eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-06-02

Ogłoszenie nr 560096062-N-2020 z dnia 02-06-2020 r.

Zabrze: Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie jest dofinansowane z środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach projektu: "Kompleksowa termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Zabrza - etap II"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 503048-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540015912-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510051317-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 27625552000000, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz z termomodernizacją i zmianą sposobu użytkowania budynku przy ul. Niedziałkowskiego 2 w Zabrzu. w zakres których wchodzą m.in.: o przebudowa wewnętrznego układu budynku na potrzeby żłobka, o docieplenie przegród zewnętrznych - ścian, dachu oraz stropu poddasza i podłogi na gruncie i w piwnicy, o wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, o przebudowa instalacji c.o., elektrycznej i wykonanie nowej instalacji wentylacji mechanicznej oraz wod. - kan., o modernizacja źródła ciepła, o przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do obowiązujących przepisów, o zakup wyposażenia wraz z montażem zgodnie z załączonym przedmiarem (na wyposażenie nie wyspecyfikowane w przedmiarze robót zostanie ogłoszone odrębne postępowanie) o uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu poprzez utwardzenie nawierzchni i wykonanie nowej zieleni ozdobnej o przebudowa zjazdu z ul. M. Niedziałkowskiego o wycinka drzew i zieleni.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111300-1,

45315700-5,

45312310-3,

45100000-8,

45112700-2,

45233140-2,

45233253-7,

45330000-9,

45332400-7,

45100000-8,

45400000-1,

39150000-1,

45331000-6,

45331110-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
pierwotny termin: do 09.12.2019r.; termin zmieniony aneksem nr 1 do umowy: do 25.05.2020r.; termin zmieniony aneksem nr 2 do umowy: do 25.07.2020r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
19/05/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana terminu, zmiana wynagrodzenia

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Poziom nowoprojektowanego stropu żelbetowego parteru ze względów konstrukcyjnych należy podnieść ok. 20 cm, co nie było przewidziane w dokumentacji projektowej, a w konsekwencji powoduje konieczność podniesienia ścian poddasza, tak aby uzyskać odpowiednie powierzchnie użytkowe w poszczególnych pomieszczeniach. Powyższa zmiana zwiększa również kubaturę budynku co wymusza uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę. Niniejsze roboty nie były objęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne do wykonania zamówienia. Zgodnie z art.144 ust.1 pkt. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.(Dz. U. z 2019 poz. 1843) nie jest możliwe dokonanie zmiany wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego. Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót opisanych w j.w w protokole konieczności innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Ponadto stwierdzono potrzebę i konieczność wykonania robót budowlanych dodatkowych, których realizacja jest konieczna do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy a nie uwzględnionych w dokumentacji projektowej i nie ujętych przedmiarach robót polegających na: 1. Wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przyłączem. 2. Montażu urządzeń sanitarnych wraz z podejściami wody i kanalizacji w zapleczu konserwatora w piwnicy oraz w szatni na parterze budynku. 3. Doposażeniu systemu p.poż.- montaż centrali powiadamiania GSM - konieczność ta wyniknęła w trakcie realizacji robót i nie była ujęta w dokumentacji a jest konieczna ze względu bezpieczeństwa. Montaż centrali zapewni możliwość powiadomienia pracowników o ewentualnym otwarciu okien i drzwi p.poż. w czasie wolnym od pracy.Ad 1: Prace związane z wykonaniem odprowadzenia wód deszczowych z połaci dachów oraz kanalizacji deszczowej na terenie posesji, wszelkie uzgodnienia z MZDIiI oraz wydziałem IK UM Zabrze a także otrzymanie zgody na zajęcie pasa drogowego (uzgodnienie zmiany organizacji ruchu z Policją) w celu sprowadzenia całości wód deszczowych do studni w ulicy Niedziałkowskiego generują dodatkowy czas na wykonanie tych robót. Budynek nie posiadał odprowadzenia wód deszczowych do kanalizacji deszczowej, a wody opadowe wprowadzane były bezpośrednio na grunt. W obecnej chwili w pomieszczeniach piwnicznych usytuowana będzie kuchnia wraz z zapleczem kuchennym i pomieszczenia porcjowania posiłków. Aby zabezpieczyć pomieszczenia przed ewentualnym zawilgoceniem ścian konieczne jest odprowadzenie wód deszczowych z połaci dachów do kanalizacji deszczowej. Należy również odprowadzić wody opadowe z powierzchni nowobudowanego parkingu. Całość wód deszczowych należy sprowadzić do studni w ulicy Niedziałkowskiego zgodnie z warunkami wydanymi przez MZDIiI. Ad 2: Dokumentacja projektowa została pozytywnie zaopiniowana przez SANEPID. W trakcie realizacji zadania okazało się, że nie uwzględniono w niej dla konserwatora pomieszczenia zaplecza sanitarnego. Ponieważ pomieszczenia konserwatora zostały zaprojektowane w piwnicy w sąsiedztwie kuchni, niezbędne jest zapewnienie odpowiednich warunków sanitarnych poprzez montaż: umywalki, kabiny prysznicowej oraz muszli ustępowej. Na wniosek przyszłego użytkownika tzn. Dyrekcji żłobka miejskiego konieczne jest doposażenie pomieszczenia szatni na parterze budynku w umywalkę, aby rodzice mogli umyć ręce po przewinięciu dziecka, co również zostało nie uwzględnione w dokumentacji projektowej załączonej do postępowania. Ad 3: Na wniosek przyszłego użytkownika tzn. żłobka miejskiego konieczne jest doposażenie systemu oddymiania w centralę powiadamiania GSM. Niniejsze roboty nie były ujęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne do wykonania zamówienia. Roboty te nie zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej (zarówno w projektach technicznych, jak i w przedmiarach robót) załączonej do postępowania o udzielenie zamówienia. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie. Wartość robót zgodnie z kosztorysem inwestorskim to ok. 348 000,00 zł brutto, co stanowi ok. 10 % wartości zamówienia podstawowego. Zgodnie z art.144 ust.1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2019 poz. 1843) nie jest możliwe dokonanie zmiany Wykonawcy z powodów ekonomicznych i technicznych. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.