eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kruszwica › Przebudowa drogi gminnej 150807C Sukowy - Słabęcin

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-06-12

Ogłoszenie nr 560118613-N-2019 z dnia 12-06-2019 r.

Kruszwica: Przebudowa drogi gminnej 150807C Sukowy - Słabęcin
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 532107-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510093379-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kruszwica, Krajowy numer identyfikacyjny 92350777000000, ul. ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 515 010, e-mail monika.winiarczyk@kruszwica.um.gov.pl, faks 523 516 021.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi gminnej 150807C Sukowy - Słabęcin

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PIFZ-Z.271.8.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji: do 12.07.2019r. 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania przebudowy drogi gminnej nr 150807C Sukowy - Słabęcin zlokalizowanej na działkach nr 27 Obręb Sukowy; 15 Obręb Słabęcin, Gmina Kruszwica. Zakres opracowania obejmuje: - wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej - poszerzenie istniejącej nawierzchni do projektowanej szerokości - remont cząstkowy z wymianą podbudowy w miejscach przełomów - utwardzenie poboczy - odtworzenie rowów i muld - przebudowę zjazdów - zabezpieczenie elementów infrastruktury podziemnej Początek opracowania stanowi skrzyżowanie z drogą gminną, koniec stanowi włączenie w drogą powiatową nr 2585C. W stanie istniejącym droga gminna na odcinku objętym opracowaniem posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3,5m. Na włączeniu w drogę powiatową szerokość jezdni wynosi 4,0 m. W stanie istniejącym jezdnia wykazuje liczne spękania i ubytki co wskazuje na konieczność wykonania remontu. Lokalnie zakres destrukcji połączony z ubytkami i deformacjami kwalifikuje nawierzchnię do dodatkowego remontu cząstkowego z wymianą podbudowy. Odwodnienie drogi objętej opracowaniem w stanie istniejącym odbywa się poprzez spadki poprzeczne i podłużne na przyległe tereny oraz lokalnie do rowów przydrożnych, które są zamulone i wymagają odtworzenia. Deformacje nawierzchni w stanie istniejącym powodują powstawanie zastoisk wodnych co dodatkowo wpływa na degradację nawierzchni. Uzbrojenie występujące w pasie drogowym: - Sieć energetyczna: sieć energetyczna ziemna NN oraz słupy oświetleniowe i przesyłowe wraz z zasilaniem zlokalizowane w obszarze pasa drogowego. - Sieć wodociągowa. Projekt zagospodarowania terenu opracowano na aktualnych mapach sytuacyjno - wysokościowych przeznaczonych do celów projektowych, w skali 1:500, zatwierdzonych przez odpowiednią jednostkę kartograficzną. Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ponieważ nie została ujęta w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 09.11.2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z dnia 12 listopada 2010 r.) Parametry projektowe: - Kategoria ruchu: KR2 - Prędkość projektowa 40 km/h - Szerokość jezdni: 4,0 m (jednojezdniowa, jednopasowa) - Pobocza: 0,75 m - utwardzone - Pochylenie poprzeczne jezdni: 2% dwustronne Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe obejmują: - wytyczenie trasy i odtworzenie punktów wysokościowych - usunięcie darni z warstwą humusu - oczyszczenie pasa drogowego z zakrzaczeń - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej jezdni na włączeniach - rozbiórkę nawierzchni wraz z podbudową w miejscach remontów cząstkowych z wymianą podbudowy. Trasę w planie poprowadzono po istniejącym śladzie drogi korygując nieznacznie oś projektowaną w celu uzyskania właściwego oparcia warstw bitumicznych. Trasa w planie składa się z odcinków prostych połączonych niewielkimi załamaniami. Od km 0+343,55 do km 0+368,55 przewidziano wykonie mijanki o szer. 5,0. Szczegółowy wykaz elementów trasy oraz współrzędnych punktów głównych załączono do projektu. Długość odcinka objętego przebudową wynosi w osi: 388,63 m Profil podłużny odcinka objętego opracowaniem zaprojektowano przy założeniu wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni zapewniając jednocześnie właściwe odwodnienie Założenia ogólne przy projektowaniu profilu podłużnego: - zapewnienie spadków podłużnych i porzecznych pozwalających na właściwe odwodnienie odcinka objętego opracowaniem - dowiązanie wysokościowego do jezdni istniejącej w obrębie skomunikowania z istniejącymi nawierzchniami dróg (na włączeniu w drogę gminną profil dowiązano do dalszej przebudowy - w przypadku realizacji zadania bez kontunuowania dalszych prac włączenie dostosować do stanu istniejącego) - uwzględnienie przebiegu istniejącej jezdni (z odchyleniami w stosunku do stanu istniejącego w celu uzyskania spadków umożliwiających właściwe odwodnienie drogi, płynności przebiegu drogi i umożliwienia ułożenia warstw bitumicznych pozwalających na założone wzmocnienie konstrukcji). Szerokość jezdni w przekroju poprzecznym wynosi 4,0m.Od km 0+343,55 do km 0+368,55 przewidziano wykonanie mijanki o szer. 5,0. Spadki poprzeczne dwustronne 2% Pobocza o szer. 0,75 i pochyleniu 8%. Na włączeniu projektowanej jezdni do drogi gminnej pochylenie poprzeczne dostosować do planowanej dalszej przebudowy lub do stanu istniejącego w przypadku zaniechania równoległego remontu. Istniejącą nawierzchnię jezdni stanowią warstwy bitumiczne o gr. od 5 do 7 cm na podbudowie z kruszywa gr. od 15 do 18 cm i warstwie podsypkowej z piasku. W podłożu zalegają gliny piaszczyste. Grupę nośności podłoża zaliczono do kategorii G3. Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bitumicznej jezdni należy wykonać o konstrukcji: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm - warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC 11W gr. min. 4 cm - istniejąca konstrukcja jezdni Poszerzenie jezdni należy wykonać o konstrukcji: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W gr. 4cm (wykonywana jako warstwa profilowa łącznie ze wzmocnieniem jezdni) - warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC16P, gr. 5 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 20 cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2, gr. 22 cm - istniejące podłoże gruntowe zagęszczone Na styku poszerzenia z istniejącą jezdnią należy ułożyć geosiatkę z włókien szklanych przesączoną asfaltem o wytrzymałości (przy 3% wydłużania) w kierunku poprzecznym i podłużnym 120 kN/m - szerokość 1m. Technologia robót nawierzchniowych - wykonanie poszerzenia jezdni: - wykonanie poszerzenia do poziomu istniejącej nawierzchni (warstwa wzmacniająca, podbudowa pomocnicza, podbudowa zasadnicza) - ułożenie siatki na styku poszerzenia z istniejącą jezdnią szer. 1,0 m. - wykonanie warstwy profilowej (wzmocnienie+poszerzenie) gr. min. 4 cm na całej szerokości jezdni - wykonanie warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni Pomiędzy poszczególnymi warstwami wykonać skropienie emulsją asfaltową w ilości określonej w specyfikacji technicznej Remont cząstkowy nawierzchni z wymianą podbudowy wykonać do poziomu istniejącej nawierzchni i o następującej konstrukcji: - rozbiórka istniejącej nawierzchni wraz z podbudową i dogęszczeniem podłoża - warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC16P, gr. 5 cm - warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3, gr. 20 cm Projektuje się pobocza utwardzone z kruszywa łamanego o konstrukcji: - warstwa mieszanki niezwiązanej z kruszywem C 90/3 gr. 20 cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 10 cm Na przedmiotowym odcinku projektuje się: - zjazdy na przyległe posesje - z kostki betonowej - zjazdy na pola uprawne - z kruszywa łamanego Zjazdy z kostki betonowej należy wykonać o następującej konstrukcji: - warstwa ścieralna z kostki betonowej czarnej gr. 8 cm - podsypka cementowo - piaskowa gr 3 cm - warstwa podbudowy z betonu C-8/10 gr. 15 cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr.10 cm - istniejące podłoże gruntowe zagęszczone Zjazdy z kruszywa łamanego: - warstwa mieszanki niezwiązanej z kruszywem C 90/3 gr. 15 cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr.10 cm Odwodnienie drogi do przyległych rowów i muld odwadniających o charakterze chłonno - odparowującym, które przewidziano do otworzenia. Skarpy i dno rowów przewidziano do obłożenia warstwą humusu o gr. 10 cm wraz z obsianiem trawą. Roboty ziemne obejmują wykonanie wykopów dla wykonania poszerzeń jezdni, zjazdów oraz poboczy, a także usunięcie warstwy ziemi urodzajnej oraz wykonanie humusowania. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. Roboty ziemne wykonać zgodnie z tabelą robót ziemnych i przekrojami poprzecznymi. Na podstawie wykonanych badań geotechnicznych podłoża gruntowego grupę nośności podłoża zaliczono do kategorii G3. Powyższe założenia ustalono na podstawie wykonanych badań w wybranych losowo punktach. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. W celu dostosowania do projektowanych rzędnych wykonać regulację oraz zabezpieczenia istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej: Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z załączonymi do projektu wszelkimi uzgodnieniami i naniesieniami gestorów urządzeń oraz uwzględnieniem zawartych w nich uwag dotyczących prowadzenia prac w rejonie urządzeń oraz warunków zabezpieczenia infrastruktury. Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z warunkami i zastrzeżeniami zawartymi w uzgodnieniach gestorów uzbrojenia podziemnego. W przypadku natrafienia na nieokreślone uzbrojenie należy powiadomić odpowiednich użytkowników. W przypadku występowania w terenie urządzeń infrastruktury podziemnej nie widocznych na mapach oraz w terenie a odkrytych podczas prac należy przeprowadzić ich regulację w celu dostosowania do projektowanych rzędnych. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlano - wykonawczy "Przebudowa drogi gminnej nr 150807C Sukowy - Słabęcin" opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót "Przebudowa drogi gminnej nr 150807C Sukowy - Słabęcin" opracowane przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlano - wykonawczy oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiar robót jest elementem pomocniczym. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie pasa drogowego na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. e) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego. f) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. g) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. h) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. i) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy - prace drogowe, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45230000-8
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
07.05.2019r.- 12.07.2019r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/05/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu w postaci jednoznacznych postanowień umownych

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy związana z wykonaniem robót dodatkowych

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca podczas prowadzenia robót ziemnych stwierdził odstępstwo istniejącej konstrukcji nawierzchni w stosunku do założeń dokumentacji technicznej. Projekt zakładał występowanie warstw bitumicznych oraz podbudowy z kruszywa gr. 15 do 18 cm na warstwie piasku. Po wykonaniu odkrywek nawierzchni w km 0+100, 0+150, 0+160, 0+240, 0+280, 0+310, 0+350 stwierdzono podbudowę z kruszywa o zmiennej grubości 3 - 5 cm na żużlu lub humusie. Dokumentacja techniczna zakładała wzmocnienie istniejącej nawierzchni z wykorzystaniem istniejącej podbudowy według następującej technologii: a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm b) warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC 11W gr. min. 4 cm c) istniejąca konstrukcja jezdni Z uwagi na niewystarczającą grubość podbudowy z kruszywa zachodzi konieczność jej uzupełnienia do łącznej grubości 20 cm, zgodnie z katalogiem typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych dla kategorii ruchu KR 2. Po uzupełnieniu podbudowy należy wykonać warstwy bitumiczne zgodnie z dokumentacją techniczną tj. a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 4 cm b) warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC 11W gr. min. 4 cm Przyjęte rozwiązania nie zwiększają parametrów inwestycji a jedynie poprawiają jej funkcjonalność i uzyskały akceptację projektanta. Wymagały wprowadzenia nieistotnych zmian w stosunku do dokumentacji technicznej. Niewykonanie wskazanych robót będzie skutkowało zmniejszeniem trwałości obiektu, a w konsekwencji uszkodzeniami nawierzchni w postaci spękań pochodzących z niższych warstw konstrukcyjnych. Ponadto niewykonanie powyższego zakresu prac spowoduje brak możliwości wykonania zgodnie ze sztuką budowlaną zamówienia podstawowego. Prace dodatkowe zostaną rozliczone na podstawie kosztorysu robót dodatkowych, zgodnie z zapisami umowy, który stanowić będzie podstawę do sporządzenia zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia. Wprowadzone zmiany nie wpływają na zmianę terminu zakończenia przedmiotu umowy. Wartość robót dodatkowych wynosi 52.856,45 zł, a kwota zawartej umowy 237.766,33 zł, co stanowi 22,23% wartości umowy. Możliwość dokonania zmian była przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu, a z jego treścią mogli zapoznać się wszyscy wykonawcy. Ponadto zmiana ta nie zmienia ogólnego charakteru umowy. W związku ze spełnieniem przesłanek ustawowych, zmiana umowy co do zakresu i wynagrodzenia jest w pełni uzasadniona a przyczyny techniczne warunkujące zmianę są obiektywne.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.