Ogłoszenie nr 560195685-N-2019 z dnia 17-09-2019 r.
Świnoujście: Budowa przystani kajakowej w Świnoujściu na wyspie Karsibór w ramach zadania: "Wzmocnienie potencjału rozwojowego wyspy Karsibór w oparciu o cenne walory przyrodnicze i kulturowe" w systemie zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: RPO WZ 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 552174-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500019587-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Świnoujście, Krajowy numer identyfikacyjny 81168429000000,
ul. ul. Wojska Polskiego
1/5,
72-600
Świnoujście, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
91 3212780, e-mail
sekretariat@um.swinoujscie.pl, faks
91 3215995.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.swinoujscie.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa przystani kajakowej w Świnoujściu na wyspie Karsibór w ramach zadania: "Wzmocnienie potencjału rozwojowego wyspy Karsibór w oparciu o cenne walory przyrodnicze i kulturowe" w systemie zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):WIM.271.1.31.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dokumentacji projektowej, uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę oraz wykonanie w oparciu o wykonaną dokumentację robót budowlanych w zakresie budowy przystani kajakowej w Świnoujściu w dzielnicy Karsibór w ramach zadania: "Wzmocnienie potencjału rozwojowego wyspy Karsibór w oparciu o cenne walory przyrodnicze i kulturowe". 2. Opracowanie dokumentacji projektowej o której mowa w pkt. 1 należy wykonać na podstawie Programu Funkcjonalno - Użytkowego stanowiącego załącznik do przetargu: a) Projekt budowlany dla wszystkich branż; b) Projekt wykonawczy dla wszystkich branż; c)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Zamawiający rozpoczął procedury związane z uzyskaniem: - decyzji Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej na wznoszenie i wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich, - decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, - decyzji o pozwoleniu wodno prawnym. W/w decyzje Zamawiający przekaże Wykonawcy niezwłocznie po ich uzyskaniu, nie później niż do 31.12.2017r. Pozostałe wymagane uzgodnienia, opinie i pozwolenia Wykonawca zobowiązany jest uzyskać w imieniu Zamawiającego we własnym zakresie. 3. Wykonanie robót budowlanych należy zrealizować na podstawie w/w wykonanej i zaakceptowanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie dokumentacji powykonawczej na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej i wykonanych robót budowlanych. 5. Przedmiot i zakres zamówienia określa szczegółowo załącznik nr 1 do umowy oraz Program funkcjonalno - użytkowy stanowiący załącznik do niniejszego SIWZ
II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
71320000-7,
71220000-6,
45241500-3,
45241600-4,
45233100-3,
45330000-9,
45400000-1
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin zakończenia przewidziany w aneksie nr 3 to 18.10.2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/09/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
wprowadzenie jednorazowej płatności zaliczkowej w wysokości 20% wynagrodzenia
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1.Zamawiający 27 maja 2019 r., w związku z uprawomocnieniem się pozwolenia na budowę, wezwał Wykonawcę do odebrania placu budowy oraz rozpoczęcia robót. Natomiast Wykonawca 28 maja 2019 r. poprosił o przesunięcie terminu przekazania placu budowy do czasu zawarcia 6 czerwca 2019 r. aneksu nr 3 do Umowy zwiększającego wynagrodzenie. 1 lipca 2019 r. Zamawiający ponownie wezwał Wykonawcę do odebrania placu budowy. Przekazanie nastąpiło 3 lipca 2019 r. W związku z tym, że na terenie inwestycji nie odnotowano żadnej aktywności Wykonawcy (nie zostało zorganizowane zaplecze budowy, nie wygrodzono terenu ani nie rozpoczęto żadnych prac), Zamawiający pismem z 29 lipca 2019 r. wezwał Wykonawcę do natychmiastowego rozpoczęcia robót, przygotowanie planu naprawczego oraz aktualizację harmonogramu rzeczowo-finansowego
2. W odpowiedzi na ww. wezwanie Wykonawca w piśmie z 2 sierpnia 2019 r. zawnioskował o wypłatę zaliczki i poinformował o trudnej sytuacji finansowej spowodowanej brakiem płatności za wykonanie robót czerpalnych w ramach umowy podwykonawstwa dla kontraktu pn. "Budowa drogi S 7 Gdańsk (A-1) - Elbląg (S-22) odc. Koszwały (dk nr 7 w m. Koszwały) - Elbląg (z węzłem Kazimierzewo). Zadanie nr 1: Koszowały - Nowy Dwór Gdański". Przedmiotowe roboty są inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Austostrad, zaś generalnym wykonawcą jest METROSTAV SA, która zatrudniła EKONOVA SA do wykonania robót związanych z budową mostu MA09 nad Wisłą w okresie od lipca do października 2018 r. Na dzień 2 sierpnia br. spółka EKONOVA jest winna Wykonawcy 2 998 210,50 zł, co, biorąc pod uwagę wielkość spółki Wykonawcy, wiąże się z utratą przez niego płynności finansowej i trudnościami w realizacji bieżących kontraktów.
3. Ponadto Zamawiający uwzględnia okoliczność, że wnioskowana zmiana, niezależnie od momentu jej wprowadzenia, pozostaje bez wpływu na wynik postępowania. Zamawiający bierze pod uwagę także to, że z przyczyn niezależnych od stron opisanych w aneksach 1, 2 i 3, przesunięto termin rozpoczęcia realizacji robót o ok. 22 miesiące, w związku z czym nie sposób uznać, że mające miejsce trudności finansowe można było w jakikolwiek sposób przewidzieć.
4. Na szczególne uwzględnienie zasługuje fakt, że przedmiotowe zamówienia jest realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków RPO WZ 2014-2020 w ramach 4 Osi Priorytetowej "Naturalne otoczenie człowieka", działanie 4.9 "Rozwój zasobów endogenicznych", a rozwiązanie umowy z Wykonawcą, jednym z niewielu działających w tej branży i jedynym zainteresowanym wykonywanie robót na terenie Gminy Świnoujście, mogłoby skutkować rozwiązaniem umowy o dofinansowanie projektu, którego realizacja, ze względu na obszar objęty działaniem 4.9, a więc i ze względów społecznych, zasługuje na szczególną aprobatę.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z ŚWINOUJŚCIA
- Remont oraz zmiana sposobu ogrzewania w lokalu mieszkalnym przy ul. Jaracza 54/6 w Świnoujściu.
- CZYSZCZENIE RYNIEN I RUR SPUSTOWYCH WRAZ Z KONSERWACJĄ W KOMPLEKSACH WOJSKOWYCH ADMINISTROWANYCH PRZEZ KPW ŚWINOUJŚCIE
- Awaryjny remont pędników azymutalnych na jednostce pływającej Bielik II - postępowanie nr 2.
- Przebudowa i remont lokalu mieszkalnego przy ul. Piłsudskiego 10/6 w Świnoujściu.
- Dostawę wraz z konfiguracją serwerów z oprogramowaniem dla Szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o. o.
- Ubezpieczenie jednostek pływających Zarządu Dróg Miejskich i Żeglugi w Świnoujściu
więcej: przetargi w Świnoujściu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Rewitalizacja i przebudowa zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Garwolinie - etap I - wykonanie pełnej dokumentacji projektowej
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na "Budowę Domu Studenta nr 3 z częścią dydaktyczną"
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów
- Zaprojektowanie i przebudowa wraz z modernizacją pomieszczeń SOR i współpracujących z nim pracowni diagnostycznych
- Przebudowa i rozbudowa targowiska w Lututowie.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.