eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabłudów › Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego wraz z zagospodarowaniem terenu w Zabłudowie.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-09-20

Ogłoszenie nr 560199518-N-2019 z dnia 20-09-2019 r.

Zabłudów: Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego wraz z zagospodarowaniem terenu w Zabłudowie.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: W Części II w zakresie Zadania 1 - 3 dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 jako projektu zintegrowanego, Oś priorytetowa VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, działanie 8.2 uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, poddziałanie 8.2.2 Infrastruktura edukacyjna na obszarze Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 565790-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500143258-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500220866-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Zabłudowie, Krajowy numer identyfikacyjny 53102200000000, ul. Rynek 8, 16-060 Zabłudów, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 857 188 100, e-mail gospodarka@zabludow.pl, faks 085 7188100 w. 44.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.zabludow.wrotapodlasia.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego wraz z zagospodarowaniem terenu w Zabłudowie.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RGK.271.15.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części: Część I - Dobudowa zewnętrznych schodów do lokalu mieszkalnego na piętrze budynku przedszkola publicznego, z wydzieleniem lokalu mieszkalnego; Część II - Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego: Zadanie 1 - Rozbudowa budynku przedszkola publicznego, Zadanie 2 - Przebudowa lokalu mieszkalnego na cele edukacyjno-wychowawcze na piętrze w istniejącym budynku przedszkola publicznego, Zadanie 3 - Przebudowa istniejącego budynku przedszkola publicznego, Zadanie 4 - Rozbiórka i budowa placu zabaw dla dzieci przedszkola publicznego. Zakres rzeczowy robót: w zakresie Części I: dobudowa zewnętrznych schodów konstrukcji stalowej ocynkowanej na fundamencie betonowym do lokalu mieszkalnego na I kondygnacji istniejącego budynku przedszkola wraz z dostosowaniem lokalu - budowa ścianki z G-K, zamurowanie otworu drzwiowego, wykończenie ścian, stolarka drzwiowa i okienna; w zakresie Części II: Zadanie 1: rozbudowa przedszkola o budynek zwarty parterowy, jednokondygnacyjny z dachem płaskim, częściowo podpiwniczony, o wymiarach 23,45m x 22,54 m i wysokości od poziomu terenu przy wejściu do attyki - 5,78m wraz z instalacją elektryczną i sanitarną. Powierzchnia 472,36 m2. Roboty pomiarowe, roboty ziemne, roboty rozbiórkowe, konstrukcja, roboty murowe, wykończenie ścian i sufitów, posadzki, stolarka okienna i drzwiowa, elewacja, rusztowania, wyposażenie, roboty zewnętrzne, instalacja CO, instalacja wody ciepłej i zimnej, instalacja kanalizacji deszczowej, instalacja kanalizacji sanitarnej, instalacja hydrantowa, węzeł cieplny - moduł przyłączeniowy, węzeł cieplny - moduł centralnego ogrzewania, węzeł cieplny - moduł c.w.u., wyposażenie łazienek, instalacja elektryczna, montaż opraw, montaż osprzętu, instalacja odgromowa i wyrównawcza, pomiary i badania; Zadanie 2: przebudowa parteru istniejącego budynku przedszkola. Powierzchnia 176,65 m2. Roboty rozbiórkowe, roboty murowe, wykończenie ścian i sufitów, posadzki, stolarka drzwiowa i okienna, wyposażenie (balustrady, wycieraczki); Zadanie 3: przebudowa lokalu mieszkalnego na piętrze istniejącego budynku przedszkola. Powierzchnia 38,57m2. Posadzki, wymiana drzwi, przebudowa ścianek działowych, wyposażenie łazienki, wykończenie ścian i sufitów, przebudowa instalacji elektrycznej; Zadanie 4: demontaż urządzeń istniejącego placu zabaw i ponowny montaż na terenie nowego placu z budową podłoża z płyt syntetycznych (gumowych SBR) i rozbudową o nowe wyposażenie (urządzenia zabawowe, kosze, ławki). Powierzchnia placu zabaw 609 m2.


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45223100-7,

45111200-0,

45442100-8,

45214100-1,

45332200-5,

45332400-7,

45330000-9,

45310000-3,

45236210-5,

37535200-9,

45400000-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania umowy - do 30 sierpnia 2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 14/08/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

SATO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, sato@sato.com.pl, ul. Zielna 31W, 15-339, Białystok, kraj/woj. podlaskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 2100000.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
23/08/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
realizacja dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Pomimo zachowania należytej staranności Zamawiającego na etapie przygotowywania zamówienia, tj. posiłkowania się wiedzą i doświadczeniem specjalistów branżowych przygotowujących dokumentację projektową i tym samym określających szczegółowy zakres prac niezbędnych do osiągnięcia planowanego efektu funkcjonalno-użytkowego obiektu, w trakcie realizacji zamówienia podstawowego pn.: "Rozbudowa z przebudową budynku przedszkola publicznego wraz z zagospodarowaniem terenu w Zabłudowie", ujawniły się braki w dokumentacji technicznej i wykonawczej w zakresie nie uwzględnienia wykonania części robót związanych z dostosowaniem obiektu do przepisów przeciwpożarowych. W okolicznościach zaistniałego stanu faktycznego koniecznym było sporządzenie dokumentacji zamiennej, która wskazała zakres koniecznych do wykonania robót niezbędnych do osiągnięcia celu jakim jest prawidłowe wykonanie obiektu ze szczególnym uwzględnieniem wymagań funkcjonalnych wynikających z przeznaczenia obiektu, estetycznych oraz zgodności z przepisami BHP, sanitarnymi, przeciwpożarowymi i prawa budowlanego. Zmiana dokumentacji wprowadziła zakres robót nie objęty zamówieniem podstawowym a konieczny do wykonania robót objętych umową podstawową. Niewykonanie dodatkowych robót budowlanych spowodowałoby nieodebranie obiektu przez Państwową Straż Pożarną oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Ponadto ewentualna realizacja dodatkowych robot budowlanych po zakończeniu realizacji robót objętych zamówieniem podstawowym byłaby nieracjonalna z uwagi na ich inwazyjność w zakres już wykonanych prac. Z uwagi na to, że roboty prowadzone są w ramach jednego obiektu budowlanego nieuzasadnione jest z powodów ekonomicznych i technicznych wprowadzenie nowego wykonawcy, który na tym etapie zaingeruje w teren budowy i roboty wykonane przez dotychczasowego wykonawcę, co spowoduje spory co do zobowiązań gwarancyjnych, a jednocześnie znacząco podwyższy koszty. Na podstawie dokumentacji zamiennej Wykonawca sporządził kosztorysy przy zastosowaniu właściwych katalogów i cenników robocizny, materiałów i sprzętu które zostały zaakceptowane przez Projektanta, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Wykonawca udziela gwarancji jakości na roboty dodatkowe na okres 8 lat. Pomimo zwiększenia zakresu robót, okres na jaki została zawarta umowa nie został zmieniony tj. 30 sierpnia 2019 roku. Wartość zamówienia podstawowego wynosi: 2 100 000,00 zł netto + 483 000,00 zł podatku VAT tj. 2 583 000,00 zł brutto, wartość robót dodatkowych wynosi 3 838,97 zł netto + 882, 96 zł podatku VAT tj. 4 721,93 zł brutto co oznacza, że wartość robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie. Wyżej przedstawione okoliczności zaistniałego stanu faktycznego stanowią autonomiczną przesłankę uzasadniającą wprowadzenie zmiany umowy o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2) podpunkt a), b) i c).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.