eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 18 w Zabrzu przy ul. Olchowej - dawne Gimnazjum Nr 9.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-06-13

Ogłoszenie nr 560119005-N-2019 z dnia 13-06-2019 r.

Zabrze: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 18 w Zabrzu przy ul. Olchowej - dawne Gimnazjum Nr 9.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Dofinansowanie ze środków UE w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 (EFRR)

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 565341-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500132091-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500210469-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej Nr 18 w Zabrzu przy ul. Olchowej - dawne Gimnazjum Nr 9.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.35.2018.MZ

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Szkoły podstawowej Nr 128 w Zabrzu przy ul. Olchowej 2 9dawne Gimnazjum Nr 9), w zakres której wchodzą m.in. a)docieplenie ścian zewnętrznych, b) wymianę stolarki drzwiowej i okiennej z wymiana parapetów zewnętrznych, c) wymiana krat w sali gimnastycznej oraz w miejscach dotychczas okratowanych, d) docieplenie dachu, e) remont kominów i wykonanie obróbek blacharskich, f) demontaż i wymiana rynien i rur spustowych, g) demontaż i montaż instalacji odgromowej , h) wykonanie izolacji termicznej i przeciwwilgociowej wokół budynku, i) modernizacje instalacji c.o. i c.w.u. wraz z wymianą instalacji i grzejników oraz montaż obudów, j) wymianę instalacji elektrycznej wewnętrznej, k) doprowadzenie ciepłej wody do szatni przy sali gimnastycznej , l) naprawę tynków ścian w kuchni (ślady po zagrzybieniu i podmakaniu), m)malowanie pomieszczeń po wymianie stolarki i instalacji wraz z uzupełnieniem tynków), n)remont schodów zewnętrznych (z wyjątkiem schodów z krat stanowiących podjazd dla niepełnosprawnych), o) wykonanie dwóch nowych zadaszeń: jeden nad wejściem do szkoły specjalnej, drugi nad wyjściem z sali gimnastycznej , p) odtworzenie nawierzchni terenu (sfalt, opaska,żwirowa) po pracach izolacji murów fundamentalnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Cześć IV SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111300-1,

45111220-6,

45262100-2,

45453000-7,

45320000-6,

45261210-9,

45262500-6,

45420000-7,

45410000-4,

45442100-8,

45342000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Zakończenie robót i zgłoszenie gotowości do odbioru końcowego zadania nastąpi w terminie do 28.09.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Termomodrnizacja budynku SP Nr 18 w Zabrzu przy ul. Olchowej 2
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 03/09/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Mariusz Dawidowski prowadzący działalność pn. Zakład Remontowo-Budowlany "PLAST-BUD", , ul. Wislana 17/4, 44-119, Gliwice, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3209710.61 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/06/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy w związku z koniecznością wykonania robotót dodatkowych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po dokonaniu wizji lokalnej na obiekcie, przeanalizowaniu dokumentacji technicznej, stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych nie uwzględnionych w dokumentacji załączonej do postępowania przetargowego i nie ujętych w przedmiarach robót polegających na: 1. Malowaniu pomieszczeń wynajmowanych przez Niepubliczną Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną po wymianie instalacji elektrycznej. 2. Kotwieniu żelbetowych płyt warstwowych, elewacyjnych. 3. Częściowym odtworzeniu drenażu opaskowego. 4. Wykonaniu zasilania elektrycznego nagrzewnic wentylacji mechanicznej w kuchni. 5. Wykonaniu nowych schodów do kuchni. 6. Wykonaniu dylatacji posadzki na II piętrze. 7. Zmianie zasilania z układu półpośredniego na pośredni z wyprowadzeniem układu pomiarowego oraz wykonaniu wspólnego układu wyłącznika p.poż. na zewnątrz budynku. Uzasadnienie: Ad 1: Pomieszczenia Niepublicznej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej są po kapitalnym remoncie. Na etapie opracowywania dokumentacji projektowej szkoła specjalna zajmowała jedynie kilka pomieszczeń na parterze budynku szkoły. Obecnie szkoła specjalna znajduje się również na I i II piętrze. Po wykonaniu robót instalacyjnych niezbędne jest przywrócenie powłok malarskich we wszystkich pomieszczeniach Niepublicznej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej do stanu pierwotnego. Roboty te nie zostały uwzględnione w dokumentacji załączonej do przetargu. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie. Ad 2: W trakcie oględzin budynku stwierdzono dodatkowe zakotwienie elewacyjnych płyt warstwowych żelbetowych do ścian nośnych na elewacji szczytowej. Zakotwienia dokonano po nakazie PINBu w 2005 roku. Opracowana ekspertyza budowlana z kwietnia 2006 roku jednoznacznie wskazywała na konieczność zakotwienia do ścian pozostałych płyt minimum dwoma kotwami. Wyżej wspomniana ekspertyza nie została dołączona do dokumentacji przetargowej. Konieczność kotwienia ścian potwierdził w trakcie wizji na budowie Projektant. Technologię wykonania zakotwienia przyjęto w oparciu o technologię HILTI dla tego rodzaju konstrukcji. Ad 3: W trakcie robót związanych z izolacją cieplną i przeciwwilgociową ścian piwnicznych stwierdzono kolizję istniejącej kanalizacji drenażu opaskowego z wykonywanymi pracami izolacyjnymi. Konieczny jest częściowy demontaż i ponowny montaż rur drenarskich oraz odsunięcie od budynku studni drenarskich. Ad 4: Podczas dokonywania przebudowy pomieszczeń kuchni w 2006 roku nieprawidłowo podłączono nagrzewnice bezpośrednio do instalacji centralnego ogrzewania. W dokumentacji projektowej załączonej do przetargu nie przewidziano zasilania istniejących nagrzewnic wentylacji mechanicznej w kuchni. Konieczne jest wykonanie dodatkowego obwodu zasilającego w ciepło technologiczne w/w nagrzewnic bezpośrednio od źródła ciepła. W tym celu należy poprowadzić nowe przewody od wymiennikowni do nagrzewnic. Niezbędne są również do wykonania roboty dostosowujące zaprojektowany rozdzielacz w wymienniku do zasilania dodatkowego obwodu grzewczego. Ad 5: W trakcie prowadzenia robót izolacji ścian fundamentowych stwierdzono brak fundamentowania biegów schodów wejściowych prowadzących na zaplecze pomieszczeń kuchennych. Schody betonowe są w złym stanie technicznym ( popękane oraz odspojone od ściany budynku). Konieczne jest wyburzenie istniejących schodów oraz ich ponowne odtworzenie zapewniając jednocześnie ich prawidłowe posadowienie. Ad 6: W dokumentacji projektowej jest zalecenie Projektanta w zakresie konieczności wykonania nowej dylatacji w korytarzu na II piętrze budynku szkoły. Projektant nie wskazał w dokumentacji załączonej do przetargu sposobu wykonania dylatacji w związku z tym zakres ten nie został ujęty w przedmiarach i tym samym w ofercie Wykonawcy. Konieczne jest wykonanie nowej dylatacji w korytarzu ze względów bezpieczeństwa użytkowników. Ad 7: Z uwagi na wymianę całej instalacji elektrycznej w budynku szkoły konieczne jest wykonanie na tym etapie następujących robót: a) zmiana układu pomiaru energii elektrycznej z pośredniego na bezpośredni. Spowodowane jest to zmniejszeniem mocy przyłączeniowej do 50 kW. Rozwiązanie takie jest zgodne z aktualnymi przepisami i skutkuje zmniejszeniem opłat za zużycie energii elektrycznej po realizacji, b) wykonanie niezależnego zasilania elektrycznego dla istniejącego operatora GSM oraz zlokalizowanego w budynku szkoły gabinetu stomatologicznego, c) dostosowanie instalacji zasilania oraz pomiaru energii elektrycznej dla potrzeb Niepublicznej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej usytuowanej w budynku szkoły podstawowej. Spowodowane jest to przejęciem przez szkołę specjalną dodatkowych pomieszczeń na I i II piętrze budynku. d) wykonanie wspólnego układu wyłącznika p.poż. z możliwością wyłączenia zasilania przyciskami p.poż. z poziomu szkoły podstawowej oraz Niepublicznej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Powyższe rozwiązania nie zostały ujęte w dokumentacji załączonej do postępowania przetargowego. Zakres konieczny do wykonania jest spowodowany okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Roboty te nie były objęte zamówieniem podstawowym tj. nie zostały wydane w dokumentacji projektowej ani w przedmiarze robót. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie. Roboty te są ściśle powiązane z zakresem podstawowym i ze względów technicznych i technologicznych konieczne jest zlecenie wykonania zamówienia dodatkowego. Bez zakończenia w/w robót dodatkowych nie da się wykonać zamówienia podstawowego. Szacunkowa wartość robót dodatkowych to ok. 120.000,00 zł brutto, co stanowi ok. 3% wartości zamówienia podstawowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.