eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Wykonanie izolacji pionowej wraz z pracami towarzyszącymi ścian fundamentowych elewacji północnej budynku UMP cz. "A" przy Placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2019-11-14

Ogłoszenie nr 560245415-N-2019 z dnia 14-11-2019 r.

Poznań: Wykonanie izolacji pionowej wraz z pracami towarzyszącymi ścian fundamentowych elewacji północnej budynku UMP cz. "A" przy Placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 525138-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540058591-N-2019; 540061768-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510108255-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Poznań, Krajowy numer identyfikacyjny 63125782200000, ul. Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 618 785 210, e-mail zp@um.poznan.pl, faks 61 878 50 85.
Adres strony internetowej (url): http://bip.poznan.pl
Adres profilu nabywcy: http://bip.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie izolacji pionowej wraz z pracami towarzyszącymi ścian fundamentowych elewacji północnej budynku UMP cz. "A" przy Placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZOU-XII.271.28.2019.MM

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Miejsce wykonania zamówienia: Poznań, pl. Kolegiacki 17 (ściana północna budynku Urzędu Miasta Poznania). Wykonanie izolacji pionowej przeciw-wodnej typu średniego, ścian fundamentowych budynku od strony Placu Kolegiackiego wraz z wszystkimi robotami towarzyszącymi ujętymi w dokumentacji projektowej i przedmiarze. I. Zakres przedmiotu umowy obejmuje także roboty towarzyszące w tym: a) doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, dróg, nieruchomości, urządzeń czy obiektów sąsiadujących, które Wykonawca naruszył w celu realizacji przedmiotu umowy; b) wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną i ze sprawozdaniem z prac konserwatorskich w wersji papierowej (2 egzemplarze) i elektronicznej (elektroniczny nośnik danych - 2 egzemplarze); c) Wykonawca zobligowany jest do wykonania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (zwanym dalej BIOZ), i do dostarczenia Zamawiającemu wraz z oświadczeniem o jego sporządzeniu, przed rozpoczęciem robót budowanych, nie później niż do dnia przekazania terenu budowy. d) Wykonawca zapewni do realizacji zamówienia osobę z uprawnieniami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń z udokumentowaną, wymaganą praktyką prowadzenia robót budowlanych przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych - do pełnienia funkcji Kierownika Budowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. e) Wykonawca wystąpi i uzyska oraz poniesie koszty związane z zajęciem pasa drogowego oraz sporządzi niezbędny w tym celu projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. II. Informacje dotyczące szczegółowego zakresu zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. III. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia uzgodnionego i zaakceptowanego przez Zamawiającego harmonogramu terminowego realizacji umowy, który stanowił będzie załącznik do umowy. W przypadku nie przedłożenia harmonogramu terminowego realizacji umowy Zamawiający ma prawo do naliczenia kar umownych. IV. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej i decyzji obejmującej: a) Projekt budowlany (pozwolenie na budowę: Decyzja nr 2355/2018 z dnia 23.10.2018 r.); b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót; c) Pozwolenie nr 889/2018 z dnia 28.09.2018 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; d) Pozwolenie nr 1054/2018 z dnia 19.11.2018 r. na prowadzenie badań archeologicznych. V. Świadczenie usług konserwacji i napraw gwarancyjnych w okresie gwarancji: Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług serwisu i konserwacji w okresie gwarancji i rękojmi dla wykonanych elementów. VI. Parametry równoważne: Wszelkie nazwy własne producentów oraz znaki towarowe materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań. Takie materiały i urządzenia można zastąpić materiałami / urządzeniami równoważnymi innych producentów. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej, w tym równoważnych zamienników materiałów i urządzeń pod warunkiem, że ich parametry techniczne, użytkowe i eksploatacyjne spełniają co najmniej wymagania wymienione w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W przypadkach, gdy przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w dokumentacji projektowej wskazuje się znak towarowy materiału, patent lub pochodzenie, Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny inny materiał spełniający wymogi techniczne wskazanego oraz posiadający właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: - europejskie aprobaty techniczne; - wspólne specyfikacje techniczne; - normy międzynarodowe; - inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej, uwzględnia się w kolejności: - Polskie Normy; - polskie aprobaty techniczne; - polskie specyfikacje techniczne. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę: Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) roboty rozbiórkowe; 2) odtworzenie nawierzchni; 3) roboty ziemne; 4) rozbiórkowe i odtworzeniowe schodów (wejście główne); 5) prace izolacyjne. Sposób dokumentowania zatrudnienia: Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni kalendarzowych, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę / Podwykonawcę pracowników wykonujących czynności, o których mowa powyżej. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: § 5 ust. 14 wzoru umowy: W przypadku nieprzedłożenia we wskazanym przez Zamawiającego terminie oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę/Podwykonawcę pracowników, Zamawiający uprawniony jest do naliczenia kary umownej.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45300000-0,

45320000-6,

45400000-1,

45210000-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
155 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy (120 dni kalendarzowych: umowa pierwotna z dnia 29.05.2019 r.; 133 dni kalendarzowych: aneks nr 1 do umowy pierwotnej na podstawie par. 13 umowy z dnia 29.05.2019 r.; 155 dni kalendarzowych: aneks nr 2 do umowy pierwotnej na podstawie par. 13 ust. 1 lit. a), d) umowy z dnia 29.05.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/10/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie wartości zamówienia o 64 672,37 zł brutto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie realizacji robót objętych umową ZOU-V.4125.3.2.2019 z dnia 29 maja 2019 roku wystąpiły roboty dodatkowe, które nie były objęte zamówieniem podstawowym, których realizacja jest niezbędna z uwagi na ich bezpośredni wpływ na wykonanie zamówienia podstawowego. W zakres prac dodatkowych wchodzą m.in.: Rozbiórka i montaż studzienki telekomunikacyjnej, która została odkryta w trakcie realizacji zamówienia, Wymiana instalacji wody deszczowej w zakresie odprowadzenia wody z rur spustowych ze względu na zły stan techniczny, Zakup i montaż rury osłonowej kanalizacji teletechnicznej-zlecenie Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, Wykonanie i montaż wycieraczek stalowych wraz z drenażem odprowadzenia wody ze względu na zły stan techniczny, Wykonanie i montaż nowych okładzin kamiennych murków schodowych z granitu strzegomskiego, po odkopaniu okazało się, że okładziny są uszkodzone(pęknięcia), Wykonanie gniazd dla opraw oświetleniowych w podbudowie z bloczków murów bocznych-zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta, Wykonywanie wykopów wyłącznie ręcznie-ze względu na odkrycie murów-zalecenia Archeologa oraz pomniejszonym terenie budowy ze względu na trwające prace na pl. Kolegiackim 17 prowadzone przez Budimex, Dodatkowe prace związane z okresowym brakiem dojazdu. Ograniczony dojazd związany był z przebudową Placu Kolegiackiego. Wymienione roboty nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, a są niezbędne do prawidłowej realizacji, zakończenia oraz oddania do użytkowania obiektu objętego zamówieniem podstawowym. Na obecnym etapie realizacji zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów technicznych. Budowa posiada zorganizowany, zamknięty i prowadzony według określonych przez Wykonawcę zasad, plac budowy. Prace prowadzone są według ściśle określonego technologicznie harmonogramu robót i w taki sposób są odbierane przez Zamawiającego. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby także istotną niedogodność dla Zamawiającego. Wykonawca wykonujący roboty budowlane, pod nadzorem Archeologa i MKZ, jest zaznajomiony ze specyfiką budynku. Prowadzi prace w technologicznym ciągu, wynikającym wprost z norm prawa budowlanego, sztuki i praktyki budowlanej. Tym samym ponosi odpowiedzialność za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonego procesu. Istotną niedogodnością dla Zamawiającego, po wprowadzeniu na plac budowy kolejnego Wykonawcy, byłoby również dochodzenie przyszłych roszczeń w okresie gwarancji i rękojmi. Większość z prac dodatkowych jest ściśle powiązana z zamówieniem podstawowym, dlatego też rozgraniczenie odpowiedzialności w okresie gwarancji i rękojmi byłoby w znacznym stopniu utrudnione, a w efekcie końcowym mogłoby prowadzić do procesów cywilnych. Wartość wprowadzanej zmiany w zakresie robót dodatkowych, tj. kwota 64 672,37 zł nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego określonego na kwotę 270 704,57 zł. Łączna kwota przeznaczona na realizację inwestycji wyniesie: 335 376,94 zł.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.