eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mogilno › Budowa i przebudowa dróg na terenie miasta i gminy Mogilno

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-11-15

Ogłoszenie nr 560246442-N-2019 z dnia 15-11-2019 r.

Mogilno: Budowa i przebudowa dróg na terenie miasta i gminy Mogilno
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 558779-N-2019 z dnia 2019-06-11

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510170682-N-2019 z dnia 2019-08-14

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Mogilno, Krajowy numer identyfikacyjny 92350843000000, ul. Narutowicza 1, 88-300 Mogilno, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 185 520, e-mail zamowieniapubliczne@mogilno.pl, faks 523 152 693.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.mogilno.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa i przebudowa dróg na terenie miasta i gminy Mogilno

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WFE.271.13.2019.WGS

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa i przebudowa dróg na terenie miasta i gminy Mogilno. 2. Zamówienie zostało podzielone na następujące części: - część I: Budowa ul. Ustronie w Mogilnie; - cześć II: Przebudowa ul. Sienkiewicza w Mogilnie; - część III: Przebudowa drogi gminnej nr 140229C Szerzawy - Baba - Etap I. 3. Szczegółowy opis części zamówienia: Część I: Budowa ul. Ustronie w Mogilnie Zakresem postępowania objęty jest odcinek drogi dojazdowej - ulica Ustronie, od drogi powiatowej nr 2408C NIESTRONNO - MOGILNO; strona prawa ulicy Padniewskiej w Mogilnie km 9+643 na długości 158,5m - koniec istniejącej zabudowy. Zadanie zlokalizowane jest na działkach nr : 75/12 i 75/15. Teren ulicy Ustronie jest o zabudowie zwartej, jednorodzinnej mieszkaniowej. Istniejąca ulica posiada na odcinku 50m częściowo nawierzchnię bitumiczną na szerokości 3,5m, a na dalszym odcinku jezdnia jest fragmentami utwardzona niesortem wapiennym. W profilu podłużnym, jak i poprzecznym istniejąca jezdnia jest zdeformowana i występują liczne wyboje. Taki stan techniczny ulicy utrudnia dojazd do posesji i stwarza zagrożenie dla ruchu. Istniejąca szerokość pasa drogowego nie pozwala na wykonanie jezdni z chodnikiem, więc zastosowano konstrukcję przekroju dla pieszo-jezdni. Celem zadania jest ułożenie na podbudowie z kruszywa łamanego kostki betonowej wibroprasowanej o gr. 8 cm i podsypce o gr. 5 cm cementowo-piaskowej. Zadaniem budowy jest poprawa bezpieczeństwa zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych uczestników drogi. Kanalizacja deszczowa na przedmiotowej ulicy jest wybudowana. W pasie drogowym występuje sieć energetyczna, gazowa, wodociągowa, kanalizacyjna i sieć teletechniczna, co wymaga szczególnej ostrożności przy prowadzeniu robót drogowych zwłaszcza ziemnych. Wskazane jest prowadzenie robót przy użyciu narzędzi ręcznych. Włączenie ciągu pieszo-jezdnego ulicy Ustronie z ulicą Padniewską uzgodniono z Zarządem Dróg Powiatowych w Mogilnie. Cześć II: Przebudowa ul. Sienkiewicza w Mogilnie Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej nawierzchni ul. Sienkiewicza o łącznej długości ok. 0,32 km. Całość inwestycji będzie przebiegać w istniejących liniach rozgraniczeniowych ulicy. Obecnie ul. Sienkiewicza posiada nawierzchnię gruntową, bez wydzielonych chodników, ścieżek rowerowych oraz utwardzonych zjazdów. Jest to stan po zasypaniu wykonanej wg odrębnego zadania kanalizacji deszczowej. W liniach rozgraniczających znajduje się podziemna i naziemna infrastruktura techniczna, brak jest jakiejkolwiek zieleni zarówno niskiej jak i wysokiej. Zakładanym efektem inwestycji jest: 1. Zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników ruchu samochodowego. 2. Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego - wprowadzenie progów zwalniających. 3. Zwiększenie komfortu jazdy użytkowników ruchu. 4. Odwodnienie ulicy. 5. Zapewnienie odpowiednich standardów akustycznych dla zabudowy sąsiadującej z inwestycją. 6. Poprawa walorów estetycznych pasa drogowego. Osiągnięcie zamierzonych efektów związanych z planowaną inwestycją spowoduje poprawę warunków życia mieszkańców, zarówno przebudowywanej ulicy Sienkiewicza jak i sąsiednich terenów z uwagi na poprawę komfortu jazdy, wynikającego z przebudowy nawierzchni gruntowej na nawierzchnię z betonowej kostki brukowej. Część III: Przebudowa drogi gminnej nr 140229C Szerzawy - Baba - Etap I Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 140229C Szerzawy - Baba (działka nr 42, 48, 49, 35) - jednostka ewid. Mogilno - obszar wiejski, obręb ewid. Szerzawy na długości 389,33 m i 281,07 m. Obecnie w otoczeniu drogi dojazdowej znajduje się droga z kruszywa różnego rodzaju (kamień łamany, gruz betonowy, żużel wielkopiecowy). Jej istniejący przebieg nie mieści się w pasie drogowym, więc istniejącą drogę należ rozebrać i skorygować jej przebieg tak, aby mieściła się w pasie drogowym. W pasie drogowym znajduje się następujące uzbrojenie podziemne: - sieć wodociągowa, - sieć energetyczna. Woda opadowa spływa na przyległe tereny zielone. Zakres robót obejmuje wykonanie: - warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego grub. 4 cm (AC11S); - warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grub. 4 cm (AC11S); - podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5 mm o grub. 25 cm (kruszywo twarde); - warstwy odsączającej z piasku o wodoprzepuszczalności powyżej 8 m/dobę o grub. 10 cm; - umocnienie poboczy kruszywem łamanym grub. 10 cm na szerokości 0,50 m (kruszywo twarde); - wykonanie zjazdów na pola, posesje i drogi polne. 4. Szczegółowy zakres robót dla wszystkich części wskazany został w przedmiarze robót - załącznik nr 7 do SIWZ, w STWIOR - załącznik nr 8 do SIWZ oraz w dokumentacji projektowej - załącznik nr 9 do SIWZ. 5. Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 6. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien zapoznać się z terenem, na którym będą realizowane roboty stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia. 7. Wykonawca jest zobowiązany do: utrzymywania porządku na placu budowy, zabezpieczenia zgromadzonych materiałów, zapewnienia właściwego oznakowania placu budowy, zabezpieczenia istniejącej zieleni oraz umożliwienia bezkolizyjnego funkcjonowania obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placów budowy. 8. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości i rodzaju robót z przedmiarem robót, mając na uwadze w szczególności ryczałtowy charakter wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.). Prace muszą być wykonane zgodnie z warunkami technicznymi i wymogami oraz normami przy tego typu robotach. 10. Materiały użyte do wykonania robót zapewnia Wykonawca. Materiały powinny być nowe, spełniać wymagania techniczne. Do realizacji zamówienia mogą być zastosowane wyłącznie sprawdzone materiały, które zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) będą zapewniały wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań. 11. W przypadku wskazania przez Zamawiającego w przedmiarze robót znaków towarowych, patentów, certyfikatów oraz świadectw pochodzenia materiałów lub urządzeń, dopuszczalne jest zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów lub urządzeń "równoważnych" tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w w/w dokumentach. Produkt równoważny to taki, który posiada te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produktu. W przypadku zastosowania w ofercie innych odpowiedników rynkowych, na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania w ofercie, że nie będą one gorsze jakościowo od wskazanych przez projektanta, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania.


II.4) Główny kod CPV: 45.23.31.40 - Roboty drogowe
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 24.07.2019 r do dnia 29.11.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej nr 140229C Szerzawy - Baba - etap I
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 24/07/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Inżynieryjno Drogowe sp. z o.o. , pid.olsza@vp.pl, Olsza 3, 88-300, Mogilno, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 289603.45 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Wydłuzenie terminu wykonania umowy spowodowane nieprzewidzianymi warunkami atmosferycznymi, geologicznymi oraz terenowymi. Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zostały spełnione łącznie następujące warunki: konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podczas realizacji zadania wykonano geodezyjne wytyczenie osi trasy zgodnie z projektem, po którym okazało się, że kolejne trzy sztuki drzew nie przewidzianych do wycinki kolidują z przebiegiem projektowanej drogi w sposób uniemożliwiający jej wykonanie zgodnie z zapisami przedmiotowej umowy. Dodatkowo, w miejscu wykarczowania pni wyciętych już drzew, powstały doły (leje) o średnicy do 3 metrów i głębokości do 2,5 m. W związku z tym, iż doły te znajdują się na podmokłych gruntach torfowych z wysokim poziomem wód gruntowych, wykonawca zgłosił obawę braku możliwości odpowiedniego i zgodnego z technologią, zasypania i zagęszczenia dołów po pniach przy obecnie panujących warunkach atmosferycznych. Wykonanie zasypania i zagęszczenia zgodnie z terminem zawartym w umowie, mogłoby skutkować osiadaniem drogi i deformacją nawierzchni w niedalekiej przyszłości. Wykonawca, w piśmie z dnia 06.11.2019 r. zawnioskował o wydłużenie terminu wykonania zadania do dnia 30 kwietnia 2020 r. Zamawiający uwzględniając argumenty Wykonawcy, tj. potrzebę uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na wycinkę 3 dodatkowych drzew oraz czas potrzebny na naturalne zwiększenie nośności gruntu w miejscu powstałych dołów, ustosunkował się pozytywnie do wniosku Wykonawcy i wyraził zgodę na wydłużenie terminu wykonania zadania do dnia 30 kwietnia 2019 r. Należy zauważyć, że jeżeli występują obiektywne przeszkody w dotrzymaniu terminu realizacji zamówienia, to Zamawiający powinien wziąć je pod uwagę. Ponadto, w §13 ust. 10 lit. a) przedmiotowej umowy, uwzględniono możliwość jej zmiany z powodów określonych w niniejszym uzasadnieniu tj. nieprzewidzianych warunków atmosferycznych, geologicznych oraz terenowych. W związku z powyższym, zawarcie przedmiotowego aneksu jest zasadne.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.