eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo - biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS w ramach programu Rewitalizacja społeczna na terenie miasta Zabrze ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wskazanych w LPROM - Centrum Usług Społecznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-09-06

Ogłoszenie nr 560187567-N-2019 z dnia 06-09-2019 r.

Zabrze: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo - biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS w ramach programu Rewitalizacja społeczna na terenie miasta Zabrze ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wskazanych w LPROM - Centrum Usług Społecznych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: zadanie jest wspólfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFRR) dla osi priorytetowej X. Rewitalizacja oraz infratsruktura społeczna i zdrowotna dla poddziałania 10.2.1 Rozwój mieszkalnictwa socjlanego, wspomaganego i chronionego oraz infrastruktury usług społecznych - ZIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 624886-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500037575-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo - biurowego zlokalizowanego przy ul. Stalmacha 7 w Zabrzu na budynek usługowy CUS w ramach programu Rewitalizacja społeczna na terenie miasta Zabrze ze szczególnym uwzględnieniem obszarów wskazanych w LPROM - Centrum Usług Społecznych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZp.271.76.2017.AZ

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa przebudowa budynku po Gazowni na Centrum Usług Społecznych wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą. a) Roboty w zakresie zagospodarowania terenu obejmują: ? Roboty rozbiórkowe wraz z wywozem i utylizacją materiałów z rozbiórki ? Ścinanie drzew i karczowanie pni po wycince drzew i krzewów wraz z wywozem i zdaniem drewna za potwierdzeniem odbioru do leśniczówki przy ul. Matejki 68 w Zabrzu - po uzyskaniu zgody na wycinkę ? Przebudowę i zmianę sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo-biurowego ? Dobudowę pomieszczeń sanitarno-higienicznych po stronie wschodniej budynku ? Niwelację terenu ? Wymianę gruntu do głębokości 120cm ? Budowę parkingu naziemnego - na 26 samochodów osobowych + 3 miejsca rezerwy w tym 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych ? Budowę zjazdu z drogi publicznej - ul. Cmentarnej ? Budowę dojść i dojazdów oraz opaski wokół budynku ? Małą architekturę - schody zewnętrzne z balustradami, ławki, stojaki na rowery, tablice informacyjne ? Wykonanie nowych murów oporowych oraz czyszczenie, impregnację i malowanie istniejących żelbetowych murów oporowych ? Wykonanie ogrodzenia terenu od strony frontowej wraz z furtką wejściową i bramą wjazdowa ? Wykonanie pomieszczenia na pojemniki na odpady ? Wykonanie drenażu wzdłuż ściany zachodniej po wykonanej rozbiórce z podłączeniem do kanalizacji ? Wykonanie izolacji przeciwwodnej ścian zewnętrznych po stronie zachodniej po wykonanej rozbiórce ? Nasadzenia zieleni niskiej (trawniki) oraz zieleni wysokiej - nasadzenia zastępcze ? Przyłącze kanalizacji sanitarnej i deszczowej ? Przyłącze wodociągowe ? Instalacje niskoprądowe ? Instalacje elektryczne zewnętrzne - od złącza kablowo pomiarowego do rozdzielni głównej oraz instalacja oświetlenia zewnętrznego i podświetlenie w obrębie kamienia b) Roboty związane z częścią architektoniczno - budowlaną : ? Roboty rozbiórkowe budynku - demontaże balustrad, rozbiórki schodów, zadaszeń, ścian, stropów, konstrukcji i elementów dachów (dokładny zakres zostanie uzgodniony z Nadzorem Autorskim i Inwestorskim w trakcie realizacji na budowie po wykonaniu przez Wykonawcę ekspertyzy mykologicznej stwierdzającej stan techniczny więźby), rozebranie ścianek, wykucie otworów, demontaż elementów wykończeniowych i wyposażenia, ? Hydroizolacja ścian piwnicznych ? Osuszenie i odgrzybienie pomieszczeń ? Szachty oświetleniowe ? Fundamenty - nowe pod projektowane ściany ceramiczne ? Konstrukcje żelbetowe nadziemne ? Konstrukcje stalowe ? Roboty murowe ? Dachy i stropodachy - wykonanie nowej drewnianej, modułowej z nowym pokryciem z blachy tytanowo-cynkowej. Ocieplenie stropodachu. Wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych ? Fasady aluminiowe ? Stolarka i ślusarka okienna ? Witryny aluminiowe ? Stolarka i ślusarka drzwiowa ? Remont elewacji - renowacja zewnętrznych ścian ceglanych, wątku kamiennego i detali kamiennych, renowacja elementów żelbetowych i stalowych ? docieplenie ścian zewnętrznych od wewnątrz oraz docieplenie stropodachu ? Dźwig osobowy ? Roboty wykończeniowe - sufity, ścianki działowe, posadzki, kładki stalowe, balustrady i poręcze, ? Instalacje elektryczne - główna linia zasilająca, rozdzielnica główna, rozdzielnice obiektowe, wewnętrzne linie zasilające, instalacja oświetlenia podstawowego i awaryjnego, instalacja gniazd wtykowych, instalacja zasilania odbiorników technologicznych, instalacja uziemienia, instalacja odgromowa, instalacja połączeń wyrównawczych, ochrona przeciwprzepięciowa, ochrona przeciwporażeniowa, ? Instalacje niskoprądowe - system sygnalizacji pożaru, system sterowania oddymianiem, system telewizji dozorowej, sygnalizacji włamań i napadu oraz kontroli dostępu, okablowanie strukturalnego, przyłącze teletechniczne ? Instalacja wodno -kanalizacyjna, c.w.u i cyrkulacji oraz instalacja hydrantowa ? Instalacja gazowa wraz z kotłownią wyposażona w automatykę pogodową ? Instalacja c.o.i c.t. ? Instalacja wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej. ? Klimatyzacja - pomieszczenie serwerowni c) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzję pozwolenia na użytkowanie obiektu


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45223110-0,

45231300-8,

45233222-1,

45260000-7,

45311000-0,

45313100-5,

45320000-6,

45330000-9,

45331210-1,

45333000-0,

45421130-4,

45430000-0,

45431000-7,

45442000-7,

77000000-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Z uwagi na harmonogram prowadzonych w budynku zajęć (powiązanie tzw. "projektu twardego" z tzw. projektem miękkim" budynek musi być przygotowany do użytkowania z dniem 01.02.2019r. Warunkiem koniecznym jest więc aby wszystkie roboty wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie koniecznym do uzyskania pozwolenia na użytkowanie budynku zostały ukończone do 31.12.2018r. Wykonawca obowiązany jest do realizacji oraz zakończenia robót i zgłoszenia gotowości do odbioru zadania w następujących terminach: a) Zakończenie robót i zgłoszenie gotowości do odbioru w zakresie budynku (roboty wewnętrzne) i zagospodarowania terenu od południowej strony budynku wraz z miejscami postojowymi i dojściem do budynku - w terminie do 31.12.2018r. b) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie przed zakończeniem pełnego zakresu robót objętego decyzją pozwolenia na budowę (bez zagospodarowania terenu od strony ul. Cmentarna i elewacji) i protokolarne przekazanie budynku do użytkowania - 31.01.2019r. c) Zakończenie wszystkich robót objętych przedmiotem umowy i zgłoszenie do odbioru końcowego zadania - 28.06.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku magazynowo - biurowego
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 16/02/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Roman Biernacki prowadzący działalność pod nazwą Robirex, , ul. Wigilijna 28, 44-105, Gliwice, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 11325550.70 .
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/08/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych w zakresie wykonania nowych pomieszczeń w segmencie B w osiach 4 - 6, A - B1 nie uwzględnionych w dokumentacji załączonej do postępowania przetargowego oraz polegających na: I. 1. Rozbiórkach, demontażach istniejącego stropu drewnianego segment B poziom 3,45 m w osiach 4 - 6, A - B1, rozkuciu bloków z cegły pełnej i betonu, rozbiórkach posadzek z cegły i wymianie gruntu niebudowlanego 2. Wykonaniu fundamentów pod ściany wewnętrzne, murowanie ścian wewnętrznych wraz z montażem nadproży, wykonaniu warstwy podkładowej posadzki 3. Wykonaniu stropu żelbetowego II. Robotach wyburzeniowych segm. B w osiach B1 - D Uzasadnienie konieczności wykonania robót dodatkowych: Ad. I 1 - W trakcie realizowanych zakresów robót objętych umową stwierdzono występowanie niezinwentaryzowanych dodatkowych pomieszczeń na parterze segmentu B, poziom 0,00 w celu wykorzystania do celów użytkowych obiektu CUS, po zapoznaniu się ze stanem faktycznym oraz dokumentacją zamienną, przystąpiono do realizacji robót rozbiórkowych, demontażowych i wyburzeniowych w "odzyskanych" pomieszczeniach. Wykonano rozbiórkę stropu drewnianego, demontaż belek drewnianych i podciągów stalowych. Z powodu dużych gabarytów demontowanych elementów o przekrojach do 20 cm x 26 cm i długości do 11 m, wystąpiła konieczność wykonywania prac zabezpieczających. Po demontażu stropów przystąpiono do rozbiórki bloków wielkogabarytowych z cegły pełnej oraz rozbiórki podciągu żelbetowego i stalowych elementów konstrukcji wzmocnienia stropów i ścian. Usunięto warstwy konstrukcji posadzki z cegły pełnej oraz wymieniono podbudowę pod posadzkę. Materiały z rozbiórki z powodu braku możliwości wjazdu sprzętu wykonano ręcznie wynosząc gruz w wiadrach na poziom terenu skąd został wywieziony na składowisko. A I 2 - Zgodnie z opracowaną dokumentacją zamienną wykonano wykopy (ręczne wewnątrz budynku) dla posadowienia fundamentów pod ściany wewnętrzne, ławy fundamentowe żelbetowe wykonane zostały w deskowaniu systemowych z betonu B-25, stal B500SP. Ściany wewnętrzne zgodnie z dokumentacją zamienną wykonano z pustaków ceramicznych gr. 25 cm na zaprawie cementowo-wapiennej wraz z montażem nadproży nad otworami pod drzwi wejściowe do pomieszczeń. Ad. I 3 - Strop żelbetowy wykonano zgodnie z kartą nadzorów autorskich nr 1, rozwiązanie nr 2, opracowaną przez Biuro Projektowe. Jest to strop żelbetowy w deskowaniu systemowym gr. 15 cm wsparty na wieńcach wykonanych w ścianach istniejących i na nowo murowanych, beton B-25, stal B500SP Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 018KB2018: 96.128,00 PLN netto Ad. II - W związku ze zmianami zawartymi w dokumentacji zamiennej w celu uzyskania dodatkowych pomieszczeń na parterze segm. B w osiach B1-D, 4-6 nastąpiła konieczność rozbiórki istniejących wielkogabarytowych bloków betonowych i żelbetowych o wymiarach: 2,80 m x 6,00 m x 3,94 m 1,20 m x 1,20 m x 3,94 m ((1,10 m + 2,30 m) x 1,30 + 1,10 m x 1,15 m ) x 3,94 m 1,20 m x 0,80 m x 3,94 m 0,60 m x 0,80 m x 3,94 m Gruz z rozkuć w całości został wywieziony na plac składowy. Następnie wykonano rozbiórkę posadzki z betonu niezbrojonego grubości 20 cm oraz usunięto występujący w podłożu grunt niebudowlany z odpadami budowlanymi typu: gruz, deski do poziomu ich zalegania. Podłoże pod posadzkę należało wykonać z piasku warstwowo zagęszczonego oraz podkłady betonowe gr. 15 cm z betonu B-10 zbrojonego siatka z prętów żebrowanych fi 8 mm. Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 029KB2018: 60.205,40 PLN netto Wartość robót dodatkowych zgodnie z kosztorysami ofertowymi Wykonawcy robót: Netto: 156.333,40 PLN Brutto: 192.290,08 PLN co stanowi 1,7% wartości zamówienia podstawowego. Ponadto stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych w zakresie wykonania nowych pomieszczeń w segmencie B w osiach 4 - 6, A - B1 nie uwzględnionych w dokumentacji załączonej do postępowania przetargowego oraz polegających na: Realizacja prac polegająca na: 1. Roboty wykończeniowe w obrębie pomieszczeń nr jw. 2. Roboty instalacyjne: instalacje c.o. w obrębie pomieszczeń jw. 3. Roboty instalacyjne: instalacje elektryczne w obrębie pom. jw. 4. Roboty instalacyjne: instalacje niskoprądowe w obrębie pom. jw. 5. Roboty instalacyjne: wentylacja mechaniczna Uzasadnienie konieczności wykonania robót dodatkowych: Ad. 1 - Zgodnie z opracowaną dokumentacją zamienną na wykonanie poszczególnych zakresów robót w dodatkowo uzyskanych pomieszczeniach do celów użytkowych w budynku seg.m. B parter pomieszczenia nr 017, 018, 019, 020, 021, 022 Wykonawca w ramach robót dodatkowych zrealizuje zakresy robót wykończeniowych tj. z istniejących ścian nośnych wewnętrznych i zewnętrznych skute zostaną stare zmurszałe tynki, mury ścian zostaną odgrzybione, a następnie należy wykonać tynki wewnętrzne kat III. Na ścianach zewnętrznych od wewnątrz pomieszczeń wykonane zostaną tynki renowacyjne nieprzepuszczalne dla wody. Po wykonaniu montażu sufitów i drzwi wejściowych do pomieszczeń wykonać malowanie ścian Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 007KB2019: 101.746,70 PLN netto Ad. 2 - Instalacja centralnego ogrzewania. Zgodnie z dokumentacją zamienną należy wykonać montaż instalacji centralnego ogrzewania zamontować grzejniki c.o., wykonać próby szczelności i płukanie instalacji w poszczególnych pomieszczeniach. Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 008KB2019: 4.934,90 PLN netto Ad. 3 - Instalacje elektryczne. W remontowanych pomieszczeniach należy wykonać instalacje elektryczne wraz z montażem opraw oświetleniowych i gniazd w zakresie oświetlenia pomieszczeń. Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 009KB2019: 21.039,30 PLN netto Ad. 4 - Odzyskane do użytkowania dodatkowe pomieszczenia w celu bezpiecznego użytkowania wyposażone zostaną w instalację i dodatkowe czujki pożarowe. Z powodu wzrostu ilości siłowników do klap napowietrzających zabudowanych w ślusarce aluminiowej i zwiększonej ilości pomieszczeń, wystąpiła konieczność rozbudowy modułów central alarmowych, oraz montaż dodatkowej karty funkcyjnej Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 010KB2019: 9.582,10 PLN netto Ad. 5 - Z powodu wzrostu ilości pomieszczeń i utrzymania żądanych parametrów powietrza w pomieszczeniach wystąpiła konieczność rozbudowy zaprojektowanej pierwotnie dokumentacji na wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej. Dokumentacja zamienna określiła nowe, konieczne parametry centrali wentylacyjnej nawiewno-wywiewnej, zostały zwiększone ilości i przekroje kanałów wentylacyjnych układów nawiewnych i wywiewnych. Dokumentacja zamienna przewiduje montaż dodatkowych klap przepustnic i tłumików. Zamontowane centrale o zwiększonych parametrach należy wyposażyć w komplet automatyki. Dodatkowo na polecenie Projektanta należy wykonać płaszcze ochronne z blachy na części kanałów wentylacyjnych jak poniżej: 1.Montaż płaszcza ochronnego, dopasowanie, stal ocynk,(transport, rusztowanie, elementy pomocnicze) 2.Demontaż poz.1-transport, malowanie proszkowe RAL 7022, zabezpieczenie tekturą falistą elementów malowanych, transport. 3.Demontaż instalacji went. mech. ze względu na sufit założenia BP (rusztowanie, zabezpieczenie zawiesi itp.) 4.Montaż instalacji went. mech.(rusztowanie, uzupełnienie izolacji, nowa uszczelka taśmy itp.) 5.Montaż płaszcza ochronnego RAL 7022 (rusztowanie, elementy i materiały pomocnicze) Ilość metrów płaszcza ochronnego w RAL 7022- 70,00 m2 Koszt całkowity 37.800,00 netto Wartość robót zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy nr 011KB2019: 42.690,35 PLN netto Wartość robót dodatkowych zgodnie z kosztorysami ofertowymi Wykonawcy robót: Netto: 179.993,35 PLN Brutto: 221.391,82 PLN co stanowi 1,95 % wartości zamówienia podstawowego. Podsumowanie: Powyższe roboty nie zostały ujęte w dokumentacji załączonej do postępowania przetargowego. Wszystkie szczegóły rozwiązań technicznych niezbędnych do wykonania w dodatkowych pomieszczeniach budynku ujęte zostały w opracowanym projekcie budowlanym zamiennym. Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Roboty te nie były objęte zamówieniem podstawowym tj. nie zostały wydane w dokumentacji projektowej podstawowej ani w przedmiarze robót dołączonych do ogłoszenia o przetargu publicznym. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.