eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Przebudowa ulic Glebowej, Familijnej i Przestrzennej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-10-16

Ogłoszenie nr 560221021-N-2019 z dnia 16-10-2019 r.

Łódź: Przebudowa ulic Glebowej, Familijnej i Przestrzennej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 548806-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 50097008-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500190791-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 272 62 80, e-mail zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks 42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa ulic Glebowej, Familijnej i Przestrzennej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZIM-DZ.3321.26.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulic Glebowej, Familijnej i Przestrzennej - 3 części: część I: Przebudowa ul. Familijnej na odcinku od ul. Prądzyńskiego do pos. 29; część II: Przebudowa ul. Glebowej na odcinku od ul. Bruzdowej do ul. Kujawskiej; część III: Przebudowa ul. Przestrzennej (odejście boczne) na dz. nr 922. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w TOMIE III SIWZ - Wytyczne do realizacji, Przedmiary, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Dokumentacja projektowa wraz z załącznikami oraz w TOMIE II - Formularz Aktu Umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111000-8,

45111200-0,

45112000-5,

45112710-5,

45230000-8,

45231400-9,

45232000-2,

45232310-8,

45232410-9,

45232440-8,

45232452-5,

45233000-9,

45233220-7,

45233221-4,

45233290-8,

45233320-8,

71320000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
120 od dnia zawarcia umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: "Przebudowa ulic Glebowej, Familijnej i Przestrzennej - część II: Przebudowa ulicy Glebowej na odcinku od ul. Bruzdowej do ul. Kujawskiej"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 23/07/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

MMK-Inż. Sp. z o.o,, , ul. Piotrkowska 173, lok.110, 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

LARKBUD sp. z o.o., , ul. Piotrkowska 173, lok.500, 90-447, Łódź, kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 2654197.44 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/04/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 2 pkt.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Termin realizacji przedmiotu Umowy: 17.06.2019 r."; § 8 pkt.1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Strony ustalają wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy na kwotę ryczałtową brutto 3 782 406,10 zł (słownie: trzy miliony siedemset osiemdziesiąt dwa tysiące czterysta sześć złotych 10/100) w tym należny podatek VAT".

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po podpisaniu Umowy z Wykonawcą zaistniały okoliczności mające znaczący wpływ na prowadzenie robót przez Wykonawcę, z powodu których Zamawiający przewidział możliwość zmiany wynagrodzenia oraz terminu realizacji dla Wykonawcy tj.; §15 ust. 1 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadkach określonych w art. 144 Prawo zamówień publicznych: a) - art. 144 ust 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579). ` 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. b) §15 ust. 3 lit. a) Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu realizacji zamówienia lub jego terminów pośrednich w przypadku: zmian będących następstwem zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. nietypowych dla danego miesiąca warunków atmosferycznych, nieprzewidzianych pozostałości archeologicznych, nieprzewidzianych warunków geologicznych, hydrologicznych, kolizji z sieciami infrastruktury, niewypały, niewybuchy uniemożliwiające terminowe wykonanie zamówienia

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
1) Projekt wykonawczy zakłada przebudowę ulicy Glebowej na odcinku od ul. Bruzdowej do ul. Kujawskiej w Łodzi. Zakres robót obejmuje wybudowanie kanalizacji deszczowej, przebudowę linii energetycznej oraz nową konstrukcję nawierzchni drogi ul. Glebowej. Wykonawca w piśmie z dnia 04.10.2018 r. poinformował Zamawiającego o braku możliwości przebudowy istniejącej studni D2 oraz stanu istniejącego kanału którego posadowienie wypada w konstrukcji nowo budowanej jezdni ul. Glebowej. W dniu 29.10.2018 r. odbyło się spotkanie na budowie przy udziale Zamawiającego, Projektanta i Wykonawcy na którym przyjęto rozwiązanie napotkanej kolizji. Projektant w dniu 14.11.2018 r. przekazał Zamawiającemu w ramach nadzoru autorskiego rozwiązania projektowe polegające na przebudowie studni D2, wybudowanie nowego kanału DN 400 długości 12,40 m oraz wybudowanie nowej studni D0. Wykonawca przedstawił wycenę dla wykonania przedmiotowych robót na podstawie najniższych czynników produkcji określonych w publikacji SECOCNBUD oraz okrycia cenowego. W dniu 07.02.2019 r. odbyły się w siedzibie Zamawiającego negocjacje cenowe na których to ustalono wartość powyższych robót na kwotę: 71 853,87 zł w tym należny podatek VAT. 2) Zgodnie z warunkami Umowy Wykonawca ma w swoim zakresie obowiązek aktualizacji projektu przebudowy linii napowietrznej 0,4 kV, usunięcia istniejących kolizji oraz wybudowania nowej. W dniu 18.02.2019 r. Wykonawca przekazał Zamawiającemu zaktualizowany projekt przebudowy w/w. linii napowietrznej wraz z kosztorysem na kwotę: 75 320,44 zł w tym należny podatek VAT. W wyniku aktualizacji dokumentacji wystąpiła różnica w założonych kosztach usunięcia kolizji elektroenergetycznych na kwotę 3 488,44 zł w tym należny podatek VAT. W pierwotnej wersji podpory sieci elektroenergetycznej podlegały przestawieniu jednakże ich stan techniczny uniemożliwia takie działanie co wymusiło zastosowanie nowych urządzeń. Zamawiający sprawdził i zatwierdził wycenę wykonania przedmiotowych robót zgodnie z najniższymi czynnikami produkcji określonymi w publikacji SECOCNBUD oraz okryciem cenowym. Zamawiający w chwili obecnej jest na etapie procedowania umowy kolizyjnej z PGE co umożliwi Wykonawcy realizację robót energetycznych. Powyższe okoliczności wystąpiły podczas realizacji inwestycji i nie były możliwe do przewidzenia na etapie projektowania zarówno przez Projektanta, jak i instytucje uzgadniające dokumentację projektową, a co za tym idzie także przez Zamawiającego. ` Spełnione zostały przesłanki zawarte w art. 144 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. Dokonanie zmian w Umowie jest możliwe, z uwagi na to, iż zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, z tytułu tego, iż stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: Zmiana Wykonawcy robót nie może zostać dokonana z powodu konieczności realizacji robót instalacyjnych przebudowywanej ul. Glebowej w Łodzi pod względem technicznym i technologicznym. Zakres obejmuje wykonanie przebudowę studni kanalizacyjnych oraz przebudowę linii napowietrznej 0,4 kV . W świetle uwarunkowań wynikających z wpływu poszczególnych warstw na całą konstrukcję drogową konieczne jest ich zrealizowanie w ramach jednego procesu realizacji technologicznej, umożliwiającej jednoczesne realizacje poszczególnych branż przez jednego Wykonawcę, wypełniając tym samym wymagania jakościowe. Realizacja dodatkowych robót przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wyłącza możliwości ewentualnych roszczeń wobec innych podmiotów w przypadku zlecenia przedmiotowych robót innemu Wykonawcy, w odniesieniu do odpowiedzialności realizacyjnej i gwarancyjnej za wykonane poszczególne zakresy robót i uzyskanego całościowego produktu. Ponad to zmiana Wykonawcy wymusiłaby konieczność uruchomienia postępowania przetargowego, które wpłynęłoby jednoznacznie na czasokres realizacji i termin zakończenia przedmiotu zamówienia. Kolejnym istotnym aspektem, w odniesieniu do konieczności ograniczenia wpływu czasowego i podjęcia natychmiastowych działań, jest fakt prowadzenia przez poszczególne jednostki Miasta Łodzi: Biuro Inżyniera Miasta oraz Zarząd Dróg i Transportu harmonogramów zamknięć dróg, w kontekście planowanych inwestycji prowadzonych przez miasto Łódź. W wyniku wprowadzenia robót ujętych w punktach 1) i 2), zmianie ulegnie kwota określona w § 8 ust.1 która będzie wynosiła: 3 782 406,10 zł brutto i będzie wyższa od kwoty pierwotnej z Umowy o 75 342,31 zł brutto. ad b) 3) Wykonawca w piśmie z dnia 05.11.208 r. zgłosił kolizje z istniejącego drzewostanu wzdłuż działki 100/2 z nowo budowanym krawężnikiem na ul. Glebowej. Zamawiający po sprawdzeniu zapisów w decyzji ZRID na przedmiotową budowę oraz przeanalizowaniu dokumentacji projektowej (plan wycinki) stwierdził, iż kolidujące drzewa znajdują się na działce nie będącej w liniach rozgraniczających pasa drogowego przedmiotowej inwestycji. Wobec powyższego Zamawiający polecił Projektantowi przeanalizowanie stanu istniejącego i przygotowanie rozwiązania projektowego umożliwiającego wykonanie nawierzchni drogowej na kolizyjnym odcinku. Wykonawca poinformował Zamawiającego o wstrzymaniu robót z dniem 17.12.2018 r. z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne, potwierdzając to wpisem do dziennika budowy. W dniu 20.12.2018 r. Wykonawca złożył wniosek o wydłużenie terminu realizacji Umowy z tytułu robót opisanych w ad a) pkt 1) o 77 dni tj. 04.10.2018 r. - 20.12.2018 r Projektant w dniu 21.02.2019 r. przedstawił rozwiązanie kolizji z istniejącym drzewostanem wzdłuż działki 100/2 na ulicy Glebowej polegające na korekcie geometrii nowo budowanej jezdni umożliwiające kontynuację robót bitumicznych wraz z budową krawężnika na kolizyjnym odcinku. W dniu 25.03.2019 r. Wykonawca złożył wniosek o wydłużenie czasu realizacji Umowy z tytułu wyżej opisanej kolizji o 105 dni tj. 05.11.2018 r. - 18.02.2019 r. Sumując dni przestoju w realizacji prac z uwagi na występujące kolizje i konieczność opracowania rozwiązań dodatkowych okres przestoju wynosi 137 dni. Wykonawca wznowił roboty po zakończeniu okresu zimowego w dniu 25.02.2019 r. Czas przestoju w okresie zimowym wynosił zatem 70 dni. Na chwilę obecną zaawansowanie prac dla zakresu podstawowego Umowy wynosi 94 %. Pozostałymi do wykonania są roboty dodatkowe ujęte w niniejszym uzasadnieniu oraz ukształtowanie terenów zielonych. Wobec powyższego Zamawiający uznaje za zasadne wydłużenie terminu realizacji Umowy 333.77/DZ/2018 z dnia 23.07.2018 r., o 67 dni (137-70=67 dni) określając datę na: 17.06 2019 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.