eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-10-16

Ogłoszenie nr 560221039-N-2019 z dnia 16-10-2019 r.

Łódź: Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 607756-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500268428-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 272 62 80, e-mail zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks 42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZIM-DZ.3321.46.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi. Zakres robót obejmuje m. in.: prace rozbiórkowe, roboty ziemne, budowę jezdni, chodników, zjazdów, krawężników, obrzeży i oporników, budowę kanału deszczowego, odwodnienia, oświetlenia, zabezpieczenie sieci, regulację wysokościową armatury, wykonanie oznakowania poziomego oraz prace zieleniarskie.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III SIWZ - Dokumentacja projektowa i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Tomie II - Formularz Aktu Umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111000-8,

45111200-0,

45112000-5,

45112710-5,

45230000-8,

45231400-9,

45232000-2,

45232310-8,

45232410-9,

45232440-8,

45232452-5,

45233000-9,

45233220-7,

45233221-4,

45233290-8,

45233320-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 14 grudzień 2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa ul. Chałubińskiego na odcinku od ul. Taterniczej do ul. Janosika w Łodzi wraz ze skrzyżowaniem ulic Stokowska, Taternicza, Chałubińskiego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 09/10/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

MMK-INŻ. Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością , , ul. Piotrkowska 173 lok. 110, , 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

Larkbud Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością , , ul. Piotrkowska 173 lok. 500, , 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3458475.99 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/07/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 2 ust.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1, Termin realizacji przedmiotu Umowy - do 26 listopad 2019 r."; § 8 pkt.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Strony ustalają wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy na kwotę ryczałtową brutto 4 845 871,39 zł (słownie: cztery miliony osiemset czterdzieści pięć tysięcy osiemset siedemdziesiąt jeden złotych 39/100) w tym należny podatek VAT",

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po podpisaniu Umowy z konsorcjum firm MMK-INŻ Sp. z o.o. i Larkbud Sp. z o.o. zaistniały okoliczności niemożliwe do przewidzenia na etapie przygotowania inwestycji, oraz w fazie procedury przeprowadzenia zamówienia publicznego, mające znaczący wpływ na prowadzenie robót przez Wykonawcę, a z powodu których Zamawiający przewidział możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia tj. - § 15 ust. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku: d) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub STWIORB, lub konieczności wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do dokumentacji projektowej lub STWIORB. - art. 144 ust 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986). 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W dniu 20.05.2019 r. w siedzibie Zamawiającego odbyły się rozmowy z Wykonawcą dotyczące technologii i sposobu wykonania wzmocnienia, polegające na wykonaniu geo-rusztu z dodatkowymi warstwami kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Wykonawca przedstawił kosztorys w/w. roboty na kwotę 895 455, 57 zł brutto. Zamawiający postanowił poddać weryfikacji ofertę Wykonawcy, wysyłając 26.06.2019 r. zapytania ofertowe do siedmiu firm, specjalizujących się w robotach drogowych o wycenę wzmocnienia konstrukcji jezdni ul. Chałubińskiego, rozważając jednocześnie możliwość alternatywnego rozwiązania do technologii zaproponowanej przez Projektanta. W piśmie z dnia 28.06.2019 r. Projektant potwierdził poprawność zaproponowanego przez siebie rozwiązania wzmocnienia konstrukcji jezdni. W dniu 01.07.2019 r. Zamawiający otrzymał dwie oferty wyceny wzmocnienia odpowiednio na kwoty: 466 737, 52 zł brutto i 867 071, 28 zł brutto. Ponadto w budżecie miasta na rok 2019 w I i II kwartale nie zostały zabezpieczone środki finansowe na wykonanie robót dodatkowych związanych z przebudową ul. Chałubińskiego. Dopiero w momencie pojawienia się oszczędności po przetargowych, oraz przesunięcia środków z innych zadań możliwe było sfinansowanie powyższych robót dodatkowych. Z uwagi na wykonywanie prac przez dwóch wykonawców na tym samym odcinku drogi, nie będzie możliwe w przypadku stwierdzenia wad wyegzekwowanie napraw gwarancyjnych. Zasadnym zatem jest udzielenie robót dodatkowych konsorcjum firm MMK-INŻ Sp. z o.o. i Larkbud Sp. z o.o. W dniu 10.07.2019 r. odbyły się negocjacje cenowe z Wykonawcą w siedzibie Zamawiającego. Pozycje kosztorysowe w oparciu o które wynegocjowano z Wykonawcą wynagrodzenie, zweryfikowano zgodnie § 15 ust. 1.2 Umowy o najniższych czynnikach SECOCENBUD za poprzedni kwartał oraz w oparciu o ceny rynkowe. Termin realizacji 120 dni. Wartość robót po negocjacjach wynosi: 676 500,00 zł w tym należny podatek VAT. Wykonanie tych robót jest niezbędne i konieczne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Powyższe okoliczności wystąpiły podczas realizacji inwestycji i nie były możliwe do przewidzenia na etapie projektowania zarówno przez Projektanta jak i instytucje uzgadniające dokumentację projektową, a co za tym idzie także przez Zamawiającego podczas przygotowania procesu inwestycyjnego jak i Wykonawcę w trakcie jego realizacji. Spełnione zostały przesłanki zawarte w art. 144 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. Dokonanie zmian w Umowie jest możliwe, z uwagi na to, iż zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, z tytułu tego, iż stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: Zakres obejmuje wykonanie wzmocnienia podbudowy jezdni na całym jej zakresie. W świetle uwarunkowań wynikających z wpływu poszczególnych warstw na całą konstrukcję drogową konieczne jest ich zrealizowanie w ramach jednego procesu realizacji technologicznej, umożliwiającej jednoczesne realizacje poszczególnych branż przez jednego Wykonawcę, wypełniając tym samym wymagania jakościowe. Realizacja dodatkowych robót przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wyłącza możliwości ewentualnych roszczeń wobec innych podmiotów w przypadku zlecenia przedmiotowych robót innemu Wykonawcy, w odniesieniu do odpowiedzialności realizacyjnej i gwarancyjnej za wykonane poszczególne zakresy robót i uzyskanego całościowego produktu. Ponadto zmiana Wykonawcy wymusiłaby konieczność uruchomienia postępowania przetargowego, które wpłynęłoby jednoznacznie na czasokres realizacji i termin zakończenia przedmiotu zamówienia. Kolejnym istotnym aspektem, w odniesieniu do konieczności ograniczenia wpływu czasowego i podjęcia natychmiastowych działań, jest fakt prowadzenia przez poszczególne jednostki Miasta Łodzi: Biuro Inżyniera Miasta oraz Zarząd Dróg i Transportu harmonogramów zamknięć dróg, w kontekście planowanych inwestycji prowadzonych przez miasto Łódź. W wyniku wprowadzenia robót dodatkowych, zmianie ulegnie kwota określona w § 8 ust.1 która będzie wynosiła: 4 845 871,39 zł brutto i będzie wyższa od kwoty poprzedniej z Umowy o 676 500,00 zł brutto. W związku z powyższym uzasadnione jest, przedłużenie terminu realizacji prac do dnia 26.11.2019 r. (29.07.2019+120 dni). Zamawiający zastrzega, że termin ten może ulec zmianie. Przygotowanie aneksu terminowego i kwotowego uzależnione było od uzyskania ostatecznych i optymalnych dla zrealizowania zadania rozwiązań nie ujętych w dokumentacji projektowej, co powodowało ze względu na skomplikowany charakter sprawy, konieczność działania na pograniczu terminów umowy i tym samym uniemożliwiło sporządzenie aneksu przed dniem jego obowiązywania tj. 23.06.2019 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.