Ogłoszenie nr 560199350-N-2019 z dnia 20-09-2019 r.
Katowice: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Część I - Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej. Część II - Modernizacja podestów technicznych.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 526383-N-2019 z dnia 18.03.2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510105697-N-2019 z dnia 28.05.2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000,
ul. ul. Młyńska
4,
40-098
Katowice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
+48 32 2593302, e-mail
bzp@um.katowice.pl, faks
48 327 054 949.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Część I - Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej. Część II - Modernizacja podestów technicznych.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP.271.1.46.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:I. "Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: " Modernizacja pomieszczeń w obiekcie SPODEK w Katowicach" - dwie części zamówienia. Części I zamówienia - "Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej" - wykonawca zobowiązany jest do wykonania: wymiany istniejącej warstwy wierzchniej zapadni ze sklejki wodoodpornej wykonania obrzeży zapadni z profilu stalowego oczyszczenia i zabezpieczenia powłoką malarską istniejących elementów stalowych wykonania odwodnienia liniowego wykonania nowych kanałów wentylacyjnych wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki b. Części II zamówienia - "Modernizacja podestów technicznych" - wykonawca zobowiązany jest do wykonania: demontażu istniejących krat stalowych oczyszczenia konstrukcji podestów i ich zabezpieczenia farbą antykorozyjną montażu krat z żywicy izoftalowej wzmocnionej włóknem szklanym wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki. II. Szczegółowy zakres prac określa: dla części I: przedmiar robót ( załącznik nr 7a do SIWZ) wzór umowy ( załącznik nr 6a do SIWZ) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8a do SIWZ) dokumentacja projektowa (załącznik nr 9a do SIWZ) opis realizacji przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5a do SIWZ) dla części II: a. przedmiar robót ( załącznik nr 7b do SIWZ) b. wzór umowy ( załącznik nr 6b do SIWZ) c. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8b do SIWZ) d. dokumentacja projektowa (załącznik nr 9b do SIWZ) e. opis realizacji przedmiotu zamówienia (załącznik nr 5b do SIWZ). III. wymagania wynikające z art. 29 ust. 3a ustawy pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia tj. czynności związane z robotami budowlanymi w zakresie robót konstrukcyjnych i wykończeniowych. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób: Na etapie postępowania Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby wykonujące czynności wskazane powyżej, zatrudnione na umowę o pracę, z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży takiego oświadczenia jego oferta zostanie odrzucona, gdyż nie będzie zgodna z SIWZ. Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedkładał oświadczenia i dokumenty w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt powyżej na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. Wykaz oświadczeń i dokumentów oraz sankcje za niespełnienie ww. wymogu na etapie wykonywania zamówienia znajdują się we wzorze umowy. Zamówienie jest przeznaczone dla użytku osób fizycznych w tym dla pracowników zamawiającego. Dostępność dla osób niepełnosprawnych została zagwarantowana w sposób niżej opisany : Hala Widowiskowo-Sportowa "Spodek", w której prowadzone będą roboty objęte niniejszą SIWZ została zaprojektowana w sposób umożliwiający dostęp dla osób niepełnosprawnych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45262400-5
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
17.06.2019 - 15.09.2019
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: "Modernizacja zapadni w obrębie płyty głównej" |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
08/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Konsorcjum Firm Lider JUSTMAR Turczyński Marcin ,
,
ul. Wołodyjowskiego 31 ,
41-403,
Chełm Śląski , kraj/woj.
śląskie
Partner: FIBO Karina Figiel,
,
ul. Poniatowskiego 25,
41-407,
Imielin, kraj/woj.
śląskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/08/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zakres zmian opisany w sekcji V.3
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zakres zmian opisany w sekcji V.3
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I. W trakcie realizacji przedmiotu umowy Wykonawca wystąpił z wnioskiem z dn. 01.07.2019r. o zmianę umowy i zatwierdzenie zmian dotyczących wykonania robót dodatkowych i zamiennych opisanych w Protokole Konieczności nr 1 (stanowiących załącznik nr 2), obejmujących :
wykonanie robót dodatkowych w zakresie :
montażu sklejki na niższym pokładzie zapadni północnej i południowej w związku z faktem, iż Projekt Wykonawczy nie przewidywał wymiany istniejącej sklejki na dolnych pokładach zapadni w płycie głównej, a w trakcie prowadzenia robót okazało się, że sklejka jest w bardzo złym stanie technicznym (w wyniku wielokrotnego zalania z płyty lodowiska uległa rozwarstwieniu, zgniciu i utraciła swe właściwości nośne) i w celu wykonania zamówienia podstawowego tj. impregnacji podkonstrukcji drewnianej oraz oczyszczenia i pomalowania podkonstrukcji stalowej pod istniejąca sklejką konieczna jest jej wymiana.
wymiany bali drewnianych pod sklejką wierzchnią zapadni południowej w związku z faktem, iż Projekt Wykonawczy przewidywał wymianę wyłącznie sklejki górnego pokładu zapadni południowej na istniejących balach drewnianych, a po zdemontowaniu sklejki stwierdzono, że bale są znacznie powykrzywiane i zgnite. Montaż nowej sklejki na starym nienadającym się do użytku podkładzie z bali byłby niegodny ze sztuką budowlaną i uniemożliwiłby prawidłowe funkcjonowanie obiektu, w tym poruszanie się ciężkiego sprzętu po zapadni, powyższe roboty stały się niezbędne do zrealizowania celu podstawowego zamówienia tj. modernizacji zapadni, a zmiana Wykonawcy dla tego zakresu robót nie może zostać dokonana ze względów technicznych i organizacyjnych. Wykonawca realizując przedmiotowe roboty dodatkowe jednocześnie z robotami podstawowymi, będzie w stanie włączyć je w swój harmonogram przy najbardziej optymalnym czasie wykonania całości zadania. Wyłonienie nowego Wykonawcy na wykonanie ww. zakresu robót byłoby nieopłacalne dla Zamawiającego oraz niemożliwe z uwagi na konieczność dotrzymania terminu zakończenia remontu zapadni (HWS Spodek jest obiektem specyficznym - z uwagi na okres wynajmu obiektu przez organizatorów wydarzeń, koncertów itp. prowadzenie prac budowlanych jest możliwe tylko w ściśle określonych przez Zarządcę dniach / godzinach).
Zakres robót został opisany w Protokole konieczności Nr 1 oraz kosztorysie na roboty dodatkowe stanowiącym załącznik nr 3;
2. wykonanie robót zamiennych w zakresie odwodnienia do rząpi zapadni północnej i południowej (odprowadzenie wody ociekowej do rząpi w kominach złazowych z odwodnieniem pompowym), z uwagi na brak technicznej możliwości odprowadzenia wody do wskazanego miejsca w Projekcie Wykonawczym. Zakres robót został opisany w Protokole konieczności Nr 1 oraz kosztorysie na roboty zamienne, stanowiącym załącznik nr 4;
II. Zważywszy na okoliczności o których mowa powyżej koniecznym jest dokonanie zmian w umowie dotyczących wynagrodzenia wykonawcy.
Strony zgodnie z zapisem § 16 ust. 2 umowy, na podstawie:
art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie pkt 1 ppkt 1) preambuły (wartość zmiany umowy stanowi 40,97% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie),
art. 144 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie pkt 1 ppkt 2) preambuły (wartość zmiany umowy stanowi 14,42% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie),
zawierają aneks o następującej treści:
§ 1.
WYNAGRODZENIE
Zamawiający podwyższa wynagrodzenie kosztorysowe Wykonawcy o kwotę 163.547,03 PLN netto (słownie: sto sześćdziesiąt trzy tysiące pięćset czterdzieści siedem zł, 03/100), które powiększa się o podatek VAT w wysokości 23%.
W wyniku podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy zmienia się § 10 ust. 1 umowy, który otrzymuje brzmienie:
"1. Z tytułu należytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie umowne w wysokości brutto 564.296,98 PLN (słownie: pięćset sześćdziesiąt cztery tysiące dwieście dziewięćdziesiąt sześć PLN, 98/100 ), w tym:
wartość kosztorysowa robót - 458.778,03 PLN netto
podatek VAT w wysokości 23% ."
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Świadczenie usług konserwacyjno-serwisowych infrastruktury systemu serwerowni biur Urzędu Metropolitalnego GZM i Zarządu Transportu Metropolitalnego.
- DOSTAWA LEKÓW 9
- Wyk. dokum. proj. oraz robót budow. związanych z budową boiska treningowego wraz z halą pneumatyczną" w ramach zad. inw. "Budowa boiska treningowego wraz z halą pneumatyczną dla Akademii Młodej GieKSy
- Wyk. inwent., ekspertyzy, oceny stanu technicznego, koncepcji obej. dobór instalacji fotowoltaicznej oraz pfu dla budynków użyteczności publicznej Miasta Katowice (...) - zamówienie udzielane w 2 cz..
- Zakup i dostarczanie materiałów medycznych jednorazowego i wielorazowego użytku dla potrzeb Katowickiego Centrum Onkologii
- zakup i dostawa odczynników, materiałów kontrolnych, kalibratorów i materiałów zużywalnych wraz z dzierżawą i serwisem automatycznego analizatora koagulologicznego
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych
- Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Samlino, obręb Benice, gmina Kamień Pomorski
- Przebudowa i rozbudowa targowiska w Lututowie.
- Budowa placu zabaw w miejscowości Zarośle
- Ulepszenie nawierzchni jezdni w ciągach dróg powiatowych
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.