eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › "Budowa sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Sportowych w Zabrzu przy ul. Płaskowickiej 2 " wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i techniczną" - w ramach "Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla Sportu - edycja 2017"



Ogłoszenie z dnia 2019-10-30

Ogłoszenie nr 560232641-N-2019 z dnia 30-10-2019 r.

Zabrze: "Budowa sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Sportowych w Zabrzu przy ul. Płaskowickiej 2 " wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i techniczną" - w ramach "Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla Sportu - edycja 2017"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 545947-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500155453-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Budowa sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Sportowych w Zabrzu przy ul. Płaskowickiej 2 " wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i techniczną" - w ramach "Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla Sportu - edycja 2017"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.29.2018.AWF

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia obejmuje: - budowę: ? budynku sali gimnastycznej wraz z łącznikami: nadziemnym pomiędzy salą a szkołą i podziemnym pomiędzy salą a istniejącą salą gimnastyczną wraz wyposażeniem obiektu w specjalistyczny sprzęt gimnastyczny, ? parkingu - 20 miejsc postojowych (w tym 2 przeznaczone dla osób niepełnosprawnych) oraz jezdni manewrowej, ? ciągu pieszo jezdnego od istniejącego zjazdu do projektowanego parkingu, ? dojść, opasek przy budynku, ? schodów terenowych, ? murów oporowych, ? ogrodzeń wraz z bramą i furtkami, ? przyłączy do sieci: ? wodociągowej, ? kanalizacji sanitarnej, ? kanalizacji deszczowej, ? ciepłowniczej - poza zakresem opracowania (wykonuje ZPEC Sp. z o.o.), ? zewnętrznych odcinków instalacji: ? kanalizacji sanitarnej, ? elektrycznej, ? kanalizacji deszczowej - przebudowę: ? odcinka sieci wodociągowej, ? przyłącza do sieci kanalizacji sanitarnej, ? zewnętrznych odcinków instalacji kanalizacji sanitarnej, ? zewnętrznych odcinków instalacji kanalizacji deszczowej, ? odcinka sieci/przyłącza gazu, ? zestawu złączowo-pomiarowego przyłącza do sieci elektroenergetycznej- poza zakresem opracowania (wykonuje TAURON Dystrybucja S.A.), - rozbiórkę: ? części ogrodzeń, ? części murów oporowych, ? schodów zewnętrznych, ? powierzchni utwardzonych, * ukształtowanie terenu: ? skarpy, * obiekty małej architektury: ? miejsce gromadzenia odpadów stałych, ? ławki, ? kosze na śmieci, * zieleń urządzoną: ? trawniki, ? drzewa, ? krzewy zimozielone, * karczowanie i utylizacja - zgodnie z przedmiarem robót UWAGA! Wycinka zieleni została wykonana w innym postępowaniu. * zakup, dostawę i montaż obrotowych kotew z zaślepką (uniwersalnych) - do montażu sprzętu gimnastycznego w posadzce - zgodnie z przedmiarem robót * zakup, dostawę i montaż wyposażenia meblowego - zgodnie z przedmiarem robót Roboty budowlane w istniejących budynkach szkoły i sali gimnastycznej nie wykraczające poza obrys tych budynków i nie zmieniające ich powierzchni zabudowy. Poszczególne roboty budowlane będą odbierane sukcesywnie - zgodnie z zapisami umowy. UWAGA! Zakres zadania nie obejmuje zamówienia na zakup, dostawę i montaż mebli ruchomych oraz specjalistycznego sprzętu sportowego, które zostanie ogłoszone pod koniec 2019 roku w odrębnym postępowaniu przetargowym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45262300-4,

45262500-6,

45320000-6,

45262400-5,

45261000-4,

45261210-9,

45421000-4,

45410000-4,

45442000-7,

45421160-3,

45350000-5,

45443000-4,

45454000-4,

45111291-4,

45100000-8,

45233200-1,

45332000-3,

45321000-3,

45231300-8,

45231400-9,

45311100-1,

45317300-5,

45311200-2,

45312100-8,

32240000-7,

32400000-7,

45312200-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w następujących terminach: Zakończenie wszystkich robót objętych przedmiotem umowy i zgłoszenie do odbioru końcowego robót - w terminie do 29.05.2020 r. Roboty budowlane w sali gimnastycznej należy zakończyć - w terminie do 15.04.2020 r., celem przekazania frontu robót dostawcy sprzętu sportowego. Pomieszczenie zostanie przekazane za protokołem. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie pełnego zakresu robót objętego przedmiotem umowy i protokolarne przekazanie budynku do użytkowania - w terminie do 30.06.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/10/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynbagrodzenia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Wykonaniem stropu ppoż., robót wykończeniowych w sali lekcyjnej poz. I piętra, wykonanie ścianki do klasy REI120 na poziomie poddasza, dostosowania ściany działowej przy pom. gospodarczym poz. parteru do wymagań ppoż. W budynku szkoły oraz wykonania zabudowy - połączenia bud. szkoły i nowej sali gimnastycznej (bez elementów dylatacyjnych), a także wykonania płyty fundamentowej na łączniku pomiędzy osią A i B przy bud. szkoły - po wykonaniu odkrywek warstw wykończeniowych od dołu stropu usytuowanego nad pomieszczeniami higienicznymi poz. parteru bud. szkoły, stwierdzono, że konstrukcja stropu nie spełnia wymagań ochrony ppoż. REI60 (od dołu legary były obłożone deskami gr. 22m oraz tynk wykonany na warstwie trzciny; natomiast od góry na legarach były położone deski oraz płyty OSB). Ponadto dokonano odkrywek w ścianie działowej pomiędzy pomieszczeniami higienicznymi, a pom. gospodarczymi. Stwierdzono, że ściana działowa gr. 6,5 cm nie spełnia wymagań ochrony ppoż. RE120. Na podstawie przeprowadzonej wizji Projektant wydał uzupełniającą dokumentację wykonawczą. Na okoliczność zmian przedstawiono kosztorys, 2. Wymiana białego montażu oraz prace instalacyjne w budynku szkoły - przed rozpoczęciem robót budowlanych w istniejącym budynku szkoły stwierdzono, że zamontowane umywalki oraz zamontowane kompakty WC ze względu na zły stan techniczny nie nadają się do ponownego montażu ( załącznik nr 2.1 - dokumentacja zdjęciowa potwierdzająca zły stan technicznych i zużycie białego montażu). Na tę okoliczność Wykonawca Robót przedstawił kosztorys ofertowy na wymianę umywalek i kompaktów oraz wykonanie nowych podłączeń instalacyjnych, 3. Izolacja przeciwwodna brodzików - zakres robót nie został uwzględniony w przedmiarze, a zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, izolacja przeciwwodna brodzików jest konieczna do wykonania, ze względu na możliwość wnikania wody i wilgoci w strukturę ścian nośnych i działowych, 4. Napowietrzaniem klatki schodowej - zakres inst. sanitarnych - na etapie budowy ze względu na obowiązujące przepisy ppoż. Stwierdzono konieczność weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych założeń ppoż. - zmiana wynikająca z pot6rzeby montażu dodatkowego wentylatora napowietrzającego. Na tę okoliczność Projektant wydał uzupełniającą dokumentację wykonawczą. Na tej podstawie przestawiono kosztorys, 5. Napowietrzaniem klatki schodowej budynku nowej hali - zakres inst. elektrycznych - na etapie budowy ze względu na obowiązujące przepisy ppoż. - zmiana wynikająca z potrzeby montażu dodatkowego wentylatora napowietrzającego. Na tę okoliczność Projektant wydał uzupełniającą dokumentację wykonawczą., na tej podstawie przedstawiono kosztorys, 6. Podparciem istniejącego ciepłociągu, który znajdował się w kolizji z odcinkiem przebudowywanego magistralnego wodociągu DN600 - w czasie przeprowadzonej wizji lokalnej na terenie budowy, przedstawiciele ZPEC-u wydali konieczność zastosowania dodatkowego podparcia istniejącego ciepłociągu ze względu na bardzo bliska lokalizację istniejącej podpory sieci c.o. z wykopem pod sieć wodociągową - załącznik nr 6.1. Na konieczność wykonania tych robót przedstawiono kosztorys, 7. Dostawy i montażu szafy AKPiA (układ zasilana i sterowania wymiennikowni ciepła) - zakres robót nie został uwzględniony w przedmiarze. W związku z potrzebą sterowania węzłem ciepłym jest konieczność zastosowania instalacji AKPiA, 8. Dylatacją pomiędzy budynkiem szkoły, a nową halą - konieczność specjalnego zabezpieczenia dylatacji wyniknęła w trakcie realizacji robót budowlanych, po odkryciu ściągu stalowego stanowiącego część układu konstrukcyjnego szkoły. Ściąg został odkryty w wykutym otworze drzwiowym, co spowodowało konieczność przesunięcia drzwi ppoż. W winne miejsce,. Tym samym w miejscu lokalizacji ściągu zaistniała konieczność wykonania dylatacji ppoż. Projektant wydał dokumentację projektową na bazie której Wykonawca Robót przedstawił kosztorys, 9. Dostawa i montaż przykryć rząpi - zakres robót nie został uwzględniony w przedmiarze. W celu wykonania obiektu zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i przepisami BHP, należało zastosować przykrycia rząpi w sposób trwały i bezpieczny, 10. Renowacja okna na poziomie strychu w budynku szkoły - trakcie wykonywania robót określonych w dokumentacji projektowej, stwierdzono zły stan techniczny okna na strychy (brak częściowego szklenia oraz zły stan techniczny ramy okiennej). W celu zapewniania nie wynikania wód opadowych do budynku szkoły i zalewania pomieszczeń sal zlokalizowanych w niższych kondygnacjach, stwierdzono konieczność wykonania renowacji okna a strychowego, 11. Korekta głębokości części dołu asekuracyjnego pomiędzy osiami B-B2/6-8 w związku z ustawienie w dole batutu, - podczas realizacji inwestycji zebrał się sztab trenerski w obecności Dyrekcji ZSS, który zwrócił uwagę, że dół asekuracyjny w którym będzie zlokalizowany batut musi mieć mniejszą głębokość niż pozostałe doły asekuracyjne (jest to związane z wysokością batutu - 15 cm). W związku z powyższym na wniosek trenerów oraz Dyrekcji ZSS zaszła potrzeba skorygowania głębokości dołu asekuracyjnego, 12. Montaż dodatkowych kratek wentylacyjnych w stropie klatki schodowej oraz na korytarzu poz. parteru i poz. I piętra - zakres robót nie został uwzględniony w przedmiarze. W celu wykonania obiektu zgodnie z zasadami wiedzy technicznej zaistniała konieczność zamontowania krat osłonowych na wylotach kanałów wielkogabarytowych, 13. Montaż adapterów natynkowych do opraw nastropowych w budynku szkoły - po wykonaniu odkrywek warstw wykończeniowych od dołu stropu usytuowanego nad pomieszczeniami higienicznymi poz. parteru bud. szkoły, stwierdzono, że konstrukcja stropu nie spełnia wymagań ochrony ppoż. REI60 (od dołu legary były obłożone deskami gr. 22m oraz tynk wykonany na warstwie trzciny; natomiast od góry na legarach były położone deski oraz płyty OSB). Na podstawie przeprowadzonej wizji Projektant wydał uzupełniającą dokumentację wykonawczą co wymusiło zmianę typu opraw oświetleniowych. Na okoliczność zmian przedstawiono kosztorys, 14. Wykonanie samopoziomu pod wykładzinę w Sali lekcyjnej poz. I piętra budynku szkoły - po wykonaniu odkrywek stwierdzono potrzebę weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych założeń technicznych - stwierdzono znaczne nierówności na istniejących drewnianych legarach stropowych. Na podstawie przeprowadzonej wizji projektant wydał uzupełniającą dokumentację wykonawczą. Na okoliczność zmian przedstawiono kosztorys, 15. Wykonanie ogrodzenia wokół central wentylacyjnych - w celu zapewnienia braku dostępu osób postronnych, a przede wszystkim w celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży korzystającej z obiektu i odizolowania urządzeń technicznych działających 24h/dobę uzgodniono na radach budowy konieczność zastosowania ogrodzenia wokół zewnętrznych central wentylacyjnych, 16. Wykończenie ościeży okien O1 - ze względów przede wszystkim użytkowych, eksploatacyjnych oraz estetycznych i wizualnych uzgodniono wykonanie wykończenia ościeży poziomych i pionowych okien O1 w postaci profili aluminiowych. Zastosowanie profili aluminiowych poprawi znacznie walory użytkowe hali. Niniejsze roboty są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia gdyż pozostawienie surowego betonu na ościeżach okiennych spowoduje, że w przyszłości będzie konieczność malowania i odświeżania dużej ilości powierzchni ościeży okien O1, które znajdują się na znacznej wysokości. Postawienie rusztowań do ewentualnego malowania powierzchni w miejscu, gdzie będzie znajdował się sprzęt gimnastyczny będzie bardzo utrudnione i tym samym kosztowne, 17. Dodatkowa izolacja rurociągów instalacji ciepła technologicznego do nagrzewni central (w tym rezygnacja z izolacji rurociągów instalacji hydrantowej) - zakres robót izolacji rurociągów ciepła technologicznego nie został uwzględniony w przedmiarze. W celu zminimalizowania kosztów dodatkowych uzgodniono, że nie ma konieczności wykonywania izolacji rur na instalacji hydrantowej ze względu na identyczną temp. wody w rurociągu i temp. otoczenia. Wykonania na powyższy zakres przedstawił kosztorys różnicowy, 18. Demontaż starej rury wodociągowej fi 600 dla przebudowywanego odcinka wodociągu magistralnego - przedstawiciele GPW zażądali demontażu starej rury wodociągowej fi 600 z terenu działki należącej do Szkoły Sportowej oraz oddanie zdemontowanego wodociągu do wskazanego przez GPW punktu skupu złomu. Na tę okoliczność Wykonawca robót przedstawił kosztorys, 19. Wykonanie dylatacji przeciwwodnych łączących budynek łącznika podziemnego z budynkiem starej sali gimnastycznej oraz z budynkiem nowej Sali gimnastycznej - zakres nie został ujęty w przedmiarze. W celu zabezpieczenia wnika wód gruntowych do budynku w miejscu połączenia łącznika podziemnego z przyległymi obiektami, zaistniała konieczność wykonania systemowych dylatacji przeciwwodnych, 20. Wykonanie wentylacji w sali komputerowej zlokalizowanej na poziomie poddasza budynku szkoły - ze względu na wymagania ppoż., zgodnie z dokumentacją projektową zamieniono okna rozwieralno - uchylne na okna stałe ppoż. Aby nie pogorszyć warunków użytkowania istniejącej Sali lekcyjnej (komputerowej), Projektant opracował dokumentację projektową na wykonanie wentylacji w w/w pomieszczeniu. Wykonawca Robót po otrzymaniu dokumentacji opracował kosztorys, 21. Wykonanie dodatkowego odwodnienia liniowego przy wyjeździe na teren szkoły za starą salą gimnastyczną - dokumentacja projektowa nie zakładała przebudowy istniejącego zjazdu (zakładała jedynie remont nawierzchni bez zmiany kierunku spływu wód opadowych), a zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i przepisami określonymi w warunkach technicznych, uzgodniono na radach budowy konieczność zabudowania dodatkowego odwodnienia liniowego, 22. Wykonanie dodatkowego zakresu na sieci wodociągowej fi 600 - w trakcie wykonywania sieci fi 600 natrafiono na kolizję z istniejącą siecią ciepłowniczą. Na tę okoliczność odbyło się spotkanie w dniu 17.04.2019 r. z udziałem min. gestorów sieci uzbrojenia terenu, gdzie uzgodniono nową trasę sieci wodociągowej. Po opracowaniu przez Projektanta dokumentacji projektowej, Wykonawca Robót przedstawił kosztorys, 23. Ścianki pisuarowe, dodatkowa powierzchnia glazury w pom. gospodarczym, wentylacja mechaniczna w pom. sanitarnych bud. szkoły, dodatkowy zawór czerpalny, dodatkowy zlew w pom. gospodarczym - w trakcie odbioru obiektu przez Państwową Powiatową Inspekcję Sanitarną, osoby przeprowadzające kontrolę w celu prawidłowego i zgodnego z przepisami funkcjonowania obiektu zaleciły wykonanie ścianek pisuarowych, dodatkowej powierzchni glazury w pom. gospodarczym budynku szkoły, wentylacje mechaniczną w pom. sanitarnym bud. szkoły oraz montaż dodatkowego zaworu czerpalnego i zlewu gospodarczego. Na tę okoliczność wykonawca przedstawił kosztorysy, 24. Zewnętrzne oświetlenie awaryjne przy wyjściu ewakuacyjnym z hali - w trakcie odbioru obiektu przez Państwową Straż Pożarną, osoby przeprowadzające kontrolę w celu prawidłowego i zgodnego z przepisami funkcjonowania obiektu, zaleciły wykonanie zewnętrznego oświetlenia awaryjnego przy wyjściu ewakuacyjnym z hali z poz. -3,55. 25. Zasilenie pompowni wód deszczowych - zakres robót nie został uwzględniony w przedmiarze. W celu połączenia dwóch pomp pływakowych z kablem zasilającym, Projektant opracował projekt rozdzielnicy zasilania pomp - wg rysunku ESR1. Wykonawca po otrzymaniu dokumentacji opracował kosztorys. Ustalono ostateczna kwotę na wykonanie ww. robót w wysokości: 805189,59 PLN brutto.Niewykonanie ww. robót uniemożliwia oddanie obiektu do użytkowania. Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Roboty te są ściśle powiązane z zakresem podstawowym i ze względów technicznych i technologicznych konieczne jest zlecenie wykonania zamówienia dodatkowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.