Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2019-11-14
Ogłoszenie nr 560245415-N-2019 z dnia 14-11-2019 r.
Poznań: Wykonanie izolacji pionowej wraz z pracami towarzyszącymi ścian fundamentowych elewacji północnej budynku UMP cz. "A" przy Placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 525138-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540058591-N-2019; 540061768-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510108255-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Poznań, Krajowy numer identyfikacyjny 63125782200000,
ul. Plac Kolegiacki
17,
61-841
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
618 785 210, e-mail
zp@um.poznan.pl, faks
61 878 50 85.
Adres strony internetowej (url): http://bip.poznan.pl
Adres profilu nabywcy: http://bip.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie izolacji pionowej wraz z pracami towarzyszącymi ścian fundamentowych elewacji północnej budynku UMP cz. "A" przy Placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZOU-XII.271.28.2019.MM
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Miejsce wykonania zamówienia: Poznań, pl. Kolegiacki 17 (ściana północna budynku Urzędu Miasta Poznania). Wykonanie izolacji pionowej przeciw-wodnej typu średniego, ścian fundamentowych budynku od strony Placu Kolegiackiego wraz z wszystkimi robotami towarzyszącymi ujętymi w dokumentacji projektowej i przedmiarze. I. Zakres przedmiotu umowy obejmuje także roboty towarzyszące w tym: a) doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy, dróg, nieruchomości, urządzeń czy obiektów sąsiadujących, które Wykonawca naruszył w celu realizacji przedmiotu umowy; b) wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną i ze sprawozdaniem z prac konserwatorskich w wersji papierowej (2 egzemplarze) i elektronicznej (elektroniczny nośnik danych - 2 egzemplarze); c) Wykonawca zobligowany jest do wykonania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (zwanym dalej BIOZ), i do dostarczenia Zamawiającemu wraz z oświadczeniem o jego sporządzeniu, przed rozpoczęciem robót budowanych, nie później niż do dnia przekazania terenu budowy. d) Wykonawca zapewni do realizacji zamówienia osobę z uprawnieniami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń z udokumentowaną, wymaganą praktyką prowadzenia robót budowlanych przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych - do pełnienia funkcji Kierownika Budowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. e) Wykonawca wystąpi i uzyska oraz poniesie koszty związane z zajęciem pasa drogowego oraz sporządzi niezbędny w tym celu projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. II. Informacje dotyczące szczegółowego zakresu zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. III. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest do przedłożenia uzgodnionego i zaakceptowanego przez Zamawiającego harmonogramu terminowego realizacji umowy, który stanowił będzie załącznik do umowy. W przypadku nie przedłożenia harmonogramu terminowego realizacji umowy Zamawiający ma prawo do naliczenia kar umownych. IV. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej i decyzji obejmującej: a) Projekt budowlany (pozwolenie na budowę: Decyzja nr 2355/2018 z dnia 23.10.2018 r.); b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót; c) Pozwolenie nr 889/2018 z dnia 28.09.2018 r. na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; d) Pozwolenie nr 1054/2018 z dnia 19.11.2018 r. na prowadzenie badań archeologicznych. V. Świadczenie usług konserwacji i napraw gwarancyjnych w okresie gwarancji: Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług serwisu i konserwacji w okresie gwarancji i rękojmi dla wykonanych elementów. VI. Parametry równoważne: Wszelkie nazwy własne producentów oraz znaki towarowe materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań. Takie materiały i urządzenia można zastąpić materiałami / urządzeniami równoważnymi innych producentów. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej, w tym równoważnych zamienników materiałów i urządzeń pod warunkiem, że ich parametry techniczne, użytkowe i eksploatacyjne spełniają co najmniej wymagania wymienione w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W przypadkach, gdy przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w dokumentacji projektowej wskazuje się znak towarowy materiału, patent lub pochodzenie, Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny inny materiał spełniający wymogi techniczne wskazanego oraz posiadający właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: - europejskie aprobaty techniczne; - wspólne specyfikacje techniczne; - normy międzynarodowe; - inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej, uwzględnia się w kolejności: - Polskie Normy; - polskie aprobaty techniczne; - polskie specyfikacje techniczne. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę: Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wymienione czynności w zakresie realizacji zamówienia: 1) roboty rozbiórkowe; 2) odtworzenie nawierzchni; 3) roboty ziemne; 4) rozbiórkowe i odtworzeniowe schodów (wejście główne); 5) prace izolacyjne. Sposób dokumentowania zatrudnienia: Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni kalendarzowych, Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę / Podwykonawcę pracowników wykonujących czynności, o których mowa powyżej. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: § 5 ust. 14 wzoru umowy: W przypadku nieprzedłożenia we wskazanym przez Zamawiającego terminie oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowę o pracę przez Wykonawcę/Podwykonawcę pracowników, Zamawiający uprawniony jest do naliczenia kary umownej.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45300000-0,
45320000-6,
45400000-1,
45210000-2
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
155 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy (120 dni kalendarzowych: umowa pierwotna z dnia 29.05.2019 r.; 133 dni kalendarzowych: aneks nr 1 do umowy pierwotnej na podstawie par. 13 umowy z dnia 29.05.2019 r.; 155 dni kalendarzowych: aneks nr 2 do umowy pierwotnej na podstawie par. 13 ust. 1 lit. a), d) umowy z dnia 29.05.2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/10/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zwiększenie wartości zamówienia o 64 672,37 zł brutto.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie realizacji robót objętych umową ZOU-V.4125.3.2.2019 z dnia 29 maja 2019 roku wystąpiły roboty dodatkowe, które nie były objęte zamówieniem podstawowym, których realizacja jest niezbędna z uwagi na ich bezpośredni wpływ na wykonanie zamówienia podstawowego. W zakres prac dodatkowych wchodzą m.in.: Rozbiórka i montaż studzienki telekomunikacyjnej, która została odkryta w trakcie realizacji zamówienia,
Wymiana instalacji wody deszczowej w zakresie odprowadzenia wody z rur spustowych ze względu na zły stan techniczny, Zakup i montaż rury osłonowej kanalizacji teletechnicznej-zlecenie Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, Wykonanie i montaż wycieraczek stalowych wraz z drenażem odprowadzenia wody ze względu na zły stan techniczny, Wykonanie i montaż nowych okładzin kamiennych murków schodowych z granitu strzegomskiego, po odkopaniu okazało się, że okładziny są uszkodzone(pęknięcia), Wykonanie gniazd dla opraw oświetleniowych w podbudowie z bloczków murów bocznych-zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta, Wykonywanie wykopów wyłącznie ręcznie-ze względu na odkrycie murów-zalecenia Archeologa oraz pomniejszonym terenie budowy ze względu na trwające prace na pl. Kolegiackim 17 prowadzone przez Budimex,
Dodatkowe prace związane z okresowym brakiem dojazdu. Ograniczony dojazd związany był z przebudową Placu Kolegiackiego. Wymienione roboty nie zostały objęte zamówieniem podstawowym, a są niezbędne do prawidłowej realizacji, zakończenia oraz oddania do użytkowania obiektu objętego zamówieniem podstawowym. Na obecnym etapie realizacji zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów technicznych. Budowa posiada zorganizowany, zamknięty i prowadzony według określonych przez Wykonawcę zasad, plac budowy. Prace prowadzone są według ściśle określonego technologicznie harmonogramu robót i w taki sposób są odbierane przez Zamawiającego. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby także istotną niedogodność dla Zamawiającego. Wykonawca wykonujący roboty budowlane, pod nadzorem Archeologa i MKZ, jest zaznajomiony ze specyfiką budynku. Prowadzi prace w technologicznym ciągu, wynikającym wprost z norm prawa budowlanego, sztuki i praktyki budowlanej. Tym samym ponosi odpowiedzialność za wszystkie zdarzenia wynikłe z prowadzonego procesu. Istotną niedogodnością dla Zamawiającego, po wprowadzeniu na plac budowy kolejnego Wykonawcy, byłoby również dochodzenie przyszłych roszczeń w okresie gwarancji i rękojmi. Większość z prac dodatkowych jest ściśle powiązana z zamówieniem podstawowym, dlatego też rozgraniczenie odpowiedzialności w okresie gwarancji i rękojmi byłoby w znacznym stopniu utrudnione, a w efekcie końcowym mogłoby prowadzić do procesów cywilnych. Wartość wprowadzanej zmiany w zakresie robót dodatkowych, tj. kwota 64 672,37 zł nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego określonego na kwotę 270 704,57 zł. Łączna kwota przeznaczona na realizację inwestycji wyniesie: 335 376,94 zł.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Utrzymanie nawierzchni chodników, ścieżek rowerowych, peronów zatok autobusowych, ścieków, wysp rozdziału wg wskazanej lokalizacji poprzez usuwanie przerastającej zieleni na terenie RDW w Kole
- remont schodów zewnętrznych wejściowych do budynku Wydziału Matematyki i Informatyki ul. Uniwersytetu Poznańskiego 4 w Poznaniu
- Wielostanowiskowa stacja robocza do prowadzenia syntez równoległych oraz pompa strzykawkowa.
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej"
- Dostawa kamizelek odblaskowych dla dzieci, wykorzystywanych w działaniach profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa publicznego.
- Poprawa efektywności energetycznej obiektów Powiatu Poznańskiego: Etap I - Projekt i budowa 3 mikro instalacji PV. Etap II - Instalacja pomp ciepła.
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Wymiana nawierzchni na boisku szkolnym oraz wykonanie monitoringu i oświetlenie boisk na terenie Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych nr 5 położonym przy ul. Głuszyna 185,187 w Poznaniu - etap II
- Wykonanie robót budowlanych polegających na zainstalowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z remontem pokrycia dachowego w budynku A przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie.
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów
- Przebudowa boiska szkolnego w Kostomłotach Drugich
- Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.