eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-10-16

Ogłoszenie nr 560221008-N-2019 z dnia 16-10-2019 r.

Łódź: Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 657849-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510043217-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, Krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 272 62 80, e-mail zamowienia@zim.uml.lodz.pl, faks 42 272 62 77.
Adres strony internetowej (url): http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZIM-DZ.3321.66.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia pn. "Remonty zamiennych lokali mieszkalnych pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych" jest wykonanie poniżej wskazanych prac w lokalach położonych w Łodzi przy ul. Bojowników Getta Warszawskiego 14 m. 10/11 oraz przy ul. Wólczańskiej 94 m. 15. - Rozebranie okładzin ściennych i zabudów drewnianych - Rozebranie wykładziny ściennej z płytek - Rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych - Zerwanie posadzek - Wykonanie na posadzkach warstw niwelującowyrównujących - Obudowa słupów płytami gipsowo-kartonowymi na rusztach metalowych - Wykonanie tynków zwykłych wewnętrznych z zaprawy cem-wap. - Gruntowanie podłoży - Ocieplenie ścian budynków płytami styropianowymi - Wykonanie tynków jednowarstwowych - Malowanie farbami emulsyjnymi - Ułożenie posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych, paneli podłogowych itp. - Wymiana okien i drzwi - Malowanie farbąolejną grzejników i rur wodociągowych i gazowych - Wymiana baterii umywalkowej, natryskowej i zmywakowej - Wymiana zmywaka, umywalki porcelanowej, wanny oraz ustępu - Montaż kabiny natryskowej - Demontaż kuchni gazowej - Montaż nowej kuchni gazowej - Montaż gniazd wtyczkowych - Usługi przeprowadzkowe - przewóz rzeczy należących do Lokatorów z obecnego miejsca zamieszkania do wyremontowanego lokalu (w odległości do 10 km między lokalizacjami) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III SIWZ -Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z załącznikami oraz w Tomie II - Formularz Aktu Umowy


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45310000-3,

45400000-1,

45410000-4,

45420000-7,

45430000-0,

45440000-3,

45332000-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 40 dni od dnia zawarcia Umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Remont zamiennych lokali pod budynki przeznaczone do rozbiórki w wyniku realizacji inwestycji drogowych
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 07/02/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

P.P.H.U. "ALAN" Albert Kosiacki, , Al. Hetmańska 22/36, 92-444, Łódź, kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 132384.93 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/03/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
§ 6 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: Strony ustalają wynagrodznie Wykonawcy za przedmiot Umowy na kwotę ryczałtową brutto 146.737.08 zł (słownie: sto czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści siedem złotych 08/100), w tym należny podatek VAT w wysokości 10.869,41 zł (słownie: dziesięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt dziewięć złotych 41/100), kwota netto wynosi 135.867,67 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt siedem złotych 67/100).; § 2 ust. 2 Umowy otrzymuje brzmienie: Data zakończenia realizacji umowy do 12.04.2019 r.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
§ 6 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: Strony ustalają wynagrodznie Wykonawcy za przedmiot Umowy na kwotę ryczałtową brutto 146.737.08 zł (słownie: sto czterdzieści sześć tysięcy siedemset trzydzieści siedem złotych 08/100), w tym należny podatek VAT w wysokości 10.869,41 zł (słownie: dziesięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt dziewięć złotych 41/100), kwota netto wynosi 135.867,67 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy osiemset sześćdziesiąt siedem złotych 67/100).; § 2 ust. 2 Umowy otrzymuje brzmienie: Data zakończenia realizacji umowy do 12.04.2019r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Na podstawie art 144 ust. 1 pkt 2 i 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych spełniony zostaje wymóg możliwości udzielenia zamówienia dla robót dodatkowych, koniecznych dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. - zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: W trakcie realizacji robót po dokonaniu prac rozbiórkowych w lokalu nr 10/11 przy ul. Bojowników Getta Warszawskiego 14 stwierdzono odchyłkę od poziomu powierzchni drewnianej podłogi w zakresie od 2 do 6 cm. Wyrównanie powierzchni poprzez nabicie płyty OSB gr. min. 18 mm (ujęte w kosztorysie inwestorskim) nie zapewni wyrównania powierzchni podłogi do poziomu. Zachodzi więc konieczność wykonania robót dodatkowych w zakresie nabicia łat na powierzchni podłogi w miejscach usytuowania belek stropowych z fazowaniem grubości łat. Takie rozwiązanie zapewni jednolity poziom podłogi w całym lokalu. W lokalu nr 15 przy ul. Wólczańskiej 94 po demontażu okładziny podłogowej z płytek gresowych na podłodze łazienki okazało się, iż wylewka betonowa pod płytkami nie była zbrojona i uległa pokruszeniu. Okładzina ścianki działowej łazienki wykonana ze sklejki grubości 5 mm uległa zniszczeniu przy demontażu płytek ceramicznych. Zbyt duży rozstaw słupów drewnianych wyklucza zastąpienie sklejki okładziną z płyt k-g. Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż istniejące pomieszczenie łazienki należy rozebrać i wykonać nowe w technologii k-g, oraz ułożyć podłoże pod okładzinę ceramiczną w technologii suchego jastrychu. Po zeskrobaniu starej farby ze ścian i sufitów stan tynków należy określić jako niedostateczny do położenia nowej powłoki. Tynki na ścianach i sufitach należy wzmocnić siatką z włókna szklanego. W związku z powyższym, zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych niemożliwe jest udzielenie tego zamówienia innemu Wykonawcy ze względu na brak możliwości koordynacji ewentualnych robót z innym Wykonawcą. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby ponadto wydłużenie czasu ze względu na wybór kolejnego Wykonawcy a także niewątpliwe poniesienie dodatkowych kosztów związanych z np. zapleczem budowy. Wartość robót, które mają być wykonane na podstawie art 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wynosi 12606,90 zł netto + Vat 8% - 1008,55 zł, co daje łącznie 13615,45 zł brutto. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego w Umowie podstawowej. - zgodnie z art 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: Parapety wewnętrzne drewniane posiadają różną szerokość - mając na względzie estetykę remontowanych pomieszczeń trzeba je ujednolicić, a w konsekwencji wymienić. Wykonanie w/w prac wiąże się z rozszerzeniem zakresu robót instalacji wod-kan. Wartość zmian dokonanych na podstawie art 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wynosi 682,13 zł netto + Vat 8% - 54,57 zł, co daje łącznie 736,70 zł brutto i jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ogłoszenia dotyczące zamówień ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wartość robót dodatkowych została potwierdzona przez Zamawiającego oraz Zarządu Lokali Miejskich, zgodnie z § 15 ust. 1 pkt 1.3 tiret 1 dla cen jednostkowych na roboty tego samego rodzaju co w zamówieniu podstawowym, jak również tiret 2 w przypadku robót niezbędnych dla wykonania zamówienia podstawowego a nie przywidzianych w dokumentacji projektowej, dla pozycji niewystępujących w kosztorysie inwestorskim. Różnica wynikająca z robót dodatkowych powiększa wartość robót podstawowych o kwotę 13289,03 zł netto + Vat 8% - 1063,12 zł, co daje łącznie 14.352,15 zł brutto. Biorąc pod uwagę powyższe konieczne jest zawarcie Aneksu nr 1 do Umowy nr 263.8/DZ/2019 z dnia 07.02.2019 r., udzielającego zamówienia: - na roboty dodatkowe powiększającego wartość zamówienia podstawowego o kwotę 14.352.15 zł brutto, które wynikają z konieczności dokonania zmian projektowych i realizacyjnych. Zgodnie z analizą wydziału merytorycznego i Zarządu Lokali Miejskich, na mocy porozumienia o współpracy z dnia 12.02.2018 r. termin wykonania dodatkowych robót budowlanych wyznaczony został do dnia 12.04.2019 r. Łączna wartość robót dodatkowych udzielonych w ramach aneksu nr 1 wynosi 14.352,15 zł brutto, co stanowi 11% wartości umowy podstawowej. Dnia 11 lutego 2019 r. została podjęta przez Zarząd Lokali Miejskich decyzja o wstrzymaniu robót ze względu na konieczność wprowadzenia rozwiązań dodatkowych. ZLM wykonał kosztorysy zamienne i zostały one przekazane ZIM w celu zatwierdzenia oraz sporządzenia stosownego aneksu. Kosztorysy zostały przekazane w dniu 20 lutego dla lokalu przy ul. Bojowników Getta Warszawskiego oraz 22 lutego dla lokalu przy ul. Wólczańskiej. Jednocześnie należy wskazać, że Wykonawca z tytułu konieczności wykonania robót dodatkowych zgłosił pisemnie roszczenie o zmianę terminu realizacji Umowy. W związku z powyższym Zamawiający przychyla się do prośby Wykonawcy i wydłuża termin wykonania zadania o 24 dni, tj. do wnioskowanej przez Wykonawcę daty 12 kwietnia 2019 r. Okres, o jaki wydłużony został termin wykonania zadania jest proporcjonalny do przestoju w robotach i adekwatny do wykonania robót dodatkowych.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.