejącego i wdrażanie nowego oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu na obszarze Dzielnicy Białołęka w Warszawie
- "Termomodernizacja budynku strażnicy w miejscowości Kołacinek"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.