eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › 04660 Budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszych na Gądowie Małym we Wrocławiu (projekt WBO/2017 nr 749)



Ogłoszenie z dnia 2019-11-13

Ogłoszenie nr 560243557-N-2019 z dnia 13-11-2019 r.

Wrocław: 04660 Budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszych na Gądowie Małym we Wrocławiu (projekt WBO/2017 nr 749)
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 619265-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500237326-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500306489-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, w imieniu i na rzecz której działają Wrocławskie Inwestycje Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław na podstawie pełnomocnictwa nr 26/III/Z/11 Prezydenta Wrocławia z dnia 1 września 2011



I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 20568529000000, ul. ul. Ofiar Oświęcimskich 36, 50-059 Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 77 10 905, e-mail magdalena.swiatek@wi.wroc.pl, faks 71 77 10 904.
Adres strony internetowej (url): http://www.wi.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

04660 Budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszych na Gądowie Małym we Wrocławiu (projekt WBO/2017 nr 749)

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP/68/PN/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot zamówienia jest: a) Opracowanie projektu (budowlanego oraz wykonawczych) budowy ciągów pieszo-rowerowych na Gądowie Małym pomiędzy ulicami Bajana, Hynka i Drzewieckiego oraz ciąg pieszo - rowerowy pod wiaduktem drogowym na ul. Drzewieckiego we Wrocławiu na odcinku ok. 350 m, b) Opracowanie projektu oświetlenia parkowego, c) Uzyskanie pozwolenia na budowę oraz innych wymaganych prawem decyzji administracyjnych, d) Wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją z wyłączeniem robót związanych z budową oświetlenia


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71320000-7,

71248000-8,

71220000-6,

71400000-2,

77211500-7,

77310000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
1. Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie zrealizowany w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy (29.11.2019r.), z zachowaniem następujących terminów przejściowych: 1.1. do 5 miesięcy od dnia podpisania umowy - zakończenie wszystkich prac projektowych wraz z uzyskaniem wymaganych prawem wszystkich decyzji administracyjnych, 1.2. do 11 miesięcy od dnia podpisania umowy - zakończenie prac budowlanych, 1.3. do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy - uzyskanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego decyzji koniecznej do dopuszczenia do użytkowania tj. jeśli zgodnie z przepisami jest wydawane pozwolenie na użytkowanie - to uzyskanie tego pozwolenia, a jeśli pozwolenie na użytkowanie nie jest wydawane - to zakończenie procedury zawiadomienia właściwego organu o zakończeniu robót (chyba że także zawiadomienie nie jest wymagane), przy czym jeśli z decyzji wynika obowiązek usunięcia wad, to termin uważa się za zachowany, jeśli ich usunięcie nastąpiło do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. 2. Wykonanie prac projektowych i robót zostanie potwierdzone pozytywnym odbiorem robót, z którego zostanie spisany protokół odbioru częściowego lub końcowego. 3. Za datę zakończenia realizacji całego przedmiotu umowy uważa się datę podpisania pozytywnego protokołu odbioru końcowego.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
13/08/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zakres, termin.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
wynagrodzenie

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I. Dodatkowe prace Przepis art. 144 ust. 1 pkt 6 w związku z ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej PZP) dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do umowy jeżeli: łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie - 144 ust. 1 pkt. 6) Pzp oraz zmiana postanowień umowy nie może prowadzić do zmiany charakteru umowy lub umowy ramowej - 144 ust. 1b Pzp W okolicznościach faktycznych niniejszej sprawy opisane powyżej przesłanki zostały spełnione. Wykonawcy zostały powierzone do wykonania dodatkowe prace projektowe tj: wykonanie dokumentacji zamiennej (budowlanej i wykonawczej), obejmującej przeprojektowanie ciągu pieszo-jezdnego w związku z planowaną sprzedażą działki nr 5/402 AM - 3 Obręb Gądów Mały przez Gminę Wrocław wraz z uzyskaniem ostatecznego zamiennego pozwolenia na budowę. Z uwagi na podjęcie przez Gminę decyzji o sprzedaży ww. nieruchomości, co zostało ujawnione po wykonaniu dokumentacji w pierwotnych kształcie, przed fizycznym wejściem na roboty, powstała konieczność przeprojektowania, tak aby inwestycja nie następowała na działce 5/402 AM - 3 Obręb Gądów Mały. Wartość powierzonych Wykonawcy do wykonania dodatkowych opracowań projektowych, za których realizację Zamawiający zapłaci Wykonawcy dodatkowe wynagrodzenie, opiewa na kwotę 9 900,00 zł .netto tj. 12 177,00 zł brutto i jest to łączna wartość zmian w rozumieniu ww. przepisu ustawy PZP, jako że aneks nr 1 do umowy dotyczył wyłącznie zmiany terminu, bez jakiejkolwiek zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Łączna wartość zmian wskazana wyżej jest zatem mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP i jednocześnie mniejsza od 15% wartości zamówienia na roboty określonej pierwotnie w umowie (pierwotna wartość umowy wynosiła 742.182,00 zł. brutto tj. netto 603.400,00 zł. - 15% tej wartości daje kwotę 81.640,02 zł. brutto tj. 66.374,00 zł. netto. Jednocześnie wprowadzenie przedmiotowej zmiany nie prowadzi w żaden sposób do zmiany charakteru umowy podstawowej. Dodatkowe prace mają bowiem tożsamy charakter z pracami ujętymi w umowie (prace projektowe), a ich wykonanie prowadzi do zrealizowana robót budowlanych ujętych w umowie. Wobec powyższego zostały spełnione przesłanki umożliwiające wprowadzenie zmiany. II Termin W §18 ust. 2 pkt 2) umowy, której wzór stanowił część SIWZ, Zamawiający przewidział możliwość zmian umowy w zakresie terminu, w sytuacji zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy. Wskutek ujawnionej konieczności przeprojektowania dokumentacji i pozyskania dla niej zamiennego pozwolenia na budowę, z uwagi za plany sprzedażowe Gminy dot. działki nr 5/402 AM - 3 Obręb Gądów Mały - o czym Wykonawca, a także Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. dowiedzieli się dopiero w lipcu 2019 r. (po wykonaniu dokumentacji w pierwotnym kształcie i po uzyskaniu dla niej pozwolenia na budowę) - powstała konieczność zmiany terminów tj. terminu zakończenia robót oraz terminu wyznaczonego dla wykonania całego przedmiotu zamówienia. Przesunięcie następuje o niecałe 3 miesiące. Pierwotnie roboty winny zostać zakończone do 29.10.2019 r. Na przeprojektowanie i uzyskanie zamiennego pozwolenia Wykonawca potrzebuje okresu trzymiesięcznego - do 15.11.2019 r. Dodając zatem czas potrzebny na wykonanie robot, dla których uprzednio należy załatwić sprawy formalne, oraz biorąc pod uwagę, że ich realizacja przypadnie w okresie jesienno-zimowym, to termin wyznaczony do 20.01.2020 r. jest racjonalny i uzasadniony. Dodatkowo w aneksie ulega przesunięciu termin, o którym mowa w § 3 ust. 1 punkt 1.1. umowy. Prace projektowe w pierwotnym kształcie (czyli bez dokumentacji zamiennej, która jest wprowadzana na podstawie niniejszego Aneksu nr 2) zostały ukończone zgodnie z umową - uzyskane zostały wszystkie niezbędne uzgodnienia i opinie. Dokumentacja projektowa z kompletem uzgodnień została przekazana do siedziby Inwestora w dniu 3.06.2019. Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę złożony został w Wydziale Architektury Miasta Wrocławia w dniu 27.03.2019 oraz uzupełniony formalnie - jak opisano to w uzasadnieniu Aneksu nr 1 - dnia 17.04.2019r. o oświadczenie O4 otrzymane od Zamawiającego oraz brakującą uchwałę Rady Osiedla Spółdzielni Piast. Podpisując Aneks nr 1 Wykonawca założył, iż wydanie decyzji nastąpi w ciągu 65 dni od daty złożenia wniosku tj. do 1.06.2019. Jednakże z uwagi na uzupełnienie wniosku z dnia 17.04.2019 termin ten wydłużył się formalnie do dnia 21.06.2019 (65 dni od daty 17.04.2019r.), co uzasadnia zmianę terminu, jako że Wykonawca mógł oczekiwać, że organ wyda decyzję w terminie liczonym od dnia jego złożenia, ale nie miał pewności, że tak nastąpi, bowiem zgodnie z obowiązującymi przepisami organ mógł liczyć termin do daty uzupełnienia wniosku. Tym niemniej ww. okoliczności już w Aneksie nr 1 zostały uznane za niezawinione przez Wykonawcę, stąd także jako nieobciążające Wykonawcę uzasadniają także zmianę w Aneksie nr 2. Skoro możliwość zmiany terminu została przewidziana w umowie, której wzór stanowił część SIWZ i zaistniały okoliczności i warunki do jej wprowadzenia, to zmiana terminu jest zgodna z art. 144 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp, podobnie jak pozostałe zmiany, których wprowadzenie w Aneksie nr 2 jest konsekwencją dostosowania zapisów umowy do okoliczności powierzenia Wykonawcy wykonania dodatkowych prac projektowych, o których mowa w pkt. I niniejszego uzasadnienia.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.