eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn" Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Część I - Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej. Część II - Modernizacja podestów technicznych.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-09-20

Ogłoszenie nr 560199350-N-2019 z dnia 20-09-2019 r.

Katowice: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Część I - Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej. Część II - Modernizacja podestów technicznych.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 526383-N-2019 z dnia 18.03.2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510105697-N-2019 z dnia 28.05.2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Katowice, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48 32 2593302, e-mail bzp@um.katowice.pl, faks 48 327 054 949.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Część I - Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej. Część II - Modernizacja podestów technicznych.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.1.46.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I. "Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Części I zamówienia - "Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej" - wykonawca zobowiązany jest do wykonania: wymiany istniejącej warstwy wierzchniej zapadni ze sklejki wodoodpornej wykonania obrzeży zapadni z profilu stalowego oczyszczenia i zabezpieczenia powłoką malarską istniejących elementów stalowych wykonania odwodnienia liniowego wykonania nowych kanałów wentylacyjnych wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki b. Części II zamówienia - "Modernizacja podestów technicznych" - wykonawca zobowiązany jest do wykonania: demontażu istniejących krat stalowych oczyszczenia konstrukcji podestów i ich zabezpieczenia farbą antykorozyjną montażu krat z żywicy izoftalowej wzmocnionej włóknem szklanym wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki. II. Szczegółowy zakres prac określa: dla części I: przedmiar robót ( załącznik nr 7a do SIWZ) wzór umowy ( załącznik nr 6a do SIWZ) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8a do SIWZ) dokumentacja projektowa (załącznik nr 9a do SIWZ) opis realizacji przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5a do SIWZ) dla części II: a. przedmiar robót ( załącznik nr 7b do SIWZ) b. wzór umowy ( załącznik nr 6b do SIWZ) c. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8b do SIWZ) d. dokumentacja projektowa (załącznik nr 9b do SIWZ) e. opis realizacji przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5b do SIWZ). III. wymagania wynikające z art. 29 ust. 3a ustawy pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia tj. czynności związane z robotami budowlanymi w zakresie robót konstrukcyjnych i wykończeniowych. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób: Na etapie postępowania Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby wykonujące czynności wskazane powyżej, zatrudnione na umowę o pracę, z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży takiego oświadczenia jego oferta zostanie odrzucona, gdyż nie będzie zgodna z SIWZ. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedkładał oświadczenia i dokumenty w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt powyżej na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. Wykaz oświadczeń i dokumentów oraz sankcje za niespełnienie ww. wymogu na etapie wykonywania zamówienia znajdują się we wzorze umowy. Zamówienie jest przeznaczone dla użytku osób fizycznych w tym dla pracowników zamawiającego. Dostępność dla osób niepełnosprawnych została zagwarantowana w sposób niżej opisany : Hala Widowiskowo-Sportowa "Spodek", w której prowadzone będą roboty objęte niniejszą SIWZ została zaprojektowana w sposób umożliwiający dostęp dla osób niepełnosprawnych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45262400-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
17.06.2019 - 15.09.2019

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: "Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 08/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Konsorcjum Firm Lider JUSTMAR Turczyński Marcin , , ul. Wołodyjowskiego 31 , 41-403, Chełm Śląski , kraj/woj. śląskie

Partner: FIBO Karina Figiel, , ul. Poniatowskiego 25, 41-407, Imielin, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 295231.00 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/08/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zakres zmian opisany w sekcji V.3

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zakres zmian opisany w sekcji V.3

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I. W trakcie realizacji przedmiotu umowy Wykonawca wystąpił z wnioskiem z dn. 01.07.2019r. o zmianę umowy i zatwierdzenie zmian dotyczących wykonania robót dodatkowych i zamiennych opisanych w Protokole Konieczności nr 1 (stanowiących załącznik nr 2), obejmujących : wykonanie robót dodatkowych w zakresie : montażu sklejki na niższym pokładzie zapadni północnej i południowej w związku z faktem, iż Projekt Wykonawczy nie przewidywał wymiany istniejącej sklejki na dolnych pokładach zapadni w płycie głównej, a w trakcie prowadzenia robót okazało się, że sklejka jest w bardzo złym stanie technicznym (w wyniku wielokrotnego zalania z płyty lodowiska uległa rozwarstwieniu, zgniciu i utraciła swe właściwości nośne) i w celu wykonania zamówienia podstawowego tj. impregnacji podkonstrukcji drewnianej oraz oczyszczenia i pomalowania podkonstrukcji stalowej pod istniejąca sklejką konieczna jest jej wymiana. wymiany bali drewnianych pod sklejką wierzchnią zapadni południowej w związku z faktem, iż Projekt Wykonawczy przewidywał wymianę wyłącznie sklejki górnego pokładu zapadni południowej na istniejących balach drewnianych, a po zdemontowaniu sklejki stwierdzono, że bale są znacznie powykrzywiane i zgnite. Montaż nowej sklejki na starym nienadającym się do użytku podkładzie z bali byłby niegodny ze sztuką budowlaną i uniemożliwiłby prawidłowe funkcjonowanie obiektu, w tym poruszanie się ciężkiego sprzętu po zapadni, powyższe roboty stały się niezbędne do zrealizowania celu podstawowego zamówienia tj. modernizacji zapadni, a zmiana Wykonawcy dla tego zakresu robót nie może zostać dokonana ze względów technicznych i organizacyjnych. Wykonawca realizując przedmiotowe roboty dodatkowe jednocześnie z robotami podstawowymi, będzie w stanie włączyć je w swój harmonogram przy najbardziej optymalnym czasie wykonania całości zadania. Wyłonienie nowego Wykonawcy na wykonanie ww. zakresu robót byłoby nieopłacalne dla Zamawiającego oraz niemożliwe z uwagi na konieczność dotrzymania terminu zakończenia remontu zapadni (HWS Spodek jest obiektem specyficznym - z uwagi na okres wynajmu obiektu przez organizatorów wydarzeń, koncertów itp. prowadzenie prac budowlanych jest możliwe tylko w ściśle określonych przez Zarządcę dniach / godzinach). Zakres robót został opisany w Protokole konieczności Nr 1 oraz kosztorysie na roboty dodatkowe stanowiącym załącznik nr 3; 2. wykonanie robót zamiennych w zakresie odwodnienia do rząpi zapadni północnej i południowej (odprowadzenie wody ociekowej do rząpi w kominach złazowych z odwodnieniem pompowym), z uwagi na brak technicznej możliwości odprowadzenia wody do wskazanego miejsca w Projekcie Wykonawczym. Zakres robót został opisany w Protokole konieczności Nr 1 oraz kosztorysie na roboty zamienne, stanowiącym załącznik nr 4; II. Zważywszy na okoliczności o których mowa powyżej koniecznym jest dokonanie zmian w umowie dotyczących wynagrodzenia wykonawcy. Strony zgodnie z zapisem § 16 ust. 2 umowy, na podstawie: art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie pkt 1 ppkt 1) preambuły (wartość zmiany umowy stanowi 40,97% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie), art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie pkt 1 ppkt 2) preambuły (wartość zmiany umowy stanowi 14,42% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie), zawierają aneks o następującej treści: § 1. WYNAGRODZENIE Zamawiający podwyższa wynagrodzenie kosztorysowe Wykonawcy o kwotę 163.547,03 PLN netto (słownie: sto sześćdziesiąt trzy tysiące pięćset czterdzieści siedem zł, 03/100), które powiększa się o podatek VAT w wysokości 23%. W wyniku podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy zmienia się § 10 ust. 1 umowy, który otrzymuje brzmienie: "1. Z tytułu należytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie umowne w wysokości brutto 564.296,98 PLN (słownie: pięćset sześćdziesiąt cztery tysiące dwieście dziewięćdziesiąt sześć PLN, 98/100 ), w tym: wartość kosztorysowa robót - 458.778,03 PLN netto podatek VAT w wysokości 23% ."

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.