Ogłoszenie nr 560221008-N-2019 z dnia 16-10-2019 r.
Łódź: Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 657849-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510043217-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000,
ul. Piotrkowska
175,
90-447
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 272 62 80, e-mail
zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks
42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZIM-DZ.3321.66.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia pn. "Remonty zamiennych lokali mieszkalnych pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych" jest wykonanie poniżej wskazanych prac w lokalach położonych w Łodzi przy ul. Bojowników Getta Warszawskiego 14 m. 10/11 oraz przy ul. Wólczańskiej 94 m. 15. - Rozebranie okładzin ściennych i zabudów drewnianych - Rozebranie wykładziny ściennej z płytek - Rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych - Zerwanie posadzek - Wykonanie na posadzkach warstw niwelującowyrównujących - Obudowa słupów płytami gipsowo-kartonowymi na rusztach metalowych - Wykonanie tynków zwykłych wewnętrznych z zaprawy cem-wap. - Gruntowanie podłoży - Ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi - Wykonanie tynków jednowarstwowych - Malowanie farbami emulsyjnymi - Ułożenie posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych, paneli podłogowych itp. - Wymiana okien i drzwi - Malowanie farbąolejną grzejników i rur wodociągowych i gazowych - Wymiana baterii umywalkowej, natryskowej i zmywakowej - Wymiana zmywaka, umywalki porcelanowej, wanny oraz ustępu - Montaż kabiny natryskowej - Demontaż kuchni gazowej - Montaż nowej kuchni gazowej - Montaż gniazd wtyczkowych - Usługi przeprowadzkowe - przewóz rzeczy należących do Lokatorów z obecnego miejsca zamieszkania do wyremontowanego lokalu (w odległości do 10 km między lokalizacjami) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III SIWZ -Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z załącznikami oraz w Tomie II - Formularz Aktu Umowy
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45310000-3,
45400000-1,
45410000-4,
45420000-7,
45430000-0,
45440000-3,
45332000-3
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 40 dni od dnia zawarcia Umowy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
07/02/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
P.P.H.U. "ALAN" Albert Kosiacki,
,
Al. Hetmańska 22/36,
92-444,
Łódź, kraj/woj.
łódzkie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/03/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 6 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: Strony ustalają wynagrodznie Wykonawcy za przedmiot Umowy na kwotę ryczałtową brutto 146.737.08 zł (słownie: sto czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści siedem złotych 08/100), w tym należny podatek VAT w wysokości 10.869,41 zł (słownie: dziesięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt dziewięć złotych 41/100), kwota netto wynosi 135.867,67 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt siedem złotych 67/100).; § 2 ust. 2 Umowy otrzymuje brzmienie: Data zakończenia realizacji umowy do 12.04.2019 r.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
§ 6 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: Strony ustalają wynagrodznie Wykonawcy za przedmiot Umowy na kwotę ryczałtową brutto 146.737.08 zł (słownie: sto czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści siedem złotych 08/100), w tym należny podatek VAT w wysokości 10.869,41 zł (słownie: dziesięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt dziewięć złotych 41/100), kwota netto wynosi 135.867,67 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt siedem złotych 67/100).; § 2 ust. 2 Umowy otrzymuje brzmienie: Data zakończenia realizacji umowy do 12.04.2019r.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Na podstawie art 144 ust. 1 pkt 2 i 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych spełniony zostaje wymóg możliwości udzielenia zamówienia dla robót dodatkowych, koniecznych dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
- zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
W trakcie realizacji robót po dokonaniu prac rozbiórkowych w lokalu nr 10/11 przy
ul. Bojowników Getta Warszawskiego 14 stwierdzono odchyłkę od poziomu powierzchni drewnianej podłogi w zakresie od 2 do 6 cm. Wyrównanie powierzchni poprzez nabicie płyty OSB gr. min. 18 mm (ujęte w kosztorysie inwestorskim) nie zapewni wyrównania powierzchni podłogi do poziomu. Zachodzi więc konieczność wykonania robót dodatkowych w zakresie nabicia łat na powierzchni podłogi w miejscach usytuowania belek stropowych z fazowaniem grubości łat. Takie rozwiązanie zapewni jednolity poziom podłogi w całym lokalu. W lokalu nr 15 przy ul. Wólczańskiej 94 po demontażu okładziny podłogowej z płytek gresowych na podłodze łazienki okazało się, iż wylewka betonowa pod płytkami nie była zbrojona i uległa pokruszeniu. Okładzina ścianki działowej łazienki wykonana ze sklejki grubości 5 mm uległa zniszczeniu przy demontażu płytek ceramicznych. Zbyt duży rozstaw słupów drewnianych wyklucza zastąpienie sklejki okładziną z płyt k-g. Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż istniejące pomieszczenie łazienki należy rozebrać i wykonać nowe w technologii k-g, oraz ułożyć podłoże pod okładzinę ceramiczną w technologii suchego jastrychu. Po zeskrobaniu starej farby ze ścian i sufitów stan tynków należy określić jako niedostateczny do położenia nowej powłoki. Tynki na ścianach i sufitach należy wzmocnić siatką z włókna szklanego.
W związku z powyższym, zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych niemożliwe jest udzielenie tego zamówienia innemu Wykonawcy ze względu na brak możliwości koordynacji ewentualnych robót z innym Wykonawcą. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby ponadto wydłużenie czasu ze względu na wybór kolejnego Wykonawcy a także niewątpliwe poniesienie dodatkowych kosztów związanych z np. zapleczem budowy. Wartość robót, które mają być wykonane na podstawie art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wynosi 12606,90 zł netto + Vat 8% - 1008,55 zł, co daje łącznie 13615,45 zł brutto. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego w Umowie podstawowej.
- zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
Parapety wewnętrzne drewniane posiadają różną szerokość - mając na względzie estetykę remontowanych pomieszczeń trzeba je ujednolicić, a w konsekwencji wymienić. Wykonanie w/w prac wiąże się z rozszerzeniem zakresu robót instalacji wod-kan.
Wartość zmian dokonanych na podstawie art 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wynosi 682,13 zł netto + Vat 8% - 54,57 zł, co daje łącznie 736,70 zł brutto
i jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ogłoszenia dotyczące zamówień ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wartość robót dodatkowych została potwierdzona przez Zamawiającego oraz Zarządu Lokali Miejskich, zgodnie z § 15 ust. 1 pkt 1.3 tiret 1 dla cen jednostkowych na roboty tego samego rodzaju co w zamówieniu podstawowym, jak również tiret 2 w przypadku robót niezbędnych dla wykonania zamówienia podstawowego a nie przywidzianych
w dokumentacji projektowej, dla pozycji niewystępujących w kosztorysie inwestorskim.
Różnica wynikająca z robót dodatkowych powiększa wartość robót podstawowych
o kwotę 13289,03 zł netto + Vat 8% - 1063,12 zł, co daje łącznie
14.352,15 zł brutto.
Biorąc pod uwagę powyższe konieczne jest zawarcie Aneksu nr 1 do Umowy
nr 263.8/DZ/2019 z dnia 07.02.2019 r., udzielającego zamówienia:
- na roboty dodatkowe powiększającego wartość zamówienia podstawowego
o kwotę 14.352.15 zł brutto, które wynikają z konieczności dokonania zmian projektowych i realizacyjnych.
Zgodnie z analizą wydziału merytorycznego i Zarządu Lokali Miejskich, na mocy porozumienia o współpracy z dnia 12.02.2018 r. termin wykonania dodatkowych robót budowlanych wyznaczony został do dnia 12.04.2019 r.
Łączna wartość robót dodatkowych udzielonych w ramach aneksu nr 1 wynosi
14.352,15 zł brutto, co stanowi 11% wartości umowy podstawowej.
Dnia 11 lutego 2019 r. została podjęta przez Zarząd Lokali Miejskich decyzja
o wstrzymaniu robót ze względu na konieczność wprowadzenia rozwiązań dodatkowych. ZLM wykonał kosztorysy zamienne i zostały one przekazane ZIM w celu zatwierdzenia oraz sporządzenia stosownego aneksu. Kosztorysy zostały przekazane w dniu 20 lutego dla lokalu przy ul. Bojowników Getta Warszawskiego oraz 22 lutego dla lokalu przy
ul. Wólczańskiej. Jednocześnie należy wskazać, że Wykonawca z tytułu konieczności wykonania robót dodatkowych zgłosił pisemnie roszczenie o zmianę terminu realizacji Umowy. W związku z powyższym Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy
i wydłuża termin wykonania zadania o 24 dni, tj. do wnioskowanej przez Wykonawcę daty 12 kwietnia 2019 r. Okres, o jaki wydłużony został termin wykonania zadania jest proporcjonalny do przestoju w robotach i adekwatny do wykonania robót dodatkowych.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Wykonanie analiz porealizacyjnych dla dwóch zadań inwestycyjnych na drogach wojewódzkich województwa łódzkiego
- 55/TP/ZP/D/2024-dostawa materiałów stomatologicznych na potrzeby Poradni Stomatologicznych dla USK im. WAM w Łodzi
- Dostawy narzędzi chirurgicznych dla USK im. WAM - CSW w Łodzi
- Sukcesywne świadczenie usług poligraficznych wraz z dystrybucją niektórych pozycji asortymentowych oraz montażem banerów na potrzeby "EC1 Łódź-Miasto Kultury" w Łodzi
- Wymiana wykładzin podłogowych oraz malowanie pomieszczeń zajmowanych przez Centrum Obsługi Przedsiębiorcy budynku w Łodzi przy ul. Moniuszki 7/9, w podziale na dwie części
- Wykonanie robót budowlanych polegających na remontach elewacji i remontach klatek schodowych w budynkach mieszkalnych
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Poprawa efektywności energetycznej budynku Teatru Lalki i Aktora w Wałbrzychu poprzez termomodernizację i remont" w zakresie wykonania remontu foyer
- Rozbudowa instalacji gazów medycznych na Oddziale Chorób Wewnętrznych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu
- "Budowa zewnętrznej windy wraz z platformą dojazdowa przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni"
- Remont istniejącego placu zabaw, położonego przy ulicy Popiełuszki 3 w Strzelinie w ramach zadania pn.: "Utworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach programu "Maluch +"
- Modernizacja i przebudowa terenów i obiektów należących do Ośrodka Sportu i Rekreacji we Włocławku - wymiana podłogi sportowej w Hali Mistrzów II postępowanie
- Remont części pomieszczeń i klatki schodowej oraz wykonanie instalacji p.poż. w budynku nr 1 OSW nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.