Ogłoszenie nr 560093298-N-2019 z dnia 14-05-2019 r.
Poznań: Rewaloryzacja wnętrz dawnego kompleksu cysterskiego obecnie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Synów Pułku w Owińskach, pl. Przemysława 9 - etap I.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020. Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturalnego w ramach ZIT dla MOF Poznania.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 608972-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500057825-N-2017, 500063058-N-2017, 500065873-N-2017
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500081717-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Krajowy numer identyfikacyjny 63127678800000,
ul. ul. Jackowskiego
18,
60-509
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
618 410 500, e-mail
zp@powiat.poznan.pl, faks
618 480 556.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiat.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rewaloryzacja wnętrz dawnego kompleksu cysterskiego obecnie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Synów Pułku w Owińskach, pl. Przemysława 9 - etap I.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP.272.00045.2017, ZP.ZD-00374/19.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Rewaloryzacja wnętrz dawnego kompleksu cysterskiego obecnie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Synów Pułku w Owińskach, pl. Przemysława 9 - etap I; 2.Zamawiający wymagał, by Wykonawca: 1) zaoferował gwarancje producenta na zastosowane urządzenia i materiały; 2) udzielił minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane prace budowlane; 3) zagwarantował minimum 5-letni okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 568 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025 ze zm.); 4) zapewnił kierownika budowy, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w specjalności konstrukcyjno - budowlanej wraz z posiadaniem uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie na terenach objętych ochroną konserwatorską, zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2067 ze zm.); 5) zagwarantował prowadzenie prac w sposób jak najmniej uciążliwy dla użytkowników funkcjonującej Placówki; 6) zrealizował zamówienie zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy.
II.4) Główny kod CPV: 45.21.42.30 - Roboty budowlane w zakresie szkół specjalnych
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
12 miesięcy.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
30/04/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
wprowadzone zostają zapisy dotyczące terminu rozliczenia robót.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
zmniejszenie przewidzianego do realizacji zakresu prac, a w konsekwencji obniżnie wynagrodzenia do kwoty 13.371.710,77 zł brutto.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie modernizacji sali komputerowej, na parterze budynku, odkryto drewniany, zabytkowy strop. Odkryty strop pochodzi z XVIII-wieku i jest elementem podnoszącym wartość zabytkową pocysterskiego zespołu klasztornego. Zgodnie ze wskazaniem Powiatowego Konserwatora Zabytków, ze względu na jego wartości historyczne, artystyczne i naukowe "...konieczne jest przeprowadzenie pełnej konserwacji odkrytego obiektu wraz z wykonaniem zabiegów konstrukcyjno-inżynierskich, które w maksymalnym stopniu odciążą strop, pozbawiając go funkcji nośnych...". Niezbędne zatem stało się przeprowadzenie robót obejmujących m.in. wykonanie renowacji i ekspozycji stropu sali komputerowej.
Po wykonaniu prac konserwacyjnych, polegających na impregnacji strukturalnej historycznych belek drewnianych stropu, belki przechodzą kwarantannę, służącą odparowaniu nadmiaru rozpuszczalnika. W związku z faktem, iż belki ciągle jeszcze wydzielają intensywny, toksyczny opar toluenu, nie nadają się do wbudowania w obiekt przeznaczony na stały pobyt ludzi. Nie ma możliwości przyspieszenia odparowania preparatu, a określenie dokładnego czasu kwarantanny nie jest możliwe.
Ze względu na zbliżający się termin zakończenia robót, wobec braku możliwości montażu zakonserwowanych belek i wykonania pozostałych robót konserwatorskich, w dniu 15.04.2019 r., wpisem do Dziennika budowy, wstrzymano bieg realizacji części prac z zakresu renowacji konserwatorskiej stropu drewnianego
Konieczne stało się więc zmniejszenie przedmiotu umowy w tym zakresie.
Wartość niezrealizowanych prac wynosi 53.602,83 zł brutto i o taką kwotę zostanie obniżone wynagrodzenie Wykonawcy.
Jednocześnie, ze względu na zakres inwestycji i konieczność dokonania jej rozliczenia, niezbędna jest szczegółowa weryfikacja obmiarów. Rozliczenie finansowe inwestycji nastąpi w terminie dwóch miesięcy od daty zgłoszenia do odbioru.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Utrzymanie nawierzchni chodników, ścieżek rowerowych, peronów zatok autobusowych, ścieków, wysp rozdziału wg wskazanej lokalizacji poprzez usuwanie przerastającej zieleni na terenie RDW w Kole
- remont schodów zewnętrznych wejściowych do budynku Wydziału Matematyki i Informatyki ul. Uniwersytetu Poznańskiego 4 w Poznaniu
- Wielostanowiskowa stacja robocza do prowadzenia syntez równoległych oraz pompa strzykawkowa.
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży drogowej"
- Dostawa kamizelek odblaskowych dla dzieci, wykorzystywanych w działaniach profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa publicznego.
- Poprawa efektywności energetycznej obiektów Powiatu Poznańskiego: Etap I - Projekt i budowa 3 mikro instalacji PV. Etap II - Instalacja pomp ciepła.
więcej: przetargi w Poznaniu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.