eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-11-13

Ogłoszenie nr 560243342-N-2019 z dnia 13-11-2019 r.

Rydułtowy: Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 519689-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540048915-N-2019, 540056567-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510090801-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000003.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą: "Rozbudowa i modernizacja budynku Urzędu Miasta w Rydułtowach" zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Roboty określone w ust. 1 obejmują w szczególności: 1) rozbudowę istniejącego budynku o dodatkowy segment "B" wraz z instalacjami wewnętrznymi, 2) modernizację istniejącego budynku (m.in. modernizacja kotłowni), 3) wykonanie wewnętrznej instalacji hydrantowej w części istniejącej i nowoprojektowanej, 4) wykonanie instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, 5) wyposażenie budynku Urzędu Miasta w główny wyłącznik prądu, 6) wykonanie instalacji systemu sygnalizacji pożaru, 7) wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu wizyjnego, 8) przebudowę uzbrojenia i zagospodarowania terenu (w wymaganym zakresie), 9) przebudowę istniejących schodów terenowych zlokalizowanych przy wejściu głównym do istniejącego budynku wraz z remontem muru oporowego, 10) zagospodarowanie terenu w rejonie projektowanej rozbudowy, 11) wyznaczenie i oznakowanie drogi pożarowej, 12) budowę w nowym segmencie windy skutkującą dostępnością całego budynku dla osób niepełnosprawnych, a w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, 13) wykonanie systemu oddymiania nowoprojektowanej klatki schodowej, która będzie pełniła funkcję przechodnią pomiędzy częścią nowoprojektowaną a częścią istniejącą, 14) klimatyzację dla całego obiektu. 3. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45311100-1,

45312200-9,

45314320-0,

45332300-6,

45333000-0,

45332200-5,

45331100-7,

45331000-6,

45320000-6,

45331210-1,

45231300-8,

45111000-8,

45231000-5,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od dnia 09.05.2019 r. do dnia 30.09.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
07/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1) wykonanie izolacji w pomieszczeniu kotłowni, 2) wykonanie remontu pomieszczenia A-0.01a, 3) wykonanie remontu instalacji odgromowej istniejącej wraz z wywozem materiału z rozbiórki do miejsca składowania wraz z kosztami utylizacji i składowania

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: Po wykonaniu prac w pomieszczeniu kotłowni mających na celu odtworzenie izolacji poziomej i dokonaniu oględzin pomieszczenia j/w stwierdzono jednoznacznie w przypadku ściany zewnętrznej piwnicy położonej poniżej poziomu gruntu brak skutecznie działających zabezpieczeń przeciwwilgociowych. Ściana jest pod wpływem zawilgocenia wnikającego z zewnątrz z powodu braku izolacji pionowej. Za pomocą urządzenia Voltcraft MF-100 z elektrodą aktywną stwierdzono wysokie stopnie zawilgocenia na ścianie zewnętrznej oraz przegrodach wewnętrznych do wysokości około 150 cm powyżej planowanej posadzki piwnic. Dokumentacja projektowa nie przewidywała wykonania izolacji pionowej ścian oraz posadzki pomieszczenia kotłowni. Jako zabezpieczenie przed zawilgoceniem przewidywała wyłącznie wykonanie zabiegu iniekcji krystalicznej na ścianach, co na etapie wykonywanych robót budowlanych okazało się niewystarczające. Z uwagi na powyższe istnieje konieczność odtworzenia izolacji pionowej ścian z zaleceniem zastosowaniem systemu umożliwiającego wykonanie izolacji od wewnątrz bez konieczności odkopywania murów fundamentów z równoczesnym wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej posadzki. Po dokonaniu demontażu zbiorników na olej oraz rozbiórki ścianki w pomieszczeniu A - 0.01a stwierdzono liczne spękania i uszkodzenia okładzin ściennych i posadzek z płytek, zaś schody wewnętrzne ze względu na znaczny stopień zużycia uległy znacznemu zniszczeniu. Dokumentacja projektowa nie przewidywała wykonania remontu pomieszczenia A - 0.01a w zakresie wymiany okładzin z płytek oraz przebudowy schodów wewnętrznych. Ze względu na potrzebę zapewnienia bezpiecznego dostępu użytkownikom do pomieszczenia A-0.01a poprzez wykonanie bezpiecznych schodów wewnętrznych zgodnie z wymaganiami rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie; Dział III, Rozdział 4, § 69 oraz przywrócenia wartości użytkowej, w tym funkcjonalności i sprawności technicznej pomieszczenia A-0.01a, jego remont w zakresie jak wyżej, uznano za konieczny do wykonania. Zgodnie z zapisami protokołu nr LT/01/08/2019, data pomiaru: 14.08.2019 r. badanie rezystancji uziemienia instalacji odgromowej wykazało, że instalacja nie nadaje się do eksploatacji. Wykonawca robót na przedmiotowym zadaniu prowadząc roboty związane z wykonaniem instalacji odgromowej (w tym otoku) części nowobudowanej zgodnie z dokumentacją projektową, instalację winien połączyć z instalacją części istniejącej. Z uwagi na wyniki okresowego pomiaru ochrony przeciwporażeniowej jak wyżej, połączenie nowobudowanej instalacji odgromowej z istniejącą (nie nadającą się do eksploatacji) okazało się niewłaściwe. Dokumentacja projektowa nie przewidywała remontu instalacji odgromowej istniejącej części budynku. Celem zapewnienia prawidłowego podłączenia przez Wykonawcę instalacji odgromowej części nowobudowanej z częścią istniejącą, a tym samym zapewnienia ochrony przeciwporażeniowej budynku stwierdzono konieczność wykonania remontu instalacji odgromowej (w tym otoku) istniejącej części budynku. W celu uniknięcia trudności z koordynowaniem procesu prowadzenia robót związanych z remontem instalacji odgromowej jak również technologii prowadzenia w/w robót uznano jako konieczne, aby przedmiotowe roboty wykonał Wykonawca robót podstawowych. W związku z powyższym koniecznym i uzasadnionym jest wykonanie izolacji ścian w pomieszczeniu kotłowni, remontu pomieszczenia A-0.01a wraz z wykonaniem schodów wewnętrznych oraz remontu instalacji odgromowej części istniejącej budynku Urzędu Miasta. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Wszystkie roboty określone w aneksie nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania spowodowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej. b) Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemożliwe ze względów technicznych, gdyż prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sobą technologicznie ściśle powiązane. Nie ulega wątpliwości, że z obowiązujących przepisów i zasad wiedzy technicznej wynika konieczność wykonywania robót budowlanych w takiej kolejności technologicznej ich wykonania, że jedne roboty budowlane są pochodną drugich, jedne wymuszają konieczność wykonywania kolejnych oraz że wszystkie stanowią wynikający z zaprojektowanej technologii ciąg następujących po sobie czynności, których bez negatywnego wpływu na rezultat nie można zmieniać, przestawiać, pomijać lub ograniczać. Powiązanie technologiczne robót podstawowych z robotami dodatkowymi uniemożliwia, więc jednoczesne wykonywanie tych robót przez dwóch Wykonawców. Dodatkowo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami, gdyż mogłoby spowodować brak jednoznacznego ustalenia momentu zakończenia robót oraz trudności z ustaleniem odpowiedzialności za rezultat robót i niepotrzebne problemy organizacyjne związane z ich wykonaniem. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Inne aspekty ekonomiczne przemawiające na niekorzyść przebywania kilku Wykonawców na budowie to koszty ustalenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi spowodowane faktem, że rezultat prac jednego Wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych Wykonawców poniesie koszty ich usunięcia - koszty przestojów na terenie budowy związane z wyborem nowego Wykonawcy, koszty dodatkowej koordynacji po stronie zamawiającego kolejno zatrudnianych Wykonawców, różnice pomiędzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy realizującego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technologiczne jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Technologicznie wymagana jest ciągłość prowadzenia robót zaś wartość robót dodatkowych (łącznie 38 808,78 zł) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie. Spełnione zostały więc przesłanki określone w przepisie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp dopuszczające dokonanie zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.